Karvanaama ja sec

Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kokeilin kiskaista tuota ASR:n pistoketta irti ja käynnistin auton.
ASR ja ABS vikavalot jäivät kumpikin palamaan. Pistoke kiinni, uusi käynnistys.
Tällöin paluu entiseen, ABS sammuu, ASR syttyy 30-40 sek. kuluttua.

Voisikos tästä vetää jonkinsorttisia päätelmiä?
Pähkäilin että tämä voisi viitata ASR pumppuyksikö pulmaan, no varmaan muuallekkin.
Jokin ohjaa releen sammuttamaan ASR pumpun. Joko siksi että painetta ei synny, tai paine nousee liian korkeaksi. Alkaa vaikuttamaan siltä että tarvin ammattiapua tähän(kin).

Tässä kun ei vakkaria ole, mutta ameriikan voorumilta lueskelin tuota mokkulaa myös käytetyn ASR:n yhteydessä vissiinkin tuohon tehon rajoittamiseen. Jos nyt oikein ymmärsin.

Jarruvalokytkimen irrotin. Olisi siinä tarvinnut huomattavasti nuoremman ja notkeamman asentajan, mutta ei sellaista näkynyt, joten kiemurtelin itse.
Mittailemalla ei selvää vikaa löytynyt. Kohdassa jossa kärjet vaihtavat tilaansa, oli mittarissa havaittavissa pientä resistanssin vaihtelua, joten tilasin uuden.
Tässä on 4 pinniä, joista isommat (1 ja2) ovat NC (normal close) ja pienemmät 3 ja4 NO (normal open).
Nämä tosin kääntyvät käytännössä päinvastaisiksi, koska paikallaan ollessaan jarrupolkimen varsi pitää napin sisällä kuten jääkaapin ovessakin.

Jarruun liittyen myös havaitsin, että vaihdevipua pystyy liikuttamaan painamatta jarrua, toisin kuin TDT:ssä. Mikäs tämän lukituksen hoitaa? Vai pitääkö tässä ollakkaan?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Konttuurilla käyty secin kanssa. Muuten kelpasi kirkkaasti, vaan se ASR vikavalo loimotti häiritsevästi katsuria silmiin. Kuten epäilinkin käyvän.
Halusin kuitenkin käydä kokeilemassa, koska talvikausi lähenee ja samalla tuli todettua vehkeen olevan muilta osin katsastuskelpoinen.
Nyt se asr on sitten pakko laittaa kuntoon. Tätä googlaillessa olen huomannut kyllä joidenkin saaneen autonsa katsastettua vikavalosta huolimatta.

Päästöt kävin aikaisemmin muualla ottamassa, koska arvelutti tuon pensarosvon säädöt.
Mittaaja näytti lappua ja arvot oli kirkkaasti alle vaaditun, jäi harmittamaan etten ottanut kuvaa lapusta. Sen kummempaa muistikuvaa lukemista ei ole.

Katsuri huomasi jousiin kiinnitetyn Lorinserin peltilapun, joten tässä on sitten myöskin lorton jousi/alustasarja vanteiden ja korisarjan lisäksi. Kivaa että ne on säilyneet näinkin kauan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Karvanaama kirjoitti:Konttuurilla käyty secin kanssa. Muuten kelpasi kirkkaasti, vaan se ASR vikavalo loimotti häiritsevästi katsuria silmiin. Kuten epäilinkin käyvän.

Olisi ehkä kannattanut repiä polttimo pois. Lueskelin joskus (kuten tässäkin ketjussa taisi olla), että se toimii erikseen. ABS kuitenkin pitäisi toimia?

Ajattelin vain, että jos joskus saan tuon oman moottorinvaihto secin katsastettua, niin en kyllä millään saa ASR:ää enään toimimaan uudella moottorilla. Tosin ei ole haittapuolena tuota sähköistä kaasuongelmaakaan, jonka tuo ASR ongelma tuo mukanaan tuohon alkuperäiseen moottoriin. Mutta ei kait se ASR mikään pakollinen varuste ole, vaikka se onkin autossa joskus ollut?
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Vähän kade tuosta Karviksen autosta...mukava lukea miten etenee :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

noroljan kirjoitti:
Karvanaama kirjoitti:Konttuurilla käyty secin kanssa. Muuten kelpasi kirkkaasti, vaan se ASR vikavalo loimotti häiritsevästi katsuria silmiin. Kuten epäilinkin käyvän.

Olisi ehkä kannattanut repiä polttimo pois. Lueskelin joskus (kuten tässäkin ketjussa taisi olla), että se toimii erikseen. ABS kuitenkin pitäisi toimia?

Ajattelin vain, että jos joskus saan tuon oman moottorinvaihto secin katsastettua, niin en kyllä millään saa ASR:ää enään toimimaan uudella moottorilla. Tosin ei ole haittapuolena tuota sähköistä kaasuongelmaakaan, jonka tuo ASR ongelma tuo mukanaan tuohon alkuperäiseen moottoriin. Mutta ei kait se ASR mikään pakollinen varuste ole, vaikka se onkin autossa joskus ollut?
Juu lampun poistamista harkitsin hetken, mutta tulin siihen tulokseen että näkeehän katsuri ettei vikavalo edes toimi. Lopputulos lie olisi ollut sama. Kuntoon tuon haluan ettei vika rajoita tehojakin. (suti se kyllä näinikin, pitihän se kokeilla).
Pitääpä kysäistä katsurilta jälkinäytöllä jos asr:n saisi poistaa. Tästä sen poistaminen olisi kohtuu iso homma, mutta Noroljanin tapauksessa varmaan riittää ettei laitteistosta jää jälkeäkään.

Sattuisiko sinulta jäämään nuo asr osat jouten??! :wink: tehään nopeat kaupat?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ASR on sutimisenesto eikä näinollen pitäisi haitata katsastusta vaikka vikavalo palaa.
ABS ja ajonvakautusjärjestelmät (ESP ym) pitää toimia.
Näin minulle sanottiin kun kyselin eräästä 202:sta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Aivan, kyllähän se auto on aika onneton jos tuo ASR ei toimi. Juurikin kun sotkee kaasun toiminnan. jonkun kaltainen vikatila päällä kokoajan. Taitaa olla melko harvinainen lisävaruste W126:ssa tuo ASR, loppupään malleihin vasta kaiketi sen saanutkin.

Tässä tälläinen 24 sivuinen dokkari WISsistä tulostettuna. On meinaan yllättävän paljon komponentteja jossa vika saattaa olla, vaikka kyse noinkin vanhassa järjestelmästä (toivottavasti tämä oli nyt se oikea versio.):

https://mega.nz/#!3YMlzaZb!86I1w4iUa-UG ... NjfVnBvKAk

Ei mulla oikein osia ole, kun auto tuli mulle ilman moottoria, eli ne sähköisenkaasun komponentit puuttuu ja suurinosa tuosta ASR:stä on samaa tai osittain samaa ABS:sien kanssa. Esim ohjain on sama molemmille. Kojelaudan alla on tälläinen: N4/1 Electronic accelerator pedal control unit, joka ei ilmeisesti vaikuta ABSien toimintaan.

E: ei toi linkki toimi suoraan, kopio tuosta:
https://mega.nz/#!3YMlzaZb!86I1w4iUa-UG ... NjfVnBvKAk
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

En saa tuota noroljanin linkkiä, enkä kopiota auki. Tuo editoitu menee vaan mega.nz - weppisivulle. Kovasti kyllä kiinnostaisi nähdä tuo..

No toiseen asiaan, maahantuontikatsastus ja samalla ensimmäinen vuosikatsastus on nyt hyväksytysti suoritettu.
ASR vikavalo ei loimota, amerikan voorumilta luin tapauksesta, jossa systeemi piti ilmata.
Tämä lie auttoi tässäkin, tosin muutakin käpisteltiin samalla.

Testaus jäi kyllä tosi lyhyeksi. Virta päälle -> valo palaa. Auto käyntiin -> valo sammui. "Joo hyvinhän tämä toimii". Samalla kuuluu konehuoneesta räpsähdys ja KAIKKI varoitusvalot syttyy. Laturin remmi poikki. Olikin ainoa remmeistä, jota en vaihtanut (kun näytti niin hyvältä) Avokämmentä taas naamaan. Laiskuus on hyve!
Ostin motonetistä samantien kaksi, että jää varallekkin.

Seuraavaksi veropäätös ja sen maksu, eiköhän sitten kilvet jo. FINnittömät.

Katsurilta kysyinkin jos ASR:n ja SRS:n saisi muutoskatsastettua pois.
Meinasi että jos kyseistä automallia on tehty ilman noita varusteita, olisi mahdollista ne poistaa. Tähän tarvisi maahantuojan / tehtaan ohjeen poistoa varten ja katsastaja tarkistaisi sitten että homma on tehty ohjeen mukaan. Varhaisemmat secit ovat käsittääkseni ilman näitä varusteita. Tiedä sitten kuinka hankalaa olisi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Foorumi tappaa linkit, jos niissä on esim sulku tai tässätapauksessa !-merkki.

Kyllä se pitäisi toimia, kun kopio koko osoitteen. No mutta ota tuosta talteen:
http://mainostv.info/mese/0800-ASR1.pdf

Ja ymmärsin kanssa, että tuo ensimmäinen ASR versio on tullut valinnaiseksi varusteeksi jostain -88 eteenpäin. ja itselläni on vain ratissa bagi, ei siis pelkääjälle ollenkaan (niin taitaa olla sullakin?). 3/88 -valmistettu tämä oma.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

voi kun olisi suomeksi linkin takana olevat tiedot :wink:
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

No nyt minulla on se manuaali, mitä olen etsinyt. Iso Kiitos!!

Tässä katiskassa on bägit kuskilla ja matkustajalla. Eli vasikannahkaiset ajohanskat on säilytettävä jossain muualla kun hanskalokerossa. Valmistunut 11/88.

Testailin lumisella tiellä kesärenkailla ASR:n toimintaa. On kyllä hölmön tuntuista kun kaasu on pohjassa eikä muuta tapahdu kuin systeemi mouruaa ja nykii.
En olekkaan aikaisemmin ajanut luistonestolla varustetulla autolla liukkaalla alustalla.
On tuo kalusto aina ollut vanhemman puoleista.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vetoluistonestot tarvitsevat aina hyvät renkaat, muuten saattaa tulla risteyksissä kauhunhetkiä.
Paitsi ASD ei ole niin tarkka, jota sitäkin luistonestona aikoinaan mainostettiin.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Katsastuksessa poikkimennyttä remmiä aloittelin vaihtamaan piharemonttina, samalla läiskin itseäni aina vapaalla avokämmenellä naamaan. "Hommaa kunnon talli! *LÄISK* "hommaa kunnon talli! *LÄISK*.
Remmi kun sijaitsee saastepumpun takana. No ajoin sitten ilman laturia sisätiloihin, jossa homma oli paljon mukavampaa.

5.11 lähti secci talvisäilytykseen. Paljon jäi vielä tehtävää, joka olisi kiva hoitaa omassa lämpimässä tallissa, jos sellainen olisi *LÄISK*. Säilytystalli ei ole kotona, eikä ole lämmin.

Jäi myöskin kuvat ottamatta. Veropäätöstä ei ole näkynyt, joskaan ei sillä nyt niin kiire ole.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Veropäätös on sitten valmistunut, olen valtiolle velkaa 1679,82e.
Aikalailla siinä haarukassa mitä uumoilinkin aikaisempien päätösten mukaan. Salaa toivoin että olisi alle puolentoista tonnin jäänyt, mutta tällä mennään.

Syksyn aikana kerkesin tarrakilvillä ajella n.300 km. En tankannut ennen säilytykseen vientiä, joten kulutuslukematkin jäi mittaamatta.
Ainahan tällaisen pensarosmon kulutus ihmisiä kiinnostaa, mutta tähän palataan keväällä sitten.

Tuota toimimatonta rariota koitin irrottaa, mutta en keksinyt miten. Kotona sitten googlailin ja ohjeetkin löytyi. Etupanelin nurkissa on pienet reijät, joihin pitää tökätä puikot. Ehkäpä polkupyörän pinnoista sellaiset saisi tehtyä. Luukusta näkyi sisällä olevan joku kasettikin jumissa.
https://www.dndservices.co.uk/
Tällainen virma on Englannissa, joka saisi lukituksen purettua. Onko kellään tietoa josko lähempänä olisi. Maahantuoja? Googlailun perusteella Blaukkarin toiminta taitaa olla keskittynyt puhelimiin ja hälytinjärjestelmiin..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Mikä radio siellä autossa nyt on? Jos on pyöreät reiät nurkissa niin kuulostaa jälkiasennusradiolta johon sopii yleisimmät irrotusraudat, melkein joka tallissa niitä lojuu.

Jos on litteälle raudalle reiät niin sitten mersun omat irrotustyökalut tai tekee kopiot.

Mikä lukitus pitäisi purkaa, varkaussuoja vai se mekaaninen kiinnitys autoon? Jos on mersun alkuperäinen radio niin koodi saattaa löytyä helpostikin.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tämmösillä se blaukkari irtoaa, helppo tehdä itsekkin :idea:

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kuva

Radio on tällainen Blaupunkt Amsterdam 127 ja koodi sisältyy tuohon luottokortin näköiseen läpyskään.
Läpyskä on ilmeisesti rikki tai/ja koodin lukupää viallinen, koska kortin siruosassa näkyy pieni painauma. Tämä viittaisi lukulaitteen viallisuuteen.

Kiitos kuvasta.
Tuollaiset raudat tekaisin äsken, tosin paljon karumman näköiset. Talliaarteiden joukosta löytyi yllinkyllin rikkinäisiä pyöränvanteita, joista tikut sain. En vielä käynyt kokeilemassa miten sopivat. Piti öljypolttimen ja kattilan syyshuolto (putsaus) hoitaa ensin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

löytys tälläset :arrow:
Kuva
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kiitos tarjouksesta, sain omatekemillä raudoilla mankan irti ja vieläpä helposti.

Myöskin sisällä olleen kasetin sain kärkipihdeillä pois. Jotain saksalaista nuorisomusiikkia varmaankin..

Kuva

Kuva

Pitää vielä kokeilla pistää virrat mankkaan pariksi tunniksi, manuaalin mukaan sitten pitäisi olla mahdollisuus kokeilla koodia uudestaan. Eipä mulla sitä ole, mutta näkisi ainakin jos jotain muuttuisi.

Jos joku oikeasti osaa purkaa lukituksen, nyt saa ilmoittautua.
Googlaillessa löysin ebaysta samanlaisen käyttämättömän myynnissä, taisi olla vaatimattomasti 1200 puntaa. Niin paljon en taida tätä haluta. :lol:
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Mikäs tuon soittimen sarjanumero on?
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kyljessä olevassa tarralapussa on seuraavat numerosarjat:

BP7980V3084150

7 647 980 010
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Koitappas koodia 3046
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kiitos ohjeista Timo N !!
Laitoin laitteeseen +12V kahteen liittimeen, jotka pitäisivät olla ylläpitojännite ja virtalukolta tuleva heräte. Sekä rungossa olevaan liitimeen miinus. Ainakin kuoressa olevan liitäntäkuvan mukaan jännite on oikeissa navoissa.

Annoin virran olla päällä reilun 2 tuntia ja kokeilin laittaa napista päälle, näyttö heräsi ja halusi tietysti kortin sisään, sensijaan kokeilin tuota koodia 3046. Vaan eipä se miksikään muuttunut. Noin 8 sekunnin kuluttua laite sammuttaa itsensä.
Kokeilin myös kortti sisääntyönnettynä tuota koodia, mutta sama juttu, laite sammuu herjaten "prufe keycard".
Ei se piru taida onnistua ilman oikeaa/toimivaa korttia. Vai teenköhän jotain väärin? Hilfe!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Painoitkos mitään nappia tuon numerosarjan syöttämisen jälkeen?
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kokeilin pelkkää numerosarjaa, sitten num.sarja + sininen luurinappi, sitten num.sarja + dsc/ok - nappi. Sekä num.sarja + src. Ja joitain muitakin yhdistelmiä, mitä en nyt muista.
Toki väärien yritysten seurauksena voipi laite lukittua taas joksikin aikaa.

Tuolla ylempänä on kuva laitteen etupanelista ja sen napeista.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Saattahan tuo koodikin olla väärä. Puolalaiset tuota tarjosivat ja omani olen niillä saanut toimimaan. Osaiskohan Teleme auttaa? Olikohan Lappeenrannassa.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kumma vaan kun ei aukea edes sellaista valikkoa johon saisi numerot näkymään näppäillessä.
Äsken löysin jonkun muun blaukkarin malliin ohjeen, jossa piti painaa ts/bnd ja 1* samaan aikaa ja sitten virta päälle, jolloin koodikysely tulee näkyviin.

Pitää vielä jatkaa tutkiskelua huomenissa. Kiitos vielä!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tähän on nyt sitten saatu kilvet, jotka pitää vielä vaihtaa finnittömiin.
Sitä varten piti vielä täyttää erikseen hakemuskin. Voisi tämänkin tehdä helpommaksi, vaikka kerroin katsurille jo ensimmäisellä konttorikäynnillä etta haluan finnittömät kyltit, ei niitä voi etukäteen tilata.

Armottoman googlailun jälkeen alkaa vaikuttaa siltä että radio kysyy koodia vasta kun sisällä on uusi/ehjä keycard, jonka ei tarvi olla vielä opetettukaan tähän laitteeseen.
Puolalaiselta sivulta tuon suuntaista tietoa olin lukevinani. Koulussa en puolantunnilla ollut, joten jouduin käyttämään sivuilla valmiina olevaa automaattikääntäjää.
Pidin vehkeessä virtaa päällä melkein pari päivää putkeen, mutta ei se koodia alkanut kyselemään

Pitänee kysellä tuolta Telemeltä tai jostain muualta apua. Haiskahtaa että se kortin lukulaite olisi viallinen myöskin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Autolle ei ole tapahtunut mitään, no kävin käynnistämässä lämpimäksi pari viikkoa sitten.

Tuo murheellinen Blaukkari tuli Telemeltä (Pulttikanavalta) kera uuden kortinlukijan. Heiltä ei korttia saanut joten tilasin ebaystä kortin, jota ei tietystikään ole ohjelmoitu valmiiksi.
Tuo TimoN:n hankkima koodi pitäisi olla oikea, tilasin senkin varmuuden vuoksi nettihakkerilta oikein maksua vastaan.
Muttakun ei se belsebuubin keksintö vieläkään kysy koodia.
Tuntikausia olen kahlannut nettiä, sekä myös kokeillut eri nappiyhdistelmiä.

Eräs ohje vaikutti lupaavalta, jossa käskettiin pitää "FM" ja "1" pohjassa, sekä painaa virta päälle. Vaan tässäpä ei sitä "FM" nappia vaan ole.
*huoh*
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mie olisin kyllä nakannu jo aikaa sitten tuon ration irvikuvan romukoppaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”