mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

GLK 4Matic voimansiirron öljyt ja värinät

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit -> Voimansiirto
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1356
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 20.9.2020 16:55    Viestin aihe: GLK 4Matic voimansiirron öljyt ja värinät Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En tiedä onko tämä nyt oikeassa topicissa, kun eihän tuo GLK ole varsinaisesti maastoauto vaan lähinnä vain rotvallinreunan ylittäjä.
Kysymys on kuitenkin lyhykäisyydessään tämä. Olenko ymmärtänyt oikein, että jakovaihteistossa on sama öljy kuin vaihteistossa? Ja, mikäli öljy on sama kuin vaihteistossa, niin vaihtuuko se samalla kun vaihteistoöljy vaihdetaan? Jakovaihteistossa kuitenkin on, ainakin varaosakuvan perusteella, proput öljyn tyhjennykselle ja täytölle. Kyseessä on siis 2014 GLK 4Matic 7GTronic automaatilla.[/b]
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078


Viimeinen muokkaaja, Väsynyt Mies pvm 09.10.2020 18:55, muokattu 3 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1356
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 21.9.2020 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu kyllä on sama öljy kuin vaiheistossa ja vaihtuu/vaihdetaan samalla, kun vaihteistoöljyt vaihdetaan. Näin vastasivat paikallisessa merkkiliikkeessä.

Hieman tuntuu kyllä oudolta, että jakolootassa pyörii ohkanen automaattivaihteistoöljy. Enhän minä näistä mittään ymmärrä, mutta äkkikseltään tuntuu aika kyseenalaiselta järjestelyltä. Voisi kuvitella, että hypoidi tuollaseen jakariin paremmin sopisi.
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4119
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 21.9.2020 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onpahan iso öljytilavuus ja vaihtuu usein.
Kaikkihan jotka tietää miten kestäviä jakolootan laakerit näissä, vaihtelee öljyt vähän ennen jo kuin vaihtoväli täynnä Very Happy
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1356
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 21.9.2020 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kilander kirjoitti:
Onpahan iso öljytilavuus ja vaihtuu usein.
Kaikkihan jotka tietää miten kestäviä jakolootan laakerit näissä, vaihtelee öljyt vähän ennen jo kuin vaihtoväli täynnä Very Happy


No 77tkm ja 6 vuotta oli mittarissa, kun vaihteistoöljyt meni nyt vaihtoon. Tiiä sitten olisko se 60tkm jatkossa sopiva vaihtoväli lootaöljyille.
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4119
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 22.9.2020 8:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eiköhän se 60 000 km ole ihan ok.
Ja itellä oli n. 180 000 km mittarissa kun alkuperäiset laakerit meni vaihtoon.
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1356
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 22.9.2020 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kilander kirjoitti:
Eiköhän se 60 000 km ole ihan ok.
Ja itellä oli n. 180 000 km mittarissa kun alkuperäiset laakerit meni vaihtoon.


Vaihdoitko itse laakerit vai teetitkö jossain?
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4119
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 23.9.2020 8:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei tullut ite alettua harjoittelemaan, ulkoistin Lintoselle.
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1356
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 06.10.2020 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Käytin männä viikolla Kelkkaa paikallisella merkkihuollolla, olin tilannut peräöljyjen vaihdon. Vein auton ja jäin odottamaan, kun eihän siinä nyt niin kauan mene. Eikä mennytkään, rapia puol tuntia ja asentaja ajaa auton ulos hallista ja tuo avaimet tiskille. Kysyin, että näkyikö mitään hälyttävää, johon asentaja vastasi, että ei ihan oli kirkkaat öljyt perässä. Johon minä kysyin, että niin kummassakin? Asentaja siihen vähän ihmeissään, että miten niin kummassakin, että eihän niitä vaihdeta kuin takaperään. Minä siinä ihmettelin, että olin kyllä tilaavinani öljyn vaihdon kumpaankin perään, eteen sekä taakse. Ei niitä kuulemma kuulu näihin etupäähän vaihtaa, eikä ole tarvekkaan, kun ei etuperissä ole ikinä ollut mitään vikaa. Etukardaaneja on kuulemma mennyt joitakin, mutta perissä ei ole ikinä ollut mitään.

No pyysin kuitenkin huoltoneuvojaa ottamaan selvää, että onnistuuko ja mitä etuperän öljynvaihto kustantaa. Johon hän ystävällisesti lupasi palata seuraavana päivänä. Soittikin ja kertoi, että etuperään menee sama öljy kuin taaksekin ja uudet öljyt laitetaan sisään vetoakselin reiän kautta. Ilmoitti hinnankin kyseiselle toimenpiteelle, mutta varoitti samalla, että kannattaa huomioida, että työhön liittyy riski. On vaarana, että vetoakselin laakeri, eli perän poskilaakeri, saattaa hommassa vaurioitua ja sitten edessä on perän vaihto.
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27466

 LähetäLähetetty: 06.10.2020 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Etuperässä on 0,55 litran öljytilavuus ja öljy vaihtuu todella helposti ilman mitään riskiä niin että täyttää tyhjennyspropusta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6305

 LähetäLähetetty: 06.10.2020 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väsynyt Mies kirjoitti:
Voisi kuvitella, että hypoidi tuollaseen jakariin paremmin sopisi.


Jos siellä ei ole toisiaan vasten liukuvia pintoja niin hypoidi öljy on avain turhaa.
Mutta toki. Nykypäivän automaattilirut on niin ohuita että soisi siellä hieman tymäkämpää tavaraa olevan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1356
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 06.10.2020 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Etuperässä on 0,55 litran öljytilavuus ja öljy vaihtuu todella helposti ilman mitään riskiä niin että täyttää tyhjennyspropusta.


Sen pienen tilavuuden ne haluttaisi vaihtaakin. Täytyy vaan keksiä joku kätevä konsti, millä ne saa purkista perään riittävän joutuin ja tiiviisti, ettei samaa tahtia valu kengille.
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1356
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 09.10.2020 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuossa männä viikonloppuna kävin GLK:n kanssa Savossa. Oli ensimmäinen pitempi reissu kyseisen auton kanssa. Siinä aloin kiinnittää huomiota, että isommilla vaihteilla 5-7, kun joutuu vedättämään, niin tuntuu lievää tärinää. Kylmällä autolla tuntuu enemmän ja häviää oikeastaan kokonaan kun auto on kunnolla lämmennyt. Nyt olen sitten tässä kotinurkissakin pyöriessä tehnyt saman huomion. Taajamanopeuksissa kevyellä kaasulla ajellessa ei tunnu mitään, mutta kovemmin kuormittaessa tuntuu tärinää. Olisko siellä moottorin kumityynyt jo ehtoopuolella? Tässä näyttää olevan jonkinlainen sähkösysteemi niissä kumityynyissä, tai ainakin niihin menee joku johto kumpaankin tyynyyn. Mikähän sen toiminta-ajatus on?
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit -> Voimansiirto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit