onkohan kyseessä kalliskin orastava remontti? pumppu? suuttimet? vai kone? vai joku muu??
kylmänä veto heikkoa 200d vm.93
kylmänä veto heikkoa 200d vm.93
eihän noissa siis vetoja oikein oo kuumanakaan,  
  mut erinäisiä yksilöitä ajaneena ja omistaneena on tässä nykyisessä erityisen voimatonta meno kylmänä ja tuntuu kuin vetoalueessa olis sellainen kuollut kohta jonka yli ei meinaa päästä, mut joka sitten moottorin lämmetessä paranee. kuumana vetää kyl ihan suht hyvin 2-sataseks. kierrätyksestä tukin alipaineletkun mut ei auttanut asiaan...
onkohan kyseessä kalliskin orastava remontti? pumppu? suuttimet? vai kone? vai joku muu??
			
			
									
									
						onkohan kyseessä kalliskin orastava remontti? pumppu? suuttimet? vai kone? vai joku muu??
täsmennetäänpä sen verran että toki näissä on kymäkäynnistyksen jälkeen meno nahkeaa vaikka kaikki olisi kunnossakin, mut tämän yksilön vauhti ei aluksi meinaa kiihtyä ollenkaan vaan tuntuu lähes siltä aivan kuin bensa-autossa jäätäisi kaasaria. mut autolla ei tartte ajaa kuin joitakin satoja metrejä niin veto alkaa selvästi parantua. tuon "kuolleen" kohdan huomaa paikallaan kaasutellessakin, ei meinaa aluksi ottaa kunnolla kierroksia, vähän niinkuin rykii tietyllä kaasun asennolla.
toivottavasti joku tietäisi mistä voi olla kyse...
			
			
									
									
						toivottavasti joku tietäisi mistä voi olla kyse...
kyllä mahdollista on että polttoainesuotimet on tukkeessa, auto ollut minulla vasta vajaan viikon ja tietoa niiden vaihdosta ei ole... pitänee niistä aloittaa, tilasinkin ne jo... vissiin melko simppeli homma niiden vaihto vai onko jotain huomionarvoista joka tulis tietää? suotimen mukana tuli pari O-rengasta, mihinkähän väliin ne tulee?
			
			
									
									
						Suodatin jonka kerran vaihdoin erääseen W124:seen -tosin 88 malliseen oli valmis paketti tiivisteineen. Ja pieni piipun mallinen karkeasuodatin vain muovipotikka ilman mitään lisukkeita. Muistaakseni W124 ruiskutuspumpussa ei ole käsikäyttöistä pumppua kuten W123:sessa ilmaamista varten, joten piti sahata melko pitkään että ilmaantui (käynnistyi) itsestään. Ilmeisesti suodatin olisi hyvä täyttää naftalla ennen kiinnitystä?
Mutta omat kokemukset perustuvat vanhempaan malliin kuin sinulla, joten jos suodattimissa on jotain eroa uudempiin E-malleihin nähden niin varmaan joku täältä kohta kertoo tarkemmin.
			
			
									
									
						Mutta omat kokemukset perustuvat vanhempaan malliin kuin sinulla, joten jos suodattimissa on jotain eroa uudempiin E-malleihin nähden niin varmaan joku täältä kohta kertoo tarkemmin.
pa-suodin vaihdettu, ongelma edelleen jatkuu ja mitä kylmempi auto sen pahempana... 7-asteen pakkasesta kun löin tulille ei ottanut edes paikallaan kunnolla kierroksia, rötää vaan ja tuuppaa melko sinertävää savua. en ole ihan varma mut aivan kuin suuttimista kuuluisi niksutusta tuon rötäämisen tahtiin... voisiko loppuun kuluneet suuttimet aiheuttaa tuon kaltaisen vian. hehkutulppavika ei vissiin noin pitkää rötäämistä aiheuta ja hehkunvalohan tässä toimii ihan normaalisti?
onkos noissa jonkinlainen kylmäkäynnistyspiiri joka pitää kierroksia korkeammalla kylmänä? kysyn koska ihan kuin tuo käynti paranisi laakista heti sen ajan kuluttua kun tuo piiri on päällä.
			
			
									
									
						onkos noissa jonkinlainen kylmäkäynnistyspiiri joka pitää kierroksia korkeammalla kylmänä? kysyn koska ihan kuin tuo käynti paranisi laakista heti sen ajan kuluttua kun tuo piiri on päällä.
Mulla ainaki on diisselimersut kylmänä hieman röpötelleet, samoin olleet melko laiskoja...Mutta ko ovat lämmenneet niin on ollu lähtö ihan eri luokkaa...
Muistelisin kyllä että 124 diisselissä olisi jonkinlainen kylmäkäynnistyspiiri kun mulla oli 200D niin se nosti kylmänä kierroksia enempi kylmänä...
			
			
									
									Muistelisin kyllä että 124 diisselissä olisi jonkinlainen kylmäkäynnistyspiiri kun mulla oli 200D niin se nosti kylmänä kierroksia enempi kylmänä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
						Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
- Malm
 - W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
 - Viestit: 1657
 - Liittynyt: 23.10.2005 18:00
 - Paikkakunta: Limika/Oulu
 
Mulla on semmonen 200D varaosamötiskä joka ei kulkenut ei sitten mihinkään kylmänä, kaasu pohjassa ehkä 30km/h. Syy selvisi kun katsoi muutaman suuttimen juureen, siellä kupli ja porisi kunnes lämpeni, liekkirenkaiksikohan niitä rikkoja siellä välissä kutsutaan? Semmoset piti vaihtaa. Niin tämä oli kylläkin W123.
-Risto
			
			
									
									-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
						W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti