250td aut. tyhjäkäynti

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
sale80
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2011 23:07
Paikkakunta: Tampere

250td aut. tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja sale80 »

Olisko kellään tietoa mistä voisi johtua kun ajaa auton lämpöseks ja laittaa laatikon N:lle niin kone alkaa "hönksöttää" ihankun vetäis ilmaa... Sitten kun laittaa D-tai muuta käynti tasottuu :evil:
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Täällä sama vika ollut jo vuoden verran, mut ei ole itseä haitannu niin paljoo et ois ruvennu selvittää tarkemmin.
Mutta jos jollain ois tietoo tai hyvää arvausta edes tuosta vaivasta niin vois ruveta ihmettelemään josko sen sais kuntoon.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Voi johtua suuttimesta,vuotavasta venttiilistä tai pumpusta tai ihan jostain muusta.. :D Saattaa olla että vetää ilmaa polttoainejärjestelmään. Ilmavuodon voi tarkistaa katsomalla kirkkaisiin polttoaineputkiin konehuoneessa kun auto "hönksöttää". Onko käyntiinlähdössä ollut ongelmia? :roll:
C250TDT -98
sale80
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2011 23:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sale80 »

Joo käyntiin kyllä lähtee onkelmitta.
Nuo polttoaine putket kyllä on parivuotta sitten uusittu, mutta mikään hän ei ole ikuista...
Aattelin kun täytyis katsastaa, että mahtaako katsari tuommosesta tuomita.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tuskimpa se siitä mitään sanoo..oiskohan sitte mahollisesti alkavaa venttiilivuotoa tai joku suutin kuseksii tyhjäkäynnillä :shock: Onkos minkäverran ajettu?
C250TDT -98
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Noita mitä orsii tuossa sanoikin tuli mieleen, mutta ihmetyttää se miksi humppaaminen alkaa kun vaihde on P tai N:llä. Kun vaihde päällä käy normaalisti. Onko tyhjäkäynnin kierrosluvulla eroa kun vaihde on vapaalla tai D silmässä? Eli onko vaihde vapaalla alempana tyhjäkäynti kierrokset, mikä aiheuttaisi esim. suuttimien "kusemisen" ja taas D päällä kierrokset nousisi sen verran että suuttimet toimisivat normaalisti?

Niin ja minulla ei ainakaan katsastusmies ole tuohon puuttunut.
sale80
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2011 23:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sale80 »

Ajettu olis 290tk
Kierros luvusta en nyt osaa sanoo mittään, mutta huomenissa käyn hakemassa auton ja käytän katsarilla.
Olis meinaan tarkotus myijä pois!
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Voipi olla että vaihde päällä väännättää hieman moottoria niin tämä hönksötys ei niin tunnu vaikka todellisuudessa sitä tekeekin.. :?
C250TDT -98
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuulostaako kone erikoiselta? Voisi esikammiokin vuodella jos kuuluu supsutusta.

Esikammion vuotoääniä (orsii-:n cee) http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Esikamm ... +om605.mp4

Venttiilivuoto (om606) http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... vuotaa.mp4

Jos kilometrit pitävät paikkansa en uskoisi venttiilivuotoon. Heijaako kierrokset? Vois olla että moottorin kumityynyt aikansa eläneet josta sitten johtuu pienoinen ravistus?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Minulla kilometrejä pikkusta vaille 300 tkm mittarissa.
Moottorin kumityynyt vaihdettu muutama vuosi sitten ja kierrokset heijaa ylös alas kun mittaria katsoo ja tietenkin kuulee koneesta kun kierrokset nousee.
Minun auto ohjelmoitu uudelleen noin 75 tkm sitten ja sen jälkeen vaihdettu kkk 14 ahdin ja isompi välijäähdytin. Tuskin noilla nyt mitään merkitystä tähän on, mutta aattelin mainita jos jollekkin tulis jotain mieleen noista.

Katsoin nuo videot, mutta ei omaan korvaan kyllä kuullosta tollaselta siis tuo oma auto.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Oisko sitte pumpussa jotain häikkää? :roll:
C250TDT -98
sape
Viestit: 18
Liittynyt: 27.2.2012 17:13

Viesti Kirjoittaja sape »

Tänään ostin c180 aut ja olin crilli jonossa joku mies tuli porinoille ja sanoi olevansa autokirjaamolla töissä, sanoi että imusarjaan pääsee öljyä eli joku suodatin kalvo on huonossa kunnossa. Kuulemma 38,00e maksaa nii saa auton taas käymään oikein. En ole ihan varma että menikö tuo ihan niin kuin se mies sani mutta iso probleema se ei kuulemma ole:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”