2.5 dt Savut putkesta ja öljyt pihalle.

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

2.5 dt Savut putkesta ja öljyt pihalle.

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Nonnih! Nyt hävis luottamus näihin ikiliikkujiin.
Kuomukärry perässä reipas kiihdytys ja putkesta tuli niin paljon savua ettei tausta peilistä muuta näkyny ja pakosarjan päälle valu öljyä aika reippaasti.

Tämän tilanteen jälkeen kävi epätasaisesti... Öljyn paineet näytti kuitenki ihan normaalia lukemaa.

Osaisko joku kertoa mitä on mahtanu mennä särki koneesta ja kannattaako ruveta korjailemaan vai uutta myllyä tilalle?

Vakio peli muuten mutta syöttöjä hiukan lisätty.

Itellä tulis ekana mieleen että mäntä tuli tiensä päähän.
Melko pitkä kyrpä otassa! :D
Sprinter W903 -01
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Minkäs väriset savut pukkas?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Valkosta savua tuutin täydeltä.
Sprinter W903 -01
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kansipahvi tais antautua vedätyksessä. Onko nesteet hävinnyt?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Sekin yks vaihto ehto.
Jäähdytin nesteitä ei ollu hävinny ainakaan kovin paljoa. Öljyä kylläkin hävisi.

Koneesta kuulu kiihdytyksen aikana pari kertaa aika voimakas kolahdus...
Sprinter W903 -01
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onkos koneessa ulkoisia vaurioita? Mahdollisuuksia myös turbon särkyminen mutta pahvi todennäköinen
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

En oo pellin alle vielä tarkemmin katellu mutta sen mitä katoin niin ei näkyny vaurioita... nyt ku kysyit niin muistaakseni ei nostanu ahtoja enää tuon jälkeen.
jos turbo särkyy niin oisko sillon työntäny öljyjä kone huoneeseen?
jospa tuosta pikku rahalla selviäis.
Sprinter W903 -01
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Hyvinki mahdollista että tuuppaa öljyt pihalle, oiskohan voinu vaikkapa turbon öljyn meno- tai paluuputki irrota ja sitten leikannut turbo kiinni? Irroitappas ilmanputsarilta turbolle menevä letku ja kokeile turbon akselia onko väljyyttä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Turbon akselissa ei väljyyttä.
Ei noussu kyllä ahtopaineetkaan kun laitto kierroksia...

Kansipahvi särki??
Sprinter W903 -01
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Katsele ettei ole ahtoputki/imusarja halki taikka irti mistään. Vuotaako pakosarja? Paikallaan ei kovin paljoa nousekkaan ahdot. Kolkattaako moottori?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

ahtoputki ja imusarja näyttäis päälleppäin olevan kunnossa.
Öljyt pukkasi pakosarjan ja lohkon välistä keulan puolelta. Sen verran tullu pakoputkestaki öljyä että autosta perse öljyssä.

Ei kolkata mutta käy vähän epätasaisesti...
Sprinter W903 -01
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Oiskohan kansipahvi revennyt ykköspytyn tienoolta :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Multiviri kirjoitti:Oiskohan kansipahvi revennyt ykköspytyn tienoolta :roll:
No varmasti on...samalla kun käyttää kannen irti niin se varmistuu. Se on illan tai kahden jumppa, riippuu millaseen tahtiin on tottunut tekemään.
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Jep. Eli kansipahvi ainaki vaihtoon.
Kannattaako samalla uusia muita osia kun käyttää konetta auki?
Sprinter W903 -01
Avatar
Matteus
Viestit: 140
Liittynyt: 07.11.2010 23:49
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Kansipahvi vaihdettu ja taas kulkee. :lol:

Vinkkinä muillekkin kun käytätte konetta auki niin kannattaa tarkistaa nokka-akselin alla olevat öljykanavat mitkä voitelee akselia.
Helppo puhdistaa paine-ilmalla ja cleanerilla!

Mulla oli jokaisessa karstaa melko paljon ja yksi reikä tukossa...
Onneksi ei ollu leikannu kiinni!
Sprinter W903 -01
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

hmmm.. tyhmiä kysymyksiä :cry:
eikös sieltä ahtimesta voi joku stefa hajota, niin että tunkee öljyt imusarjaan tai siis no kuitenkin moottorille ruoaksi?

E. Oho en lukenut loppuun :oops:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”