V.A.G. = Vanjan Autona Golf - myyty uuteen kotiin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

V.A.G. = Vanjan Autona Golf - myyty uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kuten jo Väyry-topicissa totesin, niin S210 vaihtui sitten trokariliikkeessä tuommoseen Glonkswagen Gloffiin eli siis Kolopallo talouskoneeseen. Virallinen nimi lienee oikeasti Volkswagen Golf Variant Pacific 1,6 16V vm 2005.

Kuva

Kaikkihan nyt tietävät varmaan miltä tuommoinen näyttää, mutta laitoin tähän nyt yhden kuvan tänään tallilta otettuna. Lisää sitten myöhemmin.

Nuo farkuthan ovat vielä tuolla vuosimallilla mk4 Golffeja, mikä dataa tutkiessa hieman yllätti. Mutta samapa tuo.

Väri on joku Silberblau Metallic tms. ja varusteita on ihan tarpeeksi ja kaikki ainakin topimivat vielä toistaiseksi, jopa kuskin persegrilli. Tuon ikäisessä alkaa olla jo varusteita jopa Golffisakin (autojen makaroonilaatikko), jotka ovat kuitenkin Mersuihin tottuneelle jo aika itsestään selviä, ainakin Väyrystelijöille.

Eli nämä ainakin löytyvät: ABS-jarrut, Ajotietokone, Automaatti-ilmastointi, Sisältä säädettävät sähköiset sivupeilit, isofix, istuinlämmittimet, kaukosäätöinen keskuslukko, kuskin penkin korkeudensäätö, ohjaustehostin, Sähkölasit kaikissa ovissa, sävylasit, tavaratilan suojaverho, vetokoukku.

Kilometrejä Glonkswagenilla on takan tasan 252 tkm ja jakopää on rempattu 14 tkm sitten ja kytkin viime viikolla. Kahdet ok kuntoiset renkaat, kesäkumit ovat Continentalit ja talvinakit Nordmark 4 tms.

Toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen, vaikkei tämä nyt ihan priima ole. Ihan hyvältä tuntuu ja onhan niitä Väyrysiä ennenkin vaihdettu VAGgilaisiin. Edellinen VAG jäi sen kaupan tuloksena kuudeksi vuodeksi taloon. Mitenköhän tämän kanssa käy? No, lisää juttua myöhemmin.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 21.9.2019 9:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tuohan on hyvin läheistä sukua rouvan Skodalle. Ei muuta kun, hyviä svingejä ja putteja pelin parissa!
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itsellä oli vastaava diesel taannoin. Pieniruokaisin auto mitä minulla on ollut. Tilat riittävät kun ei tarvinnut turvaistuimien kanssa pelata.

Polttimoiden vaihto on aika työlästä. Ainakin dieseliin.

Kokemuksia luetaan mielellään. Hyvä käyttöauto.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Dieselross
Viestit: 47
Liittynyt: 28.3.2017 1:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Tuollainen just saman näköinen ja ikäinen 1,9 TDI saattaisi tulla joutavana myyntiin seuraavien 12 kk aikana, anopin käytössä ollut ja mittarissa maltilliset n. 220 tkm. Sillä vaan, että jos noihin golffeihin viriää enemmäkin kiinnostusta. :roll:
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Tuossa 16-tappisessa koneessa muuten kannattaa käyttää polttoaineena 98:a. Käy tasaisemmin, kaasuläppäkotelo pysyy siistimpänä jne.
S204, AZT250
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Höömy kirjoitti:Tuohan on hyvin läheistä sukua rouvan Skodalle. Ei muuta kun, hyviä svingejä ja putteja pelin parissa!
Kiitos, tutultahan tämä tuntuu. Olihan meillä tosiaan noin kuuden vuoden ajan käyttiksenä Octavia 1,9TDi 2003.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Pappi kirjoitti:Itsellä oli vastaava diesel taannoin. Pieniruokaisin auto mitä minulla on ollut. Tilat riittävät kun ei tarvinnut turvaistuimien kanssa pelata.

Polttimoiden vaihto on aika työlästä. Ainakin dieseliin.
Juu, ihan passelin kokoiselta tuntuu, vaikkakin jään hieman kaipaamaan Väyrysen tavaratilan suuruutta kun penkit ovat kaadettu.

Sen verran itsekin katsellut tuonne konetilaan juurikin polttimoiden vaihdon osalta, että ainakin kuskin puolella taitaa joutua ottamaan akun pois tieltä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Dieselross kirjoitti:Tuollainen just saman näköinen ja ikäinen 1,9 TDI saattaisi tulla joutavana myyntiin seuraavien 12 kk aikana, anopin käytössä ollut ja mittarissa maltilliset n. 220 tkm. Sillä vaan, että jos noihin golffeihin viriää enemmäkin kiinnostusta. :roll:
Pidän mielessä jos esim. Focus antautuu ja dieselin hinta järkevöityy tms.
Garcia kirjoitti:Tuossa 16-tappisessa koneessa muuten kannattaa käyttää polttoaineena 98:a. Käy tasaisemmin, kaasuläppäkotelo pysyy siistimpänä jne.
Tätä mietinkin kun kävin tankkaamassa. Ohjekirja mainitsee, että 95 käyttö saattaa nostaa kulutusta ja vaikuttaa käyntiin. Tankkasin silti 95:sta. Jatkossa varmaan sitten 98:a.

Sitten vikoihin mitä tässä on. Ruostetta on parissa kohtaa enemmän ja vähemmän alkavana korissa, mutta Väyryseen verrattua pientä. Pohja on ehjä ja siisti. Ruosteista lisää myöhemmin kuvien kanssa.

Myyjä mainitsi parista viasta, pakoputkessa pikku vuoto ja joku pyöränlaakeri ääntää hieman.

No, se vuoto oli putkiston n.11 cm pitkässä välikappaleessa joka oli hapertunut olemattomiin ja paikkailtu letkuklemmarein kiinitetyllä kaljatölkillä tms. ja paksusti paikka-aineella. Viritelmä sanoi itsensä irti heti kun pääsin Klonksilla autoliikkeestä kotiin Järvenpäähän. Eilen vein Klonksin nosturille ja naureskelin sitä tein-ihan-itse viritelmää. Hassu paikka säästää kun kyseinen ihan VAG'in oma väliputki maksaa Motonetissä 6,90€. Tänään hain osan ja vaihdoin, niin kyllä hiljeni.

Joku pyöränlaakereista tosiaan ääntää, joten täytynee perehtyä miten homma hoituu.

Yksi vika oli mitä myyjä ei ollut huomannut, että kuten jo siinä Octaviassani, on ovilukossa oleva sisävalon mikrokytkin rikki. Eli kun avaa kuskin oven, niin sisävalo ei syty. Autoon tullessa tämä ei haittaa, jos käyttää kaukosäädintä, niin sisävalo syttyy kyllä. Mutta haittaa silloin, jos esim. kesken matkan pysähtyy pimeässä käymään vaikka kusella, niin kuskin ovea avatessa ei se sisävalo eikä oven alareunassa oleva varoitevalo syty. Koko uusi ovilukkokappale maksaa toista sataa. Mutta jos viitsii irrottaa sen itse ja vaihtaa siihen tusinamallin mikrokytkimen, homma maksaa reilun kympin, Octaviassa en jaksanut vaivautua, saas nähdä miten tässä käy.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 20.12.2018 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

mulla on juuri samanlainen mutta paria vuotta vanhenpi.
ja olen ajellut jonkun mitä lie 20 tonnia vuosi ja joitian kuukausia takana, yks katsastus. olen kokoajan tankannut ysivitosta, ei kulutuseroa, kulutus on matala pitenmillä ajoilla, mutta työajossa, näillä keleillä 7km sivu, 4 liikennevalot ja kylmäkäynnistys kulutus näyttää ysiä. normaalisti matkaa ajellessa näyttää aina yleensä 6.2 keskikulutukseksi maantievauhdeilla, joskus olen saanut näyttämään 5.3 kesäkelillä rauhallisella maantieajolla optimiolosuhteissa. tuolle välille mitä tapaan ajella, 100km per sivu 80kmh aluetta.-

alusta on pehmeä, mutta sillä on mukava ajaa kohtuullisia nopeuksia töyssyisillä mettäteilläkin.

varusteet on samat kuin sullakin, joku tummeneva taustapeili vielä taitaa olla, ja koukku puuttuu. talvirenkaina ovat samanlaiset nordmanit kuin sinulla, ne ovatkin mainiot renkaat. kesäksi ostin uudet nordman kesärenkaat, jotka nekin olivat hyvät.

vikavaloja joskus palaa, ja yksi vikakin on ollut, lähti egr venttiilistä plommi irti ja se piti aika mukavaa meteliä, ja maksoi satkun uusi. vikavalon palaminen toisinaan johtuu lampdanjohdosta jonka ole korjannut pohjasta, vähän huonosti ja sora ek:lla joskus siihen ilmeisesti osuu kiviä, ja pohjamuovien puute heittää joskus isoissa lammikoissa vettä jonnekkin joka myös heittää joskus vikavaloa kehille.

e-villestä piuha maksoi 20e, ja ilmainen vdc lite ladattuna läppärille, niin vikakoodit voi lukea ja nollailla. ei hätäpäivää kun adolffilla ajaa.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Tuo oven mikrokytkin juttu on todella yleinen vaiva tämän ikäisissä VAG autoissa.
Pojan Boraan vaihdoin koko lukkosysteemin uuteen. Tilasin netistä hinta oli 43€ ainakin viime kesänä, Suomessa 89€. Vaihto ei mikään paha rasti jos vaan muistaa miten oven lukkonuppi meni ja miten, muuten jää jumiin koko ovi..

Edelliseen ex-Passattiin vaihdoin kaikki lukkosysteemit uuteen

Itse en kyllä jaksaisi lähteä pelkkää mikrokytkintä vaihtamaan kun helpommalla ja muutaman kympi köyhempänä saa kokonaan uuden lukkosysteemin
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

RATSUNI kirjoitti:Tuo oven mikrokytkin juttu on todella yleinen vaiva tämän ikäisissä VAG autoissa.
Pojan Boraan vaihdoin koko lukkosysteemin uuteen. Tilasin netistä hinta oli 43€ ainakin viime kesänä, Suomessa 89€. Vaihto ei mikään paha rasti jos vaan muistaa miten oven lukkonuppi meni ja miten, muuten jää jumiin koko ovi..

Edelliseen ex-Passattiin vaihdoin kaikki lukkosysteemit uuteen

Itse en kyllä jaksaisi lähteä pelkkää mikrokytkintä vaihtamaan kun helpommalla ja muutaman kympi köyhempänä saa kokonaan uuden lukkosysteemin
Hyvää infoa ja hyviä pointteja. Tämä lukkojuttu on kuitenkin tehtävä-listalla jälkipäässä. Täytynee surffata netissä jos jostain löytäisin edullisesti tuon koko lukkohässäkän.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt niitä luvattuja kuvia, tosin ruostekuvat tulevat vähän myöhemmin. Kuvat taltioitu edellisen omistajan nettiauton myynti-ilmoituksesta ja pari kuvaa autoliikkeen tämän syksyn ilmoituksesta. Olen muuten tuon Golffin neljäs omistaja, en laske paria autoliikettä väleissä mukaan tähän lukuun vaan ainoastaan yksityiset omistajat. Omistusketju menee jotenekin seuraavasti:

1. Yksityisomistaja; Hki 6/2005 - 11/2010
- Delta-Auto Herttoniemi: Hki -
2. Yksityisomistaja 2/2011 - 2/2018
- Automyymälä Helsinki Oy; Vantaa -
3. Yksityisomistaja, Espoo 3/2018 - 5/2018
- Porkkalan Auto Oy; Vantaa -

Ensin kuvia ulkoapäite:


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sitten jokunen otos sisältäkin:


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Teksisi mieli vaihtaa tuo Blaukkarin radio soitin johonkin missä on usb yms herkut. Yksi semmonen halpismankka löytyis kyllä jouten tallinperältä. Tosin myös semmosia missä on kaikki liitännät ja soittimet, iso näyttö ja navigaattori samassa paketista valmilla VAG-liitännällä ja menee suoraan paikalleen oikean kokoisena, saa reilulla parilla sadalla Kiinasta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Täällä on kanssa toisena autona samanlainen mutta -06 mallia oleva TDI kolopallo ja suureksi hämmästykseksi itsellä tuli tuollaisen hiljaisuus ja ajettavuus :shock: Pikku autoksi vallan mainio ajaa ja se kulutus on sellainen mikä jaksaa nostaa hymyn aina kun tankilla käy(2kertaa olen vasta tuolla tankilla käynyt vajaan kuukauden aikana mitä tuo on omistuksessa ollut) :lol: Fordin kun vie tankille niin se mitä fordin tankkeihin menee niin kolopallolla ajelee varmasti pari kuukautta mitä fordilla pääsee viikon ajamaan :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ajelin yövuoroon ja Kehä I:lta kiihdyttäessäni Tuusulantielle, piti vaihtaa vitoselta kutoselle. Olin jotenkin ajatuksissani, sillä pykälä ei mennytkään kutoselle vaan vapaalle. No, kone otti tietysti hieman kierroksia ja sen jälkeen sitten syttyi EPC- sekä moottorin vikavalo. Ajotietokoneen näyttöön ilmestyi "Emission workshop"-teksti. Auto toimi ihan normaalisti, eikä mennyt turvatilaan (johon joskus kuulemma menee kun tämä valokombinaatio syttyy), joten ajoin lähimmälle pysäkille ja sammutin auton. Otin avaimen pois virtalukosta käytin keskuslukon kiinni ja auki, sitten Klonkswagen käyntiin. EPC valo oli saamunut, eikä enää syttynyt uudestaan. Mutta moottorin vikavalo jäi palamaan ja "Emission workshop" välähti pari kertaa näytöllä, auto kuitenkin toimi yhä normaalisti.

Töihin tultuani tsekkasin netin, mitään kovin vakavaa ei ilmeisesti sattunut ja kuulemma joskus vikavalo sammuu itsestään kun auto on sammutettuna yli puoli tuntia. No kävin äsken kokeilemassa, kun auto oli nyt seissyt pari tuntia tuossa parkkipaikalla. Vikavalo syttyi edelleen ja "Emission workshop" teksti vilahti pari kertaa ajoteitokoneessa. Täytyy varmaan käydä kuittaamassa jossain.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Re: V.A.G. = Vanjan Autona Golf - Glonkswagenin elämää

Viesti Kirjoittaja RH »

Vanja-eno kirjoitti: Tuon ikäisessä alkaa olla jo varusteita jopa Golffisakin (autojen makaroonilaatikko)
Kaikkihan sen tietää, että makaroonilaatikko on ihan parasta perusruokaa :D 8)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti: Vikavalo syttyi edelleen ja "Emission workshop" teksti vilahti pari kertaa ajoteitokoneessa. Täytyy varmaan käydä kuittaamassa jossain.
Ei tarvinnut käydä kuittaamassa missään. Kokeilin vanhaa 'akunkenkä irti puoleksi tunniksi' kikkaa ja kas, vikavalo hävisi.

Eilen iltana tein treeneihin menossa saman kämmin. EPC ja vikavalo syttyi. Sammuttamisella EPC sammui ja kotiin tultua irrotin akunengän puoleksi tunniksi ja vikavalokin hävisi.

Kysellessäni VAG-foorumilla asiasta, niin vastaukset olivat kyllä hieman vittuilevan ja ylimielisen oloisia, ihmeporukkaa... tai sitten oon vaan jo niin tottunut että meseläiset ovat niin huipputyyppejä, koska täällä on ihan eri meininki.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Vanja-eno kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti: Vikavalo syttyi edelleen ja "Emission workshop" teksti vilahti pari kertaa ajoteitokoneessa. Täytyy varmaan käydä kuittaamassa jossain.

Kysellessäni VAG-foorumilla asiasta, niin vastaukset olivat kyllä hieman vittuilevan ja ylimielisen oloisia, ihmeporukkaa... tai sitten oon vaan jo niin tottunut että meseläiset ovat niin huipputyyppejä, koska täällä on ihan eri meininki.
Saman olen huomannu. Miks ihmeessä täytyy ilkkua ja v**tuilla kun vois heittää edes asiallisia arvauksia ninko täällä tehdää. Sen nyt ymmärtää että joku korjaamoyrittäjä vaikka ei ihan kaikkia osaamistaan mölise julki, leipähän siinä menee. Aika iso osa näistä foorumien käyttäjistä kuitenki lie ajelee autoilla jotka on ainakin lähellä siä loppukkäyttäjän hintaluokassa, eli se päänaukojakin ollee väistämättä joskus siinä kyselijän paikalla...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: V.A.G. = Vanjan Autona Golf - Glonkswagenin elämää

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:Kahdet ok kuntoiset renkaat, kesäkumit ovat Continentalit ja talvinakit Nordmark 4 tms.
Noh, tarkemmin katsottuna nuo OK kuntoiset kesärenkaat, Continentalit olivat väärää kokoa ja vieläpä kahta eri väärää kokoa. Pintaa kyllä oli, mutta eturenkaina oli 185/60 R 15 ja takana 195/60 R 15 kun oikea koko olisi ollut 195/65 R .

Reklamoin asiasta myyjää, samalla kun piti muutenkin soitella hänelle autoon kuuluvasta lukkopultin hylsyavaimesta. Oli kovasti ihmeissään, kun oli kuulemma rengasliikkeestä saanut ko. renkaat. Homma oli kuulemma mennyt niin, että Klonkswagenista oli loppukesästä pöllitty kesärenkaat aluvanteineen viikonlopun aikana. Myyjä oli otattanut rengasliikkeessä talvirenkaista vanteet ja liike oli sitten tyrkännyt nämä päälle. Sovittiin että hän tsekkaa renkaat kun menen käymään siellä hakemassa sitä lukkopultin hylsyä.

Ja niinhän sitten myyjäkin joutui totemaan, että vääränkokoiset renkaat oli alla. Sovittiin hyvityksestä jonka sain sitten välittömästi ja kovasti pahoitteli tilannetta. No, homma hoitui ihan sitten ok noinkin.

Otatan ne väärät kesärenkaat pois vanteilta ja myyn ne eteenpäin nimellisellä korvauksella. Vanteet ovat niin rumassa kunnossa, että trokaan ne sitten erikseen jonnekin pikkurahalla. Kysellessäni luotto-rengastyöläiseltäni että mihis autoihin ne renkaat passaisivat, niin tämä ehtikin jo kertomaan, että hälle oli tullut neljä kappaletta hyviä VW:n peltivanteita tähän Golffiin sopivalla jaolla. Että sattuikin.
Vanja-eno kirjoitti:Myyjä mainitsi parista viasta, pakoputkessa pikku vuoto ja joku pyöränlaakeri ääntää hieman.

...

Joku pyöränlaakereista tosiaan ääntää, joten täytynee perehtyä miten homma hoituu.
Niin, nyt kun vaihdoi talvirenkaat alle, niin eipä äännä enää, eli saattoi olla hieman runkoviallinen tmv. kesärengas joka piti ääntä. Tiedä häntä, täytyy tarkkailla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: V.A.G. = Vanjan Autona Golf - Glonkswagenin elämää

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:. Vanteet ovat niin rumassa kunnossa, että trokaan ne sitten erikseen jonnekin pikkurahalla.
Tosiaan nuo aiemmissa kuvissa nähtävät Alessiot saavat lähteä kiertoon, jos vain jollekin kelpaavat. Nyt alla siis peltivanteet ja sainkin jo pari päivää sitten niihin lahjoituksena tutulta korjaamon omistajalta kaksi kappaletta hälle joutilaaksi jäänyttä orggis VW pölykapseleita, toinen hyvä kuntoinen,toinen tyydyttävä. Eilen sitten löysin netistä kolme kappaletta lisää samanlaisia jotka osoittautuivat hyväkuntoisiksi ja puoli-ilmaisiksi (3 kpl = 10€ yht.), niin ostin ne pois. Eli nyt on sitten täysi sarja ja yksi varallakin.

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sen verran huomioita tästä, että moottori on tosi hiljainen käyntiääneltään ja tuntuu oudolta ajella kun pitää kierroslukumittaria kytätä että onko tuo nyt yleensä kaynnissä ja milloin pitää vaihtaa :lol:

Mutta rengasmelu onkin sitten toinen asia ainakin nastarenkailla. Snovat että muka Octavia on rengasmeluisa, mutta kyllä mielestäni tuo Golffi on rengasmelultaan kovempi kuin Ocu. Ens keväänä kun alle tulee kunnon kesärenkaat, pitää päivittää sitten tämän tiimoilta asiaa. Jos tämä mulla on vielä ensi talvena, niin silloin alle menee kyllä kitkat.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Ei hiljene millään renkailla. Mulla on aina ja nytkin konsernin autoissa ollut jokseenkin hirveä rengasmelu. Asia, jonka kanssa voin elää, mutta onhan se ikävän kuulosta. Varsinkin, kun näissä se tuppaa olemaan sellaista oikein huminaa. Ibizakin on muuten pirun hiljanen laitos, mutta liikkeellä sen sitten kuulee, että siellä asvalttia vasten jotain mustaa ja pyöreää tosiaankin pyörii.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

:shock: Oiskohan sitten bensa mallissa vähemmän äänieristeitä kuin tuossa diesel versiossa koska tuossa mun ronksottimessa ei sisälle kuuluu yhtään rengas ääniä vaikka nastat onkin alla :? Mutta käykääs kokeilemassa hyundai i30 ja verratkaa sitten mitä se rengasmelu on,siinä i30:ssä meinaan ei sisälle muuta kuulukkaan kuin renkaan äänet kun eivät korean pojat ole vissiin koskaan kuullutkaan mistään äänieristeistä :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

mese300 kirjoitti::shock: Oiskohan sitten bensa mallissa vähemmän äänieristeitä kuin tuossa diesel versiossa koska tuossa mun ronksottimessa ei sisälle kuuluu yhtään rengas ääniä vaikka nastat onkin alla :? Mutta käykääs kokeilemassa hyundai i30 ja verratkaa sitten mitä se rengasmelu on,siinä i30:ssä meinaan ei sisälle muuta kuulukkaan kuin renkaan äänet kun eivät korean pojat ole vissiin koskaan kuullutkaan mistään äänieristeistä :lol:
Mielenkiintoinen teoreema, minukin Octavia oli diesel ja todella tuota hiljaisempi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

liekö valmistusmaiden, tai kuljttajien päiden välisiä eroja.
ei mun bensa adolffissa kuulu mitään häiritsevää meteliä nordmaneista, silloin kun luisto alkaa niin iin ilmestyy hetkeksi nastojen rapinaa ja se katoaa kun luosto loppuu. voimansiirron ääniä vähän kuuluu ilman radioa ajellessa ei muuta.

yks päivä ajelin pitenmän matkaa tuossa kovilla kierroksilla kun en havainnut että olikin pienenpi pykälä ja aamusta vähän itsekkiin olin jäässä. ei nyt millään kovilla mutta jollain reippaalla 3 kilojengalla, hetken matkaa, niin emission workshop valo syttyi, meinasin ottaa läppärin ja kuitata koodit pois mutta unohdin asian aktiivisesti parin päivän ajaksi ja sitten se olikin kadonnut, toki jokupäivä sen otan ja lukaisen tässä kun joudan.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt ei ole vikavaloja syttynyt ja auto pelannut normaalisti, hieman yli 2500 km tullut jo ajettua.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Toissapäivänä töihin mennessä liikennevaloista lähtiessä kuului paukahtava ääni ja pian sen jälkeen alkoi pakoputkesta kuulua kovempaa pörinää. Töihin tullessa yritin tiirailla kännykän taskulampun loisteessa että mitä putki katkesi, mutten nähnyt mitään.

Seuraavana päivänä siis tallille ja Klonkswagen nosturille ja tutkimaan. Moottorin pitkittäistuen toinen kiinnityspultti oli mennyt poikki, siitä se paukahdus ja tuki oli muljahtanut osittain pois paikaltaan. Koska tuki oli ns. kyrvähtänyt oli moottori päässyt liikkumaan normia enemmän ja tietty sitten murtanut pakoputken käyrän joustokohdasta.

Autoa ostaessa, oli myyjä sanonut, että kytkinremppaa tehtäessä oli korjausmies huomannut ko. tuen olevan mennyt poikki, mutta koska siihen hätään ei ollut saanut orggisosaa, oli väsännyt oman ratkaisun jostain metallisesta koiranluusta. Tämän olin toki huomannut jo kun pian auton oston jälkeen tutkin alustaa. Tilapäisosa näytti ihan pätevältä tekeleeltä, mutta olisi jo silloin pitänyt heti samantien uusia se oikeaan kunnolliseen osaan.

Koska tekele oli aivan liian jäykkää tavaraa, oli moottorin liikkeet aiheuttaneet toisen kiinnityspultin katkeamisen kun tuki (joka on oikeasti paljon joustavampaa materiaalia) ei oikealla tavalla antanut periksi. Olisin silloin päässyt pelkällä osan ostolla (n. 45 eur) mutta nyt tuli sitten katkenneen putin poraus ja helicoilin teko (144 eur) sitten maksettavaksi. Tämä täytyi ulkoistaa, sillä ei ollut kunnon poraa helicoilista puhumattakaan. Oppirahat ovat maksettava.

Nosturilla tutkiessani huomasin myös, että pakoputken kaikki kannakkeet kumeineen ovat todella väsähtäneitä ja lisäksi takapöntön toinen kiinteä kannaketappi johon kannakekumi kiinnittyy, puuttuu kokonaan. Nämä täytyy uusia kohtuullisen pian ja samalla kun vaihtaa pakoputken jousto-osan.

Osan uusimisella ei ole aivan välitöntä kiirettä, sillä uuden tuen kanssa pakoputki asettuu paremmin eikä murtmakohta pörise hirveästi, mutta edessä se on ennen kesällä tapahtuvaa katsastusta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

mese300 kirjoitti:diesel versiossa koska tuossa mun ronksottimessa ei sisälle kuuluu yhtään rengas ääniä vaikka nastat onkin alla
Se vain tuntuu, kun eivät moottorin jyrinän yli erotu :whistle:

Tänään ajoin pitkästä aikaa Jetalla. On saattanut edellisellä kerralla olla parikymmentä vuotta vanhempi jetta millä ajoin.
Lyhyen pätkän vain, jämäkän oloinen peli kyllä ja ihan OK tilat isollekin äijälle. ESP sun muut varusteet, bensa 1,6 75kW on nöyrä mutta ei tietenkään mikään tehopakkaus. Moottorin ääni hiljainen, rengasäänet kuuluu kuten pikku natinat ja kolahtelut. Ei ollenkaan ikävimmästä päästä tuttavuus.
Auto on kai Vanja-enon Golfista seuraavaa sukupolvea eli "vastaa" viitoskoppaista golfia.

Jätin auton korjaamon pihaan parkkiin. Muutaman tunnin päästä ajoin oikea takapyörä sutissa sisälle ja yritin katkaista seisontajarruvaijerin, ettei kenellekään muulle kävisi yhtä ikävästi. Ei mahtunut pihdeillä puristamaan tarpeeksi enkä laiskuuttani viitsinyt rengasta irrottaa, joten vasaroin satulassa olevan vivun perusasentoon ja jätin omistajalle (pomo :lol:) ankaran varoituksen seisontajarrun käyttöä koskien.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Saattaahan se tietenkin noinkin olla mitä Dealer sanoi :lol: Mutta hiljaisempi golf on kuin mitä se hyundai oli jonka vuoksi siitä silloin luovuin :roll: Mutta hiljainen ronksotin se tuo kolopallo kyllä on jos esim. sitä vertaa tuohon F350:seen :lol: Tuossa fordissa kun kuulee voimansiirron äänistä lähtien kaikki jollei laita radiota päälle :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Työkaveri etsiskeli kakkosautoa joskus toista vuotta sitten, kahvitauolla puheli että kun ei meinaa sopivia olla tarjolla...sanoin siinä että ootappa niin minä kahtelen :idea: ja muutaman minuutin päästä näytin farkku-golfin kuvaa että tuosta käyt naapurikaupungista hakemassa, siistin näköinen peli.

No, katsottiin isommalta ruudulta kuvat ja Rane siinä että no onpahan tosiaan miten hän ei oo huomannut tuota, illalla oli käynyt sitten ostamassa.
Hopeanvärinen, en muista vuosimallia, mutta SDI ja tosiaan farkku. Ilmastointi oli olennaisena varusteena.

Sillä on ehkä vuoden päivät ajellut eikä kyllä ole ollut minkäänlaista vikaa. Tosi tyytyväinen ostokseen.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”