TPMS=rengaspaineenanturi

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
KaleMani
Viestit: 112
Liittynyt: 04.4.2016 12:43
Paikkakunta: Hanko

TPMS=rengaspaineenanturi

Viesti Kirjoittaja KaleMani »

Vähän löytyi tietoja/kokemuksia foorumilta TPMS antureista. Omassa w204 mallissa tietojeni mukaan alkuperäiset anturit. Nyt pitäis vaihtaa ennen syksyä uudet kesäkumit vanteille. Jostakin lueskelin että antureiden patterit kannattaisi vaihtaa renkaiden uusimisen yhteydessä, koska kestoikä on noin 5-7v.
Foorumilailta varmaan löytyy tietoja asiasta. Esim. millaiset patterit mihinkin malliin kuuluu vai voiko uusimisen antaa rengasliikkeen huoleksi? :roll:
Pari kertaa tullut mieleen pahat niiden tekosista :idiot: enimmäkseen mennyt kuitenkin ihan hyvin :)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ei niistä vaihdeta pattereita vaan koko anturi (venttiilitapin voi ottaa vanhasta).

Varmuuden vuoksi: olethan tarkistanut että autossa on anturit eikä pelkästään ESP/ABS-antureilla toimiva valvonta?
KaleMani
Viestit: 112
Liittynyt: 04.4.2016 12:43
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaleMani »

En kyllä tuota tiedä varmasti, mutta näyttöön tulee rengaspaineen valikossa "run flat indig." se täytyy nollata kesä- talvirenkaiden vaihdossa.
Olisko valmistus numerosta apua itse en ole löytänyt luetteloa mitä siinä on ollut toimituksessa, WDD2040311G225546. :oops:
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Juu ihan abs:n kautta toimiva on. Eli ei ole renkaissa erikseen mitään.
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER


03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
040U BLACK
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
220A LEATHER
221A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
345 RAIN SENSOR
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
509 NAVIBOX
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
804 YOM 23/1
824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
968 COC PAPER EURO6 TECH. W/O REGISTRATION CERT.PART 2
A20 DIRECT START
A59 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 13.5
A65 FE CONVERTER 13.5 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B00 SUSPENSION MEASURES FOR ROUGH ROAD TERRAIN
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FW LIMOUSINE
G995 TRANSMISSION CODE VERSION 95
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M16 DISPLACEMENT 1.6 LITER
M274 4-CYLINDER GASOLINE ENGINE M274
R01 SUMMER TIRES
R58 16" LT ALLOY WH.5 DBL-SPOKE DES. T. SILVER ALL-RD.
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
V22 SPEED- + LOADINDEX 91V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
W212 220 CDI -14
Kuva
KaleMani
Viestit: 112
Liittynyt: 04.4.2016 12:43
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaleMani »

Oikeastaa helpotus = vähemmän toimimattomia osia, ei ehkä niin nopea reagointi kuin erillisellä anturilla, mutta tullaan toimeen.
1U3 on se hyvä että on jo tehtaalla vahattu valmiiksi :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

tähtikuljettaja kirjoitti:Ei niistä vaihdeta pattereita vaan koko anturi (venttiilitapin voi ottaa vanhasta).

Varmuuden vuoksi: olethan tarkistanut että autossa on anturit eikä pelkästään ESP/ABS-antureilla toimiva valvonta?


Ei sitä tappia kannata ottaa vanhasta, ellei halua järjestelmän tekevän itsestään tarpeellista. Ne perk3leet vuotaa jo vähänkään pahasti katsomallakin.

Sitten kun ne aluventtiilit suolasta happanee ja vuotaa renkaan tyhjäksi, on kontissa se pelastava räkäpullo jolla sen anteron saa kokonaan pas2 ja tukkoon.

BTW: siellä anturissa on ihan normaali puolen euron CR2032 nappipatteri, mutta sisäänvalettuna, satasen anturissa joka maksaa vitosen tehä on parempi kate.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
KaleMani
Viestit: 112
Liittynyt: 04.4.2016 12:43
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaleMani »

Uudet suvikumit on nyt alla Nokian Hakka blue, näkyy olevan made in Russia, toivotaan parasta eikä pelätä pahinta :?. 2-3t km lapin kierrosta edessä + syyskelit eteläsuomen kurakeleillä. Turha siirtää vaihtoa ensi kevääseen, jolloin se olisi kuitenkin ollut edessä. Ei ollut tunnistimia vantessa niinkuin " Juhanimi" mainitsi, nii ei huolta pattereista eikä anturien vaihdoista. Auto nostettiin taas ylös kynnyskoteloista eikä nostopisteistä :idiot: , näytti kestävän eikä kynnyskotelon suojamuovitkaan ollu rikkoutunut tällä kertaa. On se merkillistä ettei voida nostaa autoa sieltä mistä on takoitettu. Ei se niin paljon hitaampaa ole ajaa sellaiselle paikalle missä on sopiva nostin kun se kuitenkin oli vapaana. :evil: :protest:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”