Käynnistyy huonosti pakkasella

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Käynnistyy huonosti pakkasella

Viesti Kirjoittaja JSO »

W220 320cdi käynnistyy todella huonosti pakkasella, starttaa hienosti muttei tahdo vaan käynnistyä. Kun käynnistyy niin jossei heti paina kaasua niin sammuu ja taas saa sahata. Hehkun merkkivalo jää palamaan kun auton vihdoin saa käymään, tämähän kielii rikki olevista hehkuista mutta onko niillä tosiaan näin radikaali vaikutus jo - 1 kelillä?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Syynä mitä todennäköisimmin suuttimien ohivuoto paluupuolelle.
Oireet tulee esille juuri kelien kylmetessä.

Toki muutkin ilmavaivat oireilee vaikeana käynnistymisenä.
Rail-paineensäädinkin voi vuotaa tiivisteistä läpi paluupuolelle, mutta lähtisin ensimmäiseksi mittaamaan suuttimien ohivuodot.

EDIT: Lähtee kyllä pikkupakkasessa käyntiin hehkuvikaisenakin.
Viimeksi muokannut Mika.T, 19.12.2019 17:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mika.T kirjoitti:Syynä mitä todennäköisimmin suuttimien ohivuoto paluupuolelle.
Oireet tulee esille juuri kelien kylmetessä.

Toki muutkin ilmavaivat oireilee vaikeana käynnistymisenä.
Rail-paineensäädinkin voi vuotaa tiivisteistä läpi paluupuolelle, mutta lähtisin ensimmäiseksi mittaamaan suuttimien ohivuodot.

EDIT: Lähtee kyllä pikkupakkasessa käyntiin hehkuvikaisenakin.
Muuten sama kone mutta 2syl vähemän lähti hyvin käymään niinkin penessä pakasessa kuin -30c kolmella hehkulla 1hehku/-10c siis ainkin riittä vielä käynistymisen


ääni tuolle suutimien paluu vuodolle kuvaliset tarkistus ohjeet löytyy palstalat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Täytyy noi ohivuodot mitata. Eli siis säädinkin vois aiheuttaa tämmöstä? Edellinen omistaja puhu että on antanut vikakoodia rail paineanturille mut oisko menny sit sekasin ja tarkotti säädintä :nocando: Tänään huomasin että välillä kun kiihdyttää kaasu pohjassa niin auto sammuu ja lävähtää epc valo mittaristoon, tätä ei tee läheskään joka kiihdytyksellä mutta välillä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JSO kirjoitti:Täytyy noi ohivuodot mitata. Eli siis säädinkin vois aiheuttaa tämmöstä? Edellinen omistaja puhu että on antanut vikakoodia rail paineanturille mut oisko menny sit sekasin ja tarkotti säädintä :nocando: Tänään huomasin että välillä kun kiihdyttää kaasu pohjassa niin auto sammuu ja lävähtää epc valo mittaristoon, tätä ei tee läheskään joka kiihdytyksellä mutta välillä.
Sopii molempiin sekä kolmanteenkin eli siihen anturiin(jos on liimantuunut)

mutta tuosta suutin jutusta liikeelle

E: tuolla kuvatus miten tutkia viewtopic.php?t=23680
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Löytyy ohivuodon mittaukseen vermeet kun ne askartelin bemariin joskus, täytyy koittaa jos sopis suoriltaan. Onko säätimiä/antureita siis kolme? Missä nää kaikki sijaitsee?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Luultavasti sopii, bossilaiset suuttimet varmaan bemarissakin oli...

OM613 säädin railin takaosassa, anturi etuosassa. Säätimessäkin on yksi 0-rengas mikä voi katketa (siis säätimen karan tarkertelun lisäksi).

Anturin vikakoodi voi tässä tapauksessa tarkoittaa vain sitä että on trigannut vuodoista johtuvan alhaisen paineen. Kuulopheisiin mitkä perustuvat vielä pahimillaan yleismallin vikakoodeihin, joutuu aina suhtautumaan skeptisesti.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Joo ohivuotoahan sieltä löyty, mitään tarkkoja määriä en mitannut, kolme oli ok mutta 3syl suuttimesta tuli yli tuplat näihin verrattuna ja 4syl ja 6syl lähes tuplat.
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Vaihdoin nyt noi kolme suutinta, ei näyttänyt auttavan kylmäkäynnistykseen mutta enään ei sammu täyskiihdytyksessä eli ei nyt turhaan tullu vaihdettua. Täytyy jatkaa tutkimista :nocando:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Teeppä se ohivuotomittaus uudelleen, kylmänä.

En muista mikä oli vielä hyväksyttävissä mutta jos siellä on useampi suutin jotka on vähän siinä ja siinä rajoilla niin se vaikuttaa heti käynnistyvyyteen.

Onko autossa OM613 vai 648 moottori?
Noista 613:nen on aika herkkä ilmavuodoille.
648:ssa on tankissa sähkönen siirtopumppu joten siinä ei oikeastaan ikinä esiinny ilmavaivoja kun linjat on paineistettuna heti kun virrat kääntää päälle (vuotaisi siis ulospäin jos jossain on vuotoja)
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

On tehty ja nyt oli kaikissa aikalailla sama pieni määrä, kolme suutinta vaihdoin siis nyt ja kolme tohon on vaihdettu alkuvuodesta. Om613 toi on, o-renkaat vaihtelinkin jo pari viikkoo sitten kirkkaisiin ps-letkuihin mut onko näissä vielä muita yleisiä paikkoja mistä hörppii ilmaa?
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Mites toi kp-pumppu, ulospäin ei vuoda mut voiko ns sisäsesti vuotaa niin että vaikuttaa käynnistyvyyteen?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JSO kirjoitti:On tehty ja nyt oli kaikissa aikalailla sama pieni määrä, kolme suutinta vaihdoin siis nyt ja kolme tohon on vaihdettu alkuvuodesta. Om613 toi on, o-renkaat vaihtelinkin jo pari viikkoo sitten kirkkaisiin ps-letkuihin mut onko näissä vielä muita yleisiä paikkoja mistä hörppii ilmaa?
On niistä usein niistä letkuista
o rinkiulat on vain teko hengitystä

näkyykö ilmaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”