mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

2.9td moottorin vaihto w201:seen.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W201
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Mesemiesw201



Liittynyt: 10 Hei 2019
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 07.8.2019 23:19    Viestin aihe: 2.9td moottorin vaihto w201:seen. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tarkoituksena olisi vaihtaa w210 korisesta Väyrysestä 2.9td moottori w201 keulille.

Onko kukaan toteuttanut aikaisemmin kyseistä operaatiota ja osaisi sanoa mitä toimenpiteitä homma vaatii?

Sähköjen yksinkertaistaminen, ajoneston ohittaminen, yms?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sprinter99



Liittynyt: 12 Mar 2018
Viestejä: 34

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 0:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Löytyy pari viestiketjua, missä kyseinen moottori laitettu, tai yritetty laittaa veneeseen, eli mahdollisimman vähän sähköä.

En löydä niitä ketjuja, mutta vanhimmasta Sprinteristä Ecu, missä puuttuu ajonesto, abs, ja kaikki hienoudet. Kaikis näissä Sprintereis on VP37 jakajapumppu, sähköinen kaasupoljin, lämpötila ja map anturi ahtoputkes. Väyryses turbo on alipaineella ja Sprinteris ainoastaan paineella, sekä mitä vanhempia nämä mallit, niin egr voi tulpata ilman vikatilaa.

Tuleeko tuo tieliikenteeseen?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mesemiesw201



Liittynyt: 10 Hei 2019
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 8:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tarkoitus olisi saada auto tieliikenteeseen ja täysin toimivaksi.
Kuinka vanhasta sprinteristä ecu pitäisi löytää ja käykö se Väyrysen johtosarjaan?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5045
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mesemiesw201 kirjoitti:
Tarkoitus olisi saada auto tieliikenteeseen ja täysin toimivaksi.
Kuinka vanhasta sprinteristä ecu pitäisi löytää ja käykö se Väyrysen johtosarjaan?


Paljonko on lähtöaihion painot? Vaikuttaa sit lopulta paikkalukuun jos massat kasvaa. Tosin harvemmin tenavassa istuu 5 ihmistä tai neljääkään. Mutta joskus tullu vastaan että 3 paikkainen tenava kun lähtöauto ollut keveimmästä päästä ja pistetty isompaa myllyä ja tekniikkaa.

Laittaa muutoskatsastukseen pikkuriikkisen akun ja peltivanteet kapeilla renkailla kun punnitsevat tai hommaa paperit joissa sopivasti painot kohdillaan.

Eikös nuihin ole ennen laitettu mekanista pumppua ja turbotettu kunnolla...
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sprinter99



Liittynyt: 12 Mar 2018
Viestejä: 34

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mesemiesw201 kirjoitti:
Tarkoitus olisi saada auto tieliikenteeseen ja täysin toimivaksi.
Kuinka vanhasta sprinteristä ecu pitäisi löytää ja käykö se Väyrysen johtosarjaan?

Ecu on Sprintteris akkukotelon alla ja millaiset varustelut siinä on, niin näkee helposti autosta, mutta -95 alkaen 212d ja 312d karvalakkimallit.

Tarviiko W201 Absit?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26568

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 17:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuossa koneessa taitaa olla 129 hv paikkeille eli onnistuu verrata 2,3:een --> ilman abseja menisi.
Sitten jos vertaa 2,6een niin vain noin 1986 vuosimalli menee ABSitta, ja sitten kaikki tämä on katsastusmiehestä kiinni.

Tuollainen koneswappi ei ole oikein mielekäs, mutta eipä sitä tässä kysyttykään.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sprinter99



Liittynyt: 12 Mar 2018
Viestejä: 34

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mistä katsastusmies katsoo moottorin tehot, kun samaa moottoria on mones eri mallis?
Moottorin numerosta vai pitääkö luovuttaja autosta olla documentit?

Tuosta puuttuu kaikkein laiskin , eli Sprinter 2,9 210d-310d

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26568

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Helpoimmalla selviää kun kertoo luovuttajan valmistenumeron.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mesemiesw201



Liittynyt: 10 Hei 2019
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikähän kardaani meni kyseisen moottorin kanssa helpoiten vai pitääkö alkaa teettämään?

Kävisikö 602 tenavan perästä kardaani?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1835
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mesemiesw201 kirjoitti:
Mikähän kardaani meni kyseisen moottorin kanssa helpoiten vai pitääkö alkaa teettämään?

Kävisikö 602 tenavan perästä kardaani?


En asiasta tiedä, mutta luulisin 602 koneisen kepin olevan sopiva. 602:han se on tuo 2.9:kin.
Tietty ei ollut puhetta, että mikä aski on tulossa. Sehän se ratkaisee melko paljon myös.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mesemiesw201



Liittynyt: 10 Hei 2019
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 08.8.2019 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Leemu kirjoitti:
Mesemiesw201 kirjoitti:
Mikähän kardaani meni kyseisen moottorin kanssa helpoiten vai pitääkö alkaa teettämään?

Kävisikö 602 tenavan perästä kardaani?


En asiasta tiedä, mutta luulisin 602 koneisen kepin olevan sopiva. 602:han se on tuo 2.9:kin.
Tietty ei ollut puhetta, että mikä aski on tulossa. Sehän se ratkaisee melko paljon myös.


Luultavasti laatikoksi tulee näillänäkymin 2.9:n vakio 5v manuaali loota.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sprinter99



Liittynyt: 12 Mar 2018
Viestejä: 34

 LähetäLähetetty: 09.8.2019 9:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Helpoimmalla selviää kun kertoo luovuttajan valmistenumeron.

Ok, eli ilmoittaa ottaneensa koneen 210d tai 310d Sprinteristä, missä jokin 100hv tai vähän päälle.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26568

 LähetäLähetetty: 09.8.2019 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos on sellaisen valmistenumero tarjota konttorille. Liikennekäytössä oleva ei taida kelvata.
Muistelen että 2,3:ssa olisi vielä samat jarrut edessä kuin pienempikoneisissakin, jos näin on niin fiksumpaa hankkia otteeseen ne "väyrysen tehot".

Millä koneella aihio tässä tapauksessa muuten on ?
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mesemiesw201



Liittynyt: 10 Hei 2019
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 09.8.2019 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Jos on sellaisen valmistenumero tarjota konttorille. Liikennekäytössä oleva ei taida kelvata.
Muistelen että 2,3:ssa olisi vielä samat jarrut edessä kuin pienempikoneisissakin, jos näin on niin fiksumpaa hankkia otteeseen ne "väyrysen tehot".

Millä koneella aihio tässä tapauksessa muuten on ?


Auto mistä aletaan rakentamaan on vm. 87 200d ilman abseja, mutta löytyy 300:sen bensan jarrut, etuvakaaja, navat ja jouset.

Tarviikos leimalle vaihtaa takavakaajaa 129hv tehoille?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26568

 LähetäLähetetty: 09.8.2019 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei muista ulkoa näitä kaikkia eroja, selviää vertailulappua tehdessä jos niikseen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5045
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 09.8.2019 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mesemiesw201 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Jos on sellaisen valmistenumero tarjota konttorille. Liikennekäytössä oleva ei taida kelvata.
Muistelen että 2,3:ssa olisi vielä samat jarrut edessä kuin pienempikoneisissakin, jos näin on niin fiksumpaa hankkia otteeseen ne "väyrysen tehot".

Millä koneella aihio tässä tapauksessa muuten on ?


Auto mistä aletaan rakentamaan on vm. 87 200d ilman abseja, mutta löytyy 300:sen bensan jarrut, etuvakaaja, navat ja jouset.

Tarviikos leimalle vaihtaa takavakaajaa 129hv tehoille?


Taitaa olla sama takavakaaja ainakin 2.3 bensaan asti (paksuudesta ei tietoa) ja siinä on 136hepoa eli 100KW. 2.6 eli 166hp on 14mm takana. 16v malleissa vielä paksumpi eli 16mm eli 185 ja 205hp

Edessä 16v 23mm, 2.6 25mm.

Tarkkaile ettei painot nouse - se paikkaluku vähenee jos on painavampi kuin papereissa. Eli auto tyhjäksi (kuramatot jne) ja pieni akku katsastukseen. Tuulilasinpesunestettä on äkkiä 5 kiloa.... Keventämällä saa helposti pois 30 kiloa.

Paljokos enempi painaa toi 2.9 kun 200d? Ja ne lootien painoerot.

Kannattaisi laittaa tulevaisuutta varten ne isommat navat niin saa sit vaikka sen 230-245hp mikä maksimi laillinen. Se tosin vaatii absit. Absit ei liene mahoton asennella.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mesemiesw201



Liittynyt: 10 Hei 2019
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 09.8.2019 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meneekö nuo w124 300:sen bensafarkun navat suoraan w201:seen?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sprinter99



Liittynyt: 12 Mar 2018
Viestejä: 34

 LähetäLähetetty: 10.8.2019 0:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meinaatko jättää viskon, vai korvata sähköpuhaltimilla?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mesemiesw201



Liittynyt: 10 Hei 2019
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 10.8.2019 0:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sprinter99 kirjoitti:
Meinaatko jättää viskon, vai korvata sähköpuhaltimilla?


Autossa tälläkin hetkellä iso sähköflekti paikallaan kun visko heitti pelaamasta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6007

 LähetäLähetetty: 10.8.2019 0:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mesemiesw201 kirjoitti:
Leemu kirjoitti:
Mesemiesw201 kirjoitti:
Mikähän kardaani meni kyseisen moottorin kanssa helpoiten vai pitääkö alkaa teettämään?

Kävisikö 602 tenavan perästä kardaani?


En asiasta tiedä, mutta luulisin 602 koneisen kepin olevan sopiva. 602:han se on tuo 2.9:kin.
Tietty ei ollut puhetta, että mikä aski on tulossa. Sehän se ratkaisee melko paljon myös.


Luultavasti laatikoksi tulee näillänäkymin 2.9:n vakio 5v manuaali loota.


290n vaihetoosassa ei sitten ole nopeusmittarille vaijerilähtöä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mesemiesw201



Liittynyt: 10 Hei 2019
Viestejä: 8

 LähetäLähetetty: 19.8.2019 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitenkäs tuosta Väyrysestä saisi ohitettua tuon ajoneston ja otettua pois käytöstä?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5045
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 25.8.2019 8:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sprinter99 kirjoitti:
Löytyy pari viestiketjua, missä kyseinen moottori laitettu, tai yritetty laittaa veneeseen, eli mahdollisimman vähän sähköä.

En löydä niitä ketjuja, mutta vanhimmasta Sprinteristä Ecu, missä puuttuu ajonesto, abs, ja kaikki hienoudet. Kaikis näissä Sprintereis on VP37 jakajapumppu, sähköinen kaasupoljin, lämpötila ja map anturi ahtoputkes. Väyryses turbo on alipaineella ja Sprinteris ainoastaan paineella, sekä mitä vanhempia nämä mallit, niin egr voi tulpata ilman vikatilaa.

Tuleeko tuo tieliikenteeseen?


Yksi venedieselöinti löytyi: http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=46475
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W201 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit