mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Airmatic alusta juuttuu yläasentoon

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Xhaust



Liittynyt: 10 Hei 2015
Viestejä: 15
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.9.2018 15:40    Viestin aihe: Airmatic alusta juuttuu yläasentoon Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyseessä X164 GL, jonka ilmajousitus juuttuu ylimpään "Off-Road 3" -asetukseen.

Alustaa nostettaessa jouset täyttyvät normaalisti ja nopeasti, mutta vasen etukulma luulee vikakoodinlukijan mukaan olevansa n.10 cm muita nurkkia alempana. Vikakoodina tulee 5507 "Suspension strut is implausible".
Kaikki kulmat ovat kuitenkin tasaisen korkealla. Airmatic yrittää nostaa tuota yhrä kulmaa, joka antaa pienempää lukemaa korkeudesta kunnes mittaristoon ilmestyy teksti Malfunction. Tämän jälkeen korkeudensäätönappi ei enää vastaa ja auto jää jumiin yläasentoon. Auton käynnistäminen uudelleen auttaa tilannetta siinä määrin, että oven avaamisella ja sulkemisella auton saa jälleen laskeutumaan.

Kokeilin vaihtaa päikseen eturenkaiden korkeussensoreita ilman tulosta. Onko vinkkejä, mistä lähteä vikaa etsimään?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Xhaust



Liittynyt: 10 Hei 2015
Viestejä: 15
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.9.2018 0:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihdoin vielä etujouset keskenään, jotta sain poissuljettua tolpan rikki olemisen.
Kompressorille menevästä tuloilmaletkusta löytyi halkeama, jonka vaihdoin.

Vikakoodinlukija näyttää nyt ainakin ilman kuormaa tasaisia lukemia korkeudesta joka nurkalle. Testeissä jousituskaan ei enää jumittunut yläasentoon vaan auton sai säätimestä myös laskettua.

Aikaisemmista tutkimuksista poiketen jousituksen ensimmäinen korotettu asento täyttyy nopeasti ja ongelmitta, mutta kahden korkeimman asetuksen saavuttaminen vie normaalia enemmän aikaa. Kertaalleen mittaristoon ilmestyi teksti: "compressor cooling down". Mitään vuotoja tuloilmanletkun lisäksi ei kuitenkaan löytynyt eikä auto laske silmämääräisesti lainkaan esimerkiksi viikon seisonnan aikana.

Olisikohan kompressori vaihtokunnossa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4691
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 17.9.2018 9:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Xhaust kirjoitti:
Vaihdoin vielä etujouset keskenään, jotta sain poissuljettua tolpan rikki olemisen.
Kompressorille menevästä tuloilmaletkusta löytyi halkeama, jonka vaihdoin.

Vikakoodinlukija näyttää nyt ainakin ilman kuormaa tasaisia lukemia korkeudesta joka nurkalle. Testeissä jousituskaan ei enää jumittunut yläasentoon vaan auton sai säätimestä myös laskettua.

Aikaisemmista tutkimuksista poiketen jousituksen ensimmäinen korotettu asento täyttyy nopeasti ja ongelmitta, mutta kahden korkeimman asetuksen saavuttaminen vie normaalia enemmän aikaa. Kertaalleen mittaristoon ilmestyi teksti: "compressor cooling down". Mitään vuotoja tuloilmanletkun lisäksi ei kuitenkaan löytynyt eikä auto laske silmämääräisesti lainkaan esimerkiksi viikon seisonnan aikana.

Olisikohan kompressori vaihtokunnossa?


Testaa sillä starilla se kompressorin kunto. Ja vuodotkin voi testata sillä. En usko etteikö 164 olisi tässä poikkeus.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Multiviri
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 2769
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.9.2018 12:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Starilla voi tehdä paineennousu testin kompressorille niin selviää ainakin sen kunto.
_________________
www.mbosa.fi
C200CDi -04 "fl" (203.207)
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
C200 -94 ex
E300D -94 ex
190 2.0 -88 ex
300D -91 ex
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Bomber4
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 23 Syy 2007
Viestejä: 2262
Paikkakunta: Ylöjärvi

 LähetäLähetetty: 17.9.2018 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taitaa olla säkkien täyttöaika liian pitkä siksi jökkää. Eli jos ei vuotoja ole niin kompura alkaa olla loppu.
_________________
Star
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Xhaust



Liittynyt: 10 Hei 2015
Viestejä: 15
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 18.9.2018 12:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mukava kuulla vähän muidenkin näkemystä asiasta. Starin testailujen jälkeen ollaan taas ainakin viisaampia ja varailinkin eilen juuri MB-osalle ajan tälle viikolle.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Xhaust



Liittynyt: 10 Hei 2015
Viestejä: 15
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.9.2018 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

MB-osalla tosiaan käyty puhtain paperein ja kompressorikin on kunnossa.
Kahden viimeisen asetuksen nouseminen ylös ilmeisesti kuuluukin olla hieman verkkaista hommaa.

Jokatapauksessa jousitus toimii nyt nätisti ja mitään virheilmoituksia en ole saanut toistumaan. Kaikki ok siis!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit