250D ei sammu

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

250D ei sammu

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Mikähän 250D satalankkua vaivaa, kun auton sammuttaa niin se ei sammu - mutta kun ajovalojen korkeudensäätörullaa pyöräyttää niin sitten se sammuu :D


Vaihtelin konehuoneen puolelle kaikki vähänkin huonon näköiset alipaineletkut ja pumpun päälle tulevan sammutinrasian. Tulppasin ajovaloille menevät letkut. Ei vaikutusta...


Jarrut toimii normaalisti ja laatikko vaihtaa normaalisti, eli alipainetta kuitenkin tulee? :?:


Ajovalojen korkeudensäätökatkaisimelle tulee näköjään kolme letkua, ja varaosavehkeissä vain kaksi. Mikähän tuonkin eron aiheuttaa? Pitää hakea purkaamolta toinen kolmeletkuinen säädin testiin... Tuo kiinnittyy semmoisella pikaliittimellä, pitäisiköhän poistaa se välistä ja laittaa letkuilla :tuumaus:



Mitähän tuosta vielä osaisi tarkistaa? Sammumattomia tähtösiä on ollut ennenkin, mutta tämä on erityisen sitkeä yksilö :kuningasajatus:
Viimeksi muokannut Hannu.H, 16.12.2012 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Kolme letkulähtöä pitää säätimessä olla. Alipainepumpulta muistaakseni keskimmäinen ja molemmille lampuille omansa.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Pitääpä kokeilla tulpata keskimmäinen, kiitoksia.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

oiskohan virtalukko ikki tai se putki tukossa sieltä takaa?

nythän se siis päästää alipaineen pois ja auto sammuu, kun käännät siitä säätö napista 8)
Eikös se näin päin toiminut?
® Mesen linttaklubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Jarrustehostimen luota löytyi vielä murtunut kumiletkunpätkä valojensäätimelle menevästä putkesta. Vaihdoin uuden, ja pari kertaa on sammunut normaalisti.


Seurataan tilannetta :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Sammuminen parani, mutta vika ei poistunut kokonaan. Kun vika on päällä, niin virtalukon letkut yhdistämällä auto sammuu. Eli virtalukossa vika niinkuin potox veikkasi.

Laitoin ostopuolelle ilmotuksen, tarjotkaapa ehjää 250D automaatin virtalukkoa :idea:


Nyt on hieno väliaikainen sammutin, alkoi kyllästyttää syöttöpumpusta sammuttelu :kuningasajatus:

Kuva

Letkunpäät yhteen niin jopa sammuu :ritsa:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Milläs tuonne virtalukon takaosaan pääsee parhaiten käsiksi?
Ap-letkuja liitoksineen on tullut käytyä läpi ja ei meinaa kone sammua kuin vajaan 20sek odotuksen päästä. Silloinkin sammuu hitaasti, ikään kuin ei kunnolla jaksaisi imaista. Vuotoa on siis jossain, kaiketi. Alipainetta pumppu tuottaa ihan ok koska jarrua pumppaamallakaan ei tehostin menetä tehojaan, korkeussäädöt ym toimii viiveettä.

Mutta ei vaan kone sammu avaimesta kääntämällä. Kojelaudan takana en ole käynyt, moottoritilan puolella ei vuotoja ole - kokeiltu on. Sammutinkello on ehjä, suulla kun imaisee niin kevyellä imaisulla sammuu.
Pitkän päälle tuskin on autolle hyväksi tuo vaihteella tumppaaminenkaan. :(
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Kojelaudan alaosan "potkupaneelin" irroittamalla näkyy virtalukko ja sammutinventtiili.

Nykäise letkut irti venttiilistä ja laita yhteen, jos sammuu niin sammutinventtiili on sökö. Se irtoaa yhdellä ruuvilla virtalukkorungosta, koko lukkoa ei tarvitse vaihtaa :wink:

Jos ei sammu, niin vika on jossain ap-letkuissa mikäli se syöttöpumpun päällä oleva sammutinkello pelaa. Yksi yleinen vuotopaikka on se haaroitus jarrutehostimen isosta letkusta pienempään, se lyhyt letkunpätkä on pitänyt vaihtaa pari kertaa.

Sammutinkelloa voisi testata myös imaisun jälkeen tukkimalla letkun, pysyykö pumpun mekaaninen sammutinvipu paikallaan vai lähteekö pikkuhiljaa liikkumaan?


Tämä topikissa aiemmin ihmetelty 250D rupesi sammumaan tuon Virtalukon sammutinventtiilin vaihdolla :D
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ykskaks poistui kaikki sammumisongelmat enkä edes oikein tehny mitään. :shock:

Öljyjä vaihdellessani otin irti tutkittavaksi sen jarrutehostimen ap-putken t-haarasta lähtevän letkunpätkän koska on talven mittaan mennyt hiukan kulahtaneen oloiseksi. Letkunpätkä pitää kuitenkin paineen ihan ok kun toisen pään tulppasin ja kompuralla toisesta päästä hiukan painetta sisään :arrow: halki ei ole mitä nyt päällepäin aika räjähtäneen oloinen.

Laitoin kuitenkin paikalle uuden letkunpätkän joka osoittautui hiukan liian isoksi, oli muoviputken päällä väljempi kuin Hochqualitätoriginalteil. Sammumiseen ei mitään vaikutusta. Sitten meni minuun joku piru ja auton käydessä otin letkun irti ja imaisin muoviputkesta auton sammuksiin naps ja kops. Sammui heti eikä paljoa imua edes tarvinnut. Tästä aloin sitten pohtia että liekö alipainepumppu enää timmissä koska muualla ei vikaa tunnu olevan.

Törkkäsin originaalin letkunpätkän paikalleen, tällä kertaa junttasin muoviputken osin suutuspäissäni kunnolla letkun sisään siten että pohjasi siihen ison putken t-haaraan ja näine alipainepumpunuusimismurheineni sitten vääntäydyin punkan pohjalle yötä vasten itkemään. :evil:

Aamulla 150km taival työmaalle ja paikalle päästyä väänsin virta-avainta ja kone sammui aivan heti. :shock: :huh: :roll: :D
Naapuriparkkiruudun Opelisti varmaan heristi korviaan ja hieraisi silmiään koska epäuskon vallassa käynnistin auton heti uudelleen ja sammutin taas. Latausvalo kerkiää just vilahtamaan kun avaimesta kääntää ja moottori pysähtyy ilman tärinöitä ja kolinoita, poissa on se puolen minuutin viive ja hidas sammuminen. Ei_voi_olla_totta. :shock: :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
etunit
Viestit: 14
Liittynyt: 23.10.2015 6:20
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja etunit »

Itsellä oli myös samoja ongelmia ja poistui myös itsekseen hassua..

viewtopic.php?p=716522#716522
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”