Mitä maksaa 124 ylläpito ?

Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Onko joku mersumalli vielä edullisempi ajettava ja ylläpidettävä paljon ajavalle?
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

pekkovee kirjoitti:Onnellinen on nimittäin mies, jolla on W124
Ei ole, voin vahvistaa. Vuonna 2013 myin viimesimmän mersun poies, ei ole ikävä, varsinkaan satalankkua. Ehkä jos mersun ottasin, se olisi vähintään vuosimallia 2010.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

miqum_86 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:Onnellinen on nimittäin mies, jolla on W124
Ei ole, voin vahvistaa. Vuonna 2013 myin viimesimmän mersun poies, ei ole ikävä, varsinkaan satalankkua. Ehkä jos mersun ottasin, se olisi vähintään vuosimallia 2010.
Kyllä siitä onnellisuudesta karisee muistotkin viimeistään pajareissun jälkeen tuollaisen uudemman kanssa :lol:
Nimimerkillä kokemusta on.
Ihan käsittämättömiä vikoja, ihan käsittämättömän vähillä kilometreillä, ihan käsittämättömän hintaisia korjata :wink:

Kyllä W124 kestää vertailun ajo-ominaisuuksiltaankin aika paljon uudempiin muun merkkisiin, puhumattakaan ylläpidon helppoudesta ja edullisuudesta.
Jälkimmäisessä se hakkaa uudemmat mersutkin sata-nolla.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Voi olla ettei mene montakaan vuotta kun nämä autot kielletään liikenne käytöstä.
Saaste päästöjen takia.
Riippuu kuka pääsee vallankahvaan.
Vihreät kieltäisi heti..
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuulilasissa verrattiin taannoin w124 ja audi 100 rinnakkain. Mersusta muistan toimittajien todenneen, että lähtökohtaisesti 124 on rakennettu myös huollettavaksi. Näin eivät todenneet audista. Kyseessä oli joku käytettyjen vertailu silloin kun julkaisivat vielä ”Turboa”.

Lämpimät muistot omille Kakkosnelosille, aika ei enää palaa🤨
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pappi kirjoitti:Tuulilasissa verrattiin taannoin w124 ja audi 100 rinnakkain. Mersusta muistan toimittajien todenneen, että lähtökohtaisesti 124 on rakennettu myös huollettavaksi. Näin eivät todenneet audista. Kyseessä oli joku käytettyjen vertailu silloin kun julkaisivat vielä ”Turboa”.

Lämpimät muistot omille Kakkosnelosille, aika ei enää palaa🤨
Pitänee jossain määrin paikkansa uudemmissakin mersuissa, ainakin moni muu merkki on sitten vielä hankalampi :lol:

Polttoainetalous ja suorituskyky on sellaiset missä satalankku häviää uudemmilleen.
Ja tietysti kolariturvallisuudessa jos sattuu kohdalle..
Muutoin ei ole mielestäni juuri moitittavaa, penkki voisi olla parempi ja ohjauspyörän korkeus säädettävissä.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tässähän oli kyseessä vain huoltokulut. Kun aletaan pelaan pääomakuluilla, niin taitaa tuo halvin pitomersu miten vain laskettuna olla karvalakki a-sarjalainen (tai Smart, jos sellaiset lasketaan).
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Leemu kirjoitti: Polttoainetalous ja suorituskyky on sellaiset missä satalankku häviää uudemmilleen.
Omat kokemukset on että polttoainetalous riippuu minkälaista ajoa on.
Kaupunki painotteisessa ajossa tuo ero on mielestäni pieni.
Maantie painotteisella ajolla on isompi ero.
Esim. W124 300D turbo noin 8-9litraan ja C250CDI aut.- 2012 noin litran vähemmällä omien kokemuksien mukaan.
Autojen koko ja paino suht vertailu kelposia.
Suurin ero tulee vaihteistosta ja välityksistä.

Mitä oon lukenut niin w211 320cdi(v6) näyttää kuluttavan saman
kuin tuo 300dt todellisuudessa( ja paperissa) vaikka on 7-vaihteinen. Kehitystä :roll:

Suorituskykyä voi optimoida kummastakin mutta kun istuu paljon ruuhkassa ja ajellaan muitten mukaan suorituskyky on toissijainen asia. :wink:

Rehellisesti sanoen niin just suorituskyvyssä ja miten tasaisesti ja hienosti se on saatu ulos on se isoin ero.
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

204 kirjoitti:Voi olla ettei mene montakaan vuotta kun nämä autot kielletään liikenne käytöstä.
Saaste päästöjen takia.
Ihan uudemmat ovat tosi puhtaita kun kaikki on ok.
https://www.thisismoney.co.uk/money/car ... sions.html

Mut kaikki nämä muut. Kylymänä käyvät mottorit jotka eivät koskaan lämpiä kunnolla
saavuttaakseen kunnon puhdistuksen kun seisovat ruuhkissa. Kun sit puhdistus käynistyy mitä sieltä sit tupruaa.
Oli se diesel tai bensa paskaa tulee.

Vanhemmissa dieseleissä(w124) nuo hiukkaset on sen verran isoja että ne näkyy ja köhii pois :wink: mutta esim. suora suihku bensan mikro partikkelit jotka ei näy menee soluihin ja veren kiertoon. Mikä sitten on hyvä. :roll:
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

turbocompound kirjoitti:
Leemu kirjoitti: Polttoainetalous ja suorituskyky on sellaiset missä satalankku häviää uudemmilleen.
Omat kokemukset on että polttoainetalous riippuu minkälaista ajoa on.
Kaupunki painotteisessa ajossa tuo ero on mielestäni pieni.
Maantie painotteisella ajolla on isompi ero.
Esim. W124 300D turbo noin 8-9litraan ja C250CDI aut.- 2012 noin litran vähemmällä omien kokemuksien mukaan.
Autojen koko ja paino suht vertailu kelposia.
Suurin ero tulee vaihteistosta ja välityksistä.

Mitä oon lukenut niin w211 320cdi(v6) näyttää kuluttavan saman
kuin tuo 300dt todellisuudessa( ja paperissa) vaikka on 7-vaihteinen. Kehitystä :roll:

Suorituskykyä voi optimoida kummastakin mutta kun istuu paljon ruuhkassa ja ajellaan muitten mukaan suorituskyky on toissijainen asia. :wink:

Rehellisesti sanoen niin just suorituskyvyssä ja miten tasaisesti ja hienosti se on saatu ulos on se isoin ero.

Ehjä v6 om642 tankista mitattu kulutus pitkässä matka-ajossa 6.6 litraa ja kaupungissa 7.5 litraa. Mainio kulutus voimaan nähden. Puolilämpimänä nurkka-ajossa sen 7-8 riippuen kaasujalasta. Täytyy ottaa huomioon että tälläisellä tekniikalla kuitenkin se kiihdyttelykin haluttuun nopeuteen on melko rivakkaa verrattuna 124 aikakauden dieseleihin ja silti kulutukset pysyy hyvänä. Toisaalta, ihansama mitä nämä vie polttoainetta kun rahaa palaa näiden ylläpitoon siitä huolimatta aivan järkyttäviä määriä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”