mese.fi Foorumin päävalikko
  Menu

  Artikkelit

  Foorumilaisten autot

  Dealerin tarinat

  Kuluttajansuoja-asiat

    Uuden auton myyntihinnan korotus.
    Tuontiauton virhettä koskevista ongelmista.
    Rinnakkaistuonti ja takuu.
    Tuontiautojen laatu, takuut ym.
    Autojen huoltopalvelut, varaosien käyttö ja laatu
    Tarvikeliikkeen virheellinen varaosa ja auton takuu
    Kuitin esittämistä koskeva vaatimus, kun tuote on virheellin
    Kuluttajien välinen kauppa
    Ruostuminen
    Kuluttajapalvelusopimukset

  Foorumi

  Mese.fi Mobile

  Mersutiedon mekka

  Kuitin esittämistä koskeva vaatimus, kun tuote on virheellin
Merkittävä kotimainen tarvikeliike on edellyttänyt kuitin esittämistä myöskin asiakkaan reklamoidessa virheellisestä tuotteesta.

Kuluttajansuojalaissa ei ole säännöstä kuitista. Virheellisen tavaran reklamoinnin ehtona ei voi olla se, että ostajalla on kuitti tallessa. Kuitin olemassaolo toki helpottaa virheestä reklamointia.

Kuluttaja voi reklamoida virheellisestä tuotteesta, vaikka hänellä ei olisi kuittia esimerkiksi sen vuoksi, että kuitti on kadonnut. Ostaja voi osoittaa muillakin tavoin ostaneensa virheellisen tuotteen ko. liikkeestä näyttämällä esimerkiksi pankkikorttitositteen, pankin tiliotteen tai osoittamalla, että virheellisessä tuotteessa on myyjäliikkeen tarra.

- Tenta -

Posted by pekkis on 17.04. at 20:01

  Esittelyssä

W123 240D "Montgomery" -81
  Yhteistyössä





Huoltokeskus R. Lintonen
KL-Varaosat
Autopalvelu Parkkila Oy
T:mi Jukka Rajalampi
PP-Diesel
"bad300" (käytetyt osat)
Tarvikemotti
Suomen varaosakeskus Oy
Pro Turbo
KKD Motorsport
Malliauto
Race Addicts
Tuning Design
"Tuikku" (ohjelmoinnit)
http://www.mstuonti.fi/
http://fi.mbspecialist.com/
  Linkit
Tuulilasi
Tekniikan Maailma
Teknari - Verkkolehti
MB mallien teknisiä tietoja
Rengaskokolaskuri
VIN-dekooderi
Autosi arvo Saksassa
Ohjeet huoltonäytön nollaukseen
Lisää tekniikkalinkkejä

Oletko väärällä sivulla - onko mersuforum.net se, jota kaipasit?