Mikä ? Laita se Skodaan pariston tilalleJää hyvä akku käyttämättä.
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Wolkkari yhteensoppii...
Niin, tuo 55ah akku jää täysin käyttämättä jos akun joutuu nyt vielä vaihtamaan isommaksi. Tyrkkäsin sokotan lataukseen yön ajaksi. Voihan se olla, että tuli ostettua liian pieni akku viime syksynä. Tämmöstä se on kun amatööri akkukauppaan menee. 
EDIT: Nyt kun muistelee niin vuosi sitten ei tainnut paikallisella huoltamolla muita akkuja olla kuin tuo...
EDIT: Nyt kun muistelee niin vuosi sitten ei tainnut paikallisella huoltamolla muita akkuja olla kuin tuo...
Uusi päivä ja uudet kujeet...
Yön yli latauksessa oltuaan Sokota tärähti käyntiin ilman mitään ongelmia virran suhteen.
Annoin käydä tovin ja sammutin. Yleismittari kiinni akkuun ja mittaamaan.
Ensin kuitenkin kaivelin sulakkeet esille ja mittari niin, että näkee tapahtuuko mitään.
Jännite oli noin 12.8 kun aloin nyppimään sulakkeita pois. Käytin jokaisen sulakkeen irti ja näytti siltä, että ei vaikutusta. Lukeman ollessa 12.54 katseeni kääntyi soittimen suuntaan. Terhakka riuhtaisu ja soitin oli irti. Päällepäin kaikki liitokset näyttivät olevan ok. Otin kuitenkin soittimen irti ja kas... mittarin lukema pysähtyi. Nyt sisälle tullessa lukema oli 12.5v. Katsotaan nyt onko vika soittimen asennuksessa. Se kyllä on laitettu ihan omaan johtosarjaan, mutta mielenkiinnosta jätin tuon pois.
Akulle tulee yksi ylimääräinen johto, nyppäsin sen irti ja kas, koko auto pimeäksi. Sen verran sitten katselin, että kyseinen johto tulee johtosarjan mukana sulakerasialle. Tiedä sitten onko kyseessä "jorman" tekemä juttu vai mikä.
jorma = sokotan huoltokirjassa esiintyvä nimi. Liekkö joku luottomekaanikko entisen omistajan tiimoilta...
Vaan pitipä se tämäkin päivä nähdä: http://www.farmit.net/node/193463
Autohan on vaimoni ja hän totesi tuossa yhtenä päivänä, että josko tuolle Sokotalle löytyisi uusi koti... Ikänsä japseilla ajaneena hänen mielessä on nyt eräs Accord, jonka tiedän erittäin siistiksi ja hyvin pidetyksi. Jos jotakuta kiinnostaa niin ilmoituksessa on minun numero. Sähköpostit menee veljelle kun minulla ei ole omia tunnuksia Farmitiin.
Sen verran mainitsen, että minulle on kerrottu tuon vitosen vihellyksen johtuvan jostain löystyneestä mutterista, jonka kiristäminen on osaavalle henkilölle helppo homma. Ihan tarkalleen kun en muistanut, miten tuo meni niin laitoin tuonne ilmoitukseen asian noin esille. Jos Sokota jotakuta kiinnostaa niin tuon esille myös sen, että tonnin tarjouksia ei kuunnella.
Käytännössä vaimoni tahto tarkoittaa sitä, että meidän pihassa taitaa vaihtua kohta kaikki autot
Että näin tossun alla sitä ollaan... 
Yön yli latauksessa oltuaan Sokota tärähti käyntiin ilman mitään ongelmia virran suhteen.
Annoin käydä tovin ja sammutin. Yleismittari kiinni akkuun ja mittaamaan.
Ensin kuitenkin kaivelin sulakkeet esille ja mittari niin, että näkee tapahtuuko mitään.
Jännite oli noin 12.8 kun aloin nyppimään sulakkeita pois. Käytin jokaisen sulakkeen irti ja näytti siltä, että ei vaikutusta. Lukeman ollessa 12.54 katseeni kääntyi soittimen suuntaan. Terhakka riuhtaisu ja soitin oli irti. Päällepäin kaikki liitokset näyttivät olevan ok. Otin kuitenkin soittimen irti ja kas... mittarin lukema pysähtyi. Nyt sisälle tullessa lukema oli 12.5v. Katsotaan nyt onko vika soittimen asennuksessa. Se kyllä on laitettu ihan omaan johtosarjaan, mutta mielenkiinnosta jätin tuon pois.
Akulle tulee yksi ylimääräinen johto, nyppäsin sen irti ja kas, koko auto pimeäksi. Sen verran sitten katselin, että kyseinen johto tulee johtosarjan mukana sulakerasialle. Tiedä sitten onko kyseessä "jorman" tekemä juttu vai mikä.
jorma = sokotan huoltokirjassa esiintyvä nimi. Liekkö joku luottomekaanikko entisen omistajan tiimoilta...
Vaan pitipä se tämäkin päivä nähdä: http://www.farmit.net/node/193463
Autohan on vaimoni ja hän totesi tuossa yhtenä päivänä, että josko tuolle Sokotalle löytyisi uusi koti... Ikänsä japseilla ajaneena hänen mielessä on nyt eräs Accord, jonka tiedän erittäin siistiksi ja hyvin pidetyksi. Jos jotakuta kiinnostaa niin ilmoituksessa on minun numero. Sähköpostit menee veljelle kun minulla ei ole omia tunnuksia Farmitiin.
Sen verran mainitsen, että minulle on kerrottu tuon vitosen vihellyksen johtuvan jostain löystyneestä mutterista, jonka kiristäminen on osaavalle henkilölle helppo homma. Ihan tarkalleen kun en muistanut, miten tuo meni niin laitoin tuonne ilmoitukseen asian noin esille. Jos Sokota jotakuta kiinnostaa niin tuon esille myös sen, että tonnin tarjouksia ei kuunnella.
Käytännössä vaimoni tahto tarkoittaa sitä, että meidän pihassa taitaa vaihtua kohta kaikki autot
Suosittelen lämpimästi juurikin accordia, peltiä vaan kannattaa varoiksi hankkia samalla ja hitsaustaito on suositeltavaa, muutenhan nuo tuntuu pelaavan, 400tkm jotakuinkin koskaan huoltelematon civikki täräytti tuossa juuri katsastuksen läpi ettei mitään, matkan varrella olleet puutteet on ollut vain ja ainoastaan se että tosiaan se auto katoaa luontoystävällisesti ruosteen muodossa luontoon. Jostain maasta olet sinä tullut mutta Suomeen perskeles jäät 
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Heh. Ruosteet on tuttu juttu, mutta tuo tarjolla oleva Accord on "yksilö", oikea "helmi". En ole koskaan tuota autoa nähnyt likaisena, vaikka sillä on ajettu noin 30km työmatkaa sorateiden takaa niin kauan kuin minä muistan. Mittarissa on jotain 300-400tkm, mutta ei hukkaan öljyjä eikä nesteitä.
Ylläpitokulut ovat varmaan aivan eri luokkaa kuin sokotassa, mutta minkäs teet.

Tuossa pojan kanssa leikkiessä tuli mieleen, että kyllä Ruotsin suunnalla on muotoilussa haettu mallia Tanskasta... Mielestäni yhdennäköisyys konttimallin Volvoon on enemmän kuin paljon

Tuossa pojan kanssa leikkiessä tuli mieleen, että kyllä Ruotsin suunnalla on muotoilussa haettu mallia Tanskasta... Mielestäni yhdennäköisyys konttimallin Volvoon on enemmän kuin paljon

(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Uusien mainosten mukaan ne ovat olleet pilvessäBoss kirjoitti:Vaan selittäkääpä saabin designerin mielihäiriöt.... ei riitä järki eikä mielikuvitus mistä joku on niitä raapustellut.

Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Niin on. Vihellys ei välttämättä poistu, se on enemmänkin ominaisuus.Sen verran mainitsen, että minulle on kerrottu tuon vitosen vihellyksen johtuvan jostain löystyneestä mutterista, jonka kiristäminen on osaavalle henkilölle helppo homma.
Näillähän ei suositella ajettavan viitosella alle 80 nopeutta.
Samoja ikiä se tuokin olisi. Suapa nyt nähä miten nämä kuviot menee. Se mitä olen tuolla kyseisellä Hondalla ajanut niin muistikuva olisi, että kyseessä on aika liukasliikkeinen auto...dealer kirjoitti: ja kulutus sitä luokkaa että jäipä ostamatta, tutulla myyjällä kun oli kirjattuna polttoaineostot ja meni pöljä näyttämään sen kirjanpidon
No, se oli 90-luvun Honda se.
Vaihda ne kitkat nastarenkaisiin, niin siitä tulee ihan kelpo peliPappi kirjoitti:Se mitä olen tuolla kyseisellä Hondalla ajanut niin muistikuva olisi, että kyseessä on aika liukasliikkeinen auto...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Sokotan elo jatkuu nyt muualla. Teen koosteen kuluneesta vuodesta jossain vaiheessa. Sen tiedän, että säästöporsasta saattaa tulla ikävä, viimeistään silloin kun näitä nykyisiä autoja viedään jonossa tankille
Sokotan tilalle tuli tuommonen Honda Accord 2.0. Vuosimalli 1993. Kaasutinkoneella ja mittarissa jotain 300 - 400tkm väliin... Anopin ja appiukon silmäterä siirtyi vaimoni käyttöön.
Oikeen siisti ja kopsakka auto.
Ehottelin jo, että miten olisi kesäksi isompaa vannetta, tummaa lasia ja karvanoppaa. Ei kuulemma saa laittaa.



Auton ruosteet on suojattu taannoin kunnolla. Mitä olen noita katsellut niin tuosta voi hyvällä mielellä sanoa, että ruosteeton honta. Mie tykkeen tuosta japanin poikien tyylistä tehä vaihteistot autoihin. Tuossakin on just semmonen rento laatikko, että vaihteet menee heittämällä sisään. Joku honta kuski tuumasi, että "oot sitten laittanut jaappanin mersun"
Aika näyttää miten tästä eteenpäin. Volvo kait se on laitettava taipaleelle ja katseltava joku työmatkakulkine. Pysyy mieli virkeenä.
Sokotan tilalle tuli tuommonen Honda Accord 2.0. Vuosimalli 1993. Kaasutinkoneella ja mittarissa jotain 300 - 400tkm väliin... Anopin ja appiukon silmäterä siirtyi vaimoni käyttöön.
Oikeen siisti ja kopsakka auto.
Ehottelin jo, että miten olisi kesäksi isompaa vannetta, tummaa lasia ja karvanoppaa. Ei kuulemma saa laittaa.



Auton ruosteet on suojattu taannoin kunnolla. Mitä olen noita katsellut niin tuosta voi hyvällä mielellä sanoa, että ruosteeton honta. Mie tykkeen tuosta japanin poikien tyylistä tehä vaihteistot autoihin. Tuossakin on just semmonen rento laatikko, että vaihteet menee heittämällä sisään. Joku honta kuski tuumasi, että "oot sitten laittanut jaappanin mersun"
Aika näyttää miten tästä eteenpäin. Volvo kait se on laitettava taipaleelle ja katseltava joku työmatkakulkine. Pysyy mieli virkeenä.
Jopas ny, miten -93 mallisessa autossa vielä kaasarikone??
Allekirjotan kyllä itsekin tuon väitteen Hondan vaihdelaatikoista. Mulla oli joskus -89 Civic, ja ei oo vielä tullu vastaan autoa, jossa ois yhtä hyvä vaihdekeppituntuma. Lyhyet ja napakat liikkeet vaihdekepissä ja vaihteet meni päälle ihan tosta vaan. Ihan ilokseen sitä kepitti, vaikkei 1.3 kaasarikone suorituskykyä tarjonnutkaan.
Allekirjotan kyllä itsekin tuon väitteen Hondan vaihdelaatikoista. Mulla oli joskus -89 Civic, ja ei oo vielä tullu vastaan autoa, jossa ois yhtä hyvä vaihdekeppituntuma. Lyhyet ja napakat liikkeet vaihdekepissä ja vaihteet meni päälle ihan tosta vaan. Ihan ilokseen sitä kepitti, vaikkei 1.3 kaasarikone suorituskykyä tarjonnutkaan.
S204, AZT250
Mikä lie karvalakki malli. Käsin veivattavat ikkunat ja mustat puskurit.
Haastetta pitää auto yhtä hyvässä kunnossa jatkossakin. Muunmuassa katsastuspöytäkirjat oli mukana vuodesta 1999. Nähtävästi tuollon anoppilaan ostettu noin 100tkm ajettuna.
Appiukolta kysyin, että onko tuohon tarvinnut vaihtaa alustaan osia. Ei kuulemma oo tarvinnut. Ihme vehkeitä.
Anoppila on kuitenkin mutkasen ja kolosen hiekkatien takana.
Haastetta pitää auto yhtä hyvässä kunnossa jatkossakin. Muunmuassa katsastuspöytäkirjat oli mukana vuodesta 1999. Nähtävästi tuollon anoppilaan ostettu noin 100tkm ajettuna.
Appiukolta kysyin, että onko tuohon tarvinnut vaihtaa alustaan osia. Ei kuulemma oo tarvinnut. Ihme vehkeitä.
Korimalli on nätti. Mikään ulkonäössä ei häiritse.
Jos listaan vikoja mitä näissä olen vuosien varrella tavannut.
Lista ei ole pitkä eikä paha. Mikään listatuista ei ole luokkaa "taasko se on tuo osa rikki"
- Alapallot
- Vetarin kumit
- Etujouset
- Taka yläpallo
- Ilmavuotoja jossain n. 1000000 letkusta tai imusarjan tiivisteessä.
Tämä on tympeä korjattava jos sattuu kohdalle. Pari tapausta ollut vuosien varrella. Vai oliko se letkuhässäkkä ruiskukoneessa ?
Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin
Laturi on sellaisessa paikassa että sen saa irti muttei pois konetilasta
Venttiilit ovat käsisäätöiset mutta yleensä tarkastettaessa ei tarvitse säätää.
Jakopää on sellainen että laittajalla ei saa olla peukalo ihan keskellä kämmentä.
Kaasarit toimivat vanhemmitenkin virheettömästi eikä pakokaasutestissä ole ongelmia (paitsi mahdollinen em. ilmavuoto ja sen tuomat ongelmat)
Jos listaan vikoja mitä näissä olen vuosien varrella tavannut.
Lista ei ole pitkä eikä paha. Mikään listatuista ei ole luokkaa "taasko se on tuo osa rikki"
- Alapallot
- Vetarin kumit
- Etujouset
- Taka yläpallo
- Ilmavuotoja jossain n. 1000000 letkusta tai imusarjan tiivisteessä.
Tämä on tympeä korjattava jos sattuu kohdalle. Pari tapausta ollut vuosien varrella. Vai oliko se letkuhässäkkä ruiskukoneessa ?
Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin
Laturi on sellaisessa paikassa että sen saa irti muttei pois konetilasta
Venttiilit ovat käsisäätöiset mutta yleensä tarkastettaessa ei tarvitse säätää.
Jakopää on sellainen että laittajalla ei saa olla peukalo ihan keskellä kämmentä.
Kaasarit toimivat vanhemmitenkin virheettömästi eikä pakokaasutestissä ole ongelmia (paitsi mahdollinen em. ilmavuoto ja sen tuomat ongelmat)
Noh, tuossa meidän Hondassahan näytti olevan niitä alipaineletkuja enemmän kuin tarpeeksi
Rekisteriotteessa on merkintä ALB jarrujen kohdalla. Nyt kuitenkin kokeilin töihin tullessa jarruja kunnolla toteamus oli "ei tässä mitään abs jarrui ole". Ohjekirjan mukaan tuo merkintä viittaa abs jarruihin. Mittaristosta puuttuu tuohon järjestelmään liittyvä valo.
Liekköhän tuo nyt sitten seuraavassa katsastuksessa vietävä paaliin? 1999 vuodesta lähtien on mennyt heittämällä läpi, joten nytkö se tyssi tuli
Valot on tuossa mielenkiintoiset. Ajovaloina on H4 + H1? Eli umpiossa on "lisäpitkät" valmiina
Jos tuolla alkaa enemmän ajelemaan niin pitäisköhän aatella xenon sarjaa... Keulan muotoilu on semmonen, että isot lisävalot ei tuohon kunnolla istu. Toisaalta, varastossa olisi yhdet 190:set joutilaana.
Rekisteriotteessa on merkintä ALB jarrujen kohdalla. Nyt kuitenkin kokeilin töihin tullessa jarruja kunnolla toteamus oli "ei tässä mitään abs jarrui ole". Ohjekirjan mukaan tuo merkintä viittaa abs jarruihin. Mittaristosta puuttuu tuohon järjestelmään liittyvä valo.
Liekköhän tuo nyt sitten seuraavassa katsastuksessa vietävä paaliin? 1999 vuodesta lähtien on mennyt heittämällä läpi, joten nytkö se tyssi tuli
Valot on tuossa mielenkiintoiset. Ajovaloina on H4 + H1? Eli umpiossa on "lisäpitkät" valmiina
- Meissenkeri
- Viestit: 3838
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuosta sen verran että tosiaan aidoissa japsiautoissa moottori on kuskin puolella ja vaihteisto vänkärin puolella. Haittapuolena, jos siitä nyt mitään haittaa on, niin yksin ajaessa (kuten usein on) on sekä moottorin että kuskin paino kuskin puolella. Euroopassa tuo toteutetaan aina toisinpäin.dealer kirjoitti:Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin![]()
Mennee henkimaaliman hommiksi... Kohta tässä keskustellaan värinöistä ymsMeissenkeri kirjoitti:Tuosta sen verran että tosiaan aidoissa japsiautoissa moottori on kuskin puolella ja vaihteisto vänkärin puolella. Haittapuolena, jos siitä nyt mitään haittaa on, niin yksin ajaessa (kuten usein on) on sekä moottorin että kuskin paino kuskin puolella. Euroopassa tuo toteutetaan aina toisinpäin.dealer kirjoitti:Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin![]()
Feliciaa muuten tulee ikävä siinä mielessä, että tämmöselle lyhkäselle kuskille se oikeen passelisti mitoitettu ja sopi karvalakkikin päähän, mikäli sitä olisi tarvinnut.
Hontasta tuli mieleen et sillon ku omistin ite preluden nii siinä oli kone vielä kallistettu 18 astetta taaksepäin painopisteen takia... En vaan nyt saa millään päähän et mistä luin sen...Pappi kirjoitti:Mennee henkimaaliman hommiksi... Kohta tässä keskustellaan värinöistä ymsMeissenkeri kirjoitti:Tuosta sen verran että tosiaan aidoissa japsiautoissa moottori on kuskin puolella ja vaihteisto vänkärin puolella. Haittapuolena, jos siitä nyt mitään haittaa on, niin yksin ajaessa (kuten usein on) on sekä moottorin että kuskin paino kuskin puolella. Euroopassa tuo toteutetaan aina toisinpäin.dealer kirjoitti:Moottorihan Hondassa on väärinpäin ja pyörii väärinpäin![]()
Ei sentään. Jatkakaa . . . Mielenkiintoista lukea näitä näkökohtia.
Feliciaa muuten tulee ikävä siinä mielessä, että tämmöselle lyhkäselle kuskille se oikeen passelisti mitoitettu ja sopi karvalakkikin päähän, mikäli sitä olisi tarvinnut.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Se rekisteriotteen ALB tarkoittaa paineensäätö/kuormaventtiiliä taka-akselilla ja Hondan ALB taas Anti-Lock Brakes.
Ei tuo Hondan systeemi tainnut aikanaan mitään ylistystä saada, joten hyvä vaan että normaaleilla jarruilla. Pysähtymismatkat eivät olleet kovin loistavia ja auto saattoi kääntyä jarrutuksessa.
Ei tuo Hondan systeemi tainnut aikanaan mitään ylistystä saada, joten hyvä vaan että normaaleilla jarruilla. Pysähtymismatkat eivät olleet kovin loistavia ja auto saattoi kääntyä jarrutuksessa.