CDI suuttimen tiiviste vuotaa.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JiiTee kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kuva
Millä näitä oikeasti lujassa olevia suuttimia irroitellaan?
Liotettu naftalla, jarrunesteellä, tunkeuma-aineella ja ties millä.
Tuollainen kuvan ulosvetäjä alkoi jo syömään kanteen jälkeä, suutin ei inahdakkaan. Klannin liukuvasarakin oli täysi lelu.
Ei ollut mahdollisuutta käynnissä irroitella tuota suutinta, nyt kansi pöydällä, venttiilikoppa entinen ja suutin vain istuu tukevasti paikoillaan.
Kuvatuksen kaltaisella irrotelua autaa monesti kun pistää tuon vetimen vetämään ja koneen käymään,

muita hyväksi havituja konsteja on vasaralla se sähkäpää rikki
sitten isosolla puikolla/virralla hitsaa sen mutterin siinä suutimen päässä niin että kuumenee kunnolla
minkä jälkeen muteeri vääntimellä pärytellee ,
jos kansi on irti niin poraamalla lähtee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Miten nämä uudemmat W204?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sharedoc kirjoitti:Miten nämä uudemmat W204?
minkä näköisellä suutimella,
ainkin yhden mallissiin tuntuu vanha hitsus konsit toimivan hyvin
tosin hitsatava isomuterri ei ole siellä enään valmiina
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tuli sitten vaihdettua pakua, enkä taaskaan tajunnut ostaessa tutkia, vuotaako suuttimen prikka. 2012 vm Vito kyseessä ja tsupsutti kolmosen juuresta. Onneksi oli vasta alkanut ja lähti helposti. Hankalassa kolossa om651:ssä tuo suutin. Piti peilin kanssa putsailla ja rassailla. Jotenkin olen luullut, että näissä ei ole vuotoja, mutta näkyy olevan ainakin paljon ajettuna...583Tkm :lol:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tänää oli 4 suutinta vähä tiukemmassa 2 sai suhkot ihmisten tavoilla irti

Kuva
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Eikö nuo "supsuta" samantien äänekkäästi kun tiiviste alkaa vuotaan? Mulla yks suutin alko yhtäkkiä pitään selkeetä ääntä ja vaihdatin sen heti viikon päästä, ei kerinny tuleen kun pieni sumu suuttimen ympärille pikeä. Siis hyvin pieni.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tapauskohtasii tuo yksilö oli 370 ajettu ja orkkiskiinnitys 3 vuoti ykskää ei supsuttanu
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

hotari kirjoitti:Tänää oli 4 suutinta vähä tiukemmassa 2 sai suhkot ihmisten tavoilla irti

Kuva
Tuo on jo sen näköinen vetäjä että varmasti lähtee. Mistä tuollasen ulosvetäjän saa? Onko ihan Klannin tavaraa vai saako jostain mallia Biltema kaupasta vetäjän jossa tuollaiset tuet, jotka puree kannen reunaan? Mulla on samannäköinen ulosvetäjä, mutta siinä ei ole noita tukia.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Klannihan se maksaa noin tonnin saa hytrauli prässilläkin max 12tonnia vetoa sekä varotus etää saattaa halkasta kannen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Suuttimen tiiviste ei vuoda tällä kertaa mutta vikojen pyttyjen suuttimien juureen kerääntyy aavistus naftaa. Ihan juoksevaa sellaista. Ajattelin ensiksi paluuletkut vaihdella jos ne vuotavat liitoksista, mutta minkä kokoista letkua tuohon pitäisi hommata? Ja kannattaako suosiolla hakea vehosta kangaspäällysteistä oikeaa letkua? Onko noitten vaihdossa jotain erikoista huomioitavaa?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mikä on aavistus? Ettei ole suutinrungoissa hiushalkeamia?

Haljenneita kait on ollut, miten oireilee.. :nocando:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Eipä tuo tunnu ajossa sen kummemmin oireilevan. Aavistus on ehkä teelusikallinen/10000km jos tuota jotenkin yrittää arvioida. Käynnistyy myös hyvin kylmänä ja kuumana eikä ole muitakaan oireita ollut.
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mulla oli yhdestä suuttimesta kärkiholkki halki ja siinä tuli tuollai vähän dieseliä suuttimen juureen lisäksi oireili niin että ajoittain sammui maksimi kuormituksessa, ei läheskään aina vaan joskus.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Vielä ei tosiaan ole minkäänlaisia oireita ainakaan ollut. En sitten tiedä onko tuo turhaa hötkyilyä lähteä vuotoa metsästämään.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jos niitä paluulerkuja vaihtelee, suosittelen lämpimästi et hakee niiden muovilipareitten tilalle metalliset. Ei montaakaan euroa maksanu, muistelen et alle 20€ KL:ltä. Eipä murtuile letkuja irrottaessa ja takas laittaessa.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Menee vähän ohi jo tästä ketjusta, mutta tutkin tuossa töiden jälkeen hieman lisää tuota vuotoa. Vahvasti veikkaan että tuo aine suuttimien juuressa ei olekaan naftaa vaan öljyä. Öljykorkki taitaa päästää sen verran tiivisteestä läpi että öljyä pääsee aavistus valumaan kolmen suuttimen juureen. Saakos öljykorkkiin ostettua uutta tiivistettä? Saisi suljettua ainakin sen pois laskuista.

Edit. Näköjään uusi öljykorkki alle vitosen joten haetaan sellainen samantien.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tiivisteitäkin saa. Älä heitä vanhaa korkkia pois ennen kuin oot todennut uuden toimivaksi. Mulla falskasi uusi enemmän kuin vanha, joten ei pelannut. Hommasin sitten vähän paksumpaa gummia, josta tein uuden tiivisteen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jos öljynvaihdossa kaataa ohi niin öljy valuu taaempien suuttimien juureen, ja pysyy aika kauan siellä :roll:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

juu-zo kirjoitti:Menee vähän ohi jo tästä ketjusta, mutta tutkin tuossa töiden jälkeen hieman lisää tuota vuotoa. Vahvasti veikkaan että tuo aine suuttimien juuressa ei olekaan naftaa vaan öljyä. Öljykorkki taitaa päästää sen verran tiivisteestä läpi että öljyä pääsee aavistus valumaan kolmen suuttimen juureen. Saakos öljykorkkiin ostettua uutta tiivistettä? Saisi suljettua ainakin sen pois laskuista.

Edit. Näköjään uusi öljykorkki alle vitosen joten haetaan sellainen samantien.
Sit kannattaa myös katsoa ettei oo halkeamaa kopassa suutin rempan jälilätä siinä suuttimen kynsien seudussa
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tuohon on saattanut öljynvaihdossa lirahtaa tippa öljyä ohikin. Täytyy nyt tuo tiiviste/korkki vaihdella ja putsailla nuo kolot jollain kunnolla ja sitten seurata tuleeko vielä nesteitä suuttimien juureen. Ainakaan pohjatiivisteet ei vuoda. Muuten olisi varmaan huomannut vuodon kun lampun kanssa tutkailin suuttimia kone käynnissä.
grotex
Viestit: 2
Liittynyt: 28.2.2016 15:41

Viesti Kirjoittaja grotex »

Kansi kans irroitettu ja epäilys osui oikeaan, kansipahvi vuotanut parista kohtaa. Mikä Sprintterissä sen aiheuttaa yleensä? Onko pakollista käydä koneistamassa kansi, kun ei millään viitsisi maksaa siitä 400 euroa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eihän kannen oikaisu neljääsataa maksa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo, 150e on aika paljo lähempänä oikaisun todellista hintaa (oli ainakin 3 viikkoa sitten). OM646
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Nicee
Viestit: 1
Liittynyt: 31.3.2016 20:46

Viesti Kirjoittaja Nicee »

mulla on mersussa semmonen propleema että vuotaa jäähytin nestettä siihen kannen päälle missä suuttimet on. Tännään katsoin asiaa vähä tarkemmin niin huomasin ettäse tulee sieltä suuttimen ja kannen välistä. mistä vois johtua? kansihalki? :help:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onko suutin joskus vaihdettu? Eihän tule pultin kierteestä? Siitä saattaa korkata pohja, jos ei oo huolellinen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nicee kirjoitti:mulla on mersussa semmonen propleema että vuotaa jäähytin nestettä siihen kannen päälle missä suuttimet on. Tännään katsoin asiaa vähä tarkemmin niin huomasin ettäse tulee sieltä suuttimen ja kannen välistä. mistä vois johtua? kansihalki? :help:
Useimiten
Suutimen pultinreijän pohja puhki(jätetty putsaamaata ennen kiristystä)
uusi pultti ja tiiviste liisteriä kierteesen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Mites sitte jos suuttimet kaikki kuivat mutta suutin pitäisi vaihtaa, mikä on yleensä tilanne, lähteekö ihmisiksi vai pitääkö olla ulosvetäjät ym kaikki vehkeet ?
Kannattaako itte ees alkaa vaihtaan vai viekö suosiolla pajalle ?
Mersu.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Nyt se on sitten ensimmäistä kertaa todistettu kun suuttimen pohjatiiviste vuotaa oikeasti. Selkä supsutus ja erikoinen haju tulee kabiiniin. Ei muuta kuin pika pikaa koitetaan saada aika vaihtoon että irtoaa suutin helposti. Ei kenelläkään pk-seudulla sattuisi olemaan lainata/vuokrata ulosvetäjää ja kalvainsarjaa?
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tältä näytti tuolla minun kopan alla. Eli ajettu noin 100km kotiin sen jälkeen kun huomasin hajun ohjaamossa.
Tuo ensimmäinen suutin tuossa taitaa se supsutteleva olla. Muidenkin suuttimien ympärillä on tuollaista tummaa, mutta se saattaa olla vain muuta pölyä. Kannattaisiko silti vaihdella muutkin vaikka supsuttelua ei vielä kuulu kuin tuosta yhdestä suuttimesta? Mahtaako lähteä vielä ilman ulosvetäjää tämän näköisenä? Mietin josko uskaltaisi kuitenkin itse vaihdella tuon tiivisteen. Kahteen korjaamoon soittelin ja veloitus yhden tiivisteen vaihdosta kuulemma noin 200€ jos suutin ei ole ollenkaan jumissa. Siitä ylöspäin sitten jumiutuneitten suuttimien irroitus. Tuolla rahalla jo aika monet asennuskaljat ostelee. Pitäisi siis hommaan ilmeisesti ainakin olla kalvain, m6 kierretappi mallia pitkä ja uusi pultti sekä tiiviste.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

veloitus yhden tiivisteen vaihdosta kuulemma noin 200€ jos suutin ei ole ollenkaan jumissa.
Just. Meillä saadaan tuollaiseen remppaan menemään ehkä 60-70 euroa.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”