Lämpö vaihtuu hitaasti

Vastaa Viestiin
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Lämpö vaihtuu hitaasti

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Elikkä kyse on 85-mallin kakkosnelosesta.

Tässä kun olen kohta reilun 100 kilometriä ajellut mekkerillä, olen huomannut, että säädettäessä lämpörullista lämpöä, se vaihtuu mielestäni jonkin verran hitaasti. Kokemusta on isäukkelin kakkosnelosesta, jossa lämpötilan vaihtuminen tapahtuu mielestäni huomattavasti nopeammin. Ei kai tähän vaikuta se, että autossani on kaksi kertaa vähemmän hevosvoimia :D

Olisiko aika siis herätellä kuukusenmunia, vai onko ilmiö ihan normaali noissa alkupään mekkereissä? Vai onko vika skeptisessä päässäni ja kuvitelmissani? :?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hmm.... Nestettä tarpeeksi? On , kyl sie sen katoit jo ostaessa. :wink:
Sontaa systeemissä?
(Nesteet pois, vettä+astianpesuainetta sisään, lämpöseksi ja pois, huuhtelu vedellä, uudet nesteet.)
Voip ne olla kulkusekki jumissa, juu.

EDIT: vesipumpusta siivet poispoikkeen?
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ne munat kannattaa puhdistella, siis autosta. :roll:
wiimax.fi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

dealer kirjoitti:Ne munat kannattaa puhdistella, siis autosta. :roll:
Eilen käytiin kierros saunassakin (siis ei auton kanssa), joten uskoisin, että ne toiset vehkeet on aika puhtaat tässä vaiheessa :wink:

Nesteitä katselin ostaessa ja aika kirkkailta näyttivät ja jäähdytysnesteelle haisivat. Pitää vielä mitata ne, jahka pääsee tuonne mittarin ääreen. Nesteiden vaihto ja järjestelmän pesu voisi olla ihan hyvä idea. Ensiapuna täytyy koittaa noita munia siis rassailla.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Sampo N. kirjoitti:Nesteitä katselin ostaessa ja aika kirkkailta näyttivät ja jäähdytysnesteelle haisivat.
Joo mutta vaikka kuinka kirkkaalta näyttäisi niin laskettaessa litkut pois jää yleensä uskomaton määrä töhnää pesuvadin pohjalle.. :roll:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Daimler kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:Nesteitä katselin ostaessa ja aika kirkkailta näyttivät ja jäähdytysnesteelle haisivat.
Joo mutta vaikka kuinka kirkkaalta näyttäisi niin laskettaessa litkut pois jää yleensä uskomaton määrä töhnää pesuvadin pohjalle.. :roll:
Tuon kyllä allekirjoitan kokemuksena vanhasta kulkineestani. Voidaan myös ajatella, että 20 vuotta vanhassa autossa järjestelmää ei varmaan ole pesty kolmen vuoden välein (vai mikä se suositus nyt oli), joten töhnää voipi löytyä ihan kiitettävästi. Ja eihän sitä korkkia avaamalla ja haistelemalla nää juuri muuta kuin, ettei ole ihan kauheasti öljyä seassa ja että aine on jäädytysnestettä eikä vettä tai fairyä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Täydennystä tähän juttuun ja täytettä foorumille sen verran, että nyt on ne närhenvehkeet putsattu.

Kuinkas ollakaan koitin parhaani mukaan katkaista niitä ohkasia lankoja ja kyllähän se lopuilta onnistuikin kun tarpeeksi yritti. Meinasi tulla kolvireissu kauppaan, kun oma kolvi oli tuolla 300 kilometrin päässä. Olisi ollut aika epämiellyttävää ajella 300 km. "langattomalla" autolla. Onneksi saatiin naapurista apua ja tuli piuhat kuntoon. Lämmötkin pelasivat tämän jälkeen vielä ihan normaalisti ja mielestäni kyllä vaihtuivat nopeammin kuin ennen.

Lisäksi asennuksen aikana kuudesta ruuvista kaksi lenteli sinne akun suuntaan, mutta vaimo kalasteli ne sieltä taitavasti :oops: No tää ruuvijuttu nyt meni vähän samaan sarjaan, kun viimeksi vaihdoin öljyä ja mobil 1:n korkki tipahti koneeseen. Onneksi ei mennyt kovin syvälle, vaan sain kantta avaamatta ongittua korkin.

Nesteitä en vielä vaihdellut, mutta ehkä sekin ihme nähdään joskus?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”