nokka pitäsi vaihtaa
nokka pitäsi vaihtaa
Terve. sellaista asiaa kysyisin viisaammillta että onnistuuko nokka-akselin vaihto ilman että kansi tarvii irroittaa nii ja auto on bensa käyttöinen 300sel -89. osaisi tilata tarvittavat osat ennen kun rupeaa ropailemaan!! oisko kellään vinkkiä mistä kannnattaisi osia kysellä KIITOS JO ETUKÄTEEN
Nitraus onnistuu R-Koneistuksessa. Ei tosin tarvitse Mersun keinuja nitrata. Tai jos noissa uudemmisa tarvitsee, niin soitto Ärrään varmistaa asian. "Nokkamies" on aika asiantuntevan tuntuinen kaveri.
Samalla voipi tietysti kysäistä vanhan nokan täyttöhitsauksen ja hionnan hintaa... Voipi tulla halvemmaksi kuin uusi nokka.
Samalla voipi tietysti kysäistä vanhan nokan täyttöhitsauksen ja hionnan hintaa... Voipi tulla halvemmaksi kuin uusi nokka.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
En tiedä ollenkaan pitääkö tai tarvitseeko, mutta maalaisjärki sanoo, että ei kestävistä pinnoista voi ainakaan haittaa olla. Ajatellaan nyt vaikka voortin OHC:n keinuja ja nokkaa, tai sitten M102 tai M103:n.Sivonen kirjoitti:Ootkos ihan varma että Mersun keinuja tarvii karkaista tai muuten käsitellä?
Tyhmyyttäni kyselen, utelias luonnekin varmaan vaikuttaa asiaan.
Onko nokka kulunut vai miksi vaihto?
Jos on nokka loppu, niin silloin on kyllä keinuvivutkin entiset.
Uudemmissa keinuissa on kovametallipala nokkaan vastaavassa pinnassa.
Jos on vanhemman mallin keinuvivut koneessa, kannattaa vaihtaa suosiolla.
Tai kai ne täyttämälläkin jonkun kilsan kestää.
-89:ssä pitäisi kyllä olla jo uudempaa kestävää mallia nokka ja keinut
Jos on nokka loppu, niin silloin on kyllä keinuvivutkin entiset.
Uudemmissa keinuissa on kovametallipala nokkaan vastaavassa pinnassa.
Jos on vanhemman mallin keinuvivut koneessa, kannattaa vaihtaa suosiolla.
Tai kai ne täyttämälläkin jonkun kilsan kestää.
-89:ssä pitäisi kyllä olla jo uudempaa kestävää mallia nokka ja keinut
olenko siis nyt ymmärtänyt ihan väärin että esim 420sä olis säätö JA hydrauliset nostimet??Mika.T kirjoitti:Ja toki riippuu keinujen kuluneisuudesta että riittääkö hionnan jlk hydrauli nostajissa säätövarat. Vai olikohan m103ssa välykselle myös ruuvisäätö? Niinkuin kasikoneissa.
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Venttiilin yläpäässä on vielä palasäätö, jolla passataan se hydraulinen säädin kohdilleen. Tässähän on se hydraulinen elementti siellä keinuvivun "toisessa päässä" eli ruuvattuna kanteen.lowmans kirjoitti:olenko siis nyt ymmärtänyt ihan väärin että esim 420sä olis säätö JA hydrauliset nostimet??
Onhan myös esim. M102/103:ssa pienet säätöpalat hydraulielementin yläpäässä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)