Mäki aikonaan sain uudet hankookit puolen kesän aikana vaihtokuntoon ja sen jälkeen ei oo hankookkeja näkyny... Ne vain tuntuvat sulavan alle...Eldorado kirjoitti:Ok, mutta vanteiden koon huomioiden on 225/45-R17 lienee pienin mahdollinen koko.Tai sitten pitää ostaa vanteetkin eikä kyllä yhtään huvittaisi.
Entäs mitäpä merkkiä sitten? Hankook lienee yksi parhaista mutta valitettavasti hinnatkin on nousseet samaa tahtia kuin niiden haluttavuus. Lieneekö misukoista enää mihinkään? Ennen vanhaanhan sanottiin että mersuun misukat ja piste.
skerpeleen S203
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Minä oon ostanut renkaat Kuopiosta Rengas parilta. Viime kesänä ostin taakse Tyfoonin successori 2:set ja seuraavalla Kuopion reissulla hommaan samanlaiset eteenkin.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Niinhän se sitten varmaankin on.dealer kirjoitti:Tai sitten autossa vikaa.
Täytyy yrittää hukata tämä kohta johonkin. Ei minua ainakaan huvita alkaa vaihdattamaan siihen suuttimia, ruiskutuspumppua, ilmamäärämittaria, tiesmitä... remontti monta tonnia ja jos kulutus vaikka laskisi puoli litraa tai litrankin niin kauanko kestää saada se remonttiin mennyt summa takaisin...
Seuraava auto on bensa, se on varmaa. Näitten cdi-koneiden kanssa en enää jatkossa aio painia.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No voihan hitto ku on kovat kulutukset 
Eikös se Tojo vai kuka luvannu julukistaa sen litran tuo....ku siis auton
Eikös se Tojo vai kuka luvannu julukistaa sen litran tuo....ku siis auton
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Anteeksi ny että sekaannun... mutta ootko koskaan miettinyt kaasujalan käyttöäsi?Eldorado kirjoitti:Aina ja joka kerta satun ostamaan viallisen auton, eihän tämä ole enää kivaa.![]()
Kenelläkään ei niin huono tuuri voi olla, että aina sattuu se syöpöin auto alle.
Semmosiakin kyllä on nähty, yksi kappale.
Saab 900i oli joskus hetken aikaa (lue: yli 100 tkm ajan) ja oli letkuissa ja johdoissa tuon tuosta, kun vikaa etsittiin.
Ei löytynyt.
Se meni vaihtoon.
No tosin osittain senkin takia, että takavaratilasta alkoi paistamaan asvaltti läpi
Mutta se imaisi semmoset 15- 17 l / 100 km vaikka miten olisi ajanut.
Ja vikaa etsittiin tosissaan eri merkkihuoltopisteissä.
Tosiaan, pumppaava kaasujalka rankaisee kyllä CDI koneen kanssa melkoisesti. veto-pois-veto-pois-veto... A-sarjalainen 1,7 CDI hörppi sekin melkoisesti sillä tavalla, sitten kuitenkin asiallisesti ajamalla sai menemään matkavauhdeissa 4,5l tuntumaankin kun piti vauhdin kurissa.
Arvailua vain, tai sitten tosiaan paaliin koko vehjes.
Arvailua vain, tai sitten tosiaan paaliin koko vehjes.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Ei taida OM617 mennä alle 10l/100km muuta kun vapaassa pudotuksessa... Silti tuolla tulee lähes päivittäin ajeltua. 
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
niin siis topikkia nyt hiukan uudelleen luettuani tuo sinun lukemasi oli päätä huimaava kun menit sen itse laskemaan
miten sen oikein laskit/mittasit? kun ajotietokones esittelee semmosia lukemia kuin olettaa voi jos yhtään olen kärryillä 
muokataas pikkuse ku ei oo viä vastailtu: pitäs varmaan verrata tietsika vs tietsika lukemia ja autom vs autom vaihteisia eikä alkaa sekotteleen kovinkovaa. eldo menee rengaskauppaan ja laittaa 195/55/16 alle ja vertailee senjälkeen saman koneisiin ja samantyylisiin ajomatkoihin. tuola alussahan eldo sanoi ettei kulutuskaan päätä huimannu mutta pikku laskutoimitusten jälkeen se alkoikin jo huimata,jokin taisi mennä nyt pieleen
muokataas pikkuse ku ei oo viä vastailtu: pitäs varmaan verrata tietsika vs tietsika lukemia ja autom vs autom vaihteisia eikä alkaa sekotteleen kovinkovaa. eldo menee rengaskauppaan ja laittaa 195/55/16 alle ja vertailee senjälkeen saman koneisiin ja samantyylisiin ajomatkoihin. tuola alussahan eldo sanoi ettei kulutuskaan päätä huimannu mutta pikku laskutoimitusten jälkeen se alkoikin jo huimata,jokin taisi mennä nyt pieleen
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Niin minäkin.Juhanit kirjoitti:Mä olen aika järkyttynyt tästä lopputulemasta. Kymmenien sivujen keskustelujen ja kuukausien vatuloinnin päätteksi ostit rikkinäisen ja tuunatun auton
Onneksi virheen voi myöntää ja tehdä korjausliikkeen. Oppirahathan pitää aina maksaa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vähän alan olla samaa mieltä, ja arvelisin että mitä matalampi profiili sitä enemmän rengas kuluu, tosin mulla voi tehä runsaahko ajo sorateillä hallaa etenkin takusten kestävyydelle, golffissa oli 205/65/16 kumpsut ja tuntu ett ne kesti paljon paremmin kun noi mesessä olevat 225/45/17 ja merkkiä on ollu pirelliä misukkaa ja pinpongia, ja halvimmat kestäneet toistaseks enitendealer kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan 225/45/17" kesärengas maksaa toistasataa kappale ja kestää korkeintaan kesän.
Tulee renkaista enemmän kuluja kuin käyttövoimaverosta tai litran parin kulutuserosta
Tuolla tehomäärällä ja ajotavalla on aivan sama mihin vaihtaa niin ei siinä säästämään pääse versus nykyinenEldorado kirjoitti:Niin minäkin.Juhanit kirjoitti:Mä olen aika järkyttynyt tästä lopputulemasta. Kymmenien sivujen keskustelujen ja kuukausien vatuloinnin päätteksi ostit rikkinäisen ja tuunatun auton
Onneksi virheen voi myöntää ja tehdä korjausliikkeen. Oppirahathan pitää aina maksaa...
kyllä ainaki 215/35-19" ja 235/35-19" meni kaks kesää ja vielä on pintaa jäljelläPega kirjoitti:Vähän alan olla samaa mieltä, ja arvelisin että mitä matalampi profiili sitä enemmän rengas kuluu, tosin mulla voi tehä runsaahko ajo sorateillä hallaa etenkin takusten kestävyydelle, golffissa oli 205/65/16 kumpsut ja tuntu ett ne kesti paljon paremmin kun noi mesessä olevat 225/45/17 ja merkkiä on ollu pirelliä misukkaa ja pinpongia, ja halvimmat kestäneet toistaseks enitendealer kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan 225/45/17" kesärengas maksaa toistasataa kappale ja kestää korkeintaan kesän.
Tulee renkaista enemmän kuluja kuin käyttövoimaverosta tai litran parin kulutuserosta
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kun mennään matalampiin profiileihin, isompiin vannekokoihin, suurempiin nopeusluokkiin, janiinpoiseespäin, niin tottapa kummi on enemmän rata-ajoon suuniteltua seostusta, eli ei kestä niinku "äksä-Misukka" aikonaan. Vieläpä tulee ottaa huomioon kumirattaiden geometrillinen asema suhteessa vaunun kulkuakseliin. Mitä rivomman kokoiset keikaripyörät on alla, sitä miedommiksi tulee pyörän asentokulma säätää. Arvella saattaa mitä Mersun liki 10 asteen Caster-kulma leveän renkaan olkapääalueilla aiheuttaa. Tai 10-13 kulmaminuutin auraus.
Eikäpä myöskään pidä unohtaman kun rengasprofiilia madaltaa, että autoilun alkuaikoina kuljettiin ilman ilmakumeja pelkkien vanteiden varassa ja polttoaineenkulutus oli valtaisaa nykymittapuun mukaan.
Eikäpä myöskään pidä unohtaman kun rengasprofiilia madaltaa, että autoilun alkuaikoina kuljettiin ilman ilmakumeja pelkkien vanteiden varassa ja polttoaineenkulutus oli valtaisaa nykymittapuun mukaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Juu en muista tarkalleen mutta aika vähänhän se taisi olla. Ainakin siihen nähden että mie olin ratissa...Vesqju kirjoitti:Totanoin, muistaako Eldo sitä kulutuslukemaa Lappajärvi-Tuuri-lappajärvi, kun ajoit testilenkin meitin autolla..
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
205/50/17 on halkaisijaltaan samankokoinen jos kapeampaa haluaa. Mulla on tuommoset edessä ja takana 225/45Eldorado kirjoitti:mutta vanteiden koon huomioiden on 225/45-R17 lienee pienin mahdollinen koko.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1376
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mikäli, keskikulutusta lasketaan sen mukaan mitä tankillisella on päästy, niin sitten pitää ottaa huomioon, että tankatut litrat voi vaihdella paljonkin sen mukaan missä tankkaat. Huoltoasemien tankkauspaikat on mikä mihinkin suuntaan vinossa ja sen mukaan vaihtelee myös se paljon sinne tankkiin saa mahtumaan.Eldorado kirjoitti:Siis miten niin alhaisia kulutuksia? Mulla oli 81 km/h keskinopeudella 7,3 litraa. Minusta se ei nyt kovin pieni kulutus ole...XUX63 kirjoitti:Renkaisiin osaa mitään kommentoida mutta nuo kulutukset. Teillä on niin älyttömän alhaiset nuo keskinopeudet että ei se oo ihmekään jos kulutukset on noin alhaisia. Eilen Rukalta Ouluun 97kmh keskinopeudella 5,9L/100km tietävänkoneen mukaan.![]()
Toki aika lailla linjassa edellisen nelipyttyisen kanssa, sillä meni 6,5-7 välille nuo matka-ajon kulutukset.
Ilmeisesti minulla kaikki dieselmersut sattuvat olemaan viallisia kun soppaa menee litratolkulla enemmän kuin muilla tai mitä tehtaan ilmot kertoo.Tai sitten kukaan muu ei ilmoita rehellisesti kulutuslukemia.
Esimerkiksi tuo ajamasi 400km lenkki, jolla autosi kulutti 7,3 litraa/100km, niin 5 litraa pienemmällä tankkauksella keskikulutukseksi olisi tullutkin enään 6,25 litraa/100km. Eli, jos autosi oli ensin kallellaan hieman tankkausaukkoon päin ja reissun jälkeen vinossa tankkausaukosta pois päin, niin tuo 5 litran ero tulee jo siitä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Mitä ajoa sinulla on kyseessä? Kaupunkiajon kulutuksilta vaikuttaa-tai ainakin pääosin kaupunkiajoa.eseestie kirjoitti:Ei taida OM617 mennä alle 10l/100km muuta kun vapaassa pudotuksessa... Silti tuolla tulee lähes päivittäin ajeltua.
Minulla W123 300 D 5.vaiht. Ja huom kokemusta autosta minulla on 370 tkm ja 16 vuotta, joten voin puhua ihan kokemuksesta.
Kulutus on minulla maantiepainotteisessa ajossa n. 7,5 litraa. Ja paljonhan se on nykymittapuun mukaan, mutta kolikon toinen kääntöpuoli on siiinä, että auto on toimiva: tilava, vakaa ajettava, lämmin ja varma. Sillä voi mennä metsäteille-ei tipu muovihelmat pieniin kiviin-pohjapanssari suojaa ja maavara hyvä. Aikuiset peurat mahtuu takakonttiin. Auto on taloudellinen kokoonsa ja ikäänsä nähden.
Ja tärkeintä-auton tekniikan voi huoltaa ja ymmärtää ilman mitään helvetin tietokoneita. Tässä autossa tuntuu toimivan kaikki niin, että voi lähteä huoletta matkaan-ei ainoatakaan käyntihäiriötä tai matkan keskeytystä koko omistushistorian aikana. Olen varmaankin tottunut liian hyvään!
Eldolle voisin sanoa, että rauhoitu äläkä provosoidu! Aja rauhassa ja tutustu autoon. Älä välitä noista muiden kulutuslukemista-taloudellisimmat cdi-koneet löytyvät mersultakin 90-luvun lopulta. Sun ajomäärillä ei maailmaa kaada se litraa pienempi kulutus-pääasia, että auto toimii! Älä odota nimeltä Mercedes-Benz niitä vanhan ajan luotettavuus ja laatuominaisuuksia-hyväksy, että mersu on nyt tälläinen merkki 2000-luvulla. Merkki on sama, mutta auto on ihan eri!
Tässä on viisaita sanoja tässä muuten varsin tyhjänpäiväisessä ketjussa. Tuon 124:n jälkeen olisi pitänyt vaihtaa merkkiä jos olisi halunnut pysyä laatuautossa, mutta tyhmyydestä sakotetaan.kardaani kirjoitti:...hyväksy, että mersu on nyt tälläinen merkki 2000-luvulla. Merkki on sama, mutta auto on ihan eri!
Ongelmahan on tietysti nyt se ettei tästä pääse enää eroon ilman huomattavia tappioita. Mutta ehkä nekin pitää hyväksyä ja sen jälkeen nämä "laatuautot" voikin unohtaa ja siirtyä johonkin merkkiin jolla voi vain ajaa ilman jatkuvaa huolehtimista ja värkkäämistä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Aamen!kardaani kirjoitti:Mitä ajoa sinulla on kyseessä? Kaupunkiajon kulutuksilta vaikuttaa-tai ainakin pääosin kaupunkiajoa.eseestie kirjoitti:Ei taida OM617 mennä alle 10l/100km muuta kun vapaassa pudotuksessa... Silti tuolla tulee lähes päivittäin ajeltua.
Minulla W123 300 D 5.vaiht. Ja huom kokemusta autosta minulla on 370 tkm ja 16 vuotta, joten voin puhua ihan kokemuksesta.
Kulutus on minulla maantiepainotteisessa ajossa n. 7,5 litraa. Ja paljonhan se on nykymittapuun mukaan, mutta kolikon toinen kääntöpuoli on siiinä, että auto on toimiva: tilava, vakaa ajettava, lämmin ja varma. Sillä voi mennä metsäteille-ei tipu muovihelmat pieniin kiviin-pohjapanssari suojaa ja maavara hyvä. Aikuiset peurat mahtuu takakonttiin. Auto on taloudellinen kokoonsa ja ikäänsä nähden.
Ja tärkeintä-auton tekniikan voi huoltaa ja ymmärtää ilman mitään helvetin tietokoneita. Tässä autossa tuntuu toimivan kaikki niin, että voi lähteä huoletta matkaan-ei ainoatakaan käyntihäiriötä tai matkan keskeytystä koko omistushistorian aikana. Olen varmaankin tottunut liian hyvään!
Eldolle voisin sanoa, että rauhoitu äläkä provosoidu! Aja rauhassa ja tutustu autoon. Älä välitä noista muiden kulutuslukemista-taloudellisimmat cdi-koneet löytyvät mersultakin 90-luvun lopulta. Sun ajomäärillä ei maailmaa kaada se litraa pienempi kulutus-pääasia, että auto toimii! Älä odota nimeltä Mercedes-Benz niitä vanhan ajan luotettavuus ja laatuominaisuuksia-hyväksy, että mersu on nyt tälläinen merkki 2000-luvulla. Merkki on sama, mutta auto on ihan eri!
Kaupunkiajoa ei juuri tule, kun Lempäälä on vain kunta... Mutta siis kyläpyöritystä pääasiassa. Ja tuo 10l/100km oli lähinnä epäilys. Ikinä EN ole mitannut mitä auto kuluttaa, kaiken se vie mitä sille antaa!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Tämähän se dilemma on. Mersuun ei voi hyväksyä pienintäkään kitinää yms mutta joku uudenkarhee Mazda6 häviää laatuvaikutelmassa jopa paljon parjatulle väykylle ja silti siihen hyväksytään palavat persgrillit, hillitön rengasmeteli yms. Mutta onneksi on tarjontaa eikä ole pakko ajaa millään, mikä tuntuu omasta mielestä olevan ihan p*skaEldorado kirjoitti:Mutta ehkä nekin pitää hyväksyä ja sen jälkeen nämä "laatuautot" voikin unohtaa ja siirtyä johonkin merkkiin jolla voi vain ajaa ilman jatkuvaa huolehtimista ja värkkäämistä.
EDIT:Saappeja saa edullisesti ja muotoilu on ainakin mun silmään ihan jees, potkua irtoo kivasti ja jännä kun raapii edestä
Mazda 6 ei maksa puoliakaan E-mersun hinnasta joten niitä on turha pistää rinnakkain vertailuun. Mersussa voisi olettaa hintaansa perustuen että asiat olisi tehty paremmin kuin hapispaskoissa. Mutta kun ei ole. Ainakaan kaikilta osin.
Mersu on edelleen laatuauton hintainen, mutta ei laatuauto.
Mersu on edelleen laatuauton hintainen, mutta ei laatuauto.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"