OM617 (W123 300D) syötön ja ajotuksen säätö
OM617 (W123 300D) syötön ja ajotuksen säätö
Kuinkas heleppo homma on ottaa öljynsuodatin irti, että pääsee pumppuun käsiksi?
Eli siis otanko pumpun vai suodattimen irti? Onko pumppu helppo laittaa muuten kuin väärään asentoon kiinni?
Maksimikierrokset ruuvasin jo niin isolle kun pumppua avaamatta menee, ei tule mustaa vieläkään.
Entäs ajotuksen säätö? Passaako sitä säätää kuin taunuksen sytkää, eli "vaikka ton verran aikasemmalle"?
Pumppu on se vanhanmallinen.
Ai niin... Minkäs kokosta letkua nuo suuttimien väliset letkut on sisähalkaisijaltaan? Kuplii, kuplii...
Eli siis otanko pumpun vai suodattimen irti? Onko pumppu helppo laittaa muuten kuin väärään asentoon kiinni?
Maksimikierrokset ruuvasin jo niin isolle kun pumppua avaamatta menee, ei tule mustaa vieläkään.
Entäs ajotuksen säätö? Passaako sitä säätää kuin taunuksen sytkää, eli "vaikka ton verran aikasemmalle"?
Pumppu on se vanhanmallinen.
Ai niin... Minkäs kokosta letkua nuo suuttimien väliset letkut on sisähalkaisijaltaan? Kuplii, kuplii...
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Olikos se 27 astetta ennakkoa, tuolta ohjeita: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... un_ajoitus
Pumppua on vaikea saada irroitettua jos suodattimen jalka on kiinni, itse ainakin kone irrallaan sain pumpun hyvin irti. Hyvillä työkaluilla sen suotimen jalan saa myös koneen ollessa paikallaan irti. Vanhemman mallinen syöttöpumppu on mullakin, otin sen kierrostenrajoittimen kokonaan pois ja säädin vivuston silleen että menee rajoittimen kiinnityspalaan asti kun painaa kaasun pohjaan. Otin myös kaasupolkimen alta klunssin pois, se rajoitti vivuston liikettä. Vivustoon jos tekee pieniä muutoksia, liikkuu kaasu pidemmälle. Elikkäs luulen että sullakin jää vivuston liike pieneksi ja sitä liikettä säätämällä saat sinäkin lisää hönkää.
Pumppua on vaikea saada irroitettua jos suodattimen jalka on kiinni, itse ainakin kone irrallaan sain pumpun hyvin irti. Hyvillä työkaluilla sen suotimen jalan saa myös koneen ollessa paikallaan irti. Vanhemman mallinen syöttöpumppu on mullakin, otin sen kierrostenrajoittimen kokonaan pois ja säädin vivuston silleen että menee rajoittimen kiinnityspalaan asti kun painaa kaasun pohjaan. Otin myös kaasupolkimen alta klunssin pois, se rajoitti vivuston liikettä. Vivustoon jos tekee pieniä muutoksia, liikkuu kaasu pidemmälle. Elikkäs luulen että sullakin jää vivuston liike pieneksi ja sitä liikettä säätämällä saat sinäkin lisää hönkää.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vanahan mallin 617 pumppuun EI lisätä syöttöä sieltä takaa kannen alta
Turhaa mennee sivosen aika, jos alat sitä kantta aukomaan syötön takia.
Syöttyä saahaan lissää niitä laippoja kääntämällä, jotka ovat siinä suutinputkien alla. http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM3753.jpg
Näkkyy kuvassa. Kannen alta sääjetään tyhyjäkäyntiä.
Tämän vanahan pumpun säätämisen vaikeus onkin siinä, että koittaa saaha jokaiselle pytylle saman verran tarvitaan pumppupenkki
Turhaa mennee sivosen aika, jos alat sitä kantta aukomaan syötön takia.
Syöttyä saahaan lissää niitä laippoja kääntämällä, jotka ovat siinä suutinputkien alla. http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM3753.jpg
Näkkyy kuvassa. Kannen alta sääjetään tyhyjäkäyntiä.
Tämän vanahan pumpun säätämisen vaikeus onkin siinä, että koittaa saaha jokaiselle pytylle saman verran tarvitaan pumppupenkki
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Nyt kiireesri pumppu ppd:lle, kun sulla on vielä taunus varakulkineena.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
JuhoL:
Juuri tuolta näyttää minunkin pumppu. RW-säädinhän tuossa on, ja sieltä takakannen alta löytyy myös maksimisyötölle ruuvi. Kansi auki ja aika tarkalleen keskellä on mutterilla lukittu säätöruuvi = maksimisyötön säätöruuvi.
Suutinkohtainen syöttö säädetään siitä mistä kerroit.
Mutta kuten kuvasta näkyy, on aika ahdasta koittaa aukoa sitä takakantta.
Juuri tuolta näyttää minunkin pumppu. RW-säädinhän tuossa on, ja sieltä takakannen alta löytyy myös maksimisyötölle ruuvi. Kansi auki ja aika tarkalleen keskellä on mutterilla lukittu säätöruuvi = maksimisyötön säätöruuvi.
Suutinkohtainen syöttö säädetään siitä mistä kerroit.
Mutta kuten kuvasta näkyy, on aika ahdasta koittaa aukoa sitä takakantta.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret