Pidetään mielessä. Varmaan tulee jossain vaiheessa vilttiä tuohon tilattua, ehkä piankin. Näyttäisi pari kymppiä olevan postikulut kahdelle kappaleelle Saksasta Suomeentouhottaja kirjoitti:jos meinaat hommata ton nokkapelti eristeen äy-paista, olisin halukas kans saaja itelle samaan pakettiin
ilimotappa jos meinaat hommata, mulle käy sama malli kun sullekki, ensimmäisen linkin eriste
TNewan W126 300SE
® Mesen Porkkana-klubi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
KL-11537 näyttäs oleen 50 €, KL :ssä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Aloittelin talvivanteiden kunnostuksen pesuproseduurilla. Lähtökohtana oli tällaiset elämää nähneet kaivonkannet. Pinttynyttä jarrupölyä oli ihan riittävästi.
Virittelin pihalle saaviin laimean sitruunahappoliuoksen ja pudotin valssin kylpyyn joksikin aikaa
Sitten naapurin kärsserillä vettä perään, jonka jälkeen näytti tältä
Kun ulkoruokintaan joutumisen uhkaa oli näin lievennetty, uskalsin siirtyä sisätiloihin kylppärin lämmitetylle lattialle. Tein litran purkillisen mietoa Pineline-liuosta ja sitten vain kyseisen litkun sekä karhunkielen ja teräsvillan voimalla kohti uusia pettymyksiä
Homma eteni kohtuu vauhtia. Käsinpesuosuuteen meni aikaa reilu puoli tuntia per vanne. Joitain hankalia pikikökkäreitä vielä jäi, mutta yritetään hankkiutua niistä eroon hiontavaiheessa
Virittelin pihalle saaviin laimean sitruunahappoliuoksen ja pudotin valssin kylpyyn joksikin aikaa
Sitten naapurin kärsserillä vettä perään, jonka jälkeen näytti tältä
Kun ulkoruokintaan joutumisen uhkaa oli näin lievennetty, uskalsin siirtyä sisätiloihin kylppärin lämmitetylle lattialle. Tein litran purkillisen mietoa Pineline-liuosta ja sitten vain kyseisen litkun sekä karhunkielen ja teräsvillan voimalla kohti uusia pettymyksiä
Homma eteni kohtuu vauhtia. Käsinpesuosuuteen meni aikaa reilu puoli tuntia per vanne. Joitain hankalia pikikökkäreitä vielä jäi, mutta yritetään hankkiutua niistä eroon hiontavaiheessa
® Mesen Porkkana-klubi
ruikku kirjoitti:Näyttääpä hyvältä! Ja vielä paremmalta, jahka ne saat ässän alle Millä maalasit?
Minä tein silleen, että pesun jälkeen hioin 320 santapaperilla mataksi ja takapuolelta pahimmat hakkaumat ensin 150 karkeudella, Sitten alumiinipohjamaali ja päälle mersun astralsilber (värikoodi 735) ihan kilikalipullosta. Tuohon ensimmäiseen tuli hiukan appellsiinipintaa, mutta maalataan seuraavat vielä tarkemmin. Hyvin kyllä välttää käyttöauton vanteiksi, ei siinä mitään. Jos laittaisi vielä kirkaslakan ja vahaisi, niin saisi jarrupölynkin ehkä tulevaisuudessa paremmin irti.
® Mesen Porkkana-klubi
On kyllä passelit vanteet. Ja tuntuu tuo sitruunahappoliuos pelittävän. Mikä pitoisuus liemessä oli. Tarvis jotain samansuuntaista tehdä lankun vantehille jossain vaiheessa. Mutta rouva tuskin päästää sisälle käsittelemään vaikka hänen käyttöautosta onkin kyse.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Sitruunahappoliuoksen pitoisuutta ei osaa sen tarkemmin sanoa, mutta tuollaiseen isoon saaviin, johon 15-tuumainen vanne mahtui, laitoin vetää ehkä 30 litraa ja sekaan kaikki talosta löytämäni sitruunahappojen jämät. Ehkä sinne 100-150 grammaa tuli laitettua. Aika laihaa oli siis liuos ja tymäkämpääkin olisi voinut tehdä. Varsinkin tässä tilanteessa, kun ei tarvinnut välittää mahdiollisesta lakka- tai maalipinnasta, koska vanteet oli joka tapauksessa aikomus maalata. Liuoksessa ne sitten lilluivat epämääräisen ajan, yksi jopa yön yli. Oksaalihappoa oli aikomuksena käyttää, mutta sitä myrkkyä ei siihen hätään ollut tarjolla.Castillo kirjoitti:On kyllä passelit vanteet. Ja tuntuu tuo sitruunahappoliuos pelittävän. Mikä pitoisuus liemessä oli. Tarvis jotain samansuuntaista tehdä lankun vantehille jossain vaiheessa. Mutta rouva tuskin päästää sisälle käsittelemään vaikka hänen käyttöautosta onkin kyse.
3 viikon päästä viikonloppuna varmaan ollaan ässällä Ylöjärvi (Takamaa)-Tampere-suunnalla, jos ei ihmeempiä satu. Käyn Helsingissä koulutuksessa silloin lauantaina. Defen kuskin kanssa voisi minimiittiä pitää ja onhan tuo ruikkukin ihan siinä nurkilla
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ilman muuta. Sehän vain passais, mikäli satunnaiset yllärit ei tuu häiritsemään viikonlopun suunnitelmia. Niitä tuntuu ajoittain piisaavan. Itse olen viikon yskiny keuhkonpalasia...TNewa kirjoitti: Defen kuskin kanssa voisi minimiittiä pitää ja onhan tuo ruikkukin ihan siinä nurkilla
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Iskarit tuli laitettua tilaukseen joka nurkalle sumujen saarelta.
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... kabsorbers
Perus-Bilsteinit tuli tilattua, vaikka eipä nuo Konitkaan olisi hinnan kiroissa olleet Ranskanmaalla
http://www.koni-shop.com/recherche.php? ... p1=special
Jospa ne sieltä aikanaan koituvat. Muitakin palikoita on tilailtu eBaysta mm. bensapumppu, jonka ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi vaihtaa. Olisihan tuon voinut tehdä kesällä suodatinta ja väliputkea vaihtaessa, mutta ei tullut ajatelleeksi asiaa . Takakelkan limputkin ovat toivottavasti jossain matkalla tänne päin.
Ensi viikolla olisi ajatuksena pestä ja vahata auto, sekä ruuvailla alle ehostetut kaivonkannet uusilla nastagummeilla Sitten ei muuta kuin kovaa ajoa
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... kabsorbers
Perus-Bilsteinit tuli tilattua, vaikka eipä nuo Konitkaan olisi hinnan kiroissa olleet Ranskanmaalla
http://www.koni-shop.com/recherche.php? ... p1=special
Jospa ne sieltä aikanaan koituvat. Muitakin palikoita on tilailtu eBaysta mm. bensapumppu, jonka ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi vaihtaa. Olisihan tuon voinut tehdä kesällä suodatinta ja väliputkea vaihtaessa, mutta ei tullut ajatelleeksi asiaa . Takakelkan limputkin ovat toivottavasti jossain matkalla tänne päin.
Ensi viikolla olisi ajatuksena pestä ja vahata auto, sekä ruuvailla alle ehostetut kaivonkannet uusilla nastagummeilla Sitten ei muuta kuin kovaa ajoa
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
On jo vetäisty tuohon valmiiseen oikeanpuolimmaiseen kappaleeseen ja tottakai muihinkin laitetaan. Valon suunnasta johtuen se ei vain peilaa tuossa kuvassa. Ajattelin vielä vahan laittaa päällimmäiseksi. Katsotaan, ehditäänkö saada tänään loput valmiiksi, kun tässä on taas kaikenlaista muutakin hommaa tarjolla ihan pyytämättä . Auton sentään sain eilen pestyä ja vahattua.touhottaja kirjoitti:kait vetäset kirkas lakan noihin vanteissiin
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei oo vaihettu, kun niitä ei ole vielä ilmaantunut tontille. Ei sen puoleen ole näkynyt vielä iskareitakaan, ilmoittelivat että ei ole varastossa vaan tulevat vähän viiveellä. Ja itsellänikin on menny taas kaikki illat ihan muissa hommissa ja tälläkin hetkellä ollaan töissa.touhottaja kirjoitti:jokos takapalkin isot kumit on vaihettu ilimota ennen kun alotat koko hommaa, jos mulla olis vaikka yks vinkki
Remonttivinkkejä otetaan mielellään vastaan niin ei tarvitse käyttää niin paljon aikaa pään raapimiseen ja ihmettelyyn
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
älähän ihan tännään innostu jos vaikka juteltas siitä enste onko sulla tarpeeks hyvvää purkurautaa millä irrottaa se kumi sieltä palakista ja tarkistappa onko kumin keskireijät myös kumin keskellä ettei ole niinku mulla tässä kotvan sitten, palautin kumit kun keskireikä oli kolome milliä pielessä
nonnii sitten vaan 24mm avvain ja siihen sellanen metrin jako jos sattuu palakin kiinitys ruuvi ollee jämähtäny kumin holokkiin kiinni, jatkuu
nonnii sitten vaan 24mm avvain ja siihen sellanen metrin jako jos sattuu palakin kiinitys ruuvi ollee jämähtäny kumin holokkiin kiinni, jatkuu
touhottaja kirjoitti:älähän ihan tännään innostu jos vaikka juteltas siitä enste onko sulla tarpeeks hyvvää purkurautaa millä irrottaa se kumi sieltä palakista ja tarkistappa onko kumin keskireijät myös kumin keskellä ettei ole niinku mulla tässä kotvan sitten, palautin kumit kun keskireikä oli kolome milliä pielessä
nonnii sitten vaan 24mm avvain ja siihen sellanen metrin jako jos sattuu palakin kiinitys ruuvi ollee jämähtäny kumin holokkiin kiinni, jatkuu
Minäpä tutkailen noita saatavissa olevia työkaluja. Mittailin osat ja keskireiän paikat näytti mittanauhalla mitaten olevan millilleen kohdallaan. Sorapiha ja säkkipimeys ei tieten helpota hommaa, mutta saattaisi kai tuota kotitalon talliinkin asti vaivautua. Rakenne näyttäis olevan aika simppeli
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Nuissa muutamassa (osa nro 47)tukiraudassa löytynyt hiushalkeamia, kun puhdistelee massat/ruosteet pois.
Selvästi jollain pienellä hallitunkilla nostettu, rauta vääntyy ja saattaa vanhemmiten napsua joku lenkki poikki.
Touhottajallahan nuita oli "uusia" .
Selvästi jollain pienellä hallitunkilla nostettu, rauta vääntyy ja saattaa vanhemmiten napsua joku lenkki poikki.
Touhottajallahan nuita oli "uusia" .
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tarkotakko tällästäruikku kirjoitti:Nuissa muutamassa (osa nro 47)tukiraudassa löytynyt hiushalkeamia, kun puhdistelee massat/ruosteet pois.
Selvästi jollain pienellä hallitunkilla nostettu, rauta vääntyy ja saattaa vanhemmiten napsua joku lenkki poikki.
Touhottajallahan nuita oli "uusia" .
ei mulla mittään tollasia uusia ole, ovat vaan muuten hyvässä hapessa
TNewa kirjoitti:
No niin. Tuon oikeanpuoleisen huonompikuntoisen limpun sain vaihdettua. Pultit lähti helposti ja limppukin itse asiassa melko kivuttomasti. Laskin palkkia tunkin varassa alaspäin ja laitoin ison hylsyn palkin reijästä sinne limpun holkin päälle. Nostin tunkilla palkkia ylöspäin saamatta aikaiseksi muuta kuin sen, että holkki tipahti kumista läpi. No eipä tuo ollut siinä varmaan aikoihin kiinni ollutkaan, kuten kuvasta näkyy. Laskin palkkia alaspäin ja laitoin limpun päällle suurimman hylsyn mitä pakista löytyi ja sen päälle vielä toisen suu ylöspäin. Nostin tunkilla palkista koko nurkan ilmaan, suihkuttelin WD-40:stä liukasteeksi ja vääntelin isohkolla talttapäämeisselillä "paineenalaisen" limpun irti.
Uuden laittaminen paikoilleen olikin kinkkisempää, vaikka voitelussakaan ei säästelty. Kyllä se tunkilla vähän joka puolelta nitkuttelemalla meni lopen pohjaan. Viimeiset millit vedin siten, että keskipultti kiinni ilman tukirautaa ja tunkilla ja puupalikalla nostelin vielä reunat ylös. Näytti tosiaan noissa gummeissa olevan ihan puolet merkittynä, eli oikea ja vasen. Lieköhän nuo ihan omilla varaosanumeroilllakin originaaliosina?
® Mesen Porkkana-klubi