mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

mersuw123:n S123 300TDT -79
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 23.4.2017 8:50    Viestin aihe: mersuw123:n S123 300TDT -79 Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulipa eilen palattua taas pitkästä aikaa 123 omistajaksi. Sattu vielä niin hyvä tuuri, että on vielä saman värinen kun edellinen farkku. Eli sattuin tuossa pari päivää sitten bongaamaan feisbuukin mersuforum myyntiryhmästä, että jollekkin oli kaupattu vaihdossa S123 300tdt:tä, pistin sitten myyjälle viestiä että myytkö suoralla kaupalla ja niinhän se aiko myyä ja hinnastakin päästiin sopuun, joten eilen piti pyörähtää pietarsaaressa. Tuolla pietarsaaressa auto ei ole ollut kuin tämän talaven, muuten pyörinyt koko ikänsä Oulun pohjoispuolella, jonka jo kyllä korin kuntokin kertoo. Etupyöränkotelossa on yksi ainut hitsipaikka, muuten täysin hitsaamaton yksilä kyseessä, pintapellitkin kuskinovea lukuunottamatta ruosteettomat. Tähän on joskus tehty tekniikanvaihto, eli prosentteja jonkinverran, ennemmin ollut 240td. Uutena ollut jokusen vuoden taksina pohjoisessa. Tarkoitus tätä olisi vähän piristää, laittaa kunnon öljynlauhdutin, iso välijäähy, 7mm pumppu ja joku isompi turbo. Lisäksi jostakin pitäis metsästää 5-vaihteinen laatikko. Laitanpa vielä yhen kuvan loppuun. Tännään tullee parempia kuvia kunhan ehin tutkimaan paremmin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 23.4.2017 23:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top





Tuossapa pari kuvaa mersusta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 532
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 7:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

hieno löytö onko väri numero 803

hyvin tehty koneen vaihto

on mitä varusteita tässä Cool
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 9:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

c280r6 kirjoitti:
hieno löytö onko väri numero 803

hyvin tehty koneen vaihto

on mitä varusteita tässä Cool


Kyllä värikoodi on 803. Varusteina on keskuslukko, vakkari ja kattoluukku. Vakkarin boksissa vaan jokin häikkä, kun ei jää päälle.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

onko kellään tietoa mihin tehoihin asti tuo turbon alkuperänen pumppu riittää? kun tehotavoite olisi n.200hv, niin riittäisiköhän tuo turbon pumppu jos säätäisi sen? Turboksi tulossa tämä: https://www.tori.fi/keski-suomi/Perkins_turbo__garrett_3571__35600707
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1919
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Alle 150hv jää vakio pumpulla. Mulla on itellä 6mm pumppu ja sekin jää karvan verran alle 170hv. Tosin ahtopaine ei noussut penkissä niihin lukemiin mitä tiellä mut alle 200 hepan jää.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 532
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

cuulerilla sen saa ja varmista että turbo saa ilimaa että on mitä antaa eteen päin suutin kärjet 365 ja 6mm elementit ainakin tarvit ehkä jopa 7mm mennään kuitenkin jo 617a ääriräjoilla Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
c280r6



Liittynyt: 15 Jou 2010
Viestejä: 532
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

paremminkin jos 200heppaa niin om606 tai om605 Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1919
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä tuosta koneesta saa helposti yli 250 hepoa kun on 7mm pumppu ja sopiva turbo. Ihtellä on vähän kokeilu mielessä rakenneltu om617a jossa itse rakennettu 6mm pumppu joka on herlevin toimesta säädelty ja turbona hx30w joka sopii hyvin yhteen tuon pumpun kanssa.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näillä näkymin sittenki tulee 7mm pumppu. Eilen tilasinki 19-rivisen öljynlaujduttajan joka on varmaanki sopiva tuohon koneeseen ja sittw tulee vielä niin iso cuuleri mikä mahtuu maskin ja syylärin väliin. Syyläri tarkotus siirtää niin eteen kun saa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6007

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 19:22    Viestin aihe: Re: mersuw123:n S123 300TDT -79 Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mersuw123 kirjoitti:
öljynlauhdutin


öljynJÄÄHDYTIN pappa Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meillä sitä on aina sanottu lauhuttajaksi😅
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 708
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tässä on vissiinkin 617a, jos kerta on turbon pumppukin?
Orkkis turbopumpun ruuvaaminen taitaa ollakkin melkoista salatiedettä, joten se 7mm taitaa olla hyvä vaihtoehto heposien hankintaan.
Tosiaan vakiopumpulla ei pitkälle pötkitä, kuten tuossa aiemmin Jari jo kertoikin.

Edit: muista päivittää myös kytkin!
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo kyllä tässä on om617a. Yhdestä 7mm pumpusta meni kaupat puihin kun ei ollut tekijällä oikeita osia, joten jos joku tietää pumpun tekijöitä niin saa vinkata. Kytkin asia olikin tiedossa kun, oli tuossa syksyllä w124, jossa oli om605 garretin gt37+7mm pumppu. Kytkin ja laatikko oli vakio niin kytkin kyllä luisti melkosesti 😂 tästä ei oo tarkotus ottaa kun n.200hv niin mennään vakio kytkimellä siihen asti kunnes alakaa kunnolla luistamaan. Onkos kukaan asennellut öljynlämpömittaria ja miten? Jossakin luki että ei saa oikeaa tietoa jos ottaa paineanturilta haaralla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8056
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 25.4.2017 1:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mersuw123 kirjoitti:
Meillä sitä on aina sanottu lauhuttajaksi😅


Niin on ja kaikkialla muuallakin, vailla perää.

Jos se öljy menisi kennoon kaasumaisessa olomuodossa ja tulisi nesteeksi lauhtuneena/tiivistyneenä ulos, olisi kyseessä lauhdutin.

Moottorissa lienee siinä vaiheessa jo muutakin vikaa jos ja kun öljyt höyrystyy niinmoin, jotta tarvitaan lauhdutinta öljynkiertoon.

Jäähdytin tai lämmönvaihdin, kun ei faasimuutosta tapahdu. Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6007

 LähetäLähetetty: 25.4.2017 11:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mersuw123 kirjoitti:
Onkos kukaan asennellut öljynlämpömittaria ja miten? Jossakin luki että ei saa oikeaa tietoa jos ottaa paineanturilta haaralla.


Ei se siinä paineanturin haarassa oikein mitään näytä kun ei siinä öljy virtaa mihinkään.
Öljyropun paikalle on helpoin laittaa.

Ajoviima ehkä hieman viilentää anturia siinä ropun paikalla, mutta voihan sitä vähän suojata.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1919
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 25.4.2017 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mersuw123 kirjoitti:
Joo kyllä tässä on om617a. Yhdestä 7mm pumpusta meni kaupat puihin kun ei ollut tekijällä oikeita osia, joten jos joku tietää pumpun tekijöitä niin saa vivauhtipyöränasia olikin tiedossa kun, oli tuossa syksyllä w124, jossa oli om605 garretin gt37+7mm pumppu. Kytkin ja laatikko oli vakio niin kytkin kyllä luisti melkosesti 😂 tästä ei oo tarkotus ottaa kun n.200hv niin mennään vakio kytkimellä siihen asti kunnes alakaa kunnolla luistamaan. Onkos kukaan asennellut öljynlämpömittaria ja miten? Jossakin luki että ei saa oikeaa tietoa jos ottaa paineanturilta haaralla.


Se vakio kytkin luistaa heti kättelyssä. Omassa autossa oli kaikkea shimmattua pakun ja g
Mersun isompaa 228mm kytkintä mutta pitämää alko vasta volvon sachs sre race asetelmalla ja pakun levyllä. Toki sinne voi laittaa myös bemarin sre asetelman mutta se vaatii vauhtipyörän keventämistä ja työsylinterin tangon jatkamista
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 25.4.2017 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jari_w123 kirjoitti:
mersuw123 kirjoitti:
Joo kyllä tässä on om617a. Yhdestä 7mm pumpusta meni kaupat puihin kun ei ollut tekijällä oikeita osia, joten jos joku tietää pumpun tekijöitä niin saa vivauhtipyöränasia olikin tiedossa kun, oli tuossa syksyllä w124, jossa oli om605 garretin gt37+7mm pumppu. Kytkin ja laatikko oli vakio niin kytkin kyllä luisti melkosesti 😂 tästä ei oo tarkotus ottaa kun n.200hv niin mennään vakio kytkimellä siihen asti kunnes alakaa kunnolla luistamaan. Onkos kukaan asennellut öljynlämpömittaria ja miten? Jossakin luki että ei saa oikeaa tietoa jos ottaa paineanturilta haaralla.


Se vakio kytkin luistaa heti kättelyssä. Omassa autossa oli kaikkea shimmattua pakun ja g
Mersun isompaa 228mm kytkintä mutta pitämää alko vasta volvon sachs sre race asetelmalla ja pakun levyllä. Toki sinne voi laittaa myös bemarin sre asetelman mutta se vaatii vauhtipyörän keventämistä ja työsylinterin tangon jatkamista


Miten meneekö se volvon asetelma sitten ihan suoraan? Ootko 409 vai minkä pakun kytkintä käyttäny?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1919
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 26.4.2017 9:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei se suoraan mene. Joutuu vähän sorvata ja tehä holkit asetelman ja vauhtipyörän väliin. Om617 pakun tai om617 g mersun levyä oon käyttäny eli 209d 309d ja taitaa vielä 409d olla om617 koneella.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 26.4.2017 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Turbo saapui tänään, turboksi tuli pirkens 147 joka on kopio garretin 3571. Teho alue oli 200-420hp. Huomenna alkaa öljynlauhuttajan, välijäähyttimen ja turbon asennus. Pumppu teetetään kesän päälle. Kesävanteiksi tilasin tänään japan racing jr9 8,5&10x17" koossa, luultavasti saapuvat jo huomenna niin saa vapuksi alle. 😊
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussaP
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Jou 2007
Viestejä: 3484
Paikkakunta: ylivieska

 LähetäLähetetty: 26.4.2017 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jari_w123 kirjoitti:
mersuw123 kirjoitti:
Joo kyllä tässä on om617a. Yhdestä 7mm pumpusta meni kaupat puihin kun ei ollut tekijällä oikeita osia, joten jos joku tietää pumpun tekijöitä niin saa vivauhtipyöränasia olikin tiedossa kun, oli tuossa syksyllä w124, jossa oli om605 garretin gt37+7mm pumppu. Kytkin ja laatikko oli vakio niin kytkin kyllä luisti melkosesti 😂 tästä ei oo tarkotus ottaa kun n.200hv niin mennään vakio kytkimellä siihen asti kunnes alakaa kunnolla luistamaan. Onkos kukaan asennellut öljynlämpömittaria ja miten? Jossakin luki että ei saa oikeaa tietoa jos ottaa paineanturilta haaralla.


Se vakio kytkin luistaa heti kättelyssä. Omassa autossa oli kaikkea shimmattua pakun ja g
Mersun isompaa 228mm kytkintä mutta pitämää alko vasta volvon sachs sre race asetelmalla ja pakun levyllä. Toki sinne voi laittaa myös bemarin sre asetelman mutta se vaatii vauhtipyörän keventämistä ja työsylinterin tangon jatkamista


Komppaan Jaria, itellä luisti aikalailla vakio kytkin aikoinaan kun oli pikkuturbo ja vakio pumppu josta ruuvattu syöttöjä.. nykyisessä oli viime kesän pakun levy ja asetelma vaan luisti kyllä kohtuuttoman paljon Rolling Eyes
Nyt onkin tulossa Jarin suosituksen mukainen kytkin joka on parasta aikaa pajalla "holkkien teossa"
_________________
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 26.4.2017 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä se tuo kytkinki tullaan päivittämään kesänpäälle. 5-vaihteinen lootaki ois kyllä kova sana😄
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1919
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 27.4.2017 6:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja vauhtipyörän joudut hommaamaan pakusta tai g mersusta että isompi kytkin sopii.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 27.4.2017 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

onko kenelläkkään tarkkaa tietoa siitä, että passaako om602:sen pumppu tuohon om617? jostakin lukkiin että joku oli semmosen 0m617 ässään laittanut.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heavy
W123-Spesialisti



Liittynyt: 28 Jou 2005
Viestejä: 686

 LähetäLähetetty: 27.4.2017 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei sovi. Hommaat siihen Mynädieselin 7mm pumpun niin sitten on kaikki kohdallaan. Toimii hyvin ja muutenkin paras. Öljypohjaan lämpöanturille teet paikan. Peltivanteet ja pölykapselit toimii aina. Näyttää hyvälle ja ovat ennen kaikkea ajolleen hyvät.


_________________
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussaP
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Jou 2007
Viestejä: 3484
Paikkakunta: ylivieska

 LähetäLähetetty: 27.4.2017 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mersuw123 kirjoitti:
Kyllä se tuo kytkinki tullaan päivittämään kesänpäälle. 5-vaihteinen lootaki ois kyllä kova sana😄

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=60814

jari_w123 kirjoitti:
Ja vauhtipyörän joudut hommaamaan pakusta tai g mersusta että isompi kytkin sopii.

Ei oo ihan helppo löytää nimimerkillä 4kk aikana ollut osto ilmoitus facebookissa useissa auton osa palstalla samoin täällä ja naapuri foorumilla... lopulta luovutin ja otin autossa paikallaan olevan jonka vein koneistamolle
_________________
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 30.4.2017 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Osat vaiheltu, eilen pääsi testaileen. Ahtoja tällä hetkellä vain 0.4bar, johtunee ruuan puutteesta. Siihen löytyi lääke kun naapuri foorumilta läysin 7mm mynän pumpun, joka pitäisi alkuviikosta saapua.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1919
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 30.4.2017 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvännäköinen cooleri sulla. Ootko mistä hommannu ja onko millä mitoilla?
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mersuw123



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 714
Paikkakunta: raahe

 LähetäLähetetty: 30.4.2017 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo löytyi käytettynä oulusta 20eurolla, sattui vielä sillein että on nuo lähdöt samassa päässä mutta kummiskin tekee lenkin siellä jäähyttimessä, mitoista en osaa sanoa, olisikohan noin 450x350x75.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6007

 LähetäLähetetty: 30.4.2017 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Imusarja kannattaisi ehkä muuttaa tasaisemmin virtaavaksi ennen suurempia virittelyjä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit