Tulostettava versio | Vastuuvapaus | Tietosuojakäytäntö

W124 Vapari-dieselin kaasun ja automaatin vipujen säätäminen

Mersutiedon Mekka

Imusarjan alta vivut säädellään siten ettei turhia välyksiä ole, vaan pumpun vipu alkaa liikkua heti kun kaasuun kosketaan. Kantamaan vivusto ei kuitenkaan saa jäädä.

Sitten säädellään automaatin vaijeria moottorin päältä siten että osakaasulla ja varsinkin pienellä kaasulla vaihdot tapahtuvat sopivilla kierroksilla. Vaidon aikaan saamiseksi ei siis saa joutua löysäämään kaasua, eikä auto saa jäädä junnaamaan isolla vaihteella turbiinin luistaessa. Vaijetin on siis säädettävä siten että aina on jotakuinkin sopiva vaihde päällä. Vaijerin kiereys ei siis vaikuta kaasupohjassa vaihtoihin, ainoastaan osakaasun vaihto kierroksiin.

Lopuksi säädellään haulla löytyvän ohjeen mukaan vaihteiston paineet siten, että vaihto tapahtuu hieman jämäkästi, eli ilman luistoa, mutta ilman suurempia nykäyksiä.

Kannattaa muuten ottaa ilmanputsarikotelo pois ja voidella nivelet huolellisesti, varsinkin suodattimen takana oleva hässäkkä. Näin kaasupoljin herkistyy tuntuvatsi.

Näin saavuttavat kestävyys, taloudellisuus, suorituskyky ja ajomukavuus optimiarvonsa.

27.08.2006 -Perttu K-


Etsi

Selaa
Etusivu
Kahvihuone
Ajankohtaista
Tuoreet muutokset
Satunnainen sivu
Ohje
Muokkaa
Lähdekoodi
Muokkausohjeet
Sivuasetukset
Keskustele tästä sivusta
Uusi osio
Tulostettava versio
Sivun tiedot
Historia
Tänne viittaavat sivut
Linkitettyjen sivujen muutokset
Omat sivut
Kirjaudu sisään tai luo tunnus
Toimintosivut
Uudet sivut
Tiedostoluettelo
Tilastot
Lisää...