
S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
Just käytin taas koneen lämpimäksi. Pätkiminen alkoi taas noin 70asteessa.
Kylmäspraylla ei vaikutusta mihinkään.
tähän mennessä käyty läpi...
-Suuttimet mitattu. 14.3-14.7ohmia kaikissa.
-6. Suuttimen johto mitattu ja kokeiltu kuorman kanssa poksin liittimeltä suuttimen liittimeen.
-Suuttimelle tulee jatkuva 12v kokoajan kuten kuuluu. Miinus ohjaus katoaa 6.lta
-Sytkäpoksit vaihdettu puolelta toiselle. Ei vaikutusta. Kipinä tulee oikein.
-Ruiskupoksien paikkoja vaihdeltu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksit käytetty auki ja juotoksia tutkittu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksia jäähdytetty. Ei vaikutusta.
-Kokeiltu ilman ASR poksia. Ei vaikutusta
-Kuutossylinteri käy kun vaihtaa 5. ja 6. suuttimien johtojen paikkoja. 5. ei käy.
-Nokka-akselien ja vauhtipyörän asentoantureita jäähdytetty. Ei vaikutusta
Jäljellä ois vielä lambdat ja nakutusanturit...
En oikein usko tuohon ruiskupoksi vikaankaan kun edes vikakohde ei vaihdu vaikka poksien paikkaa vaihtaa puolelta toiselle.
Aina vaan se 6. suuttimen ohjaus mykkänä kun kone on lämmin.
Kylmäspraylla ei vaikutusta mihinkään.
tähän mennessä käyty läpi...
-Suuttimet mitattu. 14.3-14.7ohmia kaikissa.
-6. Suuttimen johto mitattu ja kokeiltu kuorman kanssa poksin liittimeltä suuttimen liittimeen.
-Suuttimelle tulee jatkuva 12v kokoajan kuten kuuluu. Miinus ohjaus katoaa 6.lta
-Sytkäpoksit vaihdettu puolelta toiselle. Ei vaikutusta. Kipinä tulee oikein.
-Ruiskupoksien paikkoja vaihdeltu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksit käytetty auki ja juotoksia tutkittu. Ei vaikutusta
-Ruiskupoksia jäähdytetty. Ei vaikutusta.
-Kokeiltu ilman ASR poksia. Ei vaikutusta
-Kuutossylinteri käy kun vaihtaa 5. ja 6. suuttimien johtojen paikkoja. 5. ei käy.
-Nokka-akselien ja vauhtipyörän asentoantureita jäähdytetty. Ei vaikutusta
Jäljellä ois vielä lambdat ja nakutusanturit...
En oikein usko tuohon ruiskupoksi vikaankaan kun edes vikakohde ei vaihdu vaikka poksien paikkaa vaihtaa puolelta toiselle.
Aina vaan se 6. suuttimen ohjaus mykkänä kun kone on lämmin.
Onkos tällä 6 pytyn puolella se vanhempi katalysaattori?Mika.T kirjoitti:Just käytin taas koneen lämpimäksi. Pätkiminen alkoi taas noin 70asteessa.
Aina vaan se 6. suuttimen ohjaus mykkänä kun kone on lämmin.
Vanha katti ahdistaa pakopuolella. -> sylinterin täytös yms. pielessä. -> nakutus tunnistin komentaa sytkää, mutta koska sytkä ei saa nakutusta pois, niin se juoruaa siitä ruiskuboxille joka katkaisee syötön 6 pytyltä estääkseen lisävauriot.
Naapurin puolelle kirjottelin pidemmät jorinat.
Molemmat katit vaihtoon tai keisarileikkaus molemmille kateille. (painoitan sanaa "molemmat")
Nimenomaan. Siihen kun sitten olis kätevät kädet istuttaneet pari holset-merkkistä pakokaasuahdinta, kiinankuulerin ja 8-millisiä tappeja yms. mitä ne ST-äijät yleensä väkertelee niin olis saatu kone mikä pyörittäisi vaikka maapalloa.Jnz kirjoitti:Mersun ois aikanaan pitäny tehdä V12-tiisseli, OM606 tuplana.


kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Käyt jollaki korjaamolla josta löytyy Boschin esitronic nii saa sieltä tietopankista tulosteltua vaikka mitä kivaa...
Tai Veholta tai wissistä tai epc:stä, eiku se taiski olla vaan osaluettelo systeemi..
Mut eiköhän sen jostain saa... 



Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Nyt on toiminu kun kun on tuo oikeanpuolen nokka-akselin asentoanturi irti.
Kaasuun ei vastaan niin hyvin kuin normaalisti, eikä taho kierroksilla jaksaa vetää mutta normiajossa kulkee oikein hyvin.
Ja kaikki pytyt saa soppaa.
Seoksetkin näkyy olevan lambdan signaalin mukaan kohallaan vaikka tuo nokan anturi ei ole paikoillaan.
Häätynee hommata uus. Jos ei korjaannu sillä niin sitten häätyy tempasta venakoppa pois ja tutkia että onko se peltikehä pyöreä ja muuten kunnossa, jota nuo anturit "lukee"
Signaalin tuo kuitenkin antaa vaan ei ole oskiloskooppia jolla tarkistaa signaalin oikeellisuus.
Moottorin kakominen alkaa heti kun tökkää tuon anturin johdon paikoilleen.
Kaasuun ei vastaan niin hyvin kuin normaalisti, eikä taho kierroksilla jaksaa vetää mutta normiajossa kulkee oikein hyvin.
Ja kaikki pytyt saa soppaa.
Seoksetkin näkyy olevan lambdan signaalin mukaan kohallaan vaikka tuo nokan anturi ei ole paikoillaan.
Häätynee hommata uus. Jos ei korjaannu sillä niin sitten häätyy tempasta venakoppa pois ja tutkia että onko se peltikehä pyöreä ja muuten kunnossa, jota nuo anturit "lukee"
Signaalin tuo kuitenkin antaa vaan ei ole oskiloskooppia jolla tarkistaa signaalin oikeellisuus.
Moottorin kakominen alkaa heti kun tökkää tuon anturin johdon paikoilleen.
Tänään Värkättiin taas lisää.Mika.T kirjoitti:
Moottorin kakominen alkaa heti kun tökkää tuon anturin johdon paikoilleen.
Moottori käy myös silloin kaikilla kamareilla kun itse anturi on irti venakopasta mutta johto on kiinni.
Heti kun anturin painaa paikoilleen että se alkaa antaa signaalia niin kakominen alkaa.
Pitänee alkaa kiskomaan venttiilikoppa auki...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Anturit on joskus erikoisia käytökseltään. Muussa yhteydessä on tullut vastaan induktiivinen anturi joka toimi kun piti kädessä, mutta kun ruuvasi kiinni ja kiristi mutterin niin alkoi häröillä satunnaisesti.... Jotenkin kiinnityskierteeseen kohdistunut voima sai anturin sekaisin. Tai sitten mutteri ja kiinnityspelti häiritsi anturia vaikka sen piti havaita vain edessäpäin olevat metalliset asiat.Mika.T kirjoitti:Tänään Värkättiin taas lisää.Mika.T kirjoitti:
Moottorin kakominen alkaa heti kun tökkää tuon anturin johdon paikoilleen.
Moottori käy myös silloin kaikilla kamareilla kun itse anturi on irti venakopasta mutta johto on kiinni.
Heti kun anturin painaa paikoilleen että se alkaa antaa signaalia niin kakominen alkaa.
Pitänee alkaa kiskomaan venttiilikoppa auki...
Uskaltaako ehjää anturia ruuvata "ongelmallisen" reikään vai saako se kipeetä siitä ehkä?
Kiva kun löytyy aina jotain tietoa, mikä lopulta johtaa vian löytymiseen tai ainakin joidenkin asioiden eliminoimiseen. Vanhan ajan vikakoodinlukua

On kurkittu. Samoin on työntömitan piikillä tunnusteltu kehän suoruutta kun kone käy. (tuntuu pieni epäkeskoisuus)Easy Rider kirjoitti:Eikö siitä anteronreiästä voisi salloopäiten tirkistää sissään ku samalla pyörittää konesta, jotta onko kehä ehjä? Jollahi heittokellolla mittoisi vielä.
Ihanko sielä on jokku hammaskehät tms? M104:ssä ei näkys olevan ku yks hammas jota se lukkee.
Siellä on siis peltikehä jossa on yksi magneetti jota anterot "lukee"
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No jopas että peltiä, satanelosessa on nokkarattaassa kovajuotettu(?) nikama rikkerinä, makneetinappi löytyy vaan vauhtipyörältä yhestä kohen.Mika.T kirjoitti:On kurkittu. Samoin on työntömitan piikillä tunnusteltu kehän suoruutta kun kone käy. (tuntuu pieni epäkeskoisuus)Easy Rider kirjoitti:Eikö siitä anteronreiästä voisi salloopäiten tirkistää sissään ku samalla pyörittää konesta, jotta onko kehä ehjä? Jollahi heittokellolla mittoisi vielä.
Ihanko sielä on jokku hammaskehät tms? M104:ssä ei näkys olevan ku yks hammas jota se lukkee.
Siellä on siis peltikehä jossa on yksi magneetti jota anterot "lukee"
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Johdot ei yllä vääriin paikkoihin kun johdot kiertää noissa johtokoteloissa.Roisto kirjoitti:Tämä asia on varmaan tarkastettu ja kunnossa mutta varmistanpa kuitenkin... Onhan nuo nokka-anturit kytketty oikeisiin bokseihin. Niitähän on kaksi ja ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen.
t.
Risto
Suoraan koneen yli oikoessa yltää ja niin on oiottukkin kun on kokeiltu anteroita puolelta toiselle.
Ulkomaisia juttua laavaillessa oli kaverille tullu vastaan mahdollinen lambda vika.
Samaa puoltaa myös se että kylmänä tämäkin käy kunnolla vaikka kaikki on kiinni. Ja lämmetessä kakominen alkaakin kuin napista painamalla ykskaks.
Tosin lambdat antaa ihan järkevää signaalia ja vaihtelee kuten kuuluu.
Itsellä on onneksi niin huono kielipää ettei juurikaan montaa sanaa ymmärrä noista ulkomaan jutuista.
Onko kellään varmaa tietoa miten moottoriohjaus reagoi jos nykäsee lambdan johdot irti?
Meneekö jollain perusasetuksilla tms vai tä.
Toinen juttu ois että jos joku 600sen omistaja viitsisi pyörittää koneen YKK kohtaan (hihnapyörällä O|T merkki) Ja käyttää 1. nokan asentoanturin Irti ja kurkata näkyykö siellä sellainen metalli pallukka rei'ästä.
Liekkö näitä kokomoottoreita tällä voorumilla montaakaan.
Niijja tietääkö joku käyttääkö moottoriohjaus heti kylmänä ilmamäärämittarin antamaa signaalia hyväkseen?
Meneekö jollain perusasetuksilla tms vai tä.
Toinen juttu ois että jos joku 600sen omistaja viitsisi pyörittää koneen YKK kohtaan (hihnapyörällä O|T merkki) Ja käyttää 1. nokan asentoanturin Irti ja kurkata näkyykö siellä sellainen metalli pallukka rei'ästä.

Liekkö näitä kokomoottoreita tällä voorumilla montaakaan.
Niijja tietääkö joku käyttääkö moottoriohjaus heti kylmänä ilmamäärämittarin antamaa signaalia hyväkseen?