mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Automaattiloota
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W203 / R170, sedan, farmari, avo -> W203 / R170 voimansiirto
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5045
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 10.4.2019 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pentti Hirsjärvi kirjoitti:
Kertauksen vuoksi koko operaatio vielä kerran:
Ensimmäisellä korjaamolla lootaan vaihdettiin öljy, suodatin, johdnlevy ja töpseli. Hintaa tuli 500€. Myös tämän korjaamon diagnoosi oli: luistaa!
Sitten auto vietiin toiseen korjaamoon starin piuhan päähän. Liveseuranta yms. diagnosointi antoi saman tuomion: luistaa!
Ruotsista tilattiin vaihtoloota hintaan 1000€. Sitä odotellessa vanha laatikko irrotettiin ja siitä purettiin johdinlevy, pistoke jne... .
"Uuden" laatikon tultua se purettiin ja osat laitettiin siihen. Samalla uusittiin kyb-venttiili. Öljyt vaihdettiin huuhtelemalla ja sitä meni n. 12 litraa.
Laatikko laitettiin paikalleen ja tehtiin tarvittavat "opetukset" ja muut loitsut jotka asiaan kuuluu.
Huoltokirjasta löytyy merkintä vaihteisto-öljyn vaihdosta 140000 km:n kohdalta.
Nyt vaihteet vaihtuvat nätisti, eikä normi kiihdytyksessä vaihtoa juuri huomaa, kuin kierroslukumittarista.
Ainoastaan kylmänä D- tai R-asennossa jarrulla pidättäessä jyristää hieman.
Lämpimänä ei jyrise. Vanha lootakin jyristi kylmänä varsinkin pakilla.
Onkohan tyhjäkäynti liian pieni; vapaallakin vain n.600-700 r/min.
Vaihde päällä tippuu 500:n kiekkaan.
Paljonko tyhjäkäyntikierrosten kuuluu olla, minusta tuo on liian pieni.


Laitoitko vanhasta turbiinin? Vai uudesta?

Itse vaihdoin 202 lootan, sit se porsi ja vaihdoin toisen ja kun sekin antautui meni vehe purkuun. Vanha loota mielestäni mulla jätti kiertoon jotai tai turbiiniin ja se paska kiersi siellä ja teki uudet tuhot tms.

Koko linjasto pitäisi huuhdella tai pikemminkin pestä jollain liuotinpesulla ja kuivata hyvin ja sit uutta öljyä ...

Toivottavasti kilometrejä tulee nyt hyvin ja vaihtele 60tkm välein huuhtelemalla niin sit ei jää epäilystä että ois itsessä vikaa jos jotain hajoaa.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 166
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 11.4.2019 6:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja jyrinään: yksi mahdollinen vikakohde turbiinin lisäksi on moottorin tukikumit.

Helppo testi:
Kokeile konepelti auki, jarru pohjassa D:llä ja R:llä antaa kaasua. Ja tsekkaa hyppääkö jompikumpi moottorin puoli huomattavasti kaasuttaessa.

Mulla pakilla jyrisi oma CLK, ja koneen vasen laita pomppasi melkein kymmenen senttiä ylös pakkia vasten kaasuttaessa. Tukikumii vasemmalla oli aivan valmis.
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pentti Hirsjärvi



Liittynyt: 19 Maa 2019
Viestejä: 23
Paikkakunta: Tampere

 LähetäLähetetty: 11.4.2019 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulipas annettua väärää tietoa turbiinista. Vaihtolootan mukana myös turbiini vaihtui. Kävin tänään ko. korjaamolla ja siellä asia kerrottiin.
Asentaja tarkisti laatikon öljymäärän ja totesi sen hieman vajaaksi. Öljyä lisättiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W203 / R170, sedan, farmari, avo -> W203 / R170 voimansiirto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit