sprinter 312d -99 (vaihtui w211 cdi)

tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Pientä päivittelyä.
Kävin jälkinäyttämässä merssun leimahan tuli alapallon vaihdon jälkeen.
Vielä pitäisi laittaa vakaajan runkokumit ku huonolla tiellä meinaa kolista ja tuo iskarin kiinnitys tivistellä.
Moottoriin vaihdoin öljyt ja sudin joutessaan. Myöhemin vielä ilman putsari ja polttoaine suti.
Muuten ei ole kerennyt kuin ajamaan. :kuski:

Lisävalot talveksi kehitellä paikalleen johdotus olisi valmiina.

Eberi alkoi koirimaan varmaan vesi pumppu..... toimii kun auto käy mutta ajastimella käy jonku aikaa ja sitten sammuu.

Tuossa vielä muutama kuvatus tuosta dalmatialaisesta.

Kuva

Kuva
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Rintterin kanssa mennyt kilomeetrit leppoisasti valoja en ole vieläkään saanut laitettua kun pakkaset yms tekosyyt estää muka kattoverhoilun irroituksen....
Eberi änkyröi edelleen pidetään pirssi roikassa kuulin huhuja että moiseen kävisi "yleismaalinen" possin kv pumppu?

Mutta itte asiaan eli ostosta asti on perinteinen hihnan kiristin kitkuttanu no nyt seon alkanut säklättään tms ääniä tuottamaan rivi vitosen sulosointujen sekaan että pitäisi vaihtaa.
Pystyykö tuon illassa vaihtamaan ihan nätisti vai pitääkö purkaa syyläridtä lähtien tavaraa edestä? Aikasta ahtaan näköinen väli.....
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kiertovesipumpuksi käy bosch-mallinen. Ainakin itsellä se on siinä eberin kyljessä tuossa 312:ssa.

Hihnan vitkuttaminen johtuu todennäköisesti kuluneesta kiristinsysteemistä. Kiristinpyörä menee tapin ja linkun kuluessa vinoon ja alkaa alkaa vitkuttaa / kuluttamaan hihnaa epätasaisesti.
Monet vaihtavat vaan pelkän kiristimen mutta se tappi on myös kulunut niin molemmat uutta samalla niin tulee hyvä.

Jos ei ole ilmastointia niin melkeen ottaisin syylärin pois, rintteristä lähtee keula suht helposti pois niin on mukava tehdä sen jälkeen.

Muista muuten kiristää se kiristintappi kunnolla! Ja siinä on sitten iso kuusiokolokanta jota ei löydy ihan joka sarjasta. Olisiko ollut luokkaa 14..
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin.
Päivitellääs tännekki.
Kiristin sydeemi odottaa vieläkin penkillä tietä konehuoneeseen koneen lämmetessä äänet vähenee.
Eberi alko kolistelulla pelaa (pumppu hankittu vaihetaan ku keula auki)
Jostain ryökäle ihistää nestettä mahan alle varmaan vesipumppu.


Nyt tuli vain jännä omituisuus joka ilmenee harvoin jos ollenkaa.
Eli yleensä kun ei ole auto roikassa pitää tartata pyörittää mutta ei edes lupaa pariin otteeseen tarttaa lopettaa tarttaa lopettaa. Sitten hörähtää käyntii niiku vasta olisi sammutettu vaikka olisi enemmänki pakkasta.
Ja vain jos yön yli on kylmässä.
Jos roikassa nii ei mitää ropleenaa hehkun valo välähtää ja avainta koettaa nii jo lähtee.
Varmaa joku anturi sammutin tms koirii pakkasella ku lohko ei yhtään ole lämmin (edes roikan päässä olevan lämmön)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kokkeiles joskus lämmittää pelkästään syöttöpumppua.

Jos tärähtää het tulille pumpun lämmittämisen jälkeen niin nestepääremonttiin pääsee.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Jahasjahas minkähän hintaanen tämmönen nestepää remomentti on?
Pumpunhan se tieten käyttää poies.
Kun ajatuksena on ollu että jos kesällä teettäisi suihku remontin ku alkaa tuo 400000 olee liki samalla tutkisi vetoketjun kunnon.....
Sittehän se menisiki sinne 800 huitteille öljyn vaihdoilla
8) :kuski:
Pitää joku aamu kokeilla lämmäyttää pumppua kun sattuu taas tekee tuon tempun.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin nyt on pakkasilla tehny kahtena aamuna että usiamman tarttauksen jälkeen ei ole syttynyt no akun hiipuessa olen vähän pumpun kylkeä varovasti lämmittäny ja päälykantta.
Eiku hyttään ja ajatus avaimen käännöstä hörähtää niiku vasta olisi sammutettu... :roll: :roll:

Onkohan tuossa nyt se nestepää oire yhtymä vai jokin sähkö ongelma??
Sammutin tms
pitää koittaa täsä keretä lukea vikakoodit ja tutkia sammuttimen kunto....
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

YV:nä lähetin tuon linkin aiemmin, mutta jos on rahamies ja huollattaa koko pumpun, niin samalla ne vaihtaa tuon takaiskun.
Ei tuo venttiili kesällä oireile mitenkään, ja lämmittämällä pumppua on kesäkeli pumpulle.

http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=48119&highlight=

Tammi-helmikuun seisoi oma 312d, ja hienosti lähti käyntiin pakkasella, vaikka osa otettu puolimilliä ajetusta E290, noin 4v sitten.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Kiitos et vinkistä jostain syystä ei viestiä ole koskaan tullut?? :roll:

Nyt kuiten mersu kehrää nätisti kun sain vaihdettua viimeinkin tuon kiristin systeemin ja kaikki rullat myös iskarin.
iskari oli männy sohloksi eikä kuulema ajettu ku 20 000km
rullat olisi menny vielä mutta kiristimen tappi ja keinu oli kulunu pahoin.

sitten samalla ku oli keula huolto asennossa vaihoin vesi pumpun joka on vähän merkkaillu reviiriä ja väljähän se oli ja taisi olla kahisevan äänen aiheuttaja.

nyt kuuluu vain nätti vitos tiiselin raksutus käydessä

termostaatin olisin vaihtanut samalla mutta ryökäle myi väärän mallisen ja jäi vaihtamati.....
(tuonhan varmaan vaihtaa ku käyttää laturin poies edestä??)


pumppu hommalle en vielä ala millekkää pitää seurata tilannetta taas on pelannut normaalisti.
pitää pitää et:n linkki ja neuvo tallessa ja korvan takana.

eberiin vaihoin samalla myös mutta ei vaikuttanut toimivuuteen pitäisi ottaa puskin kesällä irti ja käyttää auki mikä sitä ahistaa.
Nyt on että nappia painaa hörähtää puhallin ja loraus käy että nesteet liikahtaa ja jääpi siihen..... :evil: :evil:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Lähetin YV:nä, koska aina tullut sota, kun tuota venttiiliä ehdottanu ongelmaksi mersuaiheisilla foorumeilla 2,9 suoraruiskuun.
Oireiree kaiketi ainoastaan Sprintteris ja juuri loppupään malleihin tullut huonolaatuisia venttiili/takaiskuja. Noh, E290 omistajat tais pysäköidä auton keulan alaspäin :)

Tuo löytyy myös lukemattomista diesel volkkareista, missä VP37, ja se kara kuuluu liikkua tosi herkästi, kun imee ja puhaltaa venttiiliä.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Kiitoksia kuiten pitää kesällä ottaa aiheeksi tuo kun vielä ei ole vika erittäin paha...
(Ei sovi omaan tai tuttujen tallii tuo röhmy nii lämpimämpi rassata kesällä)
Pitää valmiiksi metästää tuo venttiili tai ostaa uusi vaikka sitten veholta...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”