mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Rallatus kylmäkäynnistyksessä

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 15:08    Viestin aihe: Rallatus kylmäkäynnistyksessä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

W212 1,8 CGI 135kW vm 2010 km 116t
Kylmäkäynnistyksessä havaittavissa kova rallatus, ja nyt jopa lämpoöiselläkin koneella käynnistettäessä.
Ketjun ja kiristimen vaihto loppuviikosta. Toivottavasti ketjupyörät eivät ole särkyneet, ne kun on melko hintavia.
En heti tajunnut mikä on menossa, vasta tässä eräänä iltana sytytti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei kannattais enään ajaa tuossa vaiheessa. Noin pitkälle kun on päästänyt niin varmaan saakin laittaa ne nokkapyörät uusiks. Älä aja enempää ettei tarvi kanttaki laittaa uusiks.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27407

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ketjupyörät AINA !! vaihtoon M271 EVOssa kun ketjua vaihdetaan Idea
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Ketjupyörät AINA !! vaihtoon M271 EVOssa kun ketjua vaihdetaan Idea


Jaajuu, niinpäs olikin. Hyvä kun korjasit Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 564
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

116 tkm? Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ltm kirjoitti:
116 tkm? Shocked


Sehän on ollut pitkäikäinen sitten jo. On noita paaaljon aiemminki menny noista m271 koneista. Aikaisin mitä kuullut oliko 50 vaiko 60 tuhannessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 22:38    Viestin aihe: Vähän ajettu , joo Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Saattaa nuo kilometrit pitää paikkansa. Voi olla, että huoltoja ei ole tehty aivan riittävää määrää. Mutta meneehän niitä osia rikki joskus pienemmilläkin kilometreillä. Vaikka 271860 moottorilla nokkaketjuongelma on kyllä kuulemma harvinainen, niin tässä sitä ollaan.
Vehon mukaan tosiaan mittarilukema pitää kutinsa.
Noista ketjupyöristä vielä ihmettelin hintaa, korjaamo väitti hinnaksi 800/kpl, ebayssa Tornaumotoren myy OE laatuna uutta pyöräparia 218 €??
Onhan noissa osissa aina Suomi lisä, ja merkkiosa lisä ja alvi, kyllä siitä hintaa kertyy. Kun niitä ei kuulemma saa muuten kuin merkkiosana.
Korjaamo kyllä ehdotti, että pyöriä ei vaihdeta, jos niissä ei ole päällisin puolin vikaa. Tietenkin ne kannattaisi vaihtaa, jos oltaisiin oikeasti korjaamassa. Jos pyöräpari maksaa enemmän kuin puolikas kunnostettu moottori, niin tuntuu aika suolaiselta tuo 800.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari kerkesi jo vastata tuohon kilometri-ihmettelyyn. Kiitos.
Joo, ehdottomasti en aja metriäkään ennen remonttia. Sinne korjaamon pihaan se jäi. Kävely teki hyvää, vaikka pari tuntia vierähtikin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1172
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tilaa osat Tornau motorenista jos asentamolle sopii. Olen tilannut ja aina tullut mitä pitää.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 29.1.2018 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Voit toki halutessasi vaihtaa pelkän ketjun- jos haluat vaihtaa sen ketjun rattaineen 10tkm päästä uudelleen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RH



Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 166
Paikkakunta: Salon seutu

 LähetäLähetetty: 30.1.2018 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari kirjoitti:
ltm kirjoitti:
116 tkm? Shocked


Sehän on ollut pitkäikäinen sitten jo. On noita paaaljon aiemminki menny noista m271 koneista. Aikaisin mitä kuullut oliko 50 vaiko 60 tuhannessa.

On tämä M271 mersulta kyllä ollut onneton esitys.
En tiedä miten pitkälle oikeasti noilla remmivehkeillä mennään nykyään, mutta perheen ykköskulkineessa jakohihnan huoltoväliksi ilmoitetaan 10 vuotta tai 200tkm Shocked . Ja siinä toisessakin 175tkm, mutta siinä valmistaja ei ihan niin kovasti usko tuotteensa vastustavan aikaa, kun raja on edelleen vain viisi vuotta. Molemmissa muistaakseni remelit kylpee öljyssä.
Siinä kolmoskulkineessahan on oikeasti huoltovapaa kettinki, eli M113, johon tulpatkin vaihdetaan harvemmin kuin jakopää noihin 271- koneisiin Twisted Evil .
Kaverille kyllä just taannoin kävi haaveri remmin kanssa. Kilometreistä uupui vielä muutamia tuhansia huoltovälin edellyttämästä määrästä, olisko ko. kulkineessa ollut 120tkm, mutta viiden vuoden aikaraja oli ylittynyt jo. Ei kuitenkaan vuosia, vaan vain kuukausia, ja siten naps... mutta sehän meni silti ihan ennusteen mukaan, eikä etuajassa Laughing .
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 30.1.2018 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari
Niin, pitääkös vanhan asentajaparan alkaa neuvomaan korjaamoa?
Huoltohinnat:
85€ /tunti
Jos asiakas neuvoo 100€/tunti
Asiakas osallistuu työhön 140€/tunti

Kyllähän ne tietysti tekee mitä maksaja vaatii, luulisin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 564
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 30.1.2018 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No, johan on kestävää tekniikkaa. Eikä taida tehdas tulla vastaan kustannuksissa?

Tämän moottorin voinee lisätä tuohon AK47:n aloittamaan uuteen topiciin: Huono tuote tai palvelu. Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 30.1.2018 14:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katzoja kirjoitti:
Sakari
Niin, pitääkös vanhan asentajaparan alkaa neuvomaan korjaamoa?
Huoltohinnat:
85€ /tunti
Jos asiakas neuvoo 100€/tunti
Asiakas osallistuu työhön 140€/tunti

Kyllähän ne tietysti tekee mitä maksaja vaatii, luulisin.


Tässä tapauksessa kannattaa sen verran neuvoa et rattaat uusivat oli heidän mielipide mikä tahansa Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27407

 LähetäLähetetty: 30.1.2018 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Se ei tosiaan kovin pitkään mene ongelmitta jos pelkän ketjun vaihtaa, oli eräs asentaja (joka on näitä tehnyt paljon) kokeillut aluksi. Jonkin verran (10000-20000 km) ajoa ja ajoitus pielessä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 30.1.2018 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitoksia neuvoista. On hyvä kuunnella kokemusta omaavien mielipiteitä.
Olette aivan varmasti oikeassa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 01.2.2018 11:41    Viestin aihe: Nokkapyörät Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No eihän niitä nokka-akselien ketjupyöriä saa muualta kuin marmoritiskiltä. Katsoin väärin ebaysta.
Pelkästään osat tähän remonttiin kaksi tonnia. Autoilu ei ole halpaa joka kerta. Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 01.2.2018 12:18    Viestin aihe: Korjaus edelliseen, oli se oikea pyörä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katsoin siitä mersun varaosaluettelosta osanumeron, ja kyllä sittenkin löytyy ketjupyöriä:
https://www.ebay.de/itm/Nockenwellenversteller-fur-Mercedes-1-8-M271-2710501400-camshaft-adjuster/152614811410?fits=Platform%3AW212&hash=item23888d3712:g:5WgAAOSw3YJZXy8x

Hinta on noin neljäsosa Vehon hinnasta: siis 218 €
Tornaumotoren on vaan tölvinyt pakopuolen pyörän numeron
pitäisi olla 2710501600 niin ovat laittaneet siihen ilmoitukseen 16:n tilalle 15 ( en vielä soittanut ja varmistanut, mutta luulisin että niin on käynyt)
imupuolen numero on oikein A27105014 00 . Kun sillä hakee niin sieltä se ilmoitus rävähtää.
Nämä tiedot nyt vaan siltä varalta, jos jollain juuri nyt on alkamassa rallatus, niin heti osat tilaukseen, jos haluaa säästää pyörien hinnassa sen vaivaisen 1200€.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 02.2.2018 22:36    Viestin aihe: Nokkaketjun remontti tehty Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihtui:
Ketju, kiristin, liukukisko, kansi, tiiviste, molemmat ketjupyörät (nokka-akselin säädin), päätykansi , tiiviste
osien hinta yhteensä ilman alvia:1745 alvilla 2063
työ 9 tuntia.

Vehon hinnoilla on melkoinen ero saksalaisten kauppojen hintoihin, vertaa esim. https://www.ebay.de/itm/Steuerkettensatz-fur-Mercedes-E-W-212-C-207-S-212-C-S-204-C-204-W-204-SLK-R-172/122515124258?hash=item1c86787022:g:Y8gAAOSwK6RZJy2O
Hinta melkein 500, toimituskulut Saksaan: ilman kuluja, Suomeen kysyttävä.
Tuossakin on samat varaosanumerot kuin Vehon myymissä.
Esim ketjupyörien numerot: A2710501400, A2710501500
Se oli minun oma varaosaluettelo EPC joka näytti väärää numeroa 16 tuolle 15 pyörälle. Joskus osanumerot kyllä "kehittyvät" kun osasta tulee uudempi versio.
Remontin kokonaishinta himpun vaille 3000.
Jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut tilata koko asennuspaketti ebaysta ja antaa auton odotella remonttia pari päivää. Osien hinnassa olisi säästynyt 1500€. Tai jos ajattelee tämän remontin kokonaishintaa, niin olis kannattanut tilata Tornaumotorenilta kunnostettu vaihtokone. Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 03.2.2018 12:58    Viestin aihe: Nokka-akselin pyörä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos joku ammattimies vielä sen verran auttaisi, että kertois mikä siinä ketjupyörässä menee rikki.
Viallisen pyörän voi kuulemma havaita pyörittämällä moottoria, se kuulemma napsahtaa. Pitääkö paikkansa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 03.2.2018 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ketjupyörän kunnon voi todeta ainoastaan sitä katsomalla. Ei siinä mitään ”rikki” mene, se vaan kuluu eli rattaiden hampaat häviää.

Toki jos konetta pyörii ja nokkapyörien nurkilta kuuluu naks naks niin sit tietää jo suoraan et menee rattaatkin vaihtoon Laughing ellei jopa koko kone
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 03.2.2018 14:42    Viestin aihe: Ketjupyörästä edelleen Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitos vastauksesta
Minulla on ne käytetyt ketjupyörät tuossa ja hammastukset ovat täysin kunnossa, mutta siinä ketjupyörän keskiössä on joku jousisysteemi, olisiko sen takia vaihdettu. Korjaamon mukaan se on jotensakin hakkautunut rikki? Voiko se jousisysteemi olla venttiilien ajoituksen muutoksen takia?
Jos hammastus on soosina, sitten on varmasti melkoinen tuho moottorissa.
Täytyy jatkaa selvittelyä, joku venäläinen onkin Youtube videolla selvitellyt periaatetta ja tehnyt ohjeen vaihtotyöhön, mutta ei oikein mene jakeluun kun selittää vaan sitä venäjäänsä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 03.2.2018 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari, meinsaitko että ne minun auton vanhat ketjupyörät on kunnossa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Multiviri
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 2873
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 03.2.2018 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Yks m271 tehty mikä äänsi kylmäkäynnistyksessä vaikka ketju ja rattaat ok. Ilmeisesti imupuolen nokkapyörä sisäisesti rikki
_________________
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 03.2.2018 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin no väliäkös sillä olivatko ehjät tai ei kun kerta ketjun vaihtaa niin rattaat on pakko myös vaihtaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 04.2.2018 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo Sakari niinhän se on kuten sanoit. Onneksi menin korjaamolle aika nopeasti ropinan alettua. Ketjukaan ei ollut paljon venynyt ja ketjupyörät hammastuksen osalta täysin ehjät.
Se minua vaan kiinnostamaan jäi, että mikä niissä pyörissä pettää, luulisin että se jousi väsyy, ja sitten se käynnistys kalina alkaa. Sitten kun öljynpaine tulee ja ketju kiristyy, ja ketjupyörään myös tulee painetta niin ropina lakkaa. Samalla kun vien viinapullon harjakaisiksi niin täytyy vielä korjaamolta kysyä, että noinko menee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit