Kojetaulun purkuohjeita
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kojetaulun purkuohjeita
Onko kojelauta tiukassa, vaarana vaikka katketa ?
Mistä kaikesta pitäisi etsiä kiinnitysruuveja.
Purin iltamassa keskikonsolin sekä kaikki suulakkeet tenavasta . Vaihtelin samalla ehyet lamput kojetauluun.
Mittaristokin hyvin äkkiä irtoo.
Onko jo tekemästäni irrotustyöstä etua moiseen operaatioon.
Mielenkiintoa olis katsella lämppärin kennoa vähän lähempääkin. Vivut näyttää liikkuvan ihan normaalisti, samoin vedenkierto venttiili.
Moottorin puoleltakin olen lähestynyt aihetta.
Saako puhaltimen moottorin ympärillä olevan muovikuvun pois keinottelemalla, siis varovasti väännellen, vai onko lasinpyyhkijän vivusto irroitettava ensin ?
Tack jo Före !
Huomenna joko kasaan, tai puran lisää ohjeellisesta kannustuksestanne riippuen Wink
Mistä kaikesta pitäisi etsiä kiinnitysruuveja.
Purin iltamassa keskikonsolin sekä kaikki suulakkeet tenavasta . Vaihtelin samalla ehyet lamput kojetauluun.
Mittaristokin hyvin äkkiä irtoo.
Onko jo tekemästäni irrotustyöstä etua moiseen operaatioon.
Mielenkiintoa olis katsella lämppärin kennoa vähän lähempääkin. Vivut näyttää liikkuvan ihan normaalisti, samoin vedenkierto venttiili.
Moottorin puoleltakin olen lähestynyt aihetta.
Saako puhaltimen moottorin ympärillä olevan muovikuvun pois keinottelemalla, siis varovasti väännellen, vai onko lasinpyyhkijän vivusto irroitettava ensin ?
Tack jo Före !
Huomenna joko kasaan, tai puran lisää ohjeellisesta kannustuksestanne riippuen Wink
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Pyyhkijän joutuu irrotteleen et pääsee kupuun käsiksi ja sit kun sen kuvun oot saanu pois sieltä nii voi olla melko vaikee saada se kokonaisena takaisin... Kojelauta onkelmaan en ossaa sanoo muuta ku et oikeen olet omasta mielestä alotellu, ja ota huomioon et kaiutinritilöiden alla on kans ruuvit... Joskus korjausoppaasta luin et missä kaikkialla niitä ruuveja on mut en muista tähän hätään...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Eipä oo teinistä kokemusta, mutta lankussa keskikonsolin alta löytyi ainakin vielä pari kiinnitysruuvia. Kajareiden alla on tosiaan todennäköisesti tavaraa.
Keskikonsolin irrottamiseksi pitää napsia ne kolme säätövipua pois? Siellä alla on jonkinkokoiset mutterit? Tietysti se vaakatasossa säätyvä vipu pitää myös irrottaa?
Kojelauden sivussa voipi myös olla jonkinlaiset ruuvit, saattaapi näkyä vasta kun ottaa alamuovit irti.
Keskikonsolin irrottamiseksi pitää napsia ne kolme säätövipua pois? Siellä alla on jonkinkokoiset mutterit? Tietysti se vaakatasossa säätyvä vipu pitää myös irrottaa?
Kojelauden sivussa voipi myös olla jonkinlaiset ruuvit, saattaapi näkyä vasta kun ottaa alamuovit irti.
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Nyt alkaa olla kojelauta sylissä, minkä nyt vielä ohjauspyörä vähän kanittaa, mutta kohta on sekin irti, kun avain löytyy ensin.
Milloinhan lie takaisin paikallaan, ja mitähän jää puuttumaan
Ajelemaan pystyy vieläkin, mutta ratin oton jälkeen sitten seisköön.
Milloinhan lie takaisin paikallaan, ja mitähän jää puuttumaan
Ajelemaan pystyy vieläkin, mutta ratin oton jälkeen sitten seisköön.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kyllä
Ruuvit löytyi kaiutinritilöiden alta (oli siellä kajaritkin).
Ja pultit sitten ovien etutreunasta, sivuilta.
Jonkun vetämiä omia piuhoja myös ihan jonkun verran.
Mikähän merkitys lie takalasin katkaisijaankin työnnetyllä irtopiuhalla.
Kaikki näytti pelaavan lämmityslaitteessakin. Onko kenno sitten turhan pieni ? Alareunasta kennoa alkoi jäähtyä, kun löi puhaltimen päälle. Menopuolen rautainen putki kennolle oli kuitenkin tulinen (eipä kehannu puristella). No poistuloputki oli sitten jo haaleampi. Pitää ens talvex kokeilla isompaa termostaattia. Olis tietysti mahdollista laittaa 124:n sähköinen kiertopumppu poistoputkeen, vaikka katkaisimen taakse.
Mikähän ilman haistelija on siinä keskisuulakkeiden rännissä. Kaksi metallista silmää, ja sähköpiuhoja lähtee useita. Vaikka kuitenkin noinkin mekaaninen toiminnaltaan.
Kaikki osat ovat nyt levällään. Keittiön pöytä pullollaan Naisväki ei ole kotona
Rassattiin mittaristoa: Tripin nollauksen vipu poistettu näköjään keinukohdalta toisen kannakehaarukan katkettua.
Missä kohden on moottorissa se öljynpaineanturi Hyppää nimittäin paineet maksimiin jo virrat päälle laittaessa. Kokeilin toisellakin mittarilla, ja sama homma.
Ruuvit löytyi kaiutinritilöiden alta (oli siellä kajaritkin).
Ja pultit sitten ovien etutreunasta, sivuilta.
Jonkun vetämiä omia piuhoja myös ihan jonkun verran.
Mikähän merkitys lie takalasin katkaisijaankin työnnetyllä irtopiuhalla.
Kaikki näytti pelaavan lämmityslaitteessakin. Onko kenno sitten turhan pieni ? Alareunasta kennoa alkoi jäähtyä, kun löi puhaltimen päälle. Menopuolen rautainen putki kennolle oli kuitenkin tulinen (eipä kehannu puristella). No poistuloputki oli sitten jo haaleampi. Pitää ens talvex kokeilla isompaa termostaattia. Olis tietysti mahdollista laittaa 124:n sähköinen kiertopumppu poistoputkeen, vaikka katkaisimen taakse.
Mikähän ilman haistelija on siinä keskisuulakkeiden rännissä. Kaksi metallista silmää, ja sähköpiuhoja lähtee useita. Vaikka kuitenkin noinkin mekaaninen toiminnaltaan.
Kaikki osat ovat nyt levällään. Keittiön pöytä pullollaan Naisväki ei ole kotona
Rassattiin mittaristoa: Tripin nollauksen vipu poistettu näköjään keinukohdalta toisen kannakehaarukan katkettua.
Missä kohden on moottorissa se öljynpaineanturi Hyppää nimittäin paineet maksimiin jo virrat päälle laittaessa. Kokeilin toisellakin mittarilla, ja sama homma.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Irtopiuha, jossa ei karvoja sisällä on mittaristolta tuleva valokuitu, tulee siihen vänkärinpuoleiseen ison hehkun kuppeeseen sellasella valkoisella dinkelillä... Sillä saadaan katkaisijaan sellanen himmee hehku et löytyy pimeessä..650000tuttavuus kirjoitti:Mikähän merkitys lie takalasin katkaisijaankin työnnetyllä irtopiuhalla.
Missä kohden on moottorissa se öljynpaineanturi
Öljynpaineanturi vissiin löytyy suodattimen jalasta...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kiitos nopeista vastauksista.
Ei ole sitä mittarin puoleista piuhan päätä. Johto oli katkaistu sieltä mittarin takaa. Merkkivalo katkaisimessa palaa kyllä, kun on päällä.
Tuollasta valokuitu- juttuahan tais tosiaan olla myös 140:ssä
Ei ole sitä mittarin puoleista piuhan päätä. Johto oli katkaistu sieltä mittarin takaa. Merkkivalo katkaisimessa palaa kyllä, kun on päällä.
Tuollasta valokuitu- juttuahan tais tosiaan olla myös 140:ssä
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
201:ssä on valokuitu valaistusta takalasin katkasimelle ja valojen korkeus säädölle
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37