CDI hehkutulpan vaihto. Jumissa on.
CDI hehkutulpan vaihto. Jumissa on.
Otsikon ongelmaan heti alkuun kaksi neuvoa jotka säästävät paljolta, ottakaa ne todesta.
1) HETI kun hehkun merkkivalo alkaa toimia miten sattuu, vaihda tai vaihdata vähintään se hehkutulppa joka on rikki.
2) Jos vaihdat itse, ÄLÄ väännä hehkutulppaa poikki vaan vie asiantuntevalle työkalut omaavalle korjaamolle jos tuntuu että tulppa on tiukassa. Se ei kestä voimakasta vääntöä !
Tänään vaihdoin huollon yhteydessä ykkössylinterin hehkutulpan erääseen 2000-luvun autoon.
Tällainen "rojekti":
Moottorin suojakoppa pois.
Hehkun johto irti.
Pitkä 10mm hylsy ja kokeilen vääntää hehkutulppaa irti (3/8" räikkä).
Ei inahdakaan. No, se ei ole yllätys.
Haen paineilmatyökalusarjan joka on vartavasten kehitetty cdi:n hehkuille.
Kuvassa vasemmalla. (ei ole sitten ihan halpa sarja)
Työkalu toimii niin että hehkua väännetään mukana olevalla momenttiavaimella ja samalla käytetään paineilmatoimista väristintä.
Usein tällä lähtee irti tulppa joka menisi käsipelillä poikki liikahtamattakaan.
Tällä kertaa hehku on taas vaihteeksi TODELLA lujassa vaikka autolla ei ole tulpan hajoamisen jälkeen ajettu kuin noin 1000 km.
Vääntelen aikani eestaas lisäillen välillä hehkun juureen tarkoitukseen valmistettua ainetta.
-----------------------
Vaikka en käytä momenttiavainta punaisella alueella hehkutulppa katkeaa, kannen rajasta poikki...
Kolmas mahdollisuus olisi ollut irtoaminen ja kannesta kierteet mukana, sellaiset korjataan irtokierteellä.
------------------------
Työkalusarja laatikkoon ja toinen sarja varastosta, kuvassa oikealla.
Ruuvaan hehkusta yläosan irti.
On ruokatunnin aika - työkaveri jatkaa hommaa silläaikaa.
Hän kokeilee hehkun sisäosan irrottamista ensin liukuvasaralla - ei onnistu.
Seuraavaksi hän hitsaa hehkun päähän pikku "knöölin", nyt liukuvasara ei lipsu ja rautatanko hehkun sisältä irtoaa.
Laitamme porakoneeseen erikoisterän jossa on samassa kaksi erikokoista terää ja rajoitin.
Työkaverini poraa hehkuun reiän kunnes rajoitin tapaa kanteen.
Puhallamme roskat paineilmalla pois.
Nyt otan sarjasta kierretapin joka on hieman huvittavan näköinen; kuin kierretapin kierretappi...
Poraus on poistanut hehkun kierreosasta kaiken materiaalin paitsi kierteen.
Se lähtee em. tapilla kevyesti pois.
Taas paineilmaa reikään.
Seuraavaksi otan sarjasta toisen kierretapin jolla teen hehkun jäljelläolevaan suoraan osaan kierteet. (joku 6mm hienokierre mikälie).
Taas puhallellaan...
Seuraavaksi ruuvaan ulosvetäjän äsken tehtyyn kierteeseen ja alan kiristää.
Tulpan jäännökset naksahtavat pari kertaa ylöspäin kunnes tulppa katkeaa, ulosvetäjään jää sentin pätkä.
Toiset kierteet voimme vielä tehdä pitkään tulppaan, sitten menee hankalaksi...
Teemme, ja ulosvetäjä taas kiinni.
Laitan auton käyntiin ja reilusti kierroksia.
Lämmön noustessa yli 80 alamme kiristellä ulosvetäjää.
Tulppa nousee vähän kerrallaan.
Varttitunnin päästä lähdemme kahvitauolle, jätän auton käymään ja nakkaan ulosvetäjän päälle hitsaussuojamaton - josko tulppa loikkaa reiästään kahvitauon aikana.
Turha toivo.
Homma jatkuu kahvin jälkeen varovasti ja rauhallisesti kiristellen.
Äkkiä tuntuu että ulosvetäjän kääntäminen löystyy.
Sammutan auton ja kiertelen ruuvia; kohta tulpan jäännökset on irti.
Irrotuksessa meni aikaa parisen tuntia, uusi tulppa on paikallaan noin 10 sekunnissa.
Muut kolme ovat ehjiä tällä hetkellä...
-----------------------
Huollossa löytyy etujarruletkuista pahat murtumat siitäkohtaa mistä ne taipuvat rattia käännellessä - no, katsastuksestahan onkin aikaa jo yli kuukausi.
Se on toinen juttu se.
1) HETI kun hehkun merkkivalo alkaa toimia miten sattuu, vaihda tai vaihdata vähintään se hehkutulppa joka on rikki.
2) Jos vaihdat itse, ÄLÄ väännä hehkutulppaa poikki vaan vie asiantuntevalle työkalut omaavalle korjaamolle jos tuntuu että tulppa on tiukassa. Se ei kestä voimakasta vääntöä !
Tänään vaihdoin huollon yhteydessä ykkössylinterin hehkutulpan erääseen 2000-luvun autoon.
Tällainen "rojekti":
Moottorin suojakoppa pois.
Hehkun johto irti.
Pitkä 10mm hylsy ja kokeilen vääntää hehkutulppaa irti (3/8" räikkä).
Ei inahdakaan. No, se ei ole yllätys.
Haen paineilmatyökalusarjan joka on vartavasten kehitetty cdi:n hehkuille.
Kuvassa vasemmalla. (ei ole sitten ihan halpa sarja)
Työkalu toimii niin että hehkua väännetään mukana olevalla momenttiavaimella ja samalla käytetään paineilmatoimista väristintä.
Usein tällä lähtee irti tulppa joka menisi käsipelillä poikki liikahtamattakaan.
Tällä kertaa hehku on taas vaihteeksi TODELLA lujassa vaikka autolla ei ole tulpan hajoamisen jälkeen ajettu kuin noin 1000 km.
Vääntelen aikani eestaas lisäillen välillä hehkun juureen tarkoitukseen valmistettua ainetta.
-----------------------
Vaikka en käytä momenttiavainta punaisella alueella hehkutulppa katkeaa, kannen rajasta poikki...
Kolmas mahdollisuus olisi ollut irtoaminen ja kannesta kierteet mukana, sellaiset korjataan irtokierteellä.
------------------------
Työkalusarja laatikkoon ja toinen sarja varastosta, kuvassa oikealla.
Ruuvaan hehkusta yläosan irti.
On ruokatunnin aika - työkaveri jatkaa hommaa silläaikaa.
Hän kokeilee hehkun sisäosan irrottamista ensin liukuvasaralla - ei onnistu.
Seuraavaksi hän hitsaa hehkun päähän pikku "knöölin", nyt liukuvasara ei lipsu ja rautatanko hehkun sisältä irtoaa.
Laitamme porakoneeseen erikoisterän jossa on samassa kaksi erikokoista terää ja rajoitin.
Työkaverini poraa hehkuun reiän kunnes rajoitin tapaa kanteen.
Puhallamme roskat paineilmalla pois.
Nyt otan sarjasta kierretapin joka on hieman huvittavan näköinen; kuin kierretapin kierretappi...
Poraus on poistanut hehkun kierreosasta kaiken materiaalin paitsi kierteen.
Se lähtee em. tapilla kevyesti pois.
Taas paineilmaa reikään.
Seuraavaksi otan sarjasta toisen kierretapin jolla teen hehkun jäljelläolevaan suoraan osaan kierteet. (joku 6mm hienokierre mikälie).
Taas puhallellaan...
Seuraavaksi ruuvaan ulosvetäjän äsken tehtyyn kierteeseen ja alan kiristää.
Tulpan jäännökset naksahtavat pari kertaa ylöspäin kunnes tulppa katkeaa, ulosvetäjään jää sentin pätkä.
Toiset kierteet voimme vielä tehdä pitkään tulppaan, sitten menee hankalaksi...
Teemme, ja ulosvetäjä taas kiinni.
Laitan auton käyntiin ja reilusti kierroksia.
Lämmön noustessa yli 80 alamme kiristellä ulosvetäjää.
Tulppa nousee vähän kerrallaan.
Varttitunnin päästä lähdemme kahvitauolle, jätän auton käymään ja nakkaan ulosvetäjän päälle hitsaussuojamaton - josko tulppa loikkaa reiästään kahvitauon aikana.
Turha toivo.
Homma jatkuu kahvin jälkeen varovasti ja rauhallisesti kiristellen.
Äkkiä tuntuu että ulosvetäjän kääntäminen löystyy.
Sammutan auton ja kiertelen ruuvia; kohta tulpan jäännökset on irti.
Irrotuksessa meni aikaa parisen tuntia, uusi tulppa on paikallaan noin 10 sekunnissa.
Muut kolme ovat ehjiä tällä hetkellä...
-----------------------
Huollossa löytyy etujarruletkuista pahat murtumat siitäkohtaa mistä ne taipuvat rattia käännellessä - no, katsastuksestahan onkin aikaa jo yli kuukausi.
Se on toinen juttu se.
Jees.
Monet konstit on kokeiltu ja jos on tiukassa niin se on tiukassa kuten dealer tuossa kertoi.
Kaikista stressaavin aamu on kun tietää että on tulossa 300-500tkm ajettu cdi "huoltoon" ja hommana on vaihtaa suuttimen alusprikat (pari -kolme vuotaa) ja hehkut kun polttaa tuota valoa. Hommassa voi mennä aikaa se 2-4h tai sitten 2 viikkoa . Teeppä sitten siinä asiakkaalle kustannus arviota
Eli jos hehkun valo käyttäytyy oudosti tai pakokaasu haisee lievästi sisälle ja kuuluu ehkä supsuttava ääni:
Hakeudu VÄLITTÖMÄSTI asiantuntevalle korjaamolle, voit säästää lompsatolkulla €uroja
Monet konstit on kokeiltu ja jos on tiukassa niin se on tiukassa kuten dealer tuossa kertoi.
Kaikista stressaavin aamu on kun tietää että on tulossa 300-500tkm ajettu cdi "huoltoon" ja hommana on vaihtaa suuttimen alusprikat (pari -kolme vuotaa) ja hehkut kun polttaa tuota valoa. Hommassa voi mennä aikaa se 2-4h tai sitten 2 viikkoa . Teeppä sitten siinä asiakkaalle kustannus arviota
Eli jos hehkun valo käyttäytyy oudosti tai pakokaasu haisee lievästi sisälle ja kuuluu ehkä supsuttava ääni:
Hakeudu VÄLITTÖMÄSTI asiantuntevalle korjaamolle, voit säästää lompsatolkulla €uroja
Re: CDI hehkutulpan vaihto. Jumissa on.
Ongelmana on vain se että esim. Jyväskylässä "pikahuoltoon" pääsee viikossa ja "huoltoon" kolmessa. Huonolla tuurilla mittariin kerkii pyörähtää 3-4 tkm.dealer kirjoitti:Otsikon ongelmaan heti alkuun kaksi neuvoa jotka säästävät paljolta, ottakaa ne todesta.
1) HETI kun hehkun merkkivalo alkaa toimia miten sattuu, vaihda tai vaihdata vähintään se hehkutulppa joka on rikki.
Tällä kertaa hehku on taas vaihteeksi TODELLA lujassa vaikka autolla ei ole tulpan hajoamisen jälkeen ajettu kuin noin 1000 km.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Itteä kiinostaa se miksi ne hehkut tarttuu niin tiukkaan. Ottaako se kierre kiinni alumiiniin niin tiukkaan vai onko se hehkusauva itessään ahtaalla? Lämpö ei paljoa taida kulkea hehkua pitkin kärkiosaan kannen sisälle vaan häviää kierteen kautta.
Jaahas, jos jättäis ruokatunnin ajaksi väristämään lisäksi auton käyntiin ja tietenkin vielä joku lämmönkehitin lämmittämään hehkun juuresta...Työkalu toimii niin että hehkua väännetään mukana olevalla momenttiavaimella ja samalla käytetään paineilmatoimista väristintä.
Usein tällä lähtee irti tulppa joka menisi käsipelillä poikki liikahtamattakaan.
Tässä hieman aiempaa pohdintaa aiheesta:Jiitek kirjoitti:Itteä kiinostaa se miksi ne hehkut tarttuu niin tiukkaan. Ottaako se kierre kiinni alumiiniin niin tiukkaan vai onko se hehkusauva itessään ahtaalla? Lämpö ei paljoa taida kulkea hehkua pitkin kärkiosaan kannen sisälle vaan häviää kierteen kautta.
Jaahas, jos jättäis ruokatunnin ajaksi väristämään lisäksi auton käyntiin ja tietenkin vielä joku lämmönkehitin lämmittämään hehkun juuresta...Työkalu toimii niin että hehkua väännetään mukana olevalla momenttiavaimella ja samalla käytetään paineilmatoimista väristintä.
Usein tällä lähtee irti tulppa joka menisi käsipelillä poikki liikahtamattakaan.
viewtopic.php?t=2038&postdays=0&postord ... ut&start=0
Heikki
Jaahas, jos jättäis ruokatunnin ajaksi väristämään lisäksi auton käyntiin ja tietenkin vielä joku lämmönkehitin lämmittämään hehkun juuresta...[/quote]Jiitek kirjoitti:
Tuo olis muuten hyvä idea.Jos jättäis auton pihalle käyntiin ja jonku tohon lämmittämään sitä tulppaa olis koko auto hyvällä tuurilla kadonnut ruokatunnin aikana .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Minkäs takia nämä hehkut on tehtävä paperista? Rautakangen mentävä reikä kanteen ja siihen kunnollinen, paksu, vahva ja katkeamaton hehku.
Tuntuu taas kerran ihan hölmöläisten hommalta, kai sinne tehtaallekin jotain juoruja maailmalta kuuluu?
Laturissa on puhtia ladata vaikka takakontillista akkuja, virrantarve ei vältä nyt selitykseksi, se ei estä hehkujen vahvistamista.
Tuntuu taas kerran ihan hölmöläisten hommalta, kai sinne tehtaallekin jotain juoruja maailmalta kuuluu?
Laturissa on puhtia ladata vaikka takakontillista akkuja, virrantarve ei vältä nyt selitykseksi, se ei estä hehkujen vahvistamista.
Voi tuska ja elämä. Onko ns. pakko mennä sekaantumaan asioihin, jotka eivät itselle kuulu. Alkoi siis kiemuravalo kummitella mittaristossa, eli hehku mennyt. Järkevä ja valistunut puusilmä varaisi tässä kohtaa ajan asiantuntevaan huoltoon, mutta eihän tämä nyt niin voi mennä.
- Hanki tulppa check
- Pitkä kymppimillinen hylsy check
- Yleismittari mukaan check, momenttiavainkin löytyy check check
- Asennusöljyt piip
- Saatesanoilla "se on helppo mitata, että mikä tulppa on viallinen" työkalut kantoon ja halliin.
...mutta missä halvatussa se hehkurele S202CDI:ssä on?? Ei kai tuo hehkun vaihtaminen amerikantemppu ole (ellei jumita), mutta kun tietäisi minkä niistä vaihtaisi. Johtoja pitkin seuraillen päätyy jonnekin ECU-boksin sisälle. Mitämitämitä? Mistä siis pitää ottaa mitä auki ja mitata mitä? Mitä mitä?
Edit: auton malli lisätty vinkkailun helpottamiseksi.
- Hanki tulppa check
- Pitkä kymppimillinen hylsy check
- Yleismittari mukaan check, momenttiavainkin löytyy check check
- Asennusöljyt piip
- Saatesanoilla "se on helppo mitata, että mikä tulppa on viallinen" työkalut kantoon ja halliin.
...mutta missä halvatussa se hehkurele S202CDI:ssä on?? Ei kai tuo hehkun vaihtaminen amerikantemppu ole (ellei jumita), mutta kun tietäisi minkä niistä vaihtaisi. Johtoja pitkin seuraillen päätyy jonnekin ECU-boksin sisälle. Mitämitämitä? Mistä siis pitää ottaa mitä auki ja mitata mitä? Mitä mitä?
Edit: auton malli lisätty vinkkailun helpottamiseksi.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Irrota lasinpesunestesäiliötä senverran että rele löytyy ... se yksi 10mm kantainen muovimutteri, anturin johto ja letkut kiinnikkeistä irti.
Tai sitten irrotat johdot hehkujen päistä ja mittaat suoraan hehkuilta.
Edit: Kerkesinpäs, Rässi.
Tai sitten irrotat johdot hehkujen päistä ja mittaat suoraan hehkuilta.
Edit: Kerkesinpäs, Rässi.
Viimeksi muokannut dealer, 18.3.2007 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
No nih, kun ei vastauksia alkanut ensimmäisen viiden (5) minuutin kuluessa kuulua, niin piti sitten ihan itse mennä katsomaan uudestaan.
Puusilmä käteen ja tarkistuslaskenta tuotti tuloksen sieltä lasinpesunestesäiliön alta, liitin löytyi ja mittaus osoitti kakkospytylle tähtitieteellisiä vastuksia => vaihtoon.
Eipä vastustanut paljoa. Tulppa irti, tutkiskelua, ihmettelyä, uusi takaisin tilalle. 12 Nm, niks-naks s'il vous plait, ja johto paikoilleen. Nivelvarsi oli mainittu jossain, se olikin hyvä vinkki. Lysti kustansi 13,80 EUR.
Puusilmä käteen ja tarkistuslaskenta tuotti tuloksen sieltä lasinpesunestesäiliön alta, liitin löytyi ja mittaus osoitti kakkospytylle tähtitieteellisiä vastuksia => vaihtoon.
Eipä vastustanut paljoa. Tulppa irti, tutkiskelua, ihmettelyä, uusi takaisin tilalle. 12 Nm, niks-naks s'il vous plait, ja johto paikoilleen. Nivelvarsi oli mainittu jossain, se olikin hyvä vinkki. Lysti kustansi 13,80 EUR.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Miksei niitä vaiheta kaikkia kerralla. Samanikäisiähän ne kuitenkin on varsinkin jos ollaan ekakertaa vaihtamassa. Pahimmillaan kun yks kerrallaan vaihetaan, on kaikissa sama monen tunnin työ, kun taas jos vaihtaa kaikki kerralla, ne loput sattais lähteä helpommalla. Vaihtaan ne joutuu kummiski kohta. Tai minä nyt mistään mitään tiedä mutta tällä logiikalla vaihdatin sprintteriin kaikki viisi viimeksi kun alkoi hehkuvalo kummittelemaan.
No joo. Vaihdetaan ensi kerralla sitten loput kaksi, joita ei ole viimeisen muutaman vuoden sisällä vaihdettu.Jone M kirjoitti:Miksei niitä vaiheta kaikkia kerralla.
Eri asia lienee muunmallisissa moottoreissa, joissa joutuu purkamaan jotain pois tieltä, silloin toki kannattaa vaihtaa samalla kaikki. CDI:t puolestaan ovat niin yksinkertaisia ja helppohuoltoisia , että jopa sellainenkin (minä), joka ei ole koskaan hehkutulppaa nähnytkään, osaa sen vaihtaa.
Lisäksi, jos nämä oikeasti ovat jumitusherkkiä, niin turha riskeerata operoimalla sellaista, mikä kuitenkin toimii. Jotkut aikalaistodistajat ovat väittäneet muiden hehkujen toimineen vuosikausia yhden vaihdettuaan. Otan sen riskin.
Mutta helppohan näitä on ruuvailla, kun kaikki toimii ok - onnea niille, jotka "diilailevat" niitä juuttuneita hehkuja työkseen. Voin vain kuvitella, minkälainen työ on kyseessä. Tiilerin ensimmäisen postauksen vinkit kannattaa ottaa tosissaan. Kerrataan nyt vielä samaan hintaan: "HETI kun hehkun merkkivalo alkaa toimia miten sattuu, vaihda tai vaihdata vähintään se hehkutulppa joka on rikki."
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Jep, cdi:ssä ei ole kuin moottorin koppa edessä ja hehkut saa näkyviin.
Tosin itse olisin kokeillut irrottaa kaikki ja laittaa kierteisiin hieman rasvaa (jos irtoavat).
Eri juttu on 210 300 turbodiesel, siinä joutuu irrottamaan imusarjan jos vaihtaa jotain muuta kuin 1. sylinterin hehkun - kannattaa laittaa kaikki kerralla jos saa irti.
Niissähän on sama juttu, hehkut jumittuvat pahasti - viime viikolla irroteltiin yhdestä yksilöstä väristimellä (onneksi lähti!) ja vähän aiemmin eräästä jäi irrottamatta, pari tulppaa oli kiinni niin että poikki olisi mennyt.
Tosin itse olisin kokeillut irrottaa kaikki ja laittaa kierteisiin hieman rasvaa (jos irtoavat).
Eri juttu on 210 300 turbodiesel, siinä joutuu irrottamaan imusarjan jos vaihtaa jotain muuta kuin 1. sylinterin hehkun - kannattaa laittaa kaikki kerralla jos saa irti.
Niissähän on sama juttu, hehkut jumittuvat pahasti - viime viikolla irroteltiin yhdestä yksilöstä väristimellä (onneksi lähti!) ja vähän aiemmin eräästä jäi irrottamatta, pari tulppaa oli kiinni niin että poikki olisi mennyt.
Kuka tällaista meni manaamaan??Miksei niitä vaiheta kaikkia kerralla.
Menihän tässä jopa kaksi kuukautta edellisen jälkeen, ennen kuin taas:
Huom. Kello 19:26.
Tässä tarvittavat työvälineet (no joo, pitää ne muovikannet poistaa päältä ensiksi) - pitkä 10 mm hylsy, jatkonivel ja momenttiavain. Hylsyn vasemmalla puolella hehkun pää kurkistelee. Kolmosen hehkun on palanut, vaihdetaan samalla ykkösen hehku vaikka se toimii, sitten kaikki on vaihdettu parin vuoden sisään.
Kello 19:30:
Kolmosen hehku lähtee helposti liikkeelle, muutaman kierroksen jälkeen alkaa hieman vastustaa. Varovaista nitkuttelua edestakaisin, CRC:tä väliin, nitkuttelua, CRC:tä. Kymmenisen minuuttia menee tässä, välissä irroitan ykkösen hehkun, ei minkäänlaista vastusta ja pyörittelen sen irti. Samalla CRC on alkanut vaikuttaa, kolmosen hehku lähtee nätisti irti.
Kello 19:40 ylhäällä palanut, alla ehjä, oikealla uudet:
Kello 19:55 hehkut kierretty 12 Nm momenttiin, moottori käynnissä, muovit paikoillaan:
Ensimmäisellä käynnistyksellä hehkun valo syttyy vielä vanhasta muistista, sen jälkeen kuittaantuu pois. Kyllä nämä CDI:t ovat helppoja!
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Kestääkö hehkun kierteessä nikkeli tai kuparitahna? Irtoaisko yhtään paremmin seuraavalla kerralla jos laittaisi tahnaa kierteisiin vai kerkeääkö möhnät palaa 100-200 tuhannen kilometrin aikana (kauanko ne hehkut kestää CDI:ssä?)?. Vai onko moinen turhaa kun auto on jo valmis paalattavaksi tai seuraavalla omistajalla seuraavan vaihdon ollessa ajankohtainen...?
Siis tarkoitatko OM606 esikammiokonetta tuolla 210 300 turbodieselillä vai niitä ei esikammio koneita?dealer kirjoitti:Eri juttu on 210 300 turbodiesel, siinä joutuu irrottamaan imusarjan jos vaihtaa jotain muuta kuin 1. sylinterin hehkun - kannattaa laittaa kaikki kerralla jos saa irti.
Niissähän on sama juttu, hehkut jumittuvat pahasti - viime viikolla irroteltiin yhdestä yksilöstä väristimellä (onneksi lähti!) ja vähän aiemmin eräästä jäi irrottamatta, pari tulppaa oli kiinni niin että poikki olisi mennyt.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Myös kakspuolikkassa eli OM605:ssä piti ottaa imusarja irti. melko helppo homma tosin eikä hehkutkaan maksaneet kuin 15€ kipale, joten kaikki vaihtoon.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Onhan se kyllä, juu. Tuli väykkyyn 08/1999.
(Minä nuita muista, mutta http://www.mercefreaken.com muistaa.)
(Minä nuita muista, mutta http://www.mercefreaken.com muistaa.)
Pro HVM
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Varataan poisGenerig kirjoitti: LD, varaa mulle aika.
Onneksi on niitä kaikenmoisia vibraattoreita ja porausvehkehiä jos sattuu olemaha tiukassa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi