CDI imusarjoissa vikaa.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Katselin tänään imusarjaan irrottamalla sen mötikän siitä imusarjan ja ahtoputken välistä. No tän mötikän sisällä oli muutamien millien kerros kökköä, mutta nyt kysymys tästä töhnästä : Töhnä oli aika märkää ja öljyistä, ei noin kuivaa kuin 1. sivun kuvissa. Mistä märkä (öljy?) vois tulla? Turbolta vuotoa? Ahtoputki oli siältä hieman kostea, mutta varsinainen töhnäkertymä alkoi siitä missä pakokaasut johdetaan imusarjaan. Jos vuoto tulee tubolta niin antaako tollanen pieni kosteus aihetta huoleen? Turbo menossa? Välijäähyyn vois kurkata myös, josko sieltäkin löytis öljyä...
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Ei kai se öljy suurempaa vaaraa aiheuta...

Sellainen tullut mieleen tuosta EGR:stä, että mitäs jos siihen laittaisi jonkun suodattimen? Säästyisi murheilta. Jos suodatin menee tukkoon niin ei paljon haittaa...? Huolto-ohjelmaan vaan "EGR-suodattimen vaihto" muiden suodattimien lisäksi.
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Hitto, ei sitten ole tekosyytä 270:n ahtimen hankintaan. :D No ei vaan, täytyy seurailla tilannetta, toivottavasti se on vaan jotain normaalia huohotusta eikä mitään ole rikki.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kone kirjoitti:Ei kai se öljy suurempaa vaaraa aiheuta...

Sellainen tullut mieleen tuosta EGR:stä, että mitäs jos siihen laittaisi jonkun suodattimen? Säästyisi murheilta. Jos suodatin menee tukkoon niin ei paljon haittaa...? Huolto-ohjelmaan vaan "EGR-suodattimen vaihto" muiden suodattimien lisäksi.
siis niinkun suodatamaan sen pakokaasun(eli lian pois)tyylin DPF pönikkä egr putkeen
niin se on sitten sama kun sen tulppaisi että sillä olis puhtaana pitävä vaikutus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Öljy siellä imusarjassa/ahtoputkissa on ihan normaalia. No ei välttämättä ihan uudesta turbosta paljoa vuoda öljyä, mutta pikkuhiljaa se alkaa sitä öljyä sinne vuotamaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

xin811 kirjoitti:Öljy siellä imusarjassa/ahtoputkissa on ihan normaalia. No ei välttämättä ihan uudesta turbosta paljoa vuoda öljyä, mutta pikkuhiljaa se alkaa sitä öljyä sinne vuotamaan.
Eikä se öljy useinmiten edes turbosta tule, vaan huohotushöyryistä jotka kulkeutuvat huohotusletkun kauttaa turbon ilmanottoon.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mika.T kirjoitti:
xin811 kirjoitti:Öljy siellä imusarjassa/ahtoputkissa on ihan normaalia. No ei välttämättä ihan uudesta turbosta paljoa vuoda öljyä, mutta pikkuhiljaa se alkaa sitä öljyä sinne vuotamaan.
Eikä se öljy useinmiten edes turbosta tule, vaan huohotushöyryistä jotka kulkeutuvat huohotusletkun kauttaa turbon ilmanottoon.
Aika usein näin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Hyvää päivää kaikille ja uusi foorumilainen heti kyselemässä..
Olen jonkun verran jo täältä apua saanut mutta nyt on tenkkapoo,eli:
Auto MB e220 CDI VM -03 w211 koppaa.Mittarissa 223 tkm
Viime vuonna heti auton oston jälkeen piti käyttää katsastuksessa ja silloin oli jo nippa Nappa että meni päästöistä läpi. Ajattelin että tukossa on ajanut sen jälkeen reippaamilla kierroksilla. Tiistaina käytin konttorilla ja päästöt nousseet'eka polkasu 2.2 ja viimeinen oli jo yli 4. :twisted:
Käyrä korkealla kotia ja netti auki,en löytänyt varsinaista päästö topikkia joten kysäsen tässä.
Auto kulkee normaalisti,suodatin max 2kk vanha ja OK kunnossa,auto ei savuta korkeilla eikä matalilla kierroksilla. Ainoastaan silloin ko ryntäyttää niinko konttorillaki aluksi mutta normalisoituu hetken päästä. Tarkistin imusarjan läppien kiinnityksen ja kunnossa oli. Imusarjan on tuota uudempaa mallia niin kuin dealer on kuvan laittanut eka sivulle.Eikö auto savuttais korkeilla kierroksilla jos läpät olis kiinni?
Olisin katin rassanu kangella mutta se on semmoinen mutka malli joten jäi nyt tekemättä. Täytyy rälläköidä putki poikki että voi katin putsata.
Huomenna pääsen testeriin mutta mitä voin itte tehdä jo valmiiksi että arvot paranis?
Jos arvoja ihmettelettä niin auto on ruotsin kilvissä.
Kiitokset jo etu käteen.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Erittäin hatara arvaus, EGR juminut auki ja kierrättää moskaa ryntäytyksessä?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Eikös tuo toimi sähköisesti? Pitää huomena käyttää irti ja tutkia.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jackpot kirjoitti:Hyvää päivää kaikille ja uusi foorumilainen heti kyselemässä..
Olen jonkun verran jo täältä apua saanut mutta nyt on tenkkapoo,eli:
Auto MB e220 CDI VM -03 w211 koppaa.Mittarissa 223 tkm
Viime vuonna heti auton oston jälkeen piti käyttää katsastuksessa ja silloin oli jo nippa Nappa että meni päästöistä läpi. Ajattelin että tukossa on ajanut sen jälkeen reippaamilla kierroksilla. Tiistaina käytin konttorilla ja päästöt nousseet'eka polkasu 2.2 ja viimeinen oli jo yli 4. :twisted:
Käyrä korkealla kotia ja netti auki,en löytänyt varsinaista päästö topikkia joten kysäsen tässä.
Auto kulkee normaalisti,suodatin max 2kk vanha ja OK kunnossa,auto ei savuta korkeilla eikä matalilla kierroksilla. Ainoastaan silloin ko ryntäyttää niinko konttorillaki aluksi mutta normalisoituu hetken päästä. Tarkistin imusarjan läppien kiinnityksen ja kunnossa oli. Imusarjan on tuota uudempaa mallia niin kuin dealer on kuvan laittanut eka sivulle.Eikö auto savuttais korkeilla kierroksilla jos läpät olis kiinni?
Olisin katin rassanu kangella mutta se on semmoinen mutka malli joten jäi nyt tekemättä. Täytyy rälläköidä putki poikki että voi katin putsata.
Huomenna pääsen testeriin mutta mitä voin itte tehdä jo valmiiksi että arvot paranis?
Jos arvoja ihmettelettä niin auto on ruotsin kilvissä.
Kiitokset jo etu käteen.
Terve tuloa aiheen pariin
Kat on mutka malli tarkoitaneen että putkesa on mutka ei siinä kat pöntössa?
jos näin eikä ole hitsaus konetta sopivasti ja tarkoitaa sitä pönttöä mikä on heti siinä turbon jälkeen(se on se mikä on useimiten tukossa) niin
sen saa kaiveltua tyhjäksi lyömällä vaikka harjateräksen pätkällä
jommasta kummast päästä näkyyvään elementiin, murenee ja loulta lohkeilee paloiksi mitkä sitten hakka pienmiksi ja karistelee ulos
muistaa vielä tarkistaa että se ulko reunalla oleva"rätti" tulee myös

kannatta tarkistella että EGR sulkeutuu kunnolla
tuo sähkö ohjatu malli harvemmin aukeille jos on mennyt kunnolla kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Joo,tosiaan putkessa on mutkaa eikä kat pöntössä. Mie käsitin että tuo taempi kat on se mikä menee tukkoon,hyvä selvis tuoki.
Illalla vielä ryntäytin moottoria niin coolerilta tulevaputki pullistu jonkin verran mutta parin sekunnin jälkeen se palasi normaaliksi. Tuota moottoriako on nyt ryntäytelly niin lumi pysyy jo valkoisena putken päässä. Taidan huomena irrottaa egr:n vai mikä soli ja putsata sen ennen teatterille menoa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jackpot kirjoitti:Joo,tosiaan putkessa on mutkaa eikä kat pöntössä. Mie käsitin että tuo taempi kat on se mikä menee tukkoon,hyvä selvis tuoki.
Illalla vielä ryntäytin moottoria niin coolerilta tulevaputki pullistu jonkin verran mutta parin sekunnin jälkeen se palasi normaaliksi. Tuota moottoriako on nyt ryntäytelly niin lumi pysyy jo valkoisena putken päässä. Taidan huomena irrottaa egr:n vai mikä soli ja putsata sen ennen teatterille menoa.
Tuolla kuvatus mitä voi tulla vastaan

viewtopic.php?t=23883&postdays=0&postor ... start=1140
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Onkos kukaan kokeilut nohin imusarjoihin ja egr ventiilien putsauksiin
Ultraääni pesuria
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ERG:iä olen putsaillut ultraäänipesurilla, toimii mutta ensin tietysti enimmät kaapien pois.
Imusarja ei mahdu meidän pesuriin kuin osittain ja muutenkin epäilen ettei sieltä paksummat kerrostumat lähde.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:ERG:iä olen putsaillut ultraäänipesurilla, toimii mutta ensin tietysti enimmät kaapien pois.
Imusarja ei mahdu meidän pesuriin kuin osittain ja muutenkin epäilen ettei sieltä paksummat kerrostumat lähde.
Kiitos :)
Täytyy testa miten puhdistuvat
Jahka kapistu tulee
kuusenalle asti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Käytin autoa savu testerissä ja arvot oli: 0,57 ja 0,52 :)
Ei se olekko happea koneeseen kunnolla niin puhistuu se !
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jackpot kirjoitti:
Ei se olekko happea koneeseen kunnolla niin puhistuu se !
Hiukan hankalaa jos on täyteen tullut... ei eikä ole sitää reikää mistä happi kulkee :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Leiman sain mutta pitäisikö ne katit kuitenkin rassata..?
Kyllä se tieten kulutukseen ja kulku puoleen auttaisi.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Jos ajatellaan että mulla toimii tuo Egr venttiili autossa,voiko sen koodata Starilla pois käytöstä?
Kuhan kelit lämpiää niin rassaan katit puhtaaksi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jackpot kirjoitti:Jos ajatellaan että mulla toimii tuo Egr venttiili autossa,voiko sen koodata Starilla pois käytöstä?
Kuhan kelit lämpiää niin rassaan katit puhtaaksi.
Ei *.rila mutta muuten kyllä ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Aihetta sivuten, töissä tullut yksi 200cdi vastaan alumiini imarilla, että oli halki ja laski vedet suoraan imariin. Muistaakseni laski egr kautta suoraan pakoputkeen? Eikös tossa mee kannen takaosassa se egr kanava? Hetken etsittiin vuodon aiheuttajaa, tulihan siinä vaihdettua myös asiakkaan tekemän diagnoosin takia myös toinen kansi ennenkuin vika paljastui tarkemmissa tutkimuksissa :lol:
riepueetu
Viestit: 27
Liittynyt: 23.6.2013 17:08

imusarja läpät

Viesti Kirjoittaja riepueetu »

Moro !

Katselin tuota vanhaa imirajojen läppä aiheista kirjoitelmaa , en saa kuvia näkymään enään.
Pitäisi aloittaa imusarjan pois ottoa omasta w202 200 vm.98 Cdi koneesta, enkä ole sitä ennen tehnyt. Mitä kannattaa ottaa huomioon jotta sen saa kivuttomasti pois ?

Eetu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jossain täällä lie ohjettakin, mutta tässä kiireessä sen verran että helpoin versio se alumiini-imusarjainen eli 202 cdi.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”