290td -96, lataa ei lataa..mikä prkl?
290td -96, lataa ei lataa..mikä prkl?
Eli tuossa viikko sitten auton ajotietokone ilmoitte Battery Ladung, eli akun lataus?, vilahti muutatan kerran ja seuraavana päivänä ilmoitus jäi palamaan. Vähän päästä syttyis ESP yms..merkit, mankka sammui, valot himmeni. Kun sammutin koti pihassa, ei käytiin ja ei muuta ku huoltamolle.
Laturi rikki. No uusi tilalle ja mitattiin että arvot ok!, no ajelin n. 100km ongelmitta mutta sitten taas se syttyi, vilkkui hetken ja sitten kun pääsin motarille niin syttyin ja jäi päälle. Ja sama homma uudestaan.
No huoltamolta soitettiin että taas laturi rikki, ei anna virtaa. No uusi tilalle taas ja hain sen tänään, ajoin noin 30km niin alkoi taas akun latausvalo vilahdella. Nyt ajoin sen heti kotiin, lähtee vielä käyntiin mutta ei taida uskaltaa pitkälle lähteä jos lataus katoaa taas kotonaan.
Tossa äsken kun tein testi ajoja niin huomasin että mitä enemmän poljinta laittaa pohjaan niin herkemmin alkaa latausvalo vilahdella....
rupeaa hermot menee, että onko kellään mitään ideaa että mistä ihmeestä tämä vika voisi johtua? 2 laturia tuskin hajoaa noin nopeasti edes mun tuurilla.
Laturi rikki. No uusi tilalle ja mitattiin että arvot ok!, no ajelin n. 100km ongelmitta mutta sitten taas se syttyi, vilkkui hetken ja sitten kun pääsin motarille niin syttyin ja jäi päälle. Ja sama homma uudestaan.
No huoltamolta soitettiin että taas laturi rikki, ei anna virtaa. No uusi tilalle taas ja hain sen tänään, ajoin noin 30km niin alkoi taas akun latausvalo vilahdella. Nyt ajoin sen heti kotiin, lähtee vielä käyntiin mutta ei taida uskaltaa pitkälle lähteä jos lataus katoaa taas kotonaan.
Tossa äsken kun tein testi ajoja niin huomasin että mitä enemmän poljinta laittaa pohjaan niin herkemmin alkaa latausvalo vilahdella....
rupeaa hermot menee, että onko kellään mitään ideaa että mistä ihmeestä tämä vika voisi johtua? 2 laturia tuskin hajoaa noin nopeasti edes mun tuurilla.
Viimeksi muokannut purtsi, 05.1.2012 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kyllä on oikeasti mahdotonta lähteä tummoista ongelmaa netin välityksellä ratkaisemaan. Ainoastaa arvauksia voi heittää ja nekin ovat pääosin ajanhukkaa.
- Miten on todettu että akku kunnossa?
- Akun lepojännite, kun auto on sammuksissa ja akku ladattu täyteen esim. ulkopuolisella lataajalla?
- Nyt kun herjaa tulee, niin paljonko on latausjännite tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
- Paljonko on latausvirta tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
Noihin jos pystyisit vastaamaan, niin voidaan jotakin arvauksia yrittää heittää, mutta suosittelen että auto viedään asiantuntevalle autosähkärille, tai muuhun paikkaan missä oikeasti pystytään mittaamaan, että mitä siellä tapahtuu.
- Miten on todettu että akku kunnossa?
- Akun lepojännite, kun auto on sammuksissa ja akku ladattu täyteen esim. ulkopuolisella lataajalla?
- Nyt kun herjaa tulee, niin paljonko on latausjännite tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
- Paljonko on latausvirta tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
Noihin jos pystyisit vastaamaan, niin voidaan jotakin arvauksia yrittää heittää, mutta suosittelen että auto viedään asiantuntevalle autosähkärille, tai muuhun paikkaan missä oikeasti pystytään mittaamaan, että mitä siellä tapahtuu.
Joku heittää naapurifoorumilla tuollaista laturin palamisiin:
"Vika on aika yksinkertainen. Imusarjan etupäässä on kaksinapainen lämpökytkin (lämpötunnistimen näköinen), sille tulee johto laturilta ja menee webastolle. Lämpökytkimen toimiessa menee oikosulun maihin ja polttaa laturin."
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=95282
Ei välttämättä tuo ole, mutta joku idea kuitenkin.
"Vika on aika yksinkertainen. Imusarjan etupäässä on kaksinapainen lämpökytkin (lämpötunnistimen näköinen), sille tulee johto laturilta ja menee webastolle. Lämpökytkimen toimiessa menee oikosulun maihin ja polttaa laturin."
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=95282
Ei välttämättä tuo ole, mutta joku idea kuitenkin.
Tätä täytyy koittaa.Kone kirjoitti:Joku heittää naapurifoorumilla tuollaista laturin palamisiin:
"Vika on aika yksinkertainen. Imusarjan etupäässä on kaksinapainen lämpökytkin (lämpötunnistimen näköinen), sille tulee johto laturilta ja menee webastolle. Lämpökytkimen toimiessa menee oikosulun maihin ja polttaa laturin."
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=95282
Ei välttämättä tuo ole, mutta joku idea kuitenkin.
Pistän sitten ratkaisun jahka se joskus löytyy.
Jaahans, nostetaanpas vanha aihe ajankohtaisena ylös.
Vaihdoin laturin kun edellinen kesti viikon- toimi se uusi sen aikaa kun testailin siinä ja kävin tänään töissä- Kaputt.
Imusarjasta 290td:ssä ei kyllä löydy mitään anturia?
Mistähän sitä webaston anturia voisi ruveta etsimään?
Vaihdoin laturin kun edellinen kesti viikon- toimi se uusi sen aikaa kun testailin siinä ja kävin tänään töissä- Kaputt.
Imusarjasta 290td:ssä ei kyllä löydy mitään anturia?
Mistähän sitä webaston anturia voisi ruveta etsimään?
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
w210 280E
Amc hornet -70 305
Vastaampas itselleni.
Ilmeisesti se anturi on ylävesiletkun kotelossa.
Otin sen irti , rakennan siihen kytkimellä olevan .
Myöskin 3 hehkua oli loppu, vaihdoin kaiki hehkut ettei niiden takia ainakaan ole oikosulku mahdollisuutta.
Ja vaihtamani laturi oli sitten valmiiksi loppuun ajettu.
Nyt vaihdoin 3. laturin ja vielä on kestänyt, kop-kop.
Ilmeisesti se anturi on ylävesiletkun kotelossa.
Otin sen irti , rakennan siihen kytkimellä olevan .
Myöskin 3 hehkua oli loppu, vaihdoin kaiki hehkut ettei niiden takia ainakaan ole oikosulku mahdollisuutta.
Ja vaihtamani laturi oli sitten valmiiksi loppuun ajettu.
Nyt vaihdoin 3. laturin ja vielä on kestänyt, kop-kop.
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
w210 280E
Amc hornet -70 305