560:sen tyhjäkäynti vielä jossain 900 ??

Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

560:sen tyhjäkäynti vielä jossain 900 ??

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Sen lisäilmaluistin siinä ilmanputsarin edessä/alla talvella puhdistin ja se kyllä auttoi siihen, että ne kierrokset tippui reilusta tonnista tai mitä olivatkaan niin 800-900 mutta eikö ne kuuluisi olla vieläkin alemmat, mutta mistä sitten seuraavaksi puhditellaan, niin ja katsatuksessa oli kaikki mitattavt arvot kuulemma tosi hyvät, jos ne jotain vinkkiä antaisi.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa :roll:
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan :?:
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikö tossa koneessa ole tyhjäkäyntiruuvia niiku kaikssa muissaki K(E)-jeteissä??
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa :roll:
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan :?:
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin :roll:
Hetkinen, mitäs pilotilla meinaat, onko joku vuodon ilmaisin :oops: .En ole nyt sitten kokeillut, kun ajanut vaan :D . No kierrokset laskee sinne 600 ,kun laittaa vaihteen päälle mutta kun äsken köytiin oikeen koko huusholli ajelulla,niin pihassa oli jo 1000 kierrosta ja ei laskenut vaikka vähän kaasuttelin.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Sergey kirjoitti:eikö tossa koneessa ole tyhjäkäyntiruuvia niiku kaikssa muissaki K(E)-jeteissä??
Missä päin se ruuvi sitten olisi ja kait sitä voi vähän ruuvailla sitten.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa :roll:
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan :?:
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin :roll:
Tarkoitatko starttipilottia. jos niin mihin sitä
Avatar
Moska
Viestit: 408
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

supersepe kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa :roll:
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan :?:
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin :roll:
Tarkoitatko starttipilottia. jos niin mihin sitä
Kohtiin mistä se vois imeä ylimääräistä ilmaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

täs kuvas on joku ruuvi tyhjäkäynnin säätöö nr. 2. mut en tiä mistä vuosimallista tai litratilavuudesta toi kuva on... mutta M117

http://img90.imageshack.us/img90/6281/img2623jw5.jpg

Ittellä ei o näistä isoista mitää kokemusta mutta pienistä on (MB M102, M103, M104, VW Golf GTI, Audi 2.2 turbo, Volvoja) ja jokaikises vehkees ei ole aikasemmat omistajat ollu tietosia että tyhjäkäyntiä voi säätää omasta ruuvista ja on säädetty seosruuvista... virheellisesti. Ja tuloksena on ollu justii kuvailemasi tyyppinen oire, eli säätövika.

Vielä lisäksi se että kerran käytin tenavaa Bosch virallisessa huollossa, ja jouduin itse huomauttamaan asentajalle että ko. moottorissa on tyhjäkäynninsäätöruuvi kun se oli 25min tuhertanut koneen kanssa eikä saanu konetta käymään matalilla kierroksilla kunnolla.

Ei tarvinu maksaa huollosta mitään :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

supersepe kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa :roll:
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan :?:
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin :roll:
Tarkoitatko starttipilottia. jos niin mihin sitä
juu, starttipilottia tarkotin ja sillä ruiskuttelee kaikki letkut kansien välistä ja suuttimien tyvet, mutta epäilen kyllä edelleen sitä tyhjäkäynti moottoria :roll:
en kyllä ruuvais mistään ruuvista ennen kun on varma että jokin säädöistä olis muuttunut :wink:
kokeilempa tuon vanahan venttiilin millasiin kierroksiin sillä pääsee ja....
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:
supersepe kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa :roll:
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan :?:
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin :roll:
Tarkoitatko starttipilottia. jos niin mihin sitä
juu, starttipilottia tarkotin ja sillä ruiskuttelee kaikki letkut kansien välistä ja suuttimien tyvet, mutta epäilen kyllä edelleen sitä tyhjäkäynti moottoria :roll:
en kyllä ruuvais mistään ruuvista ennen kun on varma että jokin säädöistä olis muuttunut :wink:
kokeilempa tuon vanahan venttiilin millasiin kierroksiin sillä pääsee ja....
Jep, näin me toimitaan ja edelleen heitän, että kaikki pakoputken arvot oli kuulemma tosi hyvät, voisin ne vaikka lapusta kaivaa esille, jos niistä olisi jotain silleen vinkkiä
Avatar
Zeusx
Viestit: 107
Liittynyt: 15.11.2010 8:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeusx »

Ihan sama ongelma mulla, vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin uuden vdo alkuperäisen ja välillä temppuilee edelleen.
W126 V8
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Zeusx kirjoitti:Ihan sama ongelma mulla, vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin uuden vdo alkuperäisen ja välillä temppuilee edelleen.
Suihkuttelin "touhottajan" ohjeiden mukaan starttipilottia ja kullä ne kierrokset sillä hieman nousi eli se kertoo vuodosta siellä liitoksissa, mitä muuten tyhjäkäyntimoottori maksoi.
Avatar
Zeusx
Viestit: 107
Liittynyt: 15.11.2010 8:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeusx »

Itse ostin Turkista noin 150€ kotiin toimitettuna. En ole ehtinyt vuotoja sen tarkemmin testaamaan laitoin tyhjäkäynti säätimen liitoksiin ja suuttimiin päin menevään liitoksiin klemmarit oli putken pätkät niin kovettuneet ja löysät. Ei ihme, että pientä vuotoa esiintyy. Nyt viime ajo reissulla ei vikaa ilmaantunut.
W126 V8
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Zeusx kirjoitti:Itse ostin Turkista noin 150€ kotiin toimitettuna. En ole ehtinyt vuotoja sen tarkemmin testaamaan laitoin tyhjäkäynti säätimen liitoksiin ja suuttimiin päin menevään liitoksiin klemmarit oli putken pätkät niin kovettuneet ja löysät. Ei ihme, että pientä vuotoa esiintyy. Nyt viime ajo reissulla ei vikaa ilmaantunut.
auttoiko nämä klemmarit sinulla vuotoon, vai oliko muuten ilman vikaa tämän reissun
Avatar
Zeusx
Viestit: 107
Liittynyt: 15.11.2010 8:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeusx »

Nyt pari kertaa tänään ehdin ajella, niin ei vikaa ilmaantunut toivottavasti korjaantui.

Kyllähän toi starttipilotti testi on hyvä, kun sillä liitokset kokeilee ja jos vuotoja löytyy kannattaa tiivistää liitokset. Varsinkin jos löytyy monta pientä vuotoa, niin kyllä se vaikuttaa paljon.

Huomenna voisin ottaa kuvia omasta
W126 V8
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”