w124 Automaatin alipainesäädin
w124 Automaatin alipainesäädin
Turpolintta kävi pumpun säädössä ja samalla reissulla laatikon toiminta muuttui liian pehmeäksi. Ilmeisesti se pumpun kyljessä oleva alipainesäädin vaikuttaa tuohon?
Kääntelin askin kyljestä painetta kierroksen lisää, se vaikutti jo hieman mutta tuosta eteenpäin säätö ei tunnu vaikuttavan mitenkään Eli ihan sama laittaako kierroksen vai 2, vaihdot ei muutu napakammaksi. Aski ei saa kunnolla alipainetta?
Ennen pumppuremonttia aski tempaisi vaihteet mukavasti päälle, nytkin kaasupohjassa vaihteet vaihtuu OK mutta pintakaasulla pitäisi vaihtua terävämmin.
Miten tuota pumpun kyljessä olevaa mokkulaa kuuluu käännellä että vaihdoista saisi terävämmät?
Ne 6mm pultit löysälle, ja mitä sitten tehdään?
Aski on rempattu ja vahvistettu JM-koneella hetki sitten, ja ennen pumppuremonttia ongelmia ei ollut eli tuohon säätimeen tuo mielestäni viittaa?
Kääntelin askin kyljestä painetta kierroksen lisää, se vaikutti jo hieman mutta tuosta eteenpäin säätö ei tunnu vaikuttavan mitenkään Eli ihan sama laittaako kierroksen vai 2, vaihdot ei muutu napakammaksi. Aski ei saa kunnolla alipainetta?
Ennen pumppuremonttia aski tempaisi vaihteet mukavasti päälle, nytkin kaasupohjassa vaihteet vaihtuu OK mutta pintakaasulla pitäisi vaihtua terävämmin.
Miten tuota pumpun kyljessä olevaa mokkulaa kuuluu käännellä että vaihdoista saisi terävämmät?
Ne 6mm pultit löysälle, ja mitä sitten tehdään?
Aski on rempattu ja vahvistettu JM-koneella hetki sitten, ja ennen pumppuremonttia ongelmia ei ollut eli tuohon säätimeen tuo mielestäni viittaa?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Myötäpäivään kun käännät modulaattoria niin vaihdot kovenee, älä siten käännä liikaa muuten ei mee kaasu enää pohjaan saakka.
Oon säätänyt ton laittamalla kaasun pohjaan ja kääntänyt niin pitkälle ku menee
Oon säätänyt ton laittamalla kaasun pohjaan ja kääntänyt niin pitkälle ku menee
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Paljon kiitoksia Löysäsin pultteja kaasupohjassa ja pyöräytin hieman myötäpäivään Nyt potkaisee huomattavasti paremmin pykälän silmään
Loppu hienosäätö onnistunee nyt laatikonkyljestä mikäli tarvetta ilmenee, pitää ajella muutama päivä niin näkee lootan toiminnan eri tilanteissa
Loppu hienosäätö onnistunee nyt laatikonkyljestä mikäli tarvetta ilmenee, pitää ajella muutama päivä niin näkee lootan toiminnan eri tilanteissa
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Turpomallissa ei tarvitse purkaa mitään, vaparimallissa pitää varmaan irrottaa ilmanputsarikoppa.
Tuosta kohtaa löytyy
Kuva napattu googlella, Alkuperäisen kuvan copyright "vito500tkm", lisäsin Paintilla tuon nuolen.
EDIT: Kokeile kuitenkin ensin säädellä laatikonkyljestä niitä paineita, vaikkapa kierros tiukemmalle vaihdot muuttuu kovemmaksi ja kierros löysemmälle pehmenee, varo kuitenkin ettei ala luistamaan Jos laatikonkyljen säätö ei tunnu riittävän niin sitten tuota alipainemokkulaa ihmettelemään
Tuosta kohtaa löytyy
Kuva napattu googlella, Alkuperäisen kuvan copyright "vito500tkm", lisäsin Paintilla tuon nuolen.
EDIT: Kokeile kuitenkin ensin säädellä laatikonkyljestä niitä paineita, vaikkapa kierros tiukemmalle vaihdot muuttuu kovemmaksi ja kierros löysemmälle pehmenee, varo kuitenkin ettei ala luistamaan Jos laatikonkyljen säätö ei tunnu riittävän niin sitten tuota alipainemokkulaa ihmettelemään
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Juu, kokeile ensin kääntää kierros tai maksimissaan kaksi kireämmälle (jos haluat vaihdot napakammaksi) sieltä laatikon kyljestä, jos ei auta niin sitten tuota säädintä kääntelemään
Minulla mahtaa tuo säädin olla rikki, kun sen pitää olla lähes ääriasennossa että vaihdot toimii oikein, pitää jossain vaiheessa uusia se Nyt vaihdot kuitenkin toimii niinkuin pitää.
Minulla mahtaa tuo säädin olla rikki, kun sen pitää olla lähes ääriasennossa että vaihdot toimii oikein, pitää jossain vaiheessa uusia se Nyt vaihdot kuitenkin toimii niinkuin pitää.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
w124 laatikko
Mulle sanoi mersuguru,että älä koske laatikon paineensäätöön.
Ensin perussäätö (vaijeri tiukalle) kaasu pohjassa,ei kuitenkaan liian piukalle.
Itse vaihdoin tuon alipainesäätimen pumpun kyljessä.Kyllä muuttui laatikon toiminta ihan toisenlaiseksi.Lopuksi myös siitä säätö.
Ensin perussäätö (vaijeri tiukalle) kaasu pohjassa,ei kuitenkaan liian piukalle.
Itse vaihdoin tuon alipainesäätimen pumpun kyljessä.Kyllä muuttui laatikon toiminta ihan toisenlaiseksi.Lopuksi myös siitä säätö.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
vaihdoin tuossa 722.4 tilalle 722.3 ja nyt on vaihdot pintakaasulla ihan ok, mutta pehmeyttä sais riittää vähä isommille kierroksille nii modulaattoria tieten pitäisi nyt säätää hiukan vastapäivään jos myötäpäivään säädöllä saadaan kovemmat vaihdot
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
En tiiä onko sama letku tai ees mistä se tulee mut on mullaki mittariston takana tommone letku ylimääräsenä. Muistaakseni toisessaki dieselissä oli noin. Tehtaalta tullessaan vissiin siis?
Bensa malleissaha on se economy viisari mittaristossa (joissakin). Ni liekkö sen takia tommone letku hollilla ylimääräsenä dieselis. Kunhan ääneen ajattelen.
Bensa malleissaha on se economy viisari mittaristossa (joissakin). Ni liekkö sen takia tommone letku hollilla ylimääräsenä dieselis. Kunhan ääneen ajattelen.
E46 330D & E46 328i
Re: w124 laatikko
Juu se paineensäätöruuvi ei ole sitä varten että sitä käydään ruuvaamassa miten sattuu, se on itseasiassa aika tarkka säädöstään ja väärällä säädöllä on selvä vaikutus laatikon elinikään.petromax kirjoitti:Mulle sanoi mersuguru,että älä koske laatikon paineensäätöön.
Ensin perussäätö (vaijeri tiukalle) kaasu pohjassa,ei kuitenkaan liian piukalle.
Itse vaihdoin tuon alipainesäätimen pumpun kyljessä.Kyllä muuttui laatikon toiminta ihan toisenlaiseksi.Lopuksi myös siitä säätö.
Painehan kuuluu säätää niin että kaasu pohjassa vaihde vaihtuu luistamatta, modulaattorilla sitten niin että osakaasullakin vaihteet vaihtuu luistamatta.
Valitettava tosiasia on että kun syöttöä on säädetty niin modulaattoria ei enää saa toimimaan kuten kuuluu vaan painetta joutuu ruuvaamaan liikaa.
Sitä vaan tässä koitan sanoa että paineen lisääminen ruuvista siksi että modulaattori on vääriin säädetty on sellainen homma mitä ei kannata tehdä--> laatikko luistelee miten sattuu tai sitten potkii vaihteita sisään niin että niska on kovilla.
Pakin kytkeytymistä saa jotain vihiä laatikon paineista.
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Mitenkäs tuota alipainesäädintä yleensä edes säädetään? Tai oikeastaan mistä sitä säädetään?
Muokkaus: Haa! Tajusin!
Jos tuo säädin on mykkä, niin mistä saa uusia? KL?
Muokkaus: Haa! Tajusin!
Jos tuo säädin on mykkä, niin mistä saa uusia? KL?
Viimeksi muokannut samisalama, 16.4.2014 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
Joskus rassailin omassa superturbossa tuota systeemä. Wississä siihen löytyy hyvät ohjeetkin. Siitä on vain jo 7 vuotta aikaa.
Säätelin alipainemittarin kanssa tuota laitetta. Minulla oli tavoite paine muuttumaan mahdollisimman paljon kaasun mukaan. Jos sen käänsi ihan laitaan meni paine melko llhelle nollaa kaasu pohjassa, mutta pintakaasulla alipaine ei riittänyt pehmentämään vaihtoja. Parhaiten se toimi kun säätö ei ollut ihan tapissa. Alipainetta jäi silloin joku 0.2baria kaasu pohjassa, mutta pintakaasulla sitä oli 0, 7. Kun sen jälkeen sääti laatikosta paineet siten että vaihtoi kaasu pohjassa jämäkästi niin toimi hyvin pintakaasullakin. Isommilla tehoilla piti olla muitakin patentteja.
Säätelin alipainemittarin kanssa tuota laitetta. Minulla oli tavoite paine muuttumaan mahdollisimman paljon kaasun mukaan. Jos sen käänsi ihan laitaan meni paine melko llhelle nollaa kaasu pohjassa, mutta pintakaasulla alipaine ei riittänyt pehmentämään vaihtoja. Parhaiten se toimi kun säätö ei ollut ihan tapissa. Alipainetta jäi silloin joku 0.2baria kaasu pohjassa, mutta pintakaasulla sitä oli 0, 7. Kun sen jälkeen sääti laatikosta paineet siten että vaihtoi kaasu pohjassa jämäkästi niin toimi hyvin pintakaasullakin. Isommilla tehoilla piti olla muitakin patentteja.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Painelitko selaimesta takaisin-painiketta?samisalama kirjoitti:MMiksi helvetissä mun viestit lähtee kahteen kertaan?
Ainakin Androidissa lähettää viestit kahteen kertaan jos käyttää takaisin-nappia.
Mene etusivun tai jonkun osion kautta topikkiin uudestaan niin ongelmaa ei ole
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Yleensä alipainemodulaattori on säädetty niin että toisella kädellä kaasu pohjaan ja modulaattori niin pohjaan kun menee.samisalama kirjoitti:Mitenkäs tuota alipainesäädintä yleensä edes säädetään? Tai oikeastaan mistä sitä säädetään?
Muokkaus: Haa! Tajusin!
Jos tuo säädin on mykkä, niin mistä saa uusia? KL?
Mitäs tästä luulette. Syksyllä luisti vaihdoissa, nostin paineita 2 kierrosta ja tuli hyvä. Tuossa joskus helmikuussa työmatkan aikana tapahtui jotain. Alussa ihan ok, mutta kun tulin pois mtieltä niin paukutti vaihteita. Tein sitten niin että käänsin modulaattorin vastapäivää niin paljon kun menee ja 2 kierrosta paineita pois. 1-2 vaihto paukautti, mutta muut ihan ok eikä luista. Käänsin vielä 2 kierrosta paineita pois ja hävis melko paljon jo tuo paukasu
, ehkä jos vielä kierroksen vähentäs. Eikä siis luista. Eikös sen pitäs alkaa luistamaan jos paineita nuin paljon laskee vai mitä tässä nyt oikein tapahtu?
, ehkä jos vielä kierroksen vähentäs. Eikä siis luista. Eikös sen pitäs alkaa luistamaan jos paineita nuin paljon laskee vai mitä tässä nyt oikein tapahtu?