OM617 (W123 300D) syötön ja ajotuksen säätö

Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

OM617 (W123 300D) syötön ja ajotuksen säätö

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kuinkas heleppo homma on ottaa öljynsuodatin irti, että pääsee pumppuun käsiksi?
Eli siis otanko pumpun vai suodattimen irti? Onko pumppu helppo laittaa muuten kuin väärään asentoon kiinni? :roll:

Maksimikierrokset ruuvasin jo niin isolle kun pumppua avaamatta menee, ei tule mustaa vieläkään. :(

Entäs ajotuksen säätö? Passaako sitä säätää kuin taunuksen sytkää, eli "vaikka ton verran aikasemmalle"? :roll:

Pumppu on se vanhanmallinen.

Ai niin... Minkäs kokosta letkua nuo suuttimien väliset letkut on sisähalkaisijaltaan? Kuplii, kuplii...
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Olikos se 27 astetta ennakkoa, tuolta ohjeita: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... un_ajoitus
Pumppua on vaikea saada irroitettua jos suodattimen jalka on kiinni, itse ainakin kone irrallaan sain pumpun hyvin irti. Hyvillä työkaluilla sen suotimen jalan saa myös koneen ollessa paikallaan irti. Vanhemman mallinen syöttöpumppu on mullakin, otin sen kierrostenrajoittimen kokonaan pois ja säädin vivuston silleen että menee rajoittimen kiinnityspalaan asti kun painaa kaasun pohjaan. Otin myös kaasupolkimen alta klunssin pois, se rajoitti vivuston liikettä. Vivustoon jos tekee pieniä muutoksia, liikkuu kaasu pidemmälle. Elikkäs luulen että sullakin jää vivuston liike pieneksi ja sitä liikettä säätämällä saat sinäkin lisää hönkää. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Minulle neuvottu 26 monessa paikkaa. ;) 27 Muitaakseni turpolle. Helpoin on ottaa pumppu irti. Lukitustyökalu oli hyvä olla.
PS. huomenna soitan PPD:lle menee hermot pumpun rukkauksessa. Ei siitä ite hyvää saa. nyttenkin keskikulutus +-10l 3.58 perällä. :idiot: :axe: :supersad: :no: :bondage: :huh: :opel:
-Tapsa
Tähdellisen parantola
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Vois kokeilla ensin säätää vaan kierrokset tappiin (tai siis "tapin ohi"), saahan sitä syöttöä silläkin tavalla vähän lisää.

Minä kun luulin että 300D pystärissä on ahdasta säätää syöttöä. :?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Vanahan mallin 617 pumppuun EI lisätä syöttöä sieltä takaa kannen alta :!:
Turhaa mennee sivosen aika, jos alat sitä kantta aukomaan syötön takia. :(

Syöttyä saahaan lissää niitä laippoja kääntämällä, jotka ovat siinä suutinputkien alla. http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM3753.jpg
Näkkyy kuvassa. Kannen alta sääjetään tyhyjäkäyntiä.

Tämän vanahan pumpun säätämisen vaikeus onkin siinä, että koittaa saaha jokaiselle pytylle saman verran :arrow: tarvitaan pumppupenkki :idea:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Nyt kiireesri pumppu ppd:lle, kun sulla on vielä taunus varakulkineena.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

JuhoL:

Juuri tuolta näyttää minunkin pumppu. RW-säädinhän tuossa on, ja sieltä takakannen alta löytyy myös maksimisyötölle ruuvi. Kansi auki ja aika tarkalleen keskellä on mutterilla lukittu säätöruuvi = maksimisyötön säätöruuvi. :idea:

Suutinkohtainen syöttö säädetään siitä mistä kerroit.

Mutta kuten kuvasta näkyy, on aika ahdasta koittaa aukoa sitä takakantta.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Tuosta syystä mullakin jäi syötön säätö.
200D:ssä se oli paljon helpompaa. :cry:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”