W201, 190E 1.8 -91 Käynnistysongelma!

Vastaa Viestiin
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

W201, 190E 1.8 -91 Käynnistysongelma!

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Aapuva!!

Joo, elikkäs ongelma:

Enimmäkseen aina lähtee tuosta nuin vain käyntiin, mut sitten jossakin vaiheessa, ikäänkuin ''vikatila'' menee päälle ja sitten sahauttaaa toosi pitkään ja viimisillä voimilla lähtee käyntiin.
Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä, helteellä ja pakkasella, mutta vika aika-ajoin katoaa pitkiksikin ajoiksi, moniksi viikoiksikkin ja yhtäkkiä palaa takaisin ja voi sitten kestää pitkäänkin.
Auto on joka päiväisessä käytössä ja muuten toimii moitteetta, vika ei ilmene ajon aikana tai muutenkaan mitenkään, muulloin kuin vain ja ainoastaan käynnistäessä.

Vaihdettuja/Tutkittuja mahdollisuuksia:

Tulpat, Bensapumppu- paineensäädin -suodatin, Lämpöanturit, ns. Kylmäkäyntimoottori, Imuvuotoja ei löytyny, Bensan tulo ja paine oli Ok, Kylmäkäynti.suutin toimii, Ilmanputsari, Releet on kolvattu uusiksi jaja en ole varma jäikö jtn vielä mainitsematta... (:

Vittumainen vika, kun sitä on tutkinu vaikka kuinka moni, osiakin on vaihdettu enemmän ja vähemmän ja aina tullee takasin. *_*

Loppuu ideat kesken ja kärsivällisyys alkaa oleen melko lopussa...:/

Oisko joku oiken ihana ja osais auttaa??? :)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W201, 190E 1.8 -91 Käynnistysongelma!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

_Ida_ kirjoitti:Aapuva!!

Joo, elikkäs ongelma:

Enimmäkseen aina lähtee tuosta nuin vain käyntiin, mut sitten jossakin vaiheessa, ikäänkuin ''vikatila'' menee päälle ja sitten sahauttaaa toosi pitkään ja viimisillä voimilla lähtee käyntiin.
Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä, helteellä ja pakkasella, mutta vika aika-ajoin katoaa pitkiksikin ajoiksi, moniksi viikoiksikkin ja yhtäkkiä palaa takaisin ja voi sitten kestää pitkäänkin.
Auto on joka päiväisessä käytössä ja muuten toimii moitteetta, vika ei ilmene ajon aikana tai muutenkaan mitenkään, muulloin kuin vain ja ainoastaan käynnistäessä.

Vaihdettuja/Tutkittuja mahdollisuuksia:

Tulpat, Bensapumppu- paineensäädin -suodatin, Lämpöanturit, ns. Kylmäkäyntimoottori, Imuvuotoja ei löytyny, Bensan tulo ja paine oli Ok, Kylmäkäynti.suutin toimii, Ilmanputsari, Releet on kolvattu uusiksi jaja en ole varma jäikö jtn vielä mainitsematta... (:

Vittumainen vika, kun sitä on tutkinu vaikka kuinka moni, osiakin on vaihdettu enemmän ja vähemmän ja aina tullee takasin. *_*

Loppuu ideat kesken ja kärsivällisyys alkaa oleen melko lopussa...:/

Oisko joku oiken ihana ja osais auttaa??? :)
Melkeinpä sanoisin että uudelleen tarkastelun alle se ecun rele ( yleensä kirkas n 40x40 kanttiinsa oleva n 70mm korkea relemokkula siinä akun etupuolella). Juotokset ja tietty se että siinä päällä oleva punanen sulake saa kontaktin. Tämä relehän antaa virran eculle ja ilman sulaketta tai rele rikkinäisenä ajelet pelkän mekanisen ruiskun varassa. Tehoa uupuu ja kulutuskin lienee isompi...
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

tarkoittanet "ecun releellä" ylijänniterelettä?
® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

potox kirjoitti:tarkoittanet "ecun releellä" ylijänniterelettä?
No, sitäpä juuri, siitä se ecu virtansa saa. Ylivirta- vai jänniterele, siinä lisää miettimistä... Sulakehan se ois jos ylivirta kyseessä....
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

No sitä on kyllä jo tutkittu, haisteltu, mittailtu ja tinailtu, mut häätyy viel tarkistaa... :)

Oisko muita hyviä ehotuksia? (:
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Dodiin, nyt on vaihdettu kokonaan eri, toimiva yj-rele, eikä vaikutusta käynnistykseen... :/
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

_Ida_ kirjoitti:Dodiin, nyt on vaihdettu kokonaan eri, toimiva yj-rele, eikä vaikutusta käynnistykseen... :/
Jos virtaa tulee eculle asti niin pelaakos ecu sitten? Löytyykö mitä "vikakoodeja"? Ne saa pulssisuhteesta katseltua.

Tässä w124 esimerkkinä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5syKYwfEyCo[/youtube]
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Elikkä millä virta-asteikolla sen saa mitattua normi yleismittarilla? :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

_Ida_ kirjoitti:normi yleismittarilla? :D
Pitänee olla mallia "pro". :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

_Ida_ kirjoitti:Elikkä millä virta-asteikolla sen saa mitattua normi yleismittarilla? :D
Tarvitsee olla se pulssisuhdemittaus. Biltemasta yms saa mittareita joissa tuo on. Tais olla pihtivirtamittari (sekä tasa että vaihtovirralle) neljäkymppiä kun ostin.
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Ookei, miepä hommaan semmosen jänskän mittarin ja palailen asiaan... :)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Bensapumpun releen vialta tuo vaikuttaa.
Isoin juotos releen sisällä halkeaa jalan juuresta. Niin hienosti jalka murtuu irti ettei silmällä näe.
Oireet sopivat 100%
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Häätyy ottaa se Bensa.pumpun rele viel uudelleen tarkastuksen alle...:)
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Nonnii, tämä minun Tennari ei antanut vikakoodeja yhtään ja bensa.pumpun relettä on katottu ja tutkittu ja käytetty eriä, toimivaa relettä paikallaan, eikä vaikutusta...:/
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Dodiin...
Päivitystä tänne... :D

Elikkä uusi bensapumpun rele on vaihdettu paikahleen, eikä vaikutusta...
Yj-releen kun ottaa käynnissä irti, niin ei tapahdu yhtään mtn, Mersu pyssyy käynnissä, eikä käynti edes muutu...
Toimivaa Ecua on testattu, eikä vaikutusta...
Maajohdot käytetty kaikki irti, putsattu pinnat ja laitettu takaisin, kun joku jossain vinkkasi että huonosta maasta voisi johtua...

Nykyään sahauttaa joka ikinen kerta enemmän tai vähemmän ja välillä kiihtyy erittäin tehokkaasti ja välillä taas ei niinkö vähhääkhään, kierrokset vain huutaa, mutta mithään muuta ei tapahdu... Ja bensankulutus on huimissa lukemissa siinä vaiheessa kun ei tahdo tehoja löytyä, vaikka kuinka nätisti ajelee...

Mahtavia nämä Merssut! :'D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sillon kun ei toimi, on todennäköisesti ruiskujärjestelmä ainoastaan mekaanisen seoksenmuodostuksen varassa. Sähköinen ohjaus seoksen hienosäädöstä voi puuttua johtuen joko boksista tai sen virransaannista (mm. yj-rele), johtosarjasta tai liittimistä, tai jonkun sähkökomponentin viallisuudesta. Jos ei kaikki sähköpelit pelitä, menee ruisku "vikatilaan" eli yksinkertaisesti luopuu sähköisestä seoksenkorjauksesta, jatkaen pelkällä mekaanisella seossäädöllä.

Onkos lambdan kuntoa kartoitettu? Ei pitäisi kyllä kylmäkäyntiin vaikuttaa. Miten moottori lähtee käymään ja käy jos pistää toisen hikisen käden akun ynnänapaan ja toisen lambdasta irrotettuun signaalijohtoon? Tällä saa simuloitua signaalijohtoon pienen jännitteen. Muuttuuko käynti kun irrottaa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Lamda on vaihdettu ja se on uusi...:)
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

suuuttimet ?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
_Ida_
Viestit: 10
Liittynyt: 08.5.2012 9:59

Viesti Kirjoittaja _Ida_ »

Vaihdettu...(:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”