Kilometrit ei rullaa
Kilometrit ei rullaa
Nii eli nopeusmittari toimii, mutta kilometrit ei nouse, välillä saattaa pyörähtää kilsa pari, mut siihen jää. Mittariston irrotus siis tapahtuu irrottamalla ratin alapuolinen paneeli ja sit tuuppaa mittariston ulos vai? Auttakkee nyyyy
auto vm89
auto vm89
juu tuanoinii
Tuossa olisi ohjetta mittariston irroitukseen: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _kunnostus
Olikos se nyt matkamittarin "numerorullien" akseli tippunut pois paikaltaan, vai mikä... Yleinen vika, mutta en nyt muista.
Olikos se nyt matkamittarin "numerorullien" akseli tippunut pois paikaltaan, vai mikä... Yleinen vika, mutta en nyt muista.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Virallinen Oikolukija
Se on pieni vaiva napsasta klipsi irti jalkatilasta, mittaristo mahtuu sen jälkeen kohtuu hyvin tulemaan pois.
Mittarin ollessa kädessä käy sen purkaminen melko helposti. Takaa löytyy läjä ruuveja (muistaakseni) joita täytyy sitten availla. Kohta mittari onkin useammassa palassa. Ei siinä tarvi kun vähän maalaisjärkeä ja varovaisuutta.
Akselia en ole koskaan joutunut korjailemaan, mutta ilmeisesti sekin hoituu vähän pähkäilemällä.
Mittaritaulujen ollessa irti, kannattaa sinne laittaa ne kromit samalla. On hieno ja kiiltelee. Ite ostin krominauhaa ja vetelin sitä mittaristoon, tuli ihan siisti.
Mittarin ollessa kädessä käy sen purkaminen melko helposti. Takaa löytyy läjä ruuveja (muistaakseni) joita täytyy sitten availla. Kohta mittari onkin useammassa palassa. Ei siinä tarvi kun vähän maalaisjärkeä ja varovaisuutta.
Akselia en ole koskaan joutunut korjailemaan, mutta ilmeisesti sekin hoituu vähän pähkäilemällä.
Mittaritaulujen ollessa irti, kannattaa sinne laittaa ne kromit samalla. On hieno ja kiiltelee. Ite ostin krominauhaa ja vetelin sitä mittaristoon, tuli ihan siisti.
Miten minä muistan, että tenavassa menisi tuo vaijeri eri lailla kuin 124:ssä? Eli siinä ei olisi semmoista juttujuttua siellä jalkatilassa?
Olen minä omastanikin mittarin ottanut irti, mutta en nyt muista yhtään oliko vaijeri lattiassa kiinni vai ei. Johan siitä on pari kuukautta
Jotenkin tuntuisi että ei.
Olen minä omastanikin mittarin ottanut irti, mutta en nyt muista yhtään oliko vaijeri lattiassa kiinni vai ei. Johan siitä on pari kuukautta
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Mullaki on sellanen muistikuva ku viimeksi mittariston irroitin et vaijeri tulee rintapellin läpi suoraan...Fenton kirjoitti:Miten minä muistan, että tenavassa menisi tuo vaijeri eri lailla kuin 124:ssä? Eli siinä ei olisi semmoista juttujuttua siellä jalkatilassa?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
RoopeK sen vahvisti, se tulee suoraan rintapellin läpi, ylempää kui 124:ssä
Nykäisee mittariston pois pesästään niin luultavasti saa vaijerin ruuvattua irti. Jos ei mahdu, niin alakautta saa uitettua käden sinne taakse. Auttaa kyllä, jos on tämmöiset kynekolookin kädet
Nykäisee mittariston pois pesästään niin luultavasti saa vaijerin ruuvattua irti. Jos ei mahdu, niin alakautta saa uitettua käden sinne taakse. Auttaa kyllä, jos on tämmöiset kynekolookin kädet
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- thabandit^
- thabandit^
-
Meillä ainakin sai hiukan lisää löysiä, kun kaveri työnsi vaijeria konehuoneen puolelta mittaria kohden. Tulee ihan suoraan mittarille loppumatkan. Oli sitten jopa väljemmät tilat kuin 124:ssa. Tosin satalankusta en milloinkaan ottanut jalkatilasta irti.
201:ssä on sellaiset muoviset hakulat ainakin oikealla reunalla, jotka raastaa paksua rannetta aika repivästi.
Onko mittariston maadoitus hoitettu vaijeria pitkin, vai miten, sillä molemmissa tapauksissa olen joutunut lisäämään erillisen maadoitusjohdon jossakin vaiheessa !
201:ssä on sellaiset muoviset hakulat ainakin oikealla reunalla, jotka raastaa paksua rannetta aika repivästi.
Onko mittariston maadoitus hoitettu vaijeria pitkin, vai miten, sillä molemmissa tapauksissa olen joutunut lisäämään erillisen maadoitusjohdon jossakin vaiheessa !
Yritin vaihtaa mittaristoa kun matkamittari ei toiminut. "uusi" oli vdo ja kai 1992 vanha motometer 1991. vdo:n kun laittoi ei tullut mittari valoja? Mikähän syynä? Vanhalla toimi heti. Aikani ropattua johtoja pätki valot vanhallakin mittarilla kadoten myöhemmin kokonaan. "uudella ei valot edes välähtäneet ja polttimot näyttivät ehjiltä. Yhden jopa mittasin ehjäksi. Ei ollut hyvä päivä.
Jatkuu: vdo vaihdettu ja hyvin toimii. Ilmeisesti polttimot olivat vain palaneet ja taustavalot ei sen takia toimineet. Vanhasta oli potentiometrin tinaus irronnut säätäessä ja sen takia sekin pimeni. Nyt paistaa päivä risukasaankin.
Jatkuu: vdo vaihdettu ja hyvin toimii. Ilmeisesti polttimot olivat vain palaneet ja taustavalot ei sen takia toimineet. Vanhasta oli potentiometrin tinaus irronnut säätäessä ja sen takia sekin pimeni. Nyt paistaa päivä risukasaankin.
Viimeksi muokannut markoala, 15.10.2011 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Akselit kiinni, kilometrimittarin metalliratasta jos pyörittää niin kilometrit pyörivät mukana niinkuin kuuluu. Akselit sekä odo että kokonaismatkakilometreissä kiinni. Muovirattaat ja matoruuvi kunnossa. Napilla resetoi odon hyvin. Ajossa toimii sitten taas 10-99.9km..
Mystisesti kun purkaa niin toimii aina hetken.
Otin nyt nopeusviisarin ja nopeuspaneelin irti, jos näkisi jotain mielenkiintoista.
Haluisitko sampo kattoa tuota jotain olutkorvausta vastaan, asut melkein naapurissa:)
Mystisesti kun purkaa niin toimii aina hetken.
Otin nyt nopeusviisarin ja nopeuspaneelin irti, jos näkisi jotain mielenkiintoista.
Haluisitko sampo kattoa tuota jotain olutkorvausta vastaan, asut melkein naapurissa:)
Se jää siitä nopeusviisarin palautusjousesta kiinni, tuo musta kehikko siis.Sampo N. kirjoitti:Kyllä tuosta muistaakseni pääsi vielä pidemmällekin, eikös siellä ole niitä pieniä ruuveja näkyvissä edessä tai takan? Tuossa kuukausi sitten paloittelin tuollaisen ja kyllä se aika atomeissa lopuksi oli.
Nyt tällä kasauksella toimi 16.4 kilometriä mittaristo.. saatanan saatana:)
Esson baarilla vihjailtiin että locktiteä pitäisi siihen alempaan (odo mittari) akseliin huitaista.
Tähä esson baari-vinkkiin kannattaa luottaa...Steppe kirjoitti:Esson baarilla vihjailtiin että locktiteä pitäisi siihen alempaan (odo mittari) akseliin huitaista.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
-
- Virallinen Oikolukija
No voe Meikäkin pisti justiin tuossa tuo kk. takaperin tosiaan tuollaisen mittarin palasiksi, katsoin mitä se on syönyt ja otin pikkuruuvit talteen. Lopun kannoin roskakoriin.Steppe kirjoitti:Kohta on pakko vetää känni.. Mittaristo jonka ostin tilalle täältä onkin jo valmiiksi rikki..
Kein siknatuur
Eli vanha aihe, mutta yleinen vika niin vastaillaan nyt niin ehkä jollekkin muulle on apua.
Eli juuri tuo ettei jaksa pyörittää kuin 0-99.9km johtuu tuosta metallirattaasta, akseli sutii sen sisällä.
Ite purin koko paskan ja vedin epoksiliimalla sen metallirattaan akseliin kiinni.
Eli juuri tuo ettei jaksa pyörittää kuin 0-99.9km johtuu tuosta metallirattaasta, akseli sutii sen sisällä.
Ite purin koko paskan ja vedin epoksiliimalla sen metallirattaan akseliin kiinni.
Kyllä pääsee, ne lähtee raa-asti kampeamalla voimalla irti ja sen jälkeen pääseekin purkamaan koko paskan atomeiksi.steppe kirjoitti:Tuota pidemmälle ei oikein pääse, ko nopeusviisarin palautusjousi ja itse viisarinvarsi on jotenkin hardmountattu tuohon
- MersuW201-86
minä kun purin mittariston pöydällä niin nopeus ei oo enää sama vaikka viisaria siirtää ajaessa oikeaan kohtaan! (huom) Mittari tuli diesel 2 litraisesta mersusta! siinä tais olla 180 asti ja mulla on omassa 220 asti! Mulla ei oo lasia tuossa mittarin edessä niin pääsen mittarin viisariin käsiksi! Pitäneen hommata toinen mittaristo kone vaan jostain samasta w201:stä joka on perän kanssa samoissa lukemissa!