m102 kansipahvin vaihto??
m102 kansipahvin vaihto??
Nonniin, pakko taas kysästä fiksummilta mitä moinen operaatio vaatii? Kansi pahvi ja pultti sarja on tilattuna ja maanantaina pitäis päästä räpeltämään, tähän mennessä oon ottanu venakopan kannen irti ja pako satsin. Mutta sieltähän löytyi joku ihme pultti hemmekko zxn:kö?!
Jos arvon raati suvaittis kertoa mitä kaikkea pitää huomioida moisen tiivisteen vaihdossa niin olisin taas vaihteeksi kiitollinen.
Kyseessähän on siis 88 vuasmallin lintahtava kulkine niin ei kannata ehdotella kannen koepånnistuksia ja koneistuksia.
Jos arvon raati suvaittis kertoa mitä kaikkea pitää huomioida moisen tiivisteen vaihdossa niin olisin taas vaihteeksi kiitollinen.
Kyseessähän on siis 88 vuasmallin lintahtava kulkine niin ei kannata ehdotella kannen koepånnistuksia ja koneistuksia.
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
m102 kansipahvin vaihto??
Mites tuo itse kannen irrotus? Oiskos jossain kuvaa/tietoa että mitä kaikkea irrotetaan että pääsee käsiks paffiin? Eka kansipahvin vaihto ois edessä ja lähes kaikki apu on tervetullutta.. Kiristys ohje ja momentit on kyllä löytyny, plus nippuside vinkit, mutta tarviiko sieltä ottaa nokkaakseli irti/löysätä jne?
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Imusarjaa ei tarvitse irottaa, kuten dealer tuossa edellä kirjoitti.dealer kirjoitti:Älä irrota imusarjaa kuin kannesta ja tuesta, suotta repii kaikkia letkuja ja johtoja siitä irti.
Tuossa jotain kuvia m103:sta
viewtopic.php?t=19812&postdays=0&postor ... &start=300
Ei se tiivisteen vaihto niin vaikeaa ole:
viewtopic.php?t=27721&postdays=0&postor ... o&start=30
Ketju kannattaa köyttää nippareilla rattaaseen, ettei pääse jako hyppäämään. Pienen erikoistyökalun joutuu valmistamaan, että saa ne etupään sileät ohjaimet sieltä pois.
Kyllä se homma onnistuu, jos joskus on autoremppoja harrastellut, tosin ohjeisiin kannattaa tutustua huolella eikä lähteä soitellen sotaan.
Kein siknatuur
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ratasta ei kannata jättää kiinni ketjuun, on ihan turhaan tiellä. Jako ei hyppää yhtään enempää vaikka irrottais rattaan ketjusta. Ja kasatessa tarkkana ketjunkiristimen kanssa, pitää purkaa kokonaan ja kasata osina kanteen.Sampo N. kirjoitti:Imusarjaa ei tarvitse irottaa, kuten dealer tuossa edellä kirjoitti.dealer kirjoitti:Älä irrota imusarjaa kuin kannesta ja tuesta, suotta repii kaikkia letkuja ja johtoja siitä irti.
Tuossa jotain kuvia m103:sta
viewtopic.php?t=19812&postdays=0&postor ... &start=300
Ei se tiivisteen vaihto niin vaikeaa ole:
viewtopic.php?t=27721&postdays=0&postor ... o&start=30
Ketju kannattaa köyttää nippareilla rattaaseen, ettei pääse jako hyppäämään. Pienen erikoistyökalun joutuu valmistamaan, että saa ne etupään sileät ohjaimet sieltä pois.
Kyllä se homma onnistuu, jos joskus on autoremppoja harrastellut, tosin ohjeisiin kannattaa tutustua huolella eikä lähteä soitellen sotaan.
m102 kansipahvin vaihto??
Nyt se perkeleen laahaimen tappi ei irtoa sitten millään!!!
Nyt joku fiksu ja filmaattinen yksilö sais vääntää tyhmälle rautalangasta taikka lattaraudasta ohjeen sen irrotukseen... mielessä on jo huomenna napata syyläri irti ja tehdä ite liukuvasara vain ja ainoastaan tätä hommaa varten!
Kokeilin laittaa hylsyn läpi 6mm pulttia ja sitä ulosvetäjänä käyttäen vetää sen tapin irti, mutta kyllä loppuu iteltä usko että pultti kestäis moista jännitystä, pelottaa ettei vaan napsahda poikki....
Eipä ois enää ku tuo laahain mikä vit**ilee... huoh...
Alkaa jo hiippailemaan mieleen että löis suoraan takas nippuun ja ajais stenan pihaan ja taksilla kotio!
Edit: typoja
Nyt joku fiksu ja filmaattinen yksilö sais vääntää tyhmälle rautalangasta taikka lattaraudasta ohjeen sen irrotukseen... mielessä on jo huomenna napata syyläri irti ja tehdä ite liukuvasara vain ja ainoastaan tätä hommaa varten!
Kokeilin laittaa hylsyn läpi 6mm pulttia ja sitä ulosvetäjänä käyttäen vetää sen tapin irti, mutta kyllä loppuu iteltä usko että pultti kestäis moista jännitystä, pelottaa ettei vaan napsahda poikki....
Eipä ois enää ku tuo laahain mikä vit**ilee... huoh...
Alkaa jo hiippailemaan mieleen että löis suoraan takas nippuun ja ajais stenan pihaan ja taksilla kotio!
Edit: typoja
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
m102 kansipahvin vaihto??
käykö tuollanen ulos veto tsysteemi mitä tuosta kuva hausta löytyi. Pitänee duunissa vääntää moinen vielä testiks... ja sittenn tuo pultti hässäkkä tuon hylsyn läpi ja kiristää tuota mutteria, jos tuosta pultin päästä pitää kiinni toisella avaimella ettei pyöri.... ?
Taitaa olla voorumilaisen tekelekki viel ku katteli tuota hakua =) elikkä taitaapi sopia
Taitaa olla voorumilaisen tekelekki viel ku katteli tuota hakua =) elikkä taitaapi sopia
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
kansi
Kansi on nyt irti, ja tulevaisuuden pahvin vaihtajille vinkkinä, kannattaa rakentaa järeä ulosvetäjä niiden holkkien varalta kuvan voisin napata omasta viritelmästä tässä joku päivä, jahka pääsen jatkamaan hommia, kun tuohon pihaan ilmestyi S124 ens viikolla alan niputtamaan tenavan konetta.
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
kone kasassa
Kone on nyt nipussa, pyörii ja pienellä kikkailulla jopa käyntiin, MUTTA tyhjä käynti katosi?! Eikä omin avuin käymään, vaatii pikku “ryypyn“. Voisiko seokset olla niin pahasti perseellään nyt kun on ehjä imusatsin tiiviste. Kun koneen on kikkaillut käyntiin ja kaasulla pitää kierrokset noin 3-4tuhatta niin auto käy kuin kultakello. Sen berta tarvis tietoa että sais tyhjäkäynnin edes joten kuten toimivaks että pääsis ruiskua säädättämään.
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98