Helmikki eli Kasten 407 1967

Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Helmikki eli Kasten 407 1967

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Muistaako kukaan vielä ahdingossa olevaa naista jolla oli tällainen romu pihassa? Viimevuoden jouluterveisethän meni hänelle.

Minä raahasin tontilta pois romutusuhan alla olevan toimivan matkailuauton.

Tässä joitakin kuvia kuluneelta vuodelta.

Ensialkuun, viel parkissa edellisellä omistajalla:
KuvaKuvaKuva
Kuva

Sitten se saatiinkin siirrettyä uskomattomassa lumipyryssä ja -15 pakkasessa Porvooseen odottamaan:
KuvaKuva

Sain myös lahjoituksena varaosia siihen muistaakseni Pupetilta
KuvaKuva

pääsiäisenä 2010 sainkin tutustuttua jarrujen sielun elämään:
KuvaKuvaKuva

Väkivahva voimanlähde on OM615 220 ja sehän on komea laitos:
KuvaKuvaKuva

Kesällä päästiinkin jo siirtokilvin ajamaan Porvoosta KimmoKoo ja Catti pihamaalle yöpymään, meinasi espoossa laturi piiputtaa mutta aamulla laturin sain korjattua KimmoKoon työkaluja käyttäen! Kiitos siitä ja kahveista kans! Reitti kulki erittäin vanhaa tietä eli kaikki pikkupitäjät tuli käytyä läpi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQTa0cRHtYM[/youtube]

Tutustumassa Suomen Joutseneen
Kuva

Kotona se ei enää ollutkaan niin lohduton... vähäbn pesua ja rakkautta:

KuvaKuvaKuvaKuva

Ja tulihan sitä jo tuunattuakin vähän :) Vannefetissi kun on päällä ni mikää ei auta! en tiedä, tykkään itse enemmän ilman kapselia... toisaalta...

KuvaKuvaKuvaKuva

sitten piti tietysti kasarituuninkia laittaa ja tollaset huomiovalot laittaa keulille sekä alkaa sisustusta suunnittelemaan. Pohjamaaliakin on vedetty, mutta harkinnassa on jos vaihtaisi paperitapetoidut seinäpahvit valkoiseen kovalevyyn. Olisi siistimpi lopputulos. Ja vaikka sisustus onkin tehty esimerkillisesti, ei mielestäni aukkojen viimeistelyyn ole panostettu tarpeeksi.
KuvaKuvaKuva

tällä hetkellä auto siis seisoo, ja odottaa parempaa keliä jarruremontin osalta. kesällä tehty remppa oli vain tekohengitystä. Jarruosista kiitos "cdi":lle. Auton keskuslämmityksen kamiina on kaasutoiminen mutta se on valitettavasti niin pahoin ruostunut ettei sitä saa enää toimimaan ilman valtavaa työtä. Ajatuksissa olisikin että nykyinen pannu siirrettäisiin pois, ja tilalle rakennettaisiin 1,5kW lämpövastuksesta 40-50l boileri jossa lämpenisi samalla käyttövesi erillisessä 15l kuparisessa kierukkasäiliössä. Tämän takia lämmitysjärjestelmän vetenä ei voisikaan käyttää glykolia vaan pitäisi siis viinaa hankkia.

Ajattelin myös uhrata minun Solifer 500 vaunun tekniikkaa tähän autoon ikkunoiden, kattoluukkujen yms muodossa, koska solifer ei valitettavasti ole enä hyvä kuntoinen ja siitä voi vielä tehdä peräkärryn.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Re: Helmikki eli Kasten 407 1967

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Sergey kirjoitti: tilalle rakennettaisiin 1,5kW lämpövastuksesta 40-50l boileri jossa lämpenisi samalla käyttövesi erillisessä 15l kuparisessa kierukkasäiliössä. Tämän takia lämmitysjärjestelmän vetenä ei voisikaan käyttää glykolia vaan pitäisi siis viinaa hankkia.
:shock:
Miksei glygolia voi käyttää :?:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jos sattuu, että käyttövesi sekoittuu lämmitysveden kanssa, se voi olla kuolemaksi, pikkusen tihkuva glykoli ei maistu, mutta denaturoitu viina maistuu het välittömästi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tämä selvä :oops:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minkäs näkönen se kaasukamina siinä on :roll: jos vaikka sattus ollee sellanen :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se on sellanen ruotsalaisvalmisteinen vasaralakattu ruskea peltikaappi 15x15cm ja korkeus 100cm jonka alapäässä kassupoltin ja kaapin sisäl piippu ja ja ja vesisäiliö.. ööö se alapää o täysin paskaksi ruostunut ku o se vesisäiliön sauma tihkunu hiljalleen vettä ja systeemiä vaan täytetty, eikä korjattu vuotoa tuhoisin seurauksin.

auton oven edessä on ikkunoihi asti lunta nyt, joten en mee kattomaan tarkempia tietoja merkistä ja mallista.

jos mese backupit löytys ni siel ne olis valmiiks :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”