mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

CDI suuttimen tiiviste vuotaa.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
mese300
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 04 Lok 2006
Viestejä: 1992
Paikkakunta: Saarijärvi

 LähetäLähetetty: 02.5.2016 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Veikkaisin että tuo saattaa vielä lähteä ihan helpolla Razz Silloin muutama vuosi takaperin omassa cdi:ssä oli karstaa paljon paljon enemmän ympärillä ja siitäkin se suutin ponnahti irti ilman isoja tappeluita Laughing Tosin olin ajannut moottorin käyntilämpöön ennen rempan aloitusta Wink
_________________
-06 Vw Golf 1.9TDI "kolopallo"
-95 Ford F350 7.3TD
-89 Ford Transit Baltic
-81 Leyland "lelulandia" 262 Syncro
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wiqqo



Liittynyt: 27 Elo 2013
Viestejä: 591
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.5.2016 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kuullu juttua, että pemarilla olis paremmat nuo suuttimien pohjaprikat? Onko näistä nyt kellään varmuutta ja onko edes kyseinen tuote?
( http://www.merteil.fi/verkkoka.....4673/11/15 )

Ideana olisi tehdä vähän ennakoiva huoltoa tuohon 611:seen, kunhan sen saa leimattua. Näitten kanssaha kyllä kannattaa pelata varman päälle Rolling Eyes tuohon lisäksi siis hommata vielä se pultti ja haarukka? Ja kalvain jostain lainaksi Laughing asennusrasvaa tuolle suuttimelle?
Entäse mutteri mikä on joskus ollut halki, onko nekin hyvä hommata ja vaihtaa samalla?

Pakko nyt vielä teiltä viisammilta varmistaa tämä rituaali, tehdään nyt samantien kunnolla pope Tai no, enemmä mietityttä tuo pemarin prikkojen laitto Embarassed
_________________
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 882
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 02.5.2016 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei se siitä prikasta kii oo vaan siitä miten ruisku tulee kiinni.

Jossei ne vuotanu ole niin ei ihmeempää kalua tartte kun vielä hyvähkö momenttiavain pienelle skaalalle. Vuotaneessa tapauksessa hyvä olla tiedossa mistä saa lainaan suuttimen ulosvetäjän ja pitkävartiset jenkasarjat sekä time-sert holkkeja (helicoilicin hätätilassa käy muttei ole ihan niin luotetttava). Tuskin se holkki halki on jos kerran ei minkäänlaista vuotoa ole.
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3683
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 02.5.2016 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Wiqqo kirjoitti:
Kuullu juttua, että pemarilla olis paremmat nuo suuttimien pohjaprikat? Onko näistä nyt kellään varmuutta ja onko edes kyseinen tuote?
( http://www.merteil.fi/verkkoka.....4673/11/15 )

Ideana olisi tehdä vähän ennakoiva huoltoa tuohon 611:seen, kunhan sen saa leimattua. Näitten kanssaha kyllä kannattaa pelata varman päälle Rolling Eyes tuohon lisäksi siis hommata vielä se pultti ja haarukka? Ja kalvain jostain lainaksi Laughing asennusrasvaa tuolle suuttimelle?
Entäse mutteri mikä on joskus ollut halki, onko nekin hyvä hommata ja vaihtaa samalla?

Pakko nyt vielä teiltä viisammilta varmistaa tämä rituaali, tehdään nyt samantien kunnolla pope Tai no, enemmä mietityttä tuo pemarin prikkojen laitto Embarassed


Linkin kuvatuksestahan tulee juuri MB prikka(hieman pyörreä)
jotkut tarjoaa sinne täysin tasaista niin
ne kannatta jättää laittamatta

rasvaa kunnolla
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 199
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 03.5.2016 8:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Lainaus:
veloitus yhden tiivisteen vaihdosta kuulemma noin 200€ jos suutin ei ole ollenkaan jumissa.

Just. Meillä saadaan tuollaiseen remppaan menemään ehkä 60-70 euroa.


Näin luulin itsekin että selviäisi muutamalla setelillä ja siksi pariin korjaamoon soitinkin, mutta alkaa kipukynnys menemään kyllä jos tuosta remontista saa toistasataa maksaa.

Noh tänään täytyy pyörähtää kl:n kautta kotiin jos hakisi pultit, tiivisteet ja rasvat jo valmiiksi. Onneksi kelit suosii ja pääsee prätkällä kulkemaan niin voi auto seistä hyvin pihassa ilman turhaa sotkemista.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 199
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 04.5.2016 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuossa volkkaristi kaveri kysäisi, että mitenkäs mersussa raili paineet tyhjennetään? Hyvä kysymys sinäänsä, että en ole mistään kuullut että tarvitsisi erikseen tyhjennellä eli mitenkäs mersussa ylipäätänsä tuo railipaine käyttäytyy kun koneen sammuttaa? Uudemmissa volkkareissa täytyy ainakin paineet aina läppärin kanssa tyhjennellä ennen kuin suuttimia alkaa ropailemaan. Muuten tulee aika hätäseen naftat käsille kun polttoaineputkia irroittelee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 882
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 04.5.2016 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei mulla oo ikinä paineella mitään tullu ulos vaikka ruiskun putkia avannu hetikin käytön jälkeen, eikä WISsinkään tuosta muistaakseni mainitte mitään, taitaa paineensäädin avautua jännitteettömänä... onko klonkgwageni pumppusuutin vehjes vai oikeesti commonraili? Aika vaarallinen vehje jos jätää paineet systeemiin...
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04


Viimeinen muokkaaja, MHe pvm 04.5.2016 20:46, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 199
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 04.5.2016 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ihan oikeita commonrail vehkeitä nuo taitaa olla. Ja vaarallisia ovatkin. Jättää siis reilusti toista sataa baria seuraavaa käynnistystä varten raili putkeen. Erikoinen systeemi tosiaan ja epäilenkin että mersun railipaine solenoidi avautuu juurikin jännitteettömänä ja päästää paineet sitä kautta pois. Ilmeisesti volkkarin railipaine solenoidi toimii kaksitoimisesti mennen sähköllä kiinni sekä auki ja jännitteettömänä jää välitilaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 199
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 05.5.2016 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja sitten oma tarina suuttimen pohjatiivisteen vaihdosta.
Homma alkoi pienellä ajelulenkillä, eli kone 80 asteiseksi ja sen jälkeen parkkiin. Suuttimen pulttia pari kierrosta löysälle ja kone käyntiin. Suutin pomppasi samantien ylös pulttia vasten. Kone sammuksiin ja hommiin. Polttoaineputki railin päästä auki ja suuttimen pultti ja haarukka pois. Suutin lähti käsin nitkuttelemalla ilman minkäänlaista väkivaltaa irti. Helppo homma siis. Sitten vain kaasuttimen putsausainetta ja paikkoja puhtaaksi. Täällähän varoitellaan tuosta pultin kierteiden putsauksesta ettei tee vesitilaan reikää. No oma kierretappi ei siis lähellekään yltänyt tuonne joten sahailin vanhaan pulttiin uran jolla pyörittelin kierteet läpi. Pohjalle jää tietysti kaikkea paskaa tässä vielä. Kokeilin piikillä kaivella sitä pohjaa ja paineilmaa perään. Tulihan sieltä jotain, mutta en voinut olla varma onko pohja täysin puhdas. Lyhensin siis uutta pulttia noin 5mm verran ihan varmuuden vuoksi, jotta se ei pohjaisi. Kokeilin vielä käsin pyöritellä pulttia ja tuntui ettei ahdistanut pohjaan kun haarukka oli välissä. Suuttimen pohjan yritin myös putsailla parhaani mukaan kun kalvaimia ei ollut käytössä. Kohtalaisen hyvän näköiseksi tuli. Suuttimeen erikoisrasvat ja kasaan uuden pohjatiivisteen ja lyhennetyn pultin kera. Kiristys 7Nm+90+90 astetta. KL:ssä sanoivat että vedä uudemman ohjeen mukaan kiinni. Kone käyntiin ja hyvältä vaikutti. Ei supsutusta ja suutin pelasi. Rauhassa tehtynä ja putsailtuna ehkä 1,5h homma aloittelijalta. Nyt kun tietää mitä tekee niin vaihto sujuisi varmaankin puolessa tunnissa. Ja muistutellaan vielä lopuksi, että vaihdelkaa tosiaan se pohjatiiviste heti kun huomaatte sen vuotavan. Silloin suutin lähtee vielä kivuttomasti irti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HannuS



Liittynyt: 25 Huh 2006
Viestejä: 412
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

 LähetäLähetetty: 12.5.2016 7:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei se PSA-Ford:llakaan DV6 moottorissa pysy suutin tiiviinä vaikka on kaksi pulttia pitämässä. Lisäksi suuttimen ympärillä on holkki. Se ehkä helpottaa ulos vetämistä.
https://www.youtube.com/watch?v=9Y2-Kh7WKRo

Tuossa ei ole sitä jännitystä minkä Mersun CDI suuttimen kiinnitys pultti siihen tuo.
Pohjan kalvaamisen huolellisuus varmasti kannattaa, samoin kuin "pullea" prikka.
_________________
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
forum



Liittynyt: 02 Hel 2014
Viestejä: 16

 LähetäLähetetty: 12.6.2016 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuossa muutama kuva tämän päivän remonstista. Onnistui helposti yllämainituilla ohjeilla. Ylimmässä kuvassa suuttimen uusi pultti ja uusi ja vanha tiiviste. Autona -01 E270cdi.





 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vaneo W414



Liittynyt: 12 Hel 2012
Viestejä: 5
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 14.7.2016 17:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Missä kilometreissä ko. suuttimen pohjatiiviste vikaa alkaa ilmenemään? Confused
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 14.7.2016 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noin 100000 km alkaen.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1084
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 14.7.2016 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Loppuen? Oma oli 225tkm ei vuotanut. Kaverin n. 350tkm ei vuoda. Nämä 646.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 14.7.2016 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jossain miljoonan paikkeille viimeistään on vuodot loppuneet kaikista, luulisin. Tai sitten siihen kun korjataan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jezzma



Liittynyt: 30 Maa 2008
Viestejä: 19
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 09.11.2016 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään katsoin duuniviton pellin alle, kolmospytyn suutin vuotaa, pikeä kaikkialla ja kolmospytyn suutin suorastaan muurautunut sen alle. Nyt ei naurata, kone syö jäähdytysnestettäkin :--D onko mitään ehdotuksia jatkotoimenpiteistä, alanko etsimään varaosamoottoria tahi -kantta?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1084
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 09.11.2016 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vie vaikka Järvenpäähän APP:lle. Kyllä Ari sen kuntoon saa. Vesipumppu voi vuotaa hyvinkin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nusqu



Liittynyt: 07 Maa 2017
Viestejä: 1
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.3.2017 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Morjens,

Viime kesänä minulle jäi perinnöksi w210 mersu ja en tajunnut tutkailla sitä sen tarkemmin. Auto kulki kun muisti käydä tankilla ja pari sähkövikaa tuli korjattua foorumin ohjeilla.

Ongelma:
Tänään mersu alkoi "tsuptsuttamaan" yht'äkkiä oikein urakalla kaupan pihassa. Ajelin kotia ja tutkittuani asiaa suuttimien ympäriltä löytyi kiitettävästi tuota ihanaa mustaa tavaraa jota muutamissa kuvissa on jo nähty. Raavin enimpiä mönjiä poissa ja starttasin auton uudestaan käyntiin. Tällä kertaa suuttimen juuresta pukkasi ääniefektien lisäksi myös vaaleaa savua hyvinkin reilusti.

Kysymys viisaammille:
Onko vika vain suuttimen tiivisteessä vai onko mahdollisesti isompia ongelmia tiedossa? Aamulla kylmä käynnistys (-5 astetta) oli hyvin tahmeaa...

Ei kiinnostaisi alkaa kovinkaan suuria summia investoimaan remppaan, kun autolla ajettu kuitenkin n. 710tkm ja kori lahoaa käsiin. Hyvä ja halpa työauto opiskelijalle kuitenkin ollut kun aikanaan pakuksi rekisteröity.

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista.

T. VK
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 07.3.2017 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vika on suuttimen tiivisteessä, kylmäkäynnistysongelmat mahdollisesti toinen vika sitten.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 199
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 13.3.2017 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lauantaina tuli auto parkissa taas aavistuksen verran tuoksua kabiiniin. Ei kuitenkaan jatkuvasti vaan ihan vaan hetken aikaa ja pikkasen. Koitin kuunnella supsuttelisiko, mutta eipä kuulunut minkäänlaista ääntä. No varmuuden vuoksi tänään nappasin vähän koppaa moottorin päältä pois ja kappas siellähän se kolmonen oli hieman vuotanut. Ei kuitenkaan kuultavasti vielä supsuttanut. Ei muuta kun lenkki ja auto lämpöiseksi ja sitten perus kaavalla hommiin. Noin 45min putsauksineen taisi jälleen mennä aikaa toimenpiteeseen ja ilman mitään ulosvetäjiä pärjättiin. Muistutuksena siis edelleen, että vaihtakaa se pohjatiiviste ajoissa uuteen niin suutin lähtee helposti irti ja putsaushomma ei ole valtava. Voisiko fiksummat vielä varmistaa oliko se kiristys 7nm + 90 astetta vai 7nm + 90 astetta + 90 astetta? Nyt laitoin tuon ensimmäisen ohjeen mukaan, mutta voihan sitä vielä 90 kääntää jos se uudempi ohje käski kireämmälle.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 14.3.2017 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Momentti muuttui aikoinaan ja on nyt 7Nm + 180 astetta.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
man0n0



Liittynyt: 27 Huh 2017
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 27.4.2017 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itsellä alkoi autossa suutin supsuttelemaan ja paikansin sen kuskin puolelle. Auto w211 -08 280 CDI V6 aj. 434 tkm. Olen vaihtanut kyseiseen autoon suuttimen pohjaprikat ja pultit noin 2 vuotta ja 50 tkm sitten eikä ääniä tai hajuja ole ollut ennen tätä.

Ajoin auton koneen lämpimäksi ja aloin irroittamaan suuttimia. Oikean puolen suuttimet irtosi helposti ja vasemmalta puolelta 2 kuskia lähinnä olevaa pienen nitkuttelun ja väännön jälkeen mutta kauimmainen ei irronnut millään, kokeilin vain ruuvimeisselillä kammeta irti eli ei ollut käytettävissä ulosvetäjää. Vaihdoin 5 prikat ja pultit ja kokeilin jättää jumissa olevan suuttimen pultin vähän auki ja käynnistää auton. Auto starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin vain vuosi dieseliä jumissa olevan suuttimen juuresta "suihkuna" supsuttelun tahtiin ja ehkä vähän ylivuotoletkun nipasta.

Mikä neuvoksi että saan suuttimen irti ja auton käyntiin? Onko enää muuta vaihtoehtoa kun suutin ulosvetäjällä ulos ja uusi tilalle?

Onko normaalia että auto ei lähde käyntiin jos yksi suutin vuotaa noin pahasti vai olenko onnistunut hajoittamaan jotain? Auto lähti käyntiin hyvin ennen remonttia.

Olisi hienoa jos joku fiksumpi auttaisi tietämätöntä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 27.4.2017 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä joku kohta on vaurioitunut korjausyrityksessä ja siitä vuotaa dieseliä. Todennäköisesti ylivuotoketkun kiinnitys ?
Ulosvetälällä irrottaminen ei noissa tarkoita sitä että suutin hajoaisi. Liukuvasaravetäjällä irti, siivous ja takaisin...
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
man0n0



Liittynyt: 27 Huh 2017
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 27.4.2017 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Täytyy huomenna tutkia ylivuotoletkun kiinnitystä tarkemmin. Saako ylivuotoletkun muoviosia ostettua erikseen vai pitääkö ostaa koko ylivuotoletku sarja?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wiqqo



Liittynyt: 27 Elo 2013
Viestejä: 591
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 28.4.2017 3:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Saa erikseen sekä pakettina. Mb-osalta saa ainakin alumiinisina ne nipat ja sitten vielä sitä vaaleaa punosletkua nii kestääkin.
_________________
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1485
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 28.4.2017 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mun tietääkseni OM642 saa ainoastaan kokonaisena letkusarjana Confused
_________________
Volvo V70
Chrysler LeBaron

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wiqqo



Liittynyt: 27 Elo 2013
Viestejä: 591
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 28.4.2017 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eiku ohops, tässä olikin tuosta kyse Embarassed
Enpä tiedäkkään sitten.
_________________
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 28.4.2017 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kokonaisena juu. Löytyy ehjä käytetty jos tarvetta ilmenee.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
man0n0



Liittynyt: 27 Huh 2017
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 26.7.2017 9:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

man0n0 kirjoitti:
Itsellä alkoi autossa suutin supsuttelemaan ja paikansin sen kuskin puolelle. Auto w211 -08 280 CDI V6 aj. 434 tkm. Olen vaihtanut kyseiseen autoon suuttimen pohjaprikat ja pultit noin 2 vuotta ja 50 tkm sitten eikä ääniä tai hajuja ole ollut ennen tätä.

Ajoin auton koneen lämpimäksi ja aloin irroittamaan suuttimia. Oikean puolen suuttimet irtosi helposti ja vasemmalta puolelta 2 kuskia lähinnä olevaa pienen nitkuttelun ja väännön jälkeen mutta kauimmainen ei irronnut millään, kokeilin vain ruuvimeisselillä kammeta irti eli ei ollut käytettävissä ulosvetäjää. Vaihdoin 5 prikat ja pultit ja kokeilin jättää jumissa olevan suuttimen pultin vähän auki ja käynnistää auton. Auto starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin vain vuosi dieseliä jumissa olevan suuttimen juuresta "suihkuna" supsuttelun tahtiin ja ehkä vähän ylivuotoletkun nipasta.

Mikä neuvoksi että saan suuttimen irti ja auton käyntiin? Onko enää muuta vaihtoehtoa kun suutin ulosvetäjällä ulos ja uusi tilalle?

Onko normaalia että auto ei lähde käyntiin jos yksi suutin vuotaa noin pahasti vai olenko onnistunut hajoittamaan jotain? Auto lähti käyntiin hyvin ennen remonttia.

Olisi hienoa jos joku fiksumpi auttaisi tietämätöntä.


Vuoto johtui huonosti kiinni olleesta ylivuotoletkun nipasta. Sain suuttimen irti käyttämällä kuumaksi, löysäämällä kiinnityspultin ja kaasuttelemalla ja jumissa olevan suuttimen pohja näytti kuvan mukaiselta. Pohjatiivisteprikassa oli myös kuluma/kolo samassa kohdassa josta on ilmeisesti vuotanut. Mistäköhän tämä on tullut tai johtuu? Vaihdoin suuttimen pohjatiivisteen ja pultin mutta suutin jäi vähän vuotamaan. Onko muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi suutin ja jos niin mistä sellainen kannattaa ostaa?

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epk
Herrastuunari



Liittynyt: 07 Mar 2005
Viestejä: 2349
Paikkakunta: 02

 LähetäLähetetty: 26.7.2017 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tuon kärkiosaholkin voi vaihtaa, tais kympin pari olla uusi. Voi myös plaanata sen, mutta näyttää sen verta syvältä että melkee vaihtaa uuden holkin siihen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 6 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit