Zipin 190D 2.0Turbo

Avatar
blacklake
Viestit: 1123
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Mää laitoin w124 om605 imupäntöstä vähän leikeltynä suojakuoren kartiosuodattimen päälle, tyylikäs ja hiljainen asennus 8) :lol:
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kytkin vaihdettu, vanha ei varsinaisesti ollut kulunut, ei vain kestänyt lisääntynyttä tehoa.
Nyt pitää ja kärsii pykälää lykätä vähän vauhdikkaamminkin sisään.
Sitten ei kun odottelemaan mikä paikka antautuu seuraavaksi.
250D -92
190D 2.0 turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Toimii ja kuluttaa.
Pientä pakovuotoa jossain turbon seudulla, tutkitaan kun keretään.
0-100, 10.9 sekuntia, Ahtopaine 1.3bar.
Isomman Ahtimen sais laittaa, savuaa täysillä ahdoillakin jonkinverran.
Jos joltain löytyy joku tähän soppeli kohtuu hintainen ahdin niin saa tarjota.
Jousijumppaakin harrastettiin, menee hiukan lähempänä latua.

Kuva
250D -92
190D 2.0 turbo
Avatar
blacklake
Viestit: 1123
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Nuo vanteet passaa kyllä enempi ko hyvin 8)
Mikäs turpo tässä on? mulla vois olla varastossa evukkaasti om605 vakio karretti jos ny oikei muistan :D
® Mesen Porkkana-klubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Turbo taitaa olla 2.5 turbo dieselin, joku vähän liian pieni garretti.
Jotain 160-190hevosta jos sais ulos 🤔
250D -92
190D 2.0 turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tuli vähän isompi, Kopio Gt 28 garrett, päivän Kesti ja öljyt mäelle, parista pytystä puuttuu puristus.
Oli loppunsa edellä tuo moottori jo valmiiksi, öljynpaineet laski aika heikoksi joskus talvella kun pääsi käymään aika lämpimänä.

Kuusenjuuresta kävin kaivamassa pari eriasteisesti rikki olevaa moottoria.
Katsotaan jos yhden ehjän saisi aikaan.
Olis kyllä turbon kanget ja männätkin olemassa.
250D -92
190D 2.0 turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kuusenjuuresta löytyneet moottorit oli entisiä molemmat, vesi seissyt sisällä useamman vuoden, noh onneksi ainaki toistaiseksi om 601 moottorien saatavuus on hyvä, siispä ostin "uuden".
Siitä purkailin joutilaat roippeet pois, rikkoontunut on auton keulalla edelleen, siitä vaihdetaan käytännössä kaikki paitsi kansi, Lohko, ja öljypohja.

Ennen talvea tarttis saada ajoon ettei lankkua tarvitsis suolata kun sitä ei tähänkään asti ole Suomessa sille tehty.

Kuva

Uudennihkeä moottori pesua vaille valmis ottamaan kaiken oheismateriaalin kylkiinsä, tosin auto pitää katsastaakkin vielä välissä niin tulee todennäköisesti vaparina ensin.

Kuva

Kori seisoo samalla paikalla kuin mihin se muuton yhteydessä kuukausi sitten lykättiin, konehuoneen sentään sain pestyä ettei kerkeä öljy ihan kauheasti pinttyä, sylki moottoririkossa öljytikun ulos ja suurimman osan öljyä samaa reittiä.
250D -92
190D 2.0 turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ehjä moottori pesty, rikkonaisesta purettu kaikki tarpeellinen.
3.pytyn Mäntä aika heikossa kunnossa, leikannut ja paloja puuttuu.
Ilmeisesti vaan lämmennyt turhan paljon, kannessa ei sanomista, romulavalle joutaa lohko.

Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.0 turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Käy ja liikkuu, Leimakin kylmeni viikko sitten, jousien vaihto ja kässärin kiristys ainakin ohjelmassa, reikiä en löytänyt alla könytessäni.
Savua tulee aika reippaasti, tarvii varmaan stoppivivulle joku rajotin kyhätä.
Ehjän tuntuinen moottori on vaikka avaamatta nostin nokalle.
250D -92
190D 2.0 turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Leimalla kävin aikaa sitten, hylky tuli, yllättäen käsijarrusta :lol:
No käsijarru korjattu ja huomenna uusinta yritys.
Katsurin mielestä myös savutti liikaa, vaikka päästötestistä meni läpi, rimaa hipoen mutta kuitenkin.
250D -92
190D 2.0 turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 938
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Katsastus suoritettu, viikonloppuna täytyy tehdä tilaa vähän isommalle välijäähdyttimelle, josko se helpottais vähän lämpöongelmia.
Pumppu on säädettävänä, jahka se kotiutuu saa ruuvata Ahtimen romuineen takaisin.
Muuten pelaa hyvin, aika laiskalta vaan tuntuu.
Taitaa tulla myös jonkunsortin AMG kopio puskuri eteen, alkuperäisessä kun ei ole ritilöitä mistä jäähdytys ilma kulkisi.
250D -92
190D 2.0 turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”