Missä olisi induktiokuumennin pk-seudulla - 290 koiranluut
Missä olisi induktiokuumennin pk-seudulla - 290 koiranluut
Vuosi sitten kyselin jo koiranluiden vaihtoon vinkkejä. Auto on 290TD sedan ja koiranluut menivät puhumalla ja korjauskehotuksella katsastuksessa läpi, mutta nyt on uusi katsastus 2 viikon sisään edessä. Ja ne luut edelleen vaihtamatta paketissa
Kaikki konstit on koitettu ja torxeja katkottu, mutta koiranluun alapultit ovat kiinni ja pysyvät, kunnes jostain löytyy induktiokuumennin, jolla pyöräyttää pultit punaisiksi.
Torxien kolot ovat yhä ehjinä, joten vaihto onnistuu, kunhan kuumennin löytyy jostain.
Nyt siis pikaisia vinkkejä kaivataan, vaihtaisin ne tällä viikolla, ettei jää viimetinkaan
Vuosi sitten täällä vihjattiin pajalle, joka on Hämeenlinnassa. Mutta luulisi nyt täältä pk-seudultakin jo kuumentimia ja sopivia pajoja löytyvän, vai löytyykö?
Kaikki konstit on koitettu ja torxeja katkottu, mutta koiranluun alapultit ovat kiinni ja pysyvät, kunnes jostain löytyy induktiokuumennin, jolla pyöräyttää pultit punaisiksi.
Torxien kolot ovat yhä ehjinä, joten vaihto onnistuu, kunhan kuumennin löytyy jostain.
Nyt siis pikaisia vinkkejä kaivataan, vaihtaisin ne tällä viikolla, ettei jää viimetinkaan
Vuosi sitten täällä vihjattiin pajalle, joka on Hämeenlinnassa. Mutta luulisi nyt täältä pk-seudultakin jo kuumentimia ja sopivia pajoja löytyvän, vai löytyykö?
KIITOS!!hotari kirjoitti:www.app-autokorjaamo.fi
Meinasin erikseen kysyä, että joko hotari olet vehkeen hankkinut, mutta arvasin että vastaat, jos sinulla sellainen on. Tulen käymään, heitän YV:tä.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
No näitä on lioteltu, kuumennettu kuumailmapuhaltimella, väännetty jatkovarrella torx solmuun ja toinen poikki. Sitten kokeiltu Bilteman pulttipyssyllä ilman tulosta tai vaurioitalaineracing kirjoitti:eise semmosta tarvi irrotukseen. Tai ei oo viel ykskää vakaajanvivun pultti tarvinu.
Sitten on vaihdettu tehokkaampaan pulttipyssyyn ja torx katkesi siististi poltin reunan korkeudelta. Ei se hakannut pulttia huonoksi, sillä katkennut torxin pätkä putosi koputtelemalla itsekseen pois urasta.
Kerro vähän lisää konsteja ja kikka kakkosia sekä minulle että kaikille muillekin asian kanssa painiskeleville. Mieluiten sen toki vaihtaisin ihan tuossa omassa tallissa käsityökaluilla, mutta katsastus painaa päälle ja ei viitsi enää kovin montaa konstia kokeilla, jos se tuolla kuumentimella lähtee helposti, kuten olen antanut kertoa itselleni...
Yksi asia vielä tuli mieleeni kokeilla tänä iltana. Tunkata se tukivarsi toisella tunkilla oikein huolellisesti niin, että koiranluu heiluu vapaasti. Nyt se oli jännityksessään, kun ajattelin säätää sitä korkeutta sitä mukaa, kun pultti alkaa irrota. Tuo jännitys varmasti kiristää pulttia lisää, mutta riittääkö tämäkään, jää nähtäväksi. Mutta yhden torxin voin vielä kokeilla
Meilläkään ei tarvittu induktiokuumenninta noiden pulttien irrotukseen kunnes laite hankittiin, sen jälkeen on tarvittu jokaiseen väykyn vakaajatangon pulttiin sen verran näppärästi lähtee vaikka olisi miten jumissa.
Ei autaTunkata se tukivarsi toisella tunkilla oikein huolellisesti niin, että koiranluu heiluu vapaasti.
No niin, koiranluut vaihdettu Suuri kiitos hotarille rohkaisusta puhelimessa siitä, että liima se vaan pitää niitä lujasti paikoillaan ja kun kuumaksi saa niin irtoaa.
Heitin pienehköllä nestekaasutoholla ensin oikean puolen tukivarren aukosta pultin kuumaksi ja se lähti helposti kiertämällä auki sen jälkeen.
Vasen olikin sitten tosi jumissa ja vaati kolme kuumennusta kaasulla. Alkoi jo tuntua toivottomalta, mutta lopulta nitkahti nytkyttelemällä liikkeelle ja sitten räikällä ulos.
Ne kumit lähtivät ja menivät vakaajan päälle erittäin hyvin, kun oli oikea työkalu - Bilteman pallonivelen irroitushaarukka http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ka-191240/ ja tuosta se pidempi 410 mm malli. Haarukka menee juuri siihen vakaajan ympäri ja sillä sen kun pullautti vanhan pois kertaväännöllä. Uuden asentaminen taas meni saippualla ja tuolla samalla haarukalla iskariin varovasti nojaamalla kahdella painalluksella paikoilleen.
Eli kyllä sen liiman saa kaasullakin liikkuvaksi, mutta aivan älytön puuha induktiokuumentimeen verrattuna.
Kiitos kaikille vinkeistä ja nyt katsastukseen. Oli mukava ajella, kun ei keula enää kolissut
Heitin pienehköllä nestekaasutoholla ensin oikean puolen tukivarren aukosta pultin kuumaksi ja se lähti helposti kiertämällä auki sen jälkeen.
Vasen olikin sitten tosi jumissa ja vaati kolme kuumennusta kaasulla. Alkoi jo tuntua toivottomalta, mutta lopulta nitkahti nytkyttelemällä liikkeelle ja sitten räikällä ulos.
Ne kumit lähtivät ja menivät vakaajan päälle erittäin hyvin, kun oli oikea työkalu - Bilteman pallonivelen irroitushaarukka http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ka-191240/ ja tuosta se pidempi 410 mm malli. Haarukka menee juuri siihen vakaajan ympäri ja sillä sen kun pullautti vanhan pois kertaväännöllä. Uuden asentaminen taas meni saippualla ja tuolla samalla haarukalla iskariin varovasti nojaamalla kahdella painalluksella paikoilleen.
Eli kyllä sen liiman saa kaasullakin liikkuvaksi, mutta aivan älytön puuha induktiokuumentimeen verrattuna.
Kiitos kaikille vinkeistä ja nyt katsastukseen. Oli mukava ajella, kun ei keula enää kolissut
Tai kyllä sen irti saa, mutta uutta ei saa enää asennettuadealer kirjoitti:Juuh, ei oikein pelitä rälläkkäratkaisu tässä osassa.
Vähän sellainen hätäisen tee-se-itse-ja-mieti-vasta-sitten -miehen ratkaisu tämä rälläkkä tähän hommaan
Tuon torxin järkevyyttä tässä osassa pohtiessani tulin siihen tulokseen, että se on erittäin järkevä ratkaisu. Normaali M10 pultti väännetään heti poikki 3m jatkovarrella ja sitten uusitaan koko tukivarsi
Koiranluu aukeaa rälläkällä..
Vasta vaihoin väykkyyn iskareita eikä kyllä nyt jäänyt mieleen et millaiset koiranluut ne sitten siinä oli?
Siinä oli muuten laitettu etuiskarit ympäri auton tai siis ne lyhyemmät... Mitähän haettu vai eikö liene ollut edellisellä vaihtajalla saapuvilla oikeita joka nurkkaan
Vasta vaihoin väykkyyn iskareita eikä kyllä nyt jäänyt mieleen et millaiset koiranluut ne sitten siinä oli?
Siinä oli muuten laitettu etuiskarit ympäri auton tai siis ne lyhyemmät... Mitähän haettu vai eikö liene ollut edellisellä vaihtajalla saapuvilla oikeita joka nurkkaan
Yläpää on vapaasti vakaajan päässä urassa kumin varassa.Jiitek kirjoitti: eikä kyllä nyt jäänyt mieleen et millaiset koiranluut ne sitten siinä oli?
Alapää läpipultilla alatukivarressa niin, että tukivarren sisällä on kierteet. Jos siinä rikkoo sen koiranluun, liimattu pultti jää silti sinne tukivarteen. Jos katkaisee pultin, tynkä jää tukivarren sisään edelleen liimattuna eikä lähde sieltä mihinkään, jos se pulttikaan ei lähtenyt pyörimään.
[quote="tappara"]Hellouz.
Suosittelisin että laitatte jarrunestettä muutaamaa hetkeä (päivä/pari) ennen avaamista. Aukeaa varmasti.
Joskin lämmityshän on aina hyvä konsti.
Jep, lämpö auttaa.. Vaihdoin itsekin "koiranluut" juuri äsken. Kuumailmapuhaltimella vaan lämpöä alatukivarren sisään alapuolella olevasta reiästä ja hetken kuluttua sitten pultti auki.
Suosittelisin että laitatte jarrunestettä muutaamaa hetkeä (päivä/pari) ennen avaamista. Aukeaa varmasti.
Joskin lämmityshän on aina hyvä konsti.
Jep, lämpö auttaa.. Vaihdoin itsekin "koiranluut" juuri äsken. Kuumailmapuhaltimella vaan lämpöä alatukivarren sisään alapuolella olevasta reiästä ja hetken kuluttua sitten pultti auki.