m102 kansipahvin vaihto??

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

m102 kansipahvin vaihto??

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Nonniin, pakko taas kysästä fiksummilta mitä moinen operaatio vaatii? Kansi pahvi ja pultti sarja on tilattuna ja maanantaina pitäis päästä räpeltämään, tähän mennessä oon ottanu venakopan kannen irti ja pako satsin. Mutta sieltähän löytyi joku ihme pultti hemmekko zxn:kö?!

Jos arvon raati suvaittis kertoa mitä kaikkea pitää huomioida moisen tiivisteen vaihdossa niin olisin taas vaihteeksi kiitollinen.

Kyseessähän on siis 88 vuasmallin lintahtava kulkine niin ei kannata ehdotella kannen koepånnistuksia ja koneistuksia. :oops:
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Älä irrota imusarjaa kuin kannesta ja tuesta, suotta repii kaikkia letkuja ja johtoja siitä irti.
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

m102 kansipahvin vaihto??

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Mites tuo itse kannen irrotus? Oiskos jossain kuvaa/tietoa että mitä kaikkea irrotetaan että pääsee käsiks paffiin? Eka kansipahvin vaihto ois edessä :shock: ja lähes kaikki apu on tervetullutta.. Kiristys ohje ja momentit on kyllä löytyny, plus nippuside vinkit, mutta tarviiko sieltä ottaa nokkaakseli irti/löysätä jne?
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Onko imusatsi irrotettava, jos on niin monellako pultilla/mutterilla on kiinni?
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

dealer kirjoitti:Älä irrota imusarjaa kuin kannesta ja tuesta, suotta repii kaikkia letkuja ja johtoja siitä irti.
Imusarjaa ei tarvitse irottaa, kuten dealer tuossa edellä kirjoitti.

Tuossa jotain kuvia m103:sta

viewtopic.php?t=19812&postdays=0&postor ... &start=300

Ei se tiivisteen vaihto niin vaikeaa ole:

viewtopic.php?t=27721&postdays=0&postor ... o&start=30

Ketju kannattaa köyttää nippareilla rattaaseen, ettei pääse jako hyppäämään. Pienen erikoistyökalun joutuu valmistamaan, että saa ne etupään sileät ohjaimet sieltä pois.

Kyllä se homma onnistuu, jos joskus on autoremppoja harrastellut, tosin ohjeisiin kannattaa tutustua huolella eikä lähteä soitellen sotaan.
Kein siknatuur
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sampo N. kirjoitti:
dealer kirjoitti:Älä irrota imusarjaa kuin kannesta ja tuesta, suotta repii kaikkia letkuja ja johtoja siitä irti.
Imusarjaa ei tarvitse irottaa, kuten dealer tuossa edellä kirjoitti.

Tuossa jotain kuvia m103:sta

viewtopic.php?t=19812&postdays=0&postor ... &start=300

Ei se tiivisteen vaihto niin vaikeaa ole:

viewtopic.php?t=27721&postdays=0&postor ... o&start=30

Ketju kannattaa köyttää nippareilla rattaaseen, ettei pääse jako hyppäämään. Pienen erikoistyökalun joutuu valmistamaan, että saa ne etupään sileät ohjaimet sieltä pois.

Kyllä se homma onnistuu, jos joskus on autoremppoja harrastellut, tosin ohjeisiin kannattaa tutustua huolella eikä lähteä soitellen sotaan.
Ratasta ei kannata jättää kiinni ketjuun, on ihan turhaan tiellä. Jako ei hyppää yhtään enempää vaikka irrottais rattaan ketjusta. Ja kasatessa tarkkana ketjunkiristimen kanssa, pitää purkaa kokonaan ja kasata osina kanteen.
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

m102 kansipahvin vaihto??

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Nyt se perkeleen laahaimen tappi ei irtoa sitten millään!!! :supersad:
Nyt joku fiksu ja filmaattinen yksilö sais vääntää tyhmälle rautalangasta taikka lattaraudasta ohjeen sen irrotukseen... mielessä on jo huomenna napata syyläri irti ja tehdä ite liukuvasara vain ja ainoastaan tätä hommaa varten! :ttu:

Kokeilin laittaa hylsyn läpi 6mm pulttia ja sitä ulosvetäjänä käyttäen vetää sen tapin irti, mutta kyllä loppuu iteltä usko että pultti kestäis moista jännitystä, pelottaa ettei vaan napsahda poikki.... :kele:

Eipä ois enää ku tuo laahain mikä vit**ilee... huoh...
Alkaa jo hiippailemaan mieleen että löis suoraan takas nippuun ja ajais stenan pihaan ja taksilla kotio!


Edit: typoja
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pulttia ei saa pyörittää ! Pitää olla holkit joista pyörittää niitä pidemmäksi ja pultti saa olla kierteellään pohjassa.
Pultti pitää olla kestävä.
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

m102 kansipahvin vaihto??

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

käykö tuollanen ulos veto tsysteemi mitä tuosta kuva hausta löytyi. Pitänee duunissa vääntää moinen vielä testiks... ja sittenn tuo pultti hässäkkä tuon hylsyn läpi ja kiristää tuota mutteria, jos tuosta pultin päästä pitää kiinni toisella avaimella ettei pyöri.... ?

Kuva

Taitaa olla voorumilaisen tekelekki viel ku katteli tuota hakua =) elikkä taitaapi sopia
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No kyllähän se noinkin onnistuu :D
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

kansi

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Kansi on nyt irti, ja tulevaisuuden pahvin vaihtajille vinkkinä, kannattaa rakentaa järeä ulosvetäjä niiden holkkien varalta ;) kuvan voisin napata omasta viritelmästä tässä joku päivä, jahka pääsen jatkamaan hommia, kun tuohon pihaan ilmestyi S124 :) ens viikolla alan niputtamaan tenavan konetta.
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

kone kasassa

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Kone on nyt nipussa, pyörii ja pienellä kikkailulla jopa käyntiin, MUTTA tyhjä käynti katosi?! Eikä omin avuin käymään, vaatii pikku “ryypyn“. Voisiko seokset olla niin pahasti perseellään nyt kun on ehjä imusatsin tiiviste. Kun koneen on kikkaillut käyntiin ja kaasulla pitää kierrokset noin 3-4tuhatta niin auto käy kuin kultakello. Sen berta tarvis tietoa että sais tyhjäkäynnin edes joten kuten toimivaks että pääsis ruiskua säädättämään.
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Avatar
mdc666
Viestit: 188
Liittynyt: 10.5.2008 14:08
Paikkakunta: KarkkilaRockCity

itse

Viesti Kirjoittaja mdc666 »

Itse itselleni vastaten. Imu ilma vuoto palataan asiaan tiistaina jahka tähän käpykylään saa tilattua oikeanlaisen tiivisteen.[/u]
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”