Minun "tieto" oli ihan mutua. Ihme tuohua jos ei näin uusiin autoihin saa enää varaosiaPappi kirjoitti: Hyvä jos saa, Iisalmen avainvaunussa myyntipäällikkö oli toista mieltä kun asiasta hänen kanssaan keskustelin. Mistäpä näitä kaikkia tietää juttuja tietää. Kirjoitin sen informaation varassa mitä paikallinen myyjäliike kertoi.
Nyt sitten pitäis saada BMW 530d (Volvå V70)
Datsuni on mun ratsuni.
						Ei nyt passais spekuloida tällä asialla, mutta esimerkkinä käytetty iisalmessa oleva v70 mk1 sarjaa pitää nyt sisällään myyjän mukaan laatikon, joka on kasattu kahdesta laatikosta. Hirvittäis tuo itselläkin, jos olisi tieto siitä, että autoon ei välttämättä saa osia. 
Mutta laatikoiden toiminnasta.
V70 mk1 sarjan laatikko vaihtaa pehmeästi, eli paras terä tuosta diisselistä menetetään. Onhan se toisaalta jouhevaa menoa. Vaan miksi laatikko vaihtoi hetkeksi pienemmälle kun muutin vakkarin asetusta +1,6km/h. Ei hyvä. Laatikko oli vielä economy ohjelmalla.
Samana päivänä ajoin vastaavan lenkin E220CDI:llä, jonka laatikko toimi aivan eri tavalla
 
Sitten tuli ajettua vielä S124:llä, jossa tomaatti... koneena 300TD. Ei tästäkään huonoa sanottavaa.
 
			
			
									
									
						Mutta laatikoiden toiminnasta.
V70 mk1 sarjan laatikko vaihtaa pehmeästi, eli paras terä tuosta diisselistä menetetään. Onhan se toisaalta jouhevaa menoa. Vaan miksi laatikko vaihtoi hetkeksi pienemmälle kun muutin vakkarin asetusta +1,6km/h. Ei hyvä. Laatikko oli vielä economy ohjelmalla.
Samana päivänä ajoin vastaavan lenkin E220CDI:llä, jonka laatikko toimi aivan eri tavalla
Sitten tuli ajettua vielä S124:llä, jossa tomaatti... koneena 300TD. Ei tästäkään huonoa sanottavaa.
Mulla on kokemustaSamuliS kirjoitti:Onks kellään kokemuksia auton hausta Ruotsista? Näyttäis että noita uudempia sais vähemmän ajettuina paremmilla varusteilla (yllätys) Ruotsin puolelta.
Nyt on Volvo henkisesti ja vähän fyysisesti koluttu lävite, eikä vaikuta ollenkaan huonolta, välissä kävin koittamassa Seat Alhambraa jolla kuljettais yli puolikkaan fudisjengin, mut se on jo vähän liian iso 2+1+2koiraa kombolle. Luulis sitä farmarilla toimeen tulevan.
Eli -99 --> BMW 530d (e39) hotsittais. Niitä on mukavasti tarjoolla, mahtavasti varustettuina (TV, navi, hierovat penkit), kone on bemarin dieseleistä ensimmäinen oikea diesel, tilaa (ja ergonomiaa) on ratin ja penkin välissä sen verran että minäkin holkkipolvineni saan ajoasennon.
Mut kokemukset autosta on Taxi kyydit ja huulien päristely ratin takana.
Kestäviä pitäis olla, alustan osia syö kai samaan tahtiin kuin muutkin painavat keskiluokan autot jne, jotain vikalistaa tiirailin hs.fi autopalstalta. Vakuutuksissa oli Volvossa ja remarissa parin sadan ero volvon hyväksi. Kulutukset pyöri aika samoissa, remarin tarjotessa paukkua aika pal kivemmin.
Mutta saman peruskysymyksen äärellä edelleen. Mitä näiden pitäminen maksaa?
Taas on kokemukset ja tarinat veljen tai vaikka naapuri firman edellisen toimitusjohtajan autosta tervetulleita.
			
			
									
									
						Eli -99 --> BMW 530d (e39) hotsittais. Niitä on mukavasti tarjoolla, mahtavasti varustettuina (TV, navi, hierovat penkit), kone on bemarin dieseleistä ensimmäinen oikea diesel, tilaa (ja ergonomiaa) on ratin ja penkin välissä sen verran että minäkin holkkipolvineni saan ajoasennon.
Mut kokemukset autosta on Taxi kyydit ja huulien päristely ratin takana.
Kestäviä pitäis olla, alustan osia syö kai samaan tahtiin kuin muutkin painavat keskiluokan autot jne, jotain vikalistaa tiirailin hs.fi autopalstalta. Vakuutuksissa oli Volvossa ja remarissa parin sadan ero volvon hyväksi. Kulutukset pyöri aika samoissa, remarin tarjotessa paukkua aika pal kivemmin.
Mutta saman peruskysymyksen äärellä edelleen. Mitä näiden pitäminen maksaa?
Taas on kokemukset ja tarinat veljen tai vaikka naapuri firman edellisen toimitusjohtajan autosta tervetulleita.
Kaverilla on tuommonen bemari (jari sen näkikin ja ens viikolla kokeekin), ihan mukava pirssi ja kuten joka paikassa on toitoteltu HILJAINEN.
Kaverin auto ois myynnissä vm-02 äm-sport varusteilla ja alustalla se kuulemma on ja semmoset mustat kankaiset nahkapenkit* mustan auton sisällä. Kelattu sillä on jottain 160 huiteissa, eikä oo viritelty.
*alktr...alikan...no semmoset ala`carte penkit kumminkin
			
			
									
									
						Kaverin auto ois myynnissä vm-02 äm-sport varusteilla ja alustalla se kuulemma on ja semmoset mustat kankaiset nahkapenkit* mustan auton sisällä. Kelattu sillä on jottain 160 huiteissa, eikä oo viritelty.
*alktr...alikan...no semmoset ala`carte penkit kumminkin
Tuon kyllä allekirjoitan, isäukolla on -00 520d touring ja on kyllä mukava ja hiljanen ajella. Manuaali tosin.Harju kirjoitti:Kaverilla on tommonen bemari, ihan mukava pirssi ja kuten joka paikassa on toitoteltu HILJAINEN.
Seki on tietä nähny jo 380000 ja isompia remontteja sen verran että ruiskutuspumppu k*rvähti 340000 kohalla.
Alkukesästä tuli ajeltua Viro-Latvia-Liettua akselilla N.3000 kilsan lenkki vaunun kanssa ja mukavasti meni, vaununvetoon tuo 520d ei enää mikään ohjus oo mutta kyllä sillä pärjää.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
						Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
kaverilla on s80 volkkarin tiisselillä, ajettu 400tkm ja on pelannut kuin enkeli.
On kyllä aikaisemmin ollut taksina eli huollot on kyllä ainakin suoritettu aikanaan. Volvossa on voimaa comin ohjelma ja en minä ainakaan voi sitä laiskaksi moittia
     (laatikkona kuminauha,eikä senkään suhteen ole ongelmaa ollut)
			
			
									
									On kyllä aikaisemmin ollut taksina eli huollot on kyllä ainakin suoritettu aikanaan. Volvossa on voimaa comin ohjelma ja en minä ainakaan voi sitä laiskaksi moittia
BMW E31 V12
						Niin, olikos se nyt niin että koskee kaikkia laatikoita. Kun jossain kirjottelivat että jotkut laatikot kestää moitteetta lastutuksen?? Ja kun on nuita lastutettuna liikkeellä jonnin verran.dealer kirjoitti:Älä viritä jos ostat 530D:n, automaattiloota ei kestä ylimääräistä vääntöä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
						Manuaali kestää paremmin lastutusta,automaatit ei oikeen taho kestääFetisisti kirjoitti:Niin, olikos se nyt niin että koskee kaikkia laatikoita. Kun jossain kirjottelivat että jotkut laatikot kestää moitteetta lastutuksen?? Ja kun on nuita lastutettuna liikkeellä jonnin verran.dealer kirjoitti:Älä viritä jos ostat 530D:n, automaattiloota ei kestä ylimääräistä vääntöä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
						W123 300 turbodiesel sedan