Elikkä kyse on 85-mallin kakkosnelosesta.
Tässä kun olen kohta reilun 100 kilometriä ajellut mekkerillä, olen huomannut, että säädettäessä lämpörullista lämpöä, se vaihtuu mielestäni jonkin verran hitaasti. Kokemusta on isäukkelin kakkosnelosesta, jossa lämpötilan vaihtuminen tapahtuu mielestäni huomattavasti nopeammin. Ei kai tähän vaikuta se, että autossani on kaksi kertaa vähemmän hevosvoimia
Olisiko aika siis herätellä kuukusenmunia, vai onko ilmiö ihan normaali noissa alkupään mekkereissä? Vai onko vika skeptisessä päässäni ja kuvitelmissani?
Lämpö vaihtuu hitaasti
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Eilen käytiin kierros saunassakin (siis ei auton kanssa), joten uskoisin, että ne toiset vehkeet on aika puhtaat tässä vaiheessadealer kirjoitti:Ne munat kannattaa puhdistella, siis autosta.
Nesteitä katselin ostaessa ja aika kirkkailta näyttivät ja jäähdytysnesteelle haisivat. Pitää vielä mitata ne, jahka pääsee tuonne mittarin ääreen. Nesteiden vaihto ja järjestelmän pesu voisi olla ihan hyvä idea. Ensiapuna täytyy koittaa noita munia siis rassailla.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tuon kyllä allekirjoitan kokemuksena vanhasta kulkineestani. Voidaan myös ajatella, että 20 vuotta vanhassa autossa järjestelmää ei varmaan ole pesty kolmen vuoden välein (vai mikä se suositus nyt oli), joten töhnää voipi löytyä ihan kiitettävästi. Ja eihän sitä korkkia avaamalla ja haistelemalla nää juuri muuta kuin, ettei ole ihan kauheasti öljyä seassa ja että aine on jäädytysnestettä eikä vettä tai fairyä.Daimler kirjoitti:Joo mutta vaikka kuinka kirkkaalta näyttäisi niin laskettaessa litkut pois jää yleensä uskomaton määrä töhnää pesuvadin pohjalle..Sampo N. kirjoitti:Nesteitä katselin ostaessa ja aika kirkkailta näyttivät ja jäähdytysnesteelle haisivat.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Täydennystä tähän juttuun ja täytettä foorumille sen verran, että nyt on ne närhenvehkeet putsattu.
Kuinkas ollakaan koitin parhaani mukaan katkaista niitä ohkasia lankoja ja kyllähän se lopuilta onnistuikin kun tarpeeksi yritti. Meinasi tulla kolvireissu kauppaan, kun oma kolvi oli tuolla 300 kilometrin päässä. Olisi ollut aika epämiellyttävää ajella 300 km. "langattomalla" autolla. Onneksi saatiin naapurista apua ja tuli piuhat kuntoon. Lämmötkin pelasivat tämän jälkeen vielä ihan normaalisti ja mielestäni kyllä vaihtuivat nopeammin kuin ennen.
Lisäksi asennuksen aikana kuudesta ruuvista kaksi lenteli sinne akun suuntaan, mutta vaimo kalasteli ne sieltä taitavasti No tää ruuvijuttu nyt meni vähän samaan sarjaan, kun viimeksi vaihdoin öljyä ja mobil 1:n korkki tipahti koneeseen. Onneksi ei mennyt kovin syvälle, vaan sain kantta avaamatta ongittua korkin.
Nesteitä en vielä vaihdellut, mutta ehkä sekin ihme nähdään joskus?
Kuinkas ollakaan koitin parhaani mukaan katkaista niitä ohkasia lankoja ja kyllähän se lopuilta onnistuikin kun tarpeeksi yritti. Meinasi tulla kolvireissu kauppaan, kun oma kolvi oli tuolla 300 kilometrin päässä. Olisi ollut aika epämiellyttävää ajella 300 km. "langattomalla" autolla. Onneksi saatiin naapurista apua ja tuli piuhat kuntoon. Lämmötkin pelasivat tämän jälkeen vielä ihan normaalisti ja mielestäni kyllä vaihtuivat nopeammin kuin ennen.
Lisäksi asennuksen aikana kuudesta ruuvista kaksi lenteli sinne akun suuntaan, mutta vaimo kalasteli ne sieltä taitavasti No tää ruuvijuttu nyt meni vähän samaan sarjaan, kun viimeksi vaihdoin öljyä ja mobil 1:n korkki tipahti koneeseen. Onneksi ei mennyt kovin syvälle, vaan sain kantta avaamatta ongittua korkin.
Nesteitä en vielä vaihdellut, mutta ehkä sekin ihme nähdään joskus?