CDI hehkutulpan vaihto. Jumissa on.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

XUX63 kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Oottakaas muutama vuos eteenpäin kun nämä hitlerin kostot alkaa kunnolla vanhentua. :shock:
Eiköhän nämä oo jo aika vanhoja jos viime vuosituhannelta ensimmäiset ja silti hyvin näitten kans pärjää :lol:
niin... Meinasinkin että vaikka se 10-20v eteenpäin. Siinä vaiheessa kun alkaa sähköpokseista elektrolyytit kuivua jne, niin varmasti suurin osa näistä vehkeistä menee suoraan paaliin kun pokseja ei mistään enää saa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

HannuS kirjoitti:
dealer kirjoitti:Olipa muuan 211 320cdi joka kiihdytyksessä alkoi jossain 4000 kierroksella naputtaa voimakkaasti, aiemmin kokeiltu vaihtaa runsaasti polttoainejärjestelmän osia.
Asiakkaalle sanoin heti kyydillä istuessani että suuttimesta johtuu, nimittäin äänen taajuus sopi juuri eikä melkein.

No, koppa auki ja kas, ykkösen suutin oli vuotanut alatiivisteestä, siispä se irti, paitsi että eipä lähdekään, no puretaan ja vetäjällä lähtee.

Kärkiholkki halki, tiivistevuoto, runko turvonnut huomattavasti (näkyy vähän kuvassakin).
V6 3.0 vai suora 3.2? Onko tuo magneettisuutin vai piezo? Onko DPF pöntöllisissä koneissa aina piezosuuttimet? Paljonkohan noilla suuttimilla oli ajettu?
Suora kuutonen, kilometrejä en muista kun monta autoa joka päivä laittelee.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tässä ei pääse hehku jumimaan jos ei jää vikatilan takia seisomaan. Pitää vaan olla Norttija taskussa että hehku toimii (oikeammin salpietaripaperia, mutta kessu toimii hyvin) ja haulikonpaukkuja että saa käyntiin. Pitää vaan varoa ettei ammu apukonemiestä puolipuristimella kun kone sylkee haulit ja hylsyn pois:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CJpZfp0Ss2U[/youtube]
lukjaka
Viestit: 1
Liittynyt: 19.12.2013 13:43

Viesti Kirjoittaja lukjaka »

En päässyt vielä alkua pidemmälle...

200 cdi -99

Mitenkäs ton virtajohdon saa hehkun päästä irti?

Onko tekniikka- vai puhdas voimalaji?

Ei viittis heti rikkoa ;-))
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

lukjaka kirjoitti:En päässyt vielä alkua pidemmälle...

200 cdi -99

Mitenkäs ton virtajohdon saa hehkun päästä irti?

Onko tekniikka- vai puhdas voimalaji?

Ei viittis heti rikkoa ;-))
Sitä kuuluu vetää suoraan ylöspäin, jos sitä vääntelee sivulle niin liitin tulee löysäksi.
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Kerkesin jo ostaa hehkunporaussarjan, koska hehkunvalo on loistellut ostosta asti (28.12.2012 :oops: ).

No, keskiviikkona mittailin hehkut ja suihkasin pimeiden hehkujen juureen ruosteenirroittajaa. Tänään painelin aamulla talliin, suihkasin vähän lisää irroittajaa ja löin koneen tulille. Vajaan 10min tyhjäkäytön jälkeen päästelin hehkut varovasti akkumutterimopolla irti.

Keraamista rasvaa hehkuihin ja hehkut kiinni, ja avot. Hehkun valo himmeni!

Olihan se momentti 12Nm?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

mazza kirjoitti:Olihan se momentti 12Nm?
Jossain ohjeessa oli 19 ja toisessa 11.
OM606 manuaalissa lukee 20 Nm
autodidakti
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

12 on hyvä
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

611,612,613 12Nm
604,602,606 20Nm
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Eetyzk
Viestit: 6
Liittynyt: 08.3.2007 20:40

zi

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

zi
Viimeksi muokannut Eetyzk, 19.2.2019 19:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Eetyzk kirjoitti:Onko -04 viton 111cdi:ssäkin 12nm?

Taitaa olla om646
On sama hehku kuin OM611-613
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vaihdoin s202 cdi hehkun. Autolla on ajettu 357tkm. Nyt näin mitä on hapettunut ja ruostunut hehku. Hehku valo oli herjannut eilen ensimmäisen kerran. Mahtoi olla orkkis. Bosch ja mb osa nro oli. Onneksi lähti ehjänä. Vähän kun lähti auki niin wd:tä lisää ja tauolle. 15min jälkeen auki kiinni systeemillä pikku hiljaa lähti. Vähän jäi alumiinia hehkun kierteeseen. Hyllyssä oli bgs hehkun kalvain. Sillä putsasin reijän ja uusi hehku rasvan kera 12nm arvolla kiinni. Loput on vielä ehjiä. Täytyy vaihtaa kun ehtii. Jospa nekin irtoaisi ehjänä.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Sanokaas hyviä tapoja onkia hehkun sydän 642 männän päältä.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

jolle kirjoitti:Sanokaas hyviä tapoja onkia hehkun sydän 642 männän päältä.
Hattu irti ei siihen mangeetti tartu
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Enemmän on pienestä momentista haittaa kuin hyötyä jos se sattuu nahistaan kierteestä tai rungosta niin hehlutulppa ei mene tarpeeksi syvälle ja tiivisty sieltä kartiosta kanteen. Sitten sinne väliin pääsee nokea yms ja seuraavalla kerralla se onkin sitten ihan helvetisti kiinni.
Markushei
Viestit: 9
Liittynyt: 10.4.2014 19:34

Viesti Kirjoittaja Markushei »

hotari kirjoitti:
jolle kirjoitti:Sanokaas hyviä tapoja onkia hehkun sydän 642 männän päältä.
Hattu irti ei siihen mangeetti tartu[/quote

Onko tosiaan toivoton? Entä jos siihen joku muu juttu kun magneetti nappaisi kiinni, niin mahtuisiko se sydän tulemaan vaikka suuttimen reiästä? Minulla on juuri tuo tilanne päällä. Oli pajalla porattavana katkennut hehku, ja siellä tipahti tuo hehkun sydän sinne. Oli sen verran messevä hintalappu jo tässä vaiheessa hommalla että piti viheltää homma seis ja ottaa vähän happea.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten se irtoaa ja tippuu, vai käsivaraltako niitä poraavat ?
oulaistenliikenne.fi
Markushei
Viestit: 9
Liittynyt: 10.4.2014 19:34

Viesti Kirjoittaja Markushei »

dealer kirjoitti:Miten se irtoaa ja tippuu, vai käsivaraltako niitä poraavat ?
Äläpä...

Olin silleen valmistautunut että luin useista Internet palstoista juuri minkälaisia tuökaluja on käytössä. No sitten soitin tähän ihan Turun seudulla tunnettuun korjaamoon ja kysyin varta vasten että onko heillä asianmukaiset työkalut tähän malliin. Vastaus oli että juu, ja pari tuntia menee aikaa.

Tänään sitten kuulin että ei ole valmis vielä, kun pitää kansi sittenkin irroittaa, kun jämä putosi koneeseen. Vihelsin pelin poikki kertakaikkiaan. Maksettavaksi siitä pudotuksesta poratessa kertyi laskua jo päivän verran, 560€... Miten siihen niin kauan meni?

Nyt olisi sitten mietittävä miten jatkaa, mutta luotto meni tuohon paikkaan.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Markushei kirjoitti:
hotari kirjoitti:
jolle kirjoitti:Sanokaas hyviä tapoja onkia hehkun sydän 642 männän päältä.
Hattu irti ei siihen mangeetti tartu[/quote

Onko tosiaan toivoton? Entä jos siihen joku muu juttu kun magneetti nappaisi kiinni, niin mahtuisiko se sydän tulemaan vaikka suuttimen reiästä? Minulla on juuri tuo tilanne päällä. Oli pajalla porattavana katkennut hehku, ja siellä tipahti tuo hehkun sydän sinne. Oli sen verran messevä hintalappu jo tässä vaiheessa hommalla että piti viheltää homma seis ja ottaa vähän happea.
Taidetaan puhua samasta autosta :lol:
Markushei
Viestit: 9
Liittynyt: 10.4.2014 19:34

Viesti Kirjoittaja Markushei »

Taidetaan puhua samasta autosta :lol:[/quote]

No niin minäkin jo epäilin:-). Juu, tuommoinen rojekti on nyt sitten päällä. Koitan tässä pohtia vaihtoehtoja. Hitonmoinen murhe moisesta. Tämä palsta on kyllä ollut suuri apu aiemminkin, niin huutelin täälläkin.

Tässä on jo useampi mesemies tätä äimistellyt, ja sinäkin olet jo talkoissa:-). Tämmoiset palstat on kyllä hyvä juttu oikeesti. Paljon jeesiä saa, ja joskus sitten pääsee itsekkin jotain jelppimään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Markushei kirjoitti:
dealer kirjoitti:Miten se irtoaa ja tippuu, vai käsivaraltako niitä poraavat ?
Äläpä...

Olin silleen valmistautunut että luin useista Internet palstoista juuri minkälaisia tuökaluja on käytössä. No sitten soitin tähän ihan Turun seudulla tunnettuun korjaamoon ja kysyin varta vasten että onko heillä asianmukaiset työkalut tähän malliin. Vastaus oli että juu, ja pari tuntia menee aikaa.

Tänään sitten kuulin että ei ole valmis vielä, kun pitää kansi sittenkin irroittaa, kun jämä putosi koneeseen. Vihelsin pelin poikki kertakaikkiaan. Maksettavaksi siitä pudotuksesta poratessa kertyi laskua jo päivän verran, 560€... Miten siihen niin kauan meni?

Nyt olisi sitten mietittävä miten jatkaa, mutta luotto meni tuohon paikkaan.
Imusarja/pakosarja pois ja sieltä kautta koittaa kaivella
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei se nyt ihan korjaamon vika ole, jos se hehku ei suosiolla pois tule.
Jokainen irroitus on ihan OMA tapauksensa.
Lupauksessa taisi olla liika optimistia.
400 cdi ja pikkusina paloona pois !

Kuva
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

dealer kirjoitti:Miten se irtoaa ja tippuu, vai käsivaraltako niitä poraavat ?
t

Minä olen ollut siinä luulossa ett pyttyyn pistetään painetta ku poraa ni ei vahingossakaan mittään paskaa tipu männän päälle :oops:
Markushei
Viestit: 9
Liittynyt: 10.4.2014 19:34

Viesti Kirjoittaja Markushei »

Mjoo. Tuo venttiilien välistä tonkiminen oli itselläkin vähän salaa mielessä. :-). Imusarja onkin jo pois. Pitää noutaa se auto sieltä korjaamon pihalta ja alkaa äimistelemään huomenna.
Markushei
Viestit: 9
Liittynyt: 10.4.2014 19:34

Viesti Kirjoittaja Markushei »

Pega kirjoitti:
dealer kirjoitti:Miten se irtoaa ja tippuu, vai käsivaraltako niitä poraavat ?
t

Minä olen ollut siinä luulossa ett pyttyyn pistetään painetta ku poraa niin ei vahingossakaan mittään paskaa tipu männän päälle :oops:
Niin juuri, se oli se minunkin kuvitelma. Siksi juuri tivasin niiden oikeiden työkalujen perään. Kyllä kai niillä sentään lähtee aikalailla puhtaasti tuo jämä pois?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos se hehkun kärki katkee sieltä palotilan puolelta ni ihan sama onko painetta pytyssä vai ei.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä ainaki suoran koneen hehkun kärki ottaa magneettiin. Joskus jää vain kärki kanteen ja muu hylsy nousee pois.

Ei muutaku suutin pois ja sen reiästä onkimaan. Yksi tai kaksi tuommostakin sattunu. Kannattaa magneetilla kokeilla v koneen hehkun päätä että kannattaako edes yrittää.

Hehkuhommat aina tapauskohtaisia mitä menee aikaa ja mitä maksaa. Usein kysyvät tarkkaa hintaa. Oon sanonu että niin hullu en ole että teen tarjousta vaihdosta :lol:

Jos kaikki lähtee niin helppo homma kaikkineen putsauksineen tunti-pari koneesta riippuen. Siten kun alkaa ahistaan niin tuntitaksalla :!:
Markushei
Viestit: 9
Liittynyt: 10.4.2014 19:34

Viesti Kirjoittaja Markushei »

Kuva

No ei tuota sydäntä olisi saanut tuolta mitenkään. Oli noin mutkalla... Olisiko männällä koittu nostaa, tai jotain. Vieläkin vaan itse ajattelen että jos olisi ollut paine pytyssä poratessa niin olisiko muka päässyt noin pitkä nysä putoamaan.

No se siitä. Purkaa piti ja saman tien sitten toinenkin kansi koneistamoon+jakopään osat uusiksi. Loppuviikosta niputetaan.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eipä tommonen enää tule mistään reijästä ulos :cry:

Pistäkää ny samalla öljynlauhduttimen tiiviste siihen lohkon väliin ja imusarjoista läpät pois + läppämoottori muualle heilumaan, niin ei tartte sitten erikseen aukoa sen takia.
Avatar
t.p.k
Viestit: 46
Liittynyt: 10.2.2014 18:58
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja t.p.k »

Kuva
Hehku jumissa on osittan. Onko tälle tehtävissä kotikonstein vielä jotain? Käymään ja ajamaan? Oulunalueella muilla porausvehkeitä kuin veho ja mbosa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”