Hörähtää muttei käynnisty

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Hörähtää muttei käynnisty

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Pari kertaa on tehny seuraavanlaisen tenän. Startatessa hörähtää heti muttei käynnisty, vaikka starttausta jatkaa ei sano mitään. Edellisen kerran ku teki tuon niin lähti käyntiin lyhyen tauon jälkeen ja pelas ihan normaalisti. Tälläkertaa ei lähteny ja alkaa oleen jo akku sipissä. Auto on -91 200TE
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Oletko perinteiset paikat jo kurkkinut? Virranjakajan kantta, tulppaa ja sytyksen letkuja eli sytytyskaapeleita?

Voishan tuo olla myös pensapumpun releessä tuo vika, mutta silloin ei pitäisi tulla yhtään tavaraa pannulle.

Ihan ensin kurkkaisin tuonne virranjakajan kannen alle.
Kein siknatuur
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Yj rele
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Bensapumppu pyörii normaalisti. Ihmetyyttää vaan ku edellisen kerran jälkeen lähti käyntiin normaalisti kuukauden päivät. Olisko jossain sähköissä kontaktivikaa?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kierroslukutieto ei tule bensapumpun releelle :pappa:

Haulla pitäisi löytyä oma kamppailuni hakusanalla "hörähtää vaan ei käynnisty" :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

teppo21 kirjoitti:Kierroslukutieto ei tule bensapumpun releelle :pappa:

Haulla pitäisi löytyä oma kamppailuni hakusanalla "hörähtää vaan ei käynnisty" :lol:
Pumppu jää kyllä pyörimään joksikin aikaa starttauksen jälkeenkin niinkuin pitääkin. Mistä tuo kierroslukutieto tulee ja missä se johto kulkee??
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

hotari kirjoitti:Yj rele
Vaihdettu kesällä
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Sampo N. kirjoitti:Oletko perinteiset paikat jo kurkkinut? Virranjakajan kantta, tulppaa ja sytyksen letkuja eli sytytyskaapeleita?

Voishan tuo olla myös pensapumpun releessä tuo vika, mutta silloin ei pitäisi tulla yhtään tavaraa pannulle.

Ihan ensin kurkkaisin tuonne virranjakajan kannen alle.
Kaikki katseltu läpi eikä mitään epäilyttävää
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

No mites puola?
Kein siknatuur
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Sampo N. kirjoitti:No mites puola?
kai sieläkin eloa on kerran hörähtää ja on pelannu. Auto on siis ajettu eilen näille sijoilleen mutta joku sillä nyt kiukuttaa
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

syttypoksi vikanen :roll:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

touhottaja kirjoitti:syttypoksi vikanen :roll:
No eikös senkin pitäisi silloin tappaa koko kone? Ei kait viallisella syttypoksilla ajella hetkeäkään?
Kein siknatuur
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei välttämättä, meillä päin yks satakaksnelekku teki ihan samaa ja poksi oli viallinen :wink:
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

touhottaja kirjoitti:syttypoksi vikanen :roll:
Pystyykö mittaamaan?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

voi olla mutten tiijä miten sen vois tehä :roll:
mikäs sen syttypoksin numerot :?:
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

touhottaja kirjoitti:voi olla mutten tiijä miten sen vois tehä :roll:
mikäs sen syttypoksin numerot :?:
Boschin numero 0227400677
mersun numero 0085459132 [07] erillään on vielä ez0048
huuksa
Viestit: 50
Liittynyt: 05.12.2010 12:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja huuksa »

tarkista tuleeko kipinä tulpille jos tulee niin sitten pensapuoli
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

huuksa kirjoitti:tarkista tuleeko kipinä tulpille jos tulee niin sitten pensapuoli
Epäilisin että tulee kipinä koska lupaa käyntiin. En pysty tässä paljoa tekemään ku ei ole työkaluja kotona.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Akku 4 tuntia laturissa, ja kerrasta tulille. Ihan niinku arvelinki, olisko akku sökö ja tiputtaa jännitteen alas startatessa. Latausta ihan normi 14.3-15.5V mutta akun jännite ilman latausta 13.15V ?? :roll:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

aika rouheesti lataa, jos piikki on 15,5V :shock:
korkeaa latausta tekee joskus huono maakontakti, mut ei se varmaan noita vaikeuksia tee...
® Mesen linttaklubi
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

potox kirjoitti:aika rouheesti lataa, jos piikki on 15,5V :shock:
korkeaa latausta tekee joskus huono maakontakti, mut ei se varmaan noita vaikeuksia tee...
Tais olla 4000 kierroksen paikkeilla lataus tuon 15.5V
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Aikas paljolta kuulostaa tuo 15.5V... Itellä latailee maksimissaan sen 14.4V, oisko laturin jännitteensäädin tiensä päässä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Multiviri kirjoitti:Aikas paljolta kuulostaa tuo 15.5V... Itellä latailee maksimissaan sen 14.4V, oisko laturin jännitteensäädin tiensä päässä?
Se vain saattaapi olla. Pitää seurata vielä tuota jännitettä ja vaihtaa se jos tarve vaatii.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Jännitteensäädin ja akku vaihdettu mutta nyt lataus tippu 13 volttiin (ajossa) seisoessa yön yli akun jännite tippuu 12.2 volttiin eikä käyntiin. Taitaa mennä koko laturi vaihtoon ja vanha remonttiin.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Taitaakin olla vika muualla kuin virran vähyydessä. Tänä aamuna ei taaskaan käyntiin, mutta kun sahasin oikein antaumuksella niin alko pikkuhiljaa ryskäämään muutamalla pytyllä. Kaasuun ku koski niin sammu heti. Uudestaan käyntiin ja anto ryskätä jonku aikaa niin sitte yhtäkkiä pomppas normaali tyhjäkäynnille. Olisko kylmäkäynnistyspiirissä jotain häikkää??
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Alkaa menemään jännäksi, lueskelin mersufoorumilta juttua kun jollain oli samanlaista vikaa ja oli vaihtanu koko ke-jetin ja uusinu suuttimet ja kaikki muutkin osat niin ei tomi. Juttu jäi kesken eikä kaveria ole foorumilla näkyny sen koommin. Pitääkö alkaa jo suunniteleen M111 tekniikkaa keulille :lol: No ei vielä luovuteta, pitää alkaa ensviikolla tutkimaan koko ruiskuhässäkkä läpi osa kerrallaan. Tänä amuna muuten lähti taas käyntiin niinku ei ikinä olis mitään vikaa ollutkaan :nocando:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”