
Ilmastointipulmatopikki
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Tyhjähän se taas on veikkaisin ! mulla oli joka keväinen operaatio käydä kylmäkone täyttämässä (kone ilmoitti aina et vuototesti ok vaikka litkut oli talvenaikana häipyny) no männä viikolla taas menin hakemaan uusia aineita no nyt ei ollut enää epäselvää mistä vuotaa oli ihan korvin kuultavissa et etupäästähän se vuotaa ei kun ilmastoinnin syyläri vaihtoon 207€ (veholla 715€) siis osa ite vaihdoin
ja taas toimii.

Lauhduttimen kennon vuotaminen on tyyppivika 202:ssa. Jos vuoto on siellä, ei muuta kuin uutta kennoa nokalle ja kuivain samalla vaihtoon. Itse vaihdoin nuo viime kesänä.
Kylmäaine vuotaa muuten 100 kertaa pienemmästä reiästä kuin vesi, että vuotoa voi kyllä olla muuallakin.
Kylmäaine vuotaa muuten 100 kertaa pienemmästä reiästä kuin vesi, että vuotoa voi kyllä olla muuallakin.

---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Ilmastointipulmatopikki
Ainakin minulla.AK47 kirjoitti:Olikos joskus jollakin käyny niin että raitisilmasuodatin oli umpitukossa ja ei ilmastointi pelannu?
Ei tuu kylmää sisälle jos on umpiseinä vastassa

Se ompi pierua ohuempaa ainetta.ahonen v kirjoitti:Kylmäaine vuotaa muuten 100 kertaa pienemmästä reiästä kuin vesi, että vuotoa voi kyllä olla muuallakin.

Väriaineella sen vuotokohdan löytää.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- Komulainen
- Viestit: 25
- Liittynyt: 17.11.2005 12:23
- Paikkakunta: Sukeva
Ja lauhduttimen vaihdon jälkeen kannattaa käyttää jollain alan miehellä joka koeponnistaa järjestelmän ennen käyttöön ottoa esim:typpipaineella.
Kerralla tekee tiiviin niin kylmäaine pysyy talven yli tallessa..
Asiaa parantaa kun käyttää talvellakin välillä ilmastointia päällä, kompressorin akselitiivisteellä on tapana "kuivua" vähällä käytöllä josta seurauksena nuo kylmäaineen karkailut.
Kerralla tekee tiiviin niin kylmäaine pysyy talven yli tallessa..
Asiaa parantaa kun käyttää talvellakin välillä ilmastointia päällä, kompressorin akselitiivisteellä on tapana "kuivua" vähällä käytöllä josta seurauksena nuo kylmäaineen karkailut.
Mulla on aina ilmastointi päällä, kompura käy sillon kun käy.Komulainen kirjoitti: Asiaa parantaa kun käyttää talvellakin välillä ilmastointia päällä, kompressorin akselitiivisteellä on tapana "kuivua" vähällä käytöllä josta seurauksena nuo kylmäaineen karkailut.
Kylmämies tosin sanoi, että jos haluaa säästellä kompuraa, niin helteillä kannattaa laittaa ilmastointi päälle vasta vauhdissa, kun ilmavirta on jäähdyttänyt kennoa, muutoin voi pitää aina päällä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Komulainen
- Viestit: 25
- Liittynyt: 17.11.2005 12:23
- Paikkakunta: Sukeva
Pitää paikkansa että lauhduttimessa pitää kuumakaasun päästä lauhtumaan että järjestelmä pelittää ja kompressori ei vioitu, mutta yleisimmin autossa on joko presu tai termostaatti ohjaamassa lauhduttimen puhaltimia..
Näillä varmistellaan korkeapaineen pysyminen sallituissa rajoissa ja näin vältytään konerikoilta. Eli jos lauhduttimen edessä näkyy flektit niin voi huoletta pyöritellä ilmastointi päällä kelillä kuin kelillä..
Talvella ilmastoinnista on etu kosteuden poistosta, vie huurteen lasista ja ei vaikuta siihen polttoaineen kulutukseen juurikaan jos joku sitä miettii..
Näillä varmistellaan korkeapaineen pysyminen sallituissa rajoissa ja näin vältytään konerikoilta. Eli jos lauhduttimen edessä näkyy flektit niin voi huoletta pyöritellä ilmastointi päällä kelillä kuin kelillä..
Talvella ilmastoinnista on etu kosteuden poistosta, vie huurteen lasista ja ei vaikuta siihen polttoaineen kulutukseen juurikaan jos joku sitä miettii..
