mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

CDI suuttimen tiiviste vuotaa.
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 10.4.2006 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:



Ei ole ihan pikku homma irrotella suuttimet tuolta.... Evil or Very Mad
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 10.4.2006 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:


Siis mitä hiiskattia tuolla oikein on??? Shocked
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesqju
aktiivimeseläinen

tarravastaava


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2268
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 10.4.2006 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Polttoainetta Shocked Laughing
_________________
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

boing boing

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 10.4.2006 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Suuttimen juuren tiiviste vuotaa ja eipä sieltä muuta taida tulla kuin polttoainetta / palamisjätteitä.

Tuollaista erittäin pahanhajuista sitkeää mustaa pikeä siitä syntyy.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jusamb
Väyrys-Fani



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 3862
Paikkakunta: Näillä main

 LähetäLähetetty: 10.4.2006 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Suuttimen juuren tiiviste vuotaa ja eipä sieltä muuta taida tulla kuin polttoainetta / palamisjätteitä.
Tuollaista erittäin pahanhajuista sitkeää mustaa pikeä siitä syntyy.

Onko toi sitä samaa tavaraa, jota löytyy imusarjoista Shocked
_________________
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vitonen



Liittynyt: 25 Huh 2006
Viestejä: 69

 LähetäLähetetty: 26.4.2006 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:



Ei ole ihan pikku homma irrotella suuttimet tuolta.... Evil or Very Mad


No enpä enää ihmettele, kun Raskoneella omaani vaihdettiin suuttimien pohjatiivisteet ja joka suuttimen ympärillä oli tuota mönjää ja sanoin että onpas pahan näköinen, niin asentaja sanoi että eihän tämä sinun ole vielä ollenkaan paha, näkisitpä millaisia tulee huoltoon kun on vuotanut pidemmän aikaa.

Ne varmaan sitten näyttää tolta... Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 23.6.2006 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

.
Laitetaanpas kuva vähän pelokkeeksi toisillekkin.

Joku aika sitten havaitsin kakkospytyn suuttimen juuressa vähän kellertävää haikua.
Tarkoitus oli jonkun ajan päästä vaihtaa ahdinta, joten ajattelin suuttimen tiivisteenkin vaihtaa siinä samalla ja ostinkin sen ja pultin jo valmiiksi.
Ahtimen vaihdon yhteydessä pari viikkoa sitten oli kuitenkin muutakin ohjelmaa ja tuo unohtui.

Tänään laitoin uuden termoelementin rikkoontuneen tilalle ja ajattelin samalla käydä suuttimenkin kimppuun.
Vaihtamatta kuitenkin jäi.
Piki oli jo noussut ylös asti ja piti suutinta jo niin tiukassa otteessa, että en uskaltanut riittävän kovasti väännellä. Minulla kun on häkellyttävän hyvä taito särkeä näpeissä kaikenlaista.
Laitoin uuden pultin kiinni ja täytyy seurailla tilannetta.

Ensimmäisten vuotomerkkien jälkeen ei näytä tosiaan kovin kauaa menevän, kun piki jo tarraa kiinni.
Olisikkohan edellisen vaihdon yhteydessä kuitenkin joku roska jäänyt väliin, vaikka kyllä yritin olla huolellinen.
Vai onkohan erimallisilla tiivisteprikoilla eroavaisuuksia.
Nämä oli veholta.

.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 28.7.2006 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tuikku kirjoitti:
.
Laitetaanpas kuva vähän pelokkeeksi toisillekkin.

Joku aika sitten havaitsin kakkospytyn suuttimen juuressa vähän kellertävää haikua.
Tarkoitus oli jonkun ajan päästä vaihtaa ahdinta, joten ajattelin suuttimen tiivisteenkin vaihtaa siinä samalla ja ostinkin sen ja pultin jo valmiiksi.
Ahtimen vaihdon yhteydessä pari viikkoa sitten oli kuitenkin muutakin ohjelmaa ja tuo unohtui.

Tänään laitoin uuden termoelementin rikkoontuneen tilalle ja ajattelin samalla käydä suuttimenkin kimppuun.
Vaihtamatta kuitenkin jäi.
Piki oli jo noussut ylös asti ja piti suutinta jo niin tiukassa otteessa, että en uskaltanut riittävän kovasti väännellä. Minulla kun on häkellyttävän hyvä taito särkeä näpeissä kaikenlaista.
Laitoin uuden pultin kiinni ja täytyy seurailla tilannetta.

Ensimmäisten vuotomerkkien jälkeen ei näytä tosiaan kovin kauaa menevän, kun piki jo tarraa kiinni.
Olisikkohan edellisen vaihdon yhteydessä kuitenkin joku roska jäänyt väliin, vaikka kyllä yritin olla huolellinen.
Vai onkohan erimallisilla tiivisteprikoilla eroavaisuuksia.
Nämä oli veholta.



No.
Hermo petti ja käytin paikallisella veholla irroituksessa.
Vielähän tuo irtosi.

Taas seuraillaan tilannetta.
Kiinnitarttumisvaivalle ei hyödytä kääntää selkäänsä, pettää vaan itseään.
Ei taida itsekseen korjaantua.

Samalla huomasin mielenkiintoisen jutun siitä ihan uudesta eemelistä.
Polttoaineen siirtopumpun valmistaja on vaihtunut bochista delphiin.
Ruiskutuspaineen nousu 1800bar taitaa olla nyt tosiasia, jees !.
Kunhan itseeni hirveästi joskus suutun, niin käyn kysymässä hinnankin.
.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 18.8.2006 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Suuttimien tiivisteiden vaihto, näin tein sen tänään:

Ajetaan moottori kuumaksi. Auttaa sekä suuttimien irrotuksessa että venttiilikopan päälle muodostuneen pien irrotuksessa.

Konepelti auki. Suojakopat pois moottorin päältä.
(6 Torx-kantaista ruuvia)

Odotetaan kun auton omistaja valokuvaa moottoria. happy

Pikeä on kaikkialla suuttimien juurilla ja väleissä, kopan äänieriste on liimaantunut venttiilikoppaan, ylivuotoputket, jokapaikka on mustassa piessä joka haisee pahalta.

Kaavin meisselillä pikeä pois, se on kuumana pehmeää mutta heti kun köntin nostaa meisselillä ilmaan se kovettuu kivikovaksi.

Tässä "siivouksessa" menee aikaa ainakin puoli tuntia.

Tässä osa pas*asta:



Paineilma on hyvä apu puhdistuksessa.
Piki kannattaa kaivella mahdollisimman tarkasti pois !

Seuraavaksi löysään suuttimien kiinnitysruuveja (Torx40) niin että jokaisen kanta nousee 3-4 mm koholle.

Laitan auton käyntiin. 1. ja 3. suutin nousevat heti ja tuttu säkätys alkaa. Savunmuodostus on melkoista myös konetilan puolella:



Kakkosen suutin nousee myös, ja nyt alkaa käynti vaikeutua.
Sammutan auton ja kiristän nousseet kolme suutinta takaisin paikoilleen.

Käynnistän auton uudestaan ja annan moottorille reilusti kierroksia - pian nousee nelosenkin suutin.

Sammutan auton, löysään taas kaikki ruuvit ja käynnistän auton hetkeksi.
Nyt kaikki suuttimet ovat nousseet muutaman millimetrin ja ovat irrotettavissa ilman ulosvetäjää, jonka käyttäminen edellyttää suuttimen purkamista.
Purettaessa vaarana on aina suuttimen rikkoutuminen.

jatkuu hetken kuluttua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 18.8.2006 18:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Irrotan ylivuotoletkun, se on kiinni suuttimissa pienillä sokilla.

Irrotan suuttimien kiinnityspultit kokonaan. Vääntelen pulttien alla olevat "palikat" (jotka painavat suutinta paikalleen) irti.

Irrottelen sähköliittimet suuttimista.
Piki on liimannut ne lujasti kiinni.
Liittimien irrotuksessa hyvänä apuna on kaasuttimen puhdistusaine, se liuottaa pikeä pois.

Irrotan suihkuputket jakoputken puoleisesta päästä 14 mm lista-avaimella.
Ne saavat olla suuttimissa kiinni koko korjauksen ajan.

Suihkuputkesta eestaas väännellen ja samalla isolla meisselillä venttiilikannen ja suuttimen välistä kammeten nostelen suuttimet pois yksi kerrallaan.
Laitan sitämukaa suojukset jakotukin reikiin.

Laitan suuttimien reikiin suojukset, suihkuttelen pultinreiät täyteen kaasuttimenpuhdistussprayta ja rapsuttelen meisselillä loput moskat pois venttiilikopan päältä.
Välillä puhaltelen irtoroskat paineilmalla pois.

Otan pitkän kierretapin jolla puhdistan pultinreiät.
Tässä hommassa verraton apu on paineilmapistooli joka sopii M6 ruuville tarkoitettuun reikään.

Seuraavaksi kalvan tiivistepinnat puhtaiksi ja suoriksi, käytössä mallikohtainen erikoistyökalu.
Ilman sitä tiivistepinnan kunnostaminen on varsin hankalaa, erityisesti jos suutin on vuotanut pitempään ja pinta epätasainen.

Irrallaan olevat suuttimet on helppo puhdistaa teräsharjalaikalla.
Kärkeä on syytä varoa.
Lopuksi tasoitan suuttimen tiivistepinnan tarkoitukseen valmistetulla erikoistyökalulla.

Osa vanhoista tiivisteistä jäi suuttimiin, osa reiän pohjalle - ne tietysti kaivelin pois jo aiemmin.

jatkuu hetken kuluttua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 18.8.2006 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laitan uudet tiivisteet paikalleen, suuttimet, kiinnikkeet ja uudet pultit.
Pultit pitää ehdottomasti uusia joka kerta kun ne avataan !

Kiristän pultit. (7Nm + 90 astetta)

Kiristelen suihkuputket, laitan sähköliittimet ja ylivuotoletkut paikalleen.

Käyttelen autoa hetken katsoen että kaikki on kunnossa ja laitan suojakopat paikoilleen.

Aikaa meni 2,5 tuntia.

HUOM !

En suosittele kenellekään tämän remontin tekemistä itse, moni taitamaton on puhkaissut kannen vesitilaan asti suuttimen tiivisteitä vaihtaessaan.
Uusi suutin maksaa monta sataa, yhdenkin jos rikkoo niin omalle työlle tulee liikaa hintaa.

Monta muutakin ongelmaa voi tulla eteen, helpointa on teettää työ osaavalla korjaamolla. Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jusamb
Väyrys-Fani



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 3862
Paikkakunta: Näillä main

 LähetäLähetetty: 18.8.2006 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aika karua luettavaa. Hyvä esimerkki mersujen "laadusta".
_________________
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 18.8.2006 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

.
Silloin, tällöin kun edes pellin alle vilkuilee, niin ei vaiva pääse kovin pahaksi.

Ja jos käytetyn auton ostaa, niin vaatii tiivisteiden vaihdon kaupan ehdoksi.

Loppujen lopuksi halpa remontti, varsinkin siihen nähden, miltä se näyttää.

Vanhemmassa cdi,ssä on hiukan enemmän tilaakin suuttimen ympärillä verrattuna aivan uusiin moottoreihin, joissa ne ovat jo aika ahtaasti.
.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JP74



Liittynyt: 08 Mar 2005
Viestejä: 711
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

 LähetäLähetetty: 18.8.2006 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Voi mahoton, mikä talkoo mokomankin pikkujutun takia. Uskoni vanhaan perinteiseen tekniikkaan, jota laittaa vaikka unissaan, vahvistuu...

Onko tätä samaa vikaa muissa merkeissä? Ainakin hehkujen kanssa saa tapella muutkin, kuin mersunrassaajat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruoja
Listeria-spesialisti

apukuuklettaja


Liittynyt: 28 Hei 2006
Viestejä: 2769
Paikkakunta: Kirkkonummi

 LähetäLähetetty: 18.8.2006 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kurat küll, niinku eestiläinen asian ilmaisisi. Olen jo välillä katellut pankkitiliä josko pelkkä sen tyhjennys riittäisi Väykyn ostoon. Taitaa valintani olla 300 TDT CDI:n sijaan... Varulta jätän vielä 20 vuotta vanhan 250:sen öljyttynä pihan perälle odottelemaan ajoa....
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 19.8.2006 8:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tuikku kirjoitti:
Loppujen lopuksi halpa remontti, varsinkin siihen nähden, miltä se näyttää.


Näinhän se on, osat kun eivät maksa montaa euroa.

Näiden juttujen kanssa kannattaa olla tarkkana, katsella pellin alle kuten tuikku mainitsi ja havaitessaan jotain outoa korjata / korjauttaa vika heti.

Suuttimia on hajonnut kun niiden on annettu vuotaa ja ajettu vaan; suuttimen ympärille kertyvä pas*a puristelee ajan kanssa suuttimen rikki moottorin lämmetessä / jäähtyessä.

Sama juttu hehkutulppien kanssa, hehkuvalon ilmoitellessa viasta hehku / hehkut pitää vaihtaa heti vaikka auton käynnistäminen ei ongelmia tuotakaan - muutaman kuukauden paikallaan ollut rikkinäinen hehkutulppa voi olla todella lujassa !

Hehkun irrotukseen vinkki; 3/8 pulttipyssy ja pienillä tehoilla, sillä lähtee.
Ellei ole näppituntumaa siitä mitä hehku kestää niin älä kokeile...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
h5



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 4072

 LähetäLähetetty: 19.8.2006 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:


Hehkun irrotukseen vinkki; 3/8 pulttipyssy ja pienillä tehoilla, sillä lähtee.
Ellei ole näppituntumaa siitä mitä hehku kestää niin älä kokeile...


Kuumasta koneesta? Eikös noissa tulpanvaihdoissa pitäis olla se
kalvain-työkalu kanssa?


Heikki Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 19.8.2006 12:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä, mitä kuumempi moottori sen parempi.

Meillä muistaakseni on kalvain hehkutulpan reiälle, mukana sarjassa joka on tarkoitettu katkenneen hehkutulpan irrotukseen.
En ole sitä kalvainta käyttänyt.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 17.2.2007 9:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Yllä kuva aiemmin mainitsemastani ulosvetäjästä asennettuna purettuun suuttimeen kiinni.
Tässä tapauksessa puretaan noin 150tkm ajetusta 112cdi Vitosta haljennutta sylinterinkantta irti, kaksi suutinta jouduin irrottamaan ulosvetäjällä.

Kyseessä on tosiaan työkalu jolla suutin irtoaa kannesta varmasti mutta voi hajota samalla.
Hajoamisen huomaa vain siitä ettei suutin toimi enää, mitään päällepäin näkyvää vauriota ei tule.
Useimmiten suutin säilyy ehjänä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kossuppi



Liittynyt: 15 Mar 2006
Viestejä: 108
Paikkakunta: kalaj lkso

 LähetäLähetetty: 20.2.2007 0:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kamlaa katottavaa Shocked Tuosta meikäläisen kotterosta ei saatu irti sitä suutinta ollenkaan.. Oisko ollut joskus Joulukuun alussa kun kävin siellä Yka ssa huollattaan, ja samalla meinasin epäilyttävän prikan uusata siellä , mut niin oli lujassa suutin etteipä irronnut vaikka kuin käyteltiin autoa hallissa muitten huollossa olleiden ihmetellessä Smile

Varmaan kyllä viisas ratkaisu oli jättää se irrottamatta väkisten, kun ei se vuotanut enää . Oisi kai sen saanut irti, niin ainakin sanoitte siellä, muta hajoomisen vaara arvelutti kun kerran toimii, niin jäi .

Nyt siten vaan tuo , kun joku aikasemmassa kirjotuksessa meinasi että kannattas irrottaa ? Jotain ittensä pettämisestä oli siinä , eli .. no - oisiko se sittenkin pitänyt kiskoa vaikka väksisn irti, silläkin uhalla että hajoaa ? Ite nyt en oikein siihenkään jaksa uskoa, mitä repimään jos pelaa ??

Ainakaan vielä ei vuoda ollenkaan, eli "itekseen " tullut "kuntoon" ... Ja eikös se ole niinkin että kun/jos alkaa uudelleen vuotamaan, niin olettaa voisi että löysemmässä oisi sitten ??

Olikohan tuossa Vitossa kannen halkassu joku muu, kuin suuttimiin liittynyt asia , vai kotiasentajan "korjaustoimetko " .
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 20.2.2007 7:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitäpä sitä irrottamaan jos ei vuoda.
Ei se taida löystyä enää jos alkaa vuotaa - otetaan ulosvetäjällä irti sitten kun tarvitsee.

Kuvan Vitossa kansi on haljennut vanhuuttaan sikäli että auto on asiallisesti pidetty ja huollettu, yhtäkkiä vaan alkanut kuluttaa nestettä.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ProZero



Liittynyt: 06 Tou 2008
Viestejä: 192
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 02.3.2013 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

itellä kans suutin sulkeiset menossa parasta aikaa , mutta minkäs moiset tiivisteet tuossa suuttimessa oikein on? suuttimen varressa urassa orengas ja kanen ja ylä pään välissä messinki tai kupari rengas?

yhden otin irti ja oli lievästi tarttunut kiinni kun tuota pihkaa oli koko matkalla siellä suuttimen kolossa Laughing ja ei ollut tiivisteitä minkään laisia mekkejä

auto on -00 320 cdi väykkä
_________________
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 882
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 02.3.2013 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vanhan treadin löysit, mutta eipä se asia miksikään oo muuttunut. Naapurifoorumilla ainakin on hyviä kuviakin ohjeiden lisäksi:
http://mersuforum.net/forum/vi.....mp;t=39311

Perustietoa; ei siellä mitään o-rengasta ole, ja kupariprikka tiivistää kärjen kanteen. Luultavasti prikka jäänyt sinne reiän pohjalle ja piki pitelee siellä... koita kurkkia. Tai sitten on vuotanut jo aiemmin ja joku sankari laittanut sen o-renkaan? Uusi pultti ja prikka veholta, kooällästä tai vastaavasta...
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 03.3.2013 1:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Muistelen kyllä jonku suuttimen varressa olleen O-renkaan. Tarkoituksena kai pitää se keraaminen "valaanrasva" sielä välissä ja p*ska poissa. Pohjalla tietenki se kuparinen liekkirengas. En vaan muista oliko Mersusta se suutin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ProZero



Liittynyt: 06 Tou 2008
Viestejä: 192
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 03.3.2013 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitoksia näistä selkeyttää tuota kasaamista huomattavasti.

itellä ole näistä cdi vehkeistä hirvesti kokemusta ole , mutta eiköhän nuo tuttuksi tule Laughing

huomenna käydä dealeriltä hakemassa nuo tiiivisteet ja pultiit.

samalla reissua hakea käkkäräiseltä tuota kuparitahnaa ja 1/4 " momentti vännin ja jos jonkunlaisen pullo harjan ostais tuota puhdistus hommaa varten.

tuo tiiviste prikka ilmeisesti on jäänyt tuonne kolon pohjalle.

koittaa tehdä imuriin joku letkku viritys millä tuon sais imastua pois..
_________________
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Runtula
Seppä Ilmarinen

Sorapihamekaanikko


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1317
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 03.3.2013 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Se ei sitten ole kuparitahnaa mitä sinne väliin laitetaan.
_________________
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25919

 LähetäLähetetty: 03.3.2013 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
huomenna käydä dealeriltä hakemassa nuo tiiivisteet ja pultiit.

samalla reissua hakea käkkäräiseltä tuota kuparitahnaa ja 1/4 " momentti vännin ja jos jonkunlaisen pullo harjan ostais tuota puhdistus hommaa varten.

Juuh, minulla on vapaapäivä mutta kuitenkin.
Ei kuparitahnaa vaan jotain tuollaista:
http://www.motormarket.fi/verk.....p-9165-30/
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 03.3.2013 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Savitahna sinne juu kuuluu, vaan mitä käypi jos kuparia tarjoo? Kaveri töpläsi wurthin pensseli-aerosolia jotain harmaata metallitahnaa, sano jotta hyvä tulee.. Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 882
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 03.3.2013 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Marmoritiskin valaanrasvan osanumero: A001989425110, saa 50g purkissa eikä maksanu montaa seteliä...
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
thenq



Liittynyt: 14 Lok 2011
Viestejä: 62

 LähetäLähetetty: 03.3.2013 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kehtaako kukaan antaa suuntia mitä maksaa yhen suuttimen prikan vaihto korjaamolla? En saanu ite suutinta nousemaan vaikka ei oo kauaa vuotanu, aattelin suosiolla nostaa kädet pystyyn ettei lisää tuhoja synny.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit