Puhaltaa vain lämmintä!!
Puhaltaa vain lämmintä!!
Alkoi Lämmityslaite reistaileen, joskus tai nykyään melkeen aina ilmastointi puhaltaa vaan kuumaa vaikka lämpötilaa säätäis ihan kylmälle. Vähän tympee vika näin kesällä. Mistähän päin vois vikaa alkaa tutkimaan? Autohan on w140 -91 ja on automaattinen ilmastointi.
Sulake, jonka takana lämmönsäätöventtiili on, kannattaa ehkä ensin tsekata. Yleismittarilla voi myös mittailla, tuleeko närhenmunien pistokkeeseen virtasta millään lämmönsäätimien asennoilla. Jos sulake on ehjä ja virtaa piisaa, siirtyy sitten närhenmunien puhdistukseen.
Ohje munien (vesiventtiilien) rassuuseen löytyy tuolta http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus
Muut mahdolliset vikapaikat keskittynevät konttorin puolelle lämmönsäätimien ympäristöön
Ohje munien (vesiventtiilien) rassuuseen löytyy tuolta http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus
Muut mahdolliset vikapaikat keskittynevät konttorin puolelle lämmönsäätimien ympäristöön
® Mesen Porkkana-klubi
Jossain vaiheessa kannattaa tehdä pesu koko järjestelmälle.
(ei nuo sinun närhenmunat mitkään pahan näköset ole todellakaan)
Itse tein niin että ensin laskin kaikki jäähdytys nesteet pois. ("ongelmajäte" talteen) sen jälkeen pelkkää vettä täyteen. auto käyntiin korotetulle tyhjäkäynnille (n.2000rpm) niin että termostaatti on varmasti auennut. Nesteet pois. taas täyteen vettä ja lisäksi ruokalusikallinen tiskinpesujauhetta sekaan. (kippasin termostaatin koteloon. Myynnissä on myös juuri jäähdytysneste-järjestelmiin tarkoitettuja aineita, mutta onnistuu tavallisellakin tiskiaineella.) auto käyntiin korotetulle tyhjäkäynnille kunnes termostaatti aukeaa. sen jälkeen muutamaan kertaan lämmitys laitteen säätimet ääriasennosta toiseen. (välissä odotus että sisään tulevan ilman lämpö todella muuttuu). Nesteet pois. pelkkää vettä täyteen. kierrätys. nesteet pois. vettä täyteen. kierrätys. pois. täyteen. kierrätys. pois. täyteen. kierrätys. pois. Täyteen uutta glykoli-vesi seosta.
Jokaisen kierrätyksen aikana kääntelin lämmön säätöjä ääri asennosta toiseen. kierrättäessä pidin kierroksia noin 2000rpm.
Sen tiski aineen käytön jälkeen kannattaa huuhdella moneen kertaan, jotta kaikki varmasti poistuu. Jotkin tiski aineet saattaa pilata tiivisteitä jos jäävät mukaan sinne kiertoon.
Itse huuhtelin niin monta kertaa että sekosin laskuissa.
(ei nuo sinun närhenmunat mitkään pahan näköset ole todellakaan)
Itse tein niin että ensin laskin kaikki jäähdytys nesteet pois. ("ongelmajäte" talteen) sen jälkeen pelkkää vettä täyteen. auto käyntiin korotetulle tyhjäkäynnille (n.2000rpm) niin että termostaatti on varmasti auennut. Nesteet pois. taas täyteen vettä ja lisäksi ruokalusikallinen tiskinpesujauhetta sekaan. (kippasin termostaatin koteloon. Myynnissä on myös juuri jäähdytysneste-järjestelmiin tarkoitettuja aineita, mutta onnistuu tavallisellakin tiskiaineella.) auto käyntiin korotetulle tyhjäkäynnille kunnes termostaatti aukeaa. sen jälkeen muutamaan kertaan lämmitys laitteen säätimet ääriasennosta toiseen. (välissä odotus että sisään tulevan ilman lämpö todella muuttuu). Nesteet pois. pelkkää vettä täyteen. kierrätys. nesteet pois. vettä täyteen. kierrätys. pois. täyteen. kierrätys. pois. täyteen. kierrätys. pois. Täyteen uutta glykoli-vesi seosta.
Jokaisen kierrätyksen aikana kääntelin lämmön säätöjä ääri asennosta toiseen. kierrättäessä pidin kierroksia noin 2000rpm.
Sen tiski aineen käytön jälkeen kannattaa huuhdella moneen kertaan, jotta kaikki varmasti poistuu. Jotkin tiski aineet saattaa pilata tiivisteitä jos jäävät mukaan sinne kiertoon.
Itse huuhtelin niin monta kertaa että sekosin laskuissa.
Itsellä oli paljon paremman näköiset karat "munissa" ja jumi silti. Putsauksen jälkeen ei ole juminut. Uudet munat tais olla saksassa 170e+ ja veholla varmaan sen tuplasti kuten aina. Kannattaa putsata huolella ettei käämien langat rikkoudu.JeremyH kirjoitti:Jossain vaiheessa kannattaa tehdä pesu koko järjestelmälle.
(ei nuo sinun närhenmunat mitkään pahan näköset ole todellakaan)
Itse tein niin että ensin laskin kaikki jäähdytys nesteet pois. ("ongelmajäte" talteen) sen jälkeen pelkkää vettä täyteen. auto käyntiin korotetulle tyhjäkäynnille (n.2000rpm) niin että termostaatti on varmasti auennut. Nesteet pois. taas täyteen vettä ja lisäksi ruokalusikallinen tiskinpesujauhetta sekaan.
Jos haluaa että jostain alkaa vuotamaan alumiinikennosta niin laittaa vaan sitä pesujauhetta sinne järjestelmään... Alumiini tuppaa syöpymään konetiskijauheesta.