Ärrä tuli taloon

luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Ärrä tuli taloon

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Iski outo autokuume, jostain syystä tekisi mieli hommata pikkubussi, ikäluokasta "suoraan taksikäytöstä". Aika hyvin on tarjontaa kohtuuhinnoin, kilsat siellä puolen miljoonan nurkilla ja yli. Vähän omaa pohdintaa seuraa, vinkkejä otan mielelläni vastaan...

Ihmeen monessa etenkin Sprintereissä on kone ja/tai laatikko vaihdettu, eikö ne kestä samalla tavalla kuin henkilöautoissa vai mikä on? Jos se on "normaalia" noissa, että kone kajahtaa ennemmin tai myöhemmin, kannattanee etsiä sellainen jossa operaatio on tehty?

Kumpi sitten lie huolettomampi peli, Vito vai Sprinter? Vaunun vetäminenkin on sen verran kivaa, että veto-ominaisuuksille lasken ihan jonkin verran painoarvoa, kuvittelisin että isompi parempi? Tällä hetkellä vaunu vaatimaton 1400 kg, mutta kasvanee lähivuosina kahden tonnin hujakoille, jotta tilaa riittää nykyistä paremmin kun neljä ipanaa kasvaa isommiksi.

Penskojen kanssakin voisi olla mukavampaa kun on väljää eivätkä yllä tökkimään toisiaan... Mutta onko täysikokoinen Sprintteri sitten arkiajoon jo överi?
Viimeksi muokannut luokyio, 15.3.2019 16:28. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

On tuossa sprinterissä puolensa mutta mitä olen työpaikan vm 2011 kuluja seurannut niin "pinkan" on oltava kunnossa.

Ajolleen ihan ok. Polttoainetta menee riittävästi. Sivutuulelle herkkä.

Vito tuntuu omasta mielestä paremmalta päivittäiseen käyttöön. Kumpaakaan en ole omistanut.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Molemmat mukavia autoja ajella, Sprinter kyllä vie voiton kokonaisuutena.
Automaatti, vähän vierastan Sprintshiftiä. Manuaali OK myös mutta käyttömukavuus ...
Moottorina perus cdi 4-5 sylinterinen, ehkä tuplaturbovehkeitä välttäen.
Hurjia kilometrejä noilla ajetaan, taksissa vetelevät 800000-1000000 ennen eläkkeelle siirtämistä.
Kulutus on auton kokoon nähden pieni. Veekuutonen kuulemma kuluttaa enemmän.
oulaistenliikenne.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kiitoksia vastauksista. Automaatti on tosiaan ainut vaihtoehto, ei tuollaista laivaa viitsi manuaalilla ajella, etenkin vetohommissa tomaatti vie ylivoimaisen voiton. Eli ei kuitenkaan isoa eroa noiden välillä, enemmänkin pääasia löytää hyvä yksilö riippumatta kumpi sattuu olemaan..?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä voi sanoa että kestävyyden osalta olisi mainittavaa eroa. Sprinter on radikaalisti isompi, itse ottaisin ilman muuta sen jos kaksi tasahyvää vaihtoehtoa olisi tarjolla.

Mutta ihan totta, hyvä yksilö kun löytyy niin kaupoille :idea:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Se voi myös kääntyä huonoksi puoleksi tuo koko.
Vito/Viano mahtuu näpsästi vielä normi parkkipaikoille, Sprinterillä voi olla tuskaisempaa :roll:
Meillä on rutattu parisen tuhatta nyt menemään -10 Vianolla ja on varsin positiivinen kuva ainakin toistaiseksi :lol:
Sinun meinaamassasi ikäluokassa ei taida Vitoissa olla enää kutoskoneita edes tarjolla joten ne on Spintereiden murheena sitten. Ehkä hyväkin, koska olen ymmärtänyt Viton olevan aika ahdas huollettava/korjattava V6:sen kanssa joten remontti on äkkiä arvokasta.

Itse ottaisin Sprinterin jos ei tarvitse murehtia ahtaista parkkitiloista. Ihan vaan koska isompi on enemmän :lol:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Meillä on ollu kohta 5 vuotta w906 315cdi Sprintteri pitkällä ohjaamolla!
Ostaessa oli reilu 100tkm ajettu ja nyt luokkaa 185tkm, laturi, akku, kardaanin ristikot, etuvakaajan yhdystangot sekä helat ja kaikki jarrulevyt sekä palat on meidän aikana vaihdettu.
Työtä jonkinverran mutta osat halpoja, älyttömän hyvä ajaa mutta naftaa menee DPF poistettuna ja softattunakin kesät talvet 11-12l/100km (on toki 20" renkaat kesällä), minua se ei ole koskaan haitannut mutta eihän tuon kokoluokan auto mikään säästöpossu ole polttoainekulujen suhteen :ope:
Manuaali laatikko on välitetty vähän huonosti tuolle moottorille, vaihteita joutuu vatkaamaan turhan kovasti :cry:
Ja mitä moottoreihin tulee niin nelosista ehdottomasti sitten OM646 :idea:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Parkkipaikat ei korvessa ole suurikaan ongelma. Ja kun talossa on pienempiäkin autoja, niin aina voi valita toisen ajoon jos koosta epäilee olevan haittaa...
Jube kirjoitti:Meillä on ollu kohta 5 vuotta w906 315cdi Sprintteri pitkällä ohjaamolla!
Ostaessa oli reilu 100tkm ajettu ja nyt luokkaa 185tkm, laturi, akku, kardaanin ristikot, etuvakaajan yhdystangot sekä helat ja kaikki jarrulevyt sekä palat on meidän aikana vaihdettu.
Työtä jonkinverran mutta osat halpoja, älyttömän hyvä ajaa mutta naftaa menee DPF poistettuna ja softattunakin kesät talvet 11-12l/100km (on toki 20" renkaat kesällä), minua se ei ole koskaan haitannut mutta eihän tuon kokoluokan auto mikään säästöpossu ole polttoainekulujen suhteen :ope:
Manuaali laatikko on välitetty vähän huonosti tuolle moottorille, vaihteita joutuu vatkaamaan turhan kovasti :cry:
Ja mitä moottoreihin tulee niin nelosista ehdottomasti sitten OM646 :idea:
Mukavan vähän ajetun olet löytänyt, aika mahdottomalta tuntuu löytää vastaavaa ilman että laittaa ihan hurjasti rahaa kiinni. Joku kaksikymppiä olisi sellainen summa minkä vielä voisi kuvitella maksavansa, joten väkisin ollaan tuolla puoli miljoonaa suhatuissa.

OM646 taisi hävitä jo viime vuosikymmenellä, toki jo sopiva löytyy niin sellainenkin käy, mutta pääfokus on noin vuosissa 2010-2013 jotka osuisi budjettiin. Kutoskonetta en taida uskaltaa edes harkita foorumia liikaa lukeneena, vaikkakin karavaaneillessa ylimääräinen tehokaan ei haitaksi ikinä ole.

Kulutuslukemat ei järkytä, nykyinen paaaaaljon pienempi citymaasturi nelikolla, automaatilla ja neloskoneella syö kympin normaalisti ja vaunu perässä 14... Saattaa iso lotja mennä jopa pienemmällä vaunun kanssa kun ilmanvastuksen muutos on pienempi.

Muutama esimerkki:


[nettiauto]8743178[/nettiauto]
[nettiauto]8869833[/nettiauto]
[nettiauto]8456472[/nettiauto]
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Paikallisella jobbarilla sattu tämmönen silmään.

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/v ... 6&vifNav=Y

Kyllähän noilla näytetään rullaavan. Sisusta on tyylikäs.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pappi kirjoitti:Paikallisella jobbarilla sattu tämmönen silmään.

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/v ... 6&vifNav=Y

Kyllähän noilla näytetään rullaavan. Sisusta on tyylikäs.
Pitäisi vaan saada yksityisostajan tingittyä 24% pyynnistä pois, jotta olisi järkeä. Voi olla kovan työn takana.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pappi kirjoitti:Paikallisella jobbarilla sattu tämmönen silmään.

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/v ... 6&vifNav=Y

Kyllähän noilla näytetään rullaavan. Sisusta on tyylikäs.
Tuo muuten näyttää tosi hyvältä, mutta tuo manuaalius on vähän turn off...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikkelin rintajoupilla: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/8456472

Tuusulassa 2014 mallin Vito: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/8736193

Tänään 2011 mallin rintterillä 1000km. Kulutus 10.1. Koneena joku 2.2 110kw kun papereista katsoin. Mittarissa 170tkm.

Auton tarkemmat tiedot: Sylinteritilavuus: 2148, Moottorin koodi: OM646.986, kW: 110, Ajoneuvo: Bussi, Käyttövoima: Diesel, Tyhjäpaino (kg): 2800, Kokonaispaino (kg): 3500, Pituus (mm): 6100

Ei mikkään raketti, mutta kyllä tuolla ajaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kävin koeajolla tuollaisella möhköllä: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/r/9018310

Kyllähän tuo aika messevä laite on ajella. Pystärillä nyt pitemmän pätkän päivittäistä ajoa ajelleena suorastaan raketti 280:lläkin :lol:

Uskaltaisikohan sekaantua? Kylmänä käynnistäessä ei helise, öljykorkista katsottuna kiristäjä ei ole "pitkällä", öljyvuotoja ei näy... Rautajouset, joka on lompakolle oikein kiva puoli.

Tuotu Saksasta 2012, Saksassa merkkihuollettu, Suomen puolella sekä Veholla että Länsi-autolla. Vaihteiston öljyistäkin oli maininta Suomen puolella. Olen lukenut kaikki painajaiskertomukset ärrästä, mutta silti houkuttaisi... :oops:

Ainoa negatiivinen puoli minkä löysin, oli vetokoukun puute, vaikka ilmoituksessa muuta sanotaankin.

Parameter Value
Ident. number (FIN) WDC2510261A077445
VIN WDC2510261A077445
Baumuster 251026
Sales name R 280 CDI
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... q3f2-n7k7b
Order number 0 7 204 40593 (Destination: Branch Bielefeld)
Delivery date 29 02 2008
PAINT1 197U OBSIDIAN BLACK
Interior color 001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
Engine 642950 40 597650
Gearbox 722902 01 553645
General data for model code 251026


Baumuster Модель Платформа Модель Двигатель КП Кол-во дверей Date From Date To
251026 R-class V251 R280CDI Дизель
642.950 АКП
722.902
5
SA codes
Parameter Value
000A FABRIC
001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
23I CONTROL CODE TUSCALOOSA PLANT
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 VEHICLE PROTECTIVE COVER (FULL BODY COVER)
525 RADIO AUDIO 50 APS
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
668 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/ TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
808 AEJ 07/1
808 *1 251____ 20041201 AEJ 07/1
808 *2 642.9__ 20051220 AEJ 07/1
808 *3 722.9__ 20050822 YOM 17/1
847 THIRD ROW OF SEATS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A05 TRANSMISSION ALL-WHEEL CAPABLE
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A44 SOFTWARE 3
A45 O-SHIFT PLATE WITH VGS2
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
F251 SERIES 251
FW LIMOUSINE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M007 CHASSIS WITH 4X2 DRIVE
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
NB0 NEW VEHICLE DOCUMENTS: DAIMLER AG
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R10 18"LA WHEEL TWIN-SPOKE DESIGN STAR, ALL-ROUND
V44 SPEED+ - LOADINDEX 105 W
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

No mikä jottei, jos näyttää olevan kalliimmat paikat kunnossa.
Tosin omalla kokemuksella r on iso auto johon ei oikein mahdu kuitenkaan mitään :?
Ei siis ole tiloiltaan mielestäni kovin käytännöllinen.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Juu, onhan se tavaratila aika pieni takimmaisten penkkien takana. Joskin puolta isompi kuin Chevrolet Captivassa jonka tuo korvaisi - siinä kun ei käytännössä mahdu yhtään täyteen pakattua kauppakassia kyytiin. Kuusipaikkaisessa ärrässä plussana on tuo, että lapset mahtuu keskipenkkien välistä taaimmaiselle riville etukautta kaatamatta penkkejä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

luokyio kirjoitti:Olen lukenut kaikki painajaiskertomukset ärrästä, mutta silti houkuttaisi... :oops:
Auttaiskohan jos lukis toiseen kertaan... :huh:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Jube kirjoitti:Ja mitä moottoreihin tulee niin nelosista ehdottomasti sitten OM646 :idea:
RISPET eli X15
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Mika.T kirjoitti:
luokyio kirjoitti:Olen lukenut kaikki painajaiskertomukset ärrästä, mutta silti houkuttaisi... :oops:
Auttaiskohan jos lukis toiseen kertaan... :huh:
Ei ne painajaisii oo ne on totutta
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luokyio kirjoitti:Olen lukenut kaikki painajaiskertomukset ärrästä
Mitäs kaikkea mallikohtaista ongelmaa löytyi ajatellen rautajousilla varustettua autoa ja jättäen tietysti pois mahdolliset moottoripuolen murheet jotka ovat ihan samanlaisia muissakin OM642-koneisissa ? Jakolaatikko...muuta ? :?
oulaistenliikenne.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

No jaa, lähinnä Leemu on vastannut tästä painajaispuolesta. :lol: Ja tosiaan nuo rautajouset vie jo aika paljon kustannusriskiä poispäin, ja jos nyt ei heti ole jakoketjua menossa kuten ei näyttäisi, eikä öljyjä vuoda, niin ei tässä autokuumeisena näe taas missä voisi mennä ihan hirveästi metsään. :oops:

Kuuluisat viimeiset sanat kaiketi. :shock:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näköjään siellä Leemun topikissa kommentoinkin, ei mitään ihmeellistä.
Jakoketju + kiristin on OM642 laitettava korimallista riippumatta jossain vaiheessa jos aikoo pitää hyvässä kunnossa, samoin ne silmälasitiivisteet moottorin tyyppivika.
Tietysti kun nuo joutuu laskemaan kuluiksi muutaman kymppitonnin matkalle onhan se kallista, mutta remontin jälkeen jakoketju menee ainakin 250000-300000 ja tiivisteethän on parempaa laatua jo.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Noh, tulevaisuus näyttää, kaupat tuli tehtyä. Heti kaupanteon jälkeen syttyi hehkuvalo. :x Myyjäliikkeen piikkiin onneksi menee. Toinen hassu juttu on toinen takimmainen sivuikkuna (se ei-aukeava), liimaus pettänyt takareunasta, ja ikkuna pompsahtaa aina ovea sulkiessa hieman aukipäin. Huomenna lasiliikkeeseen, pitäisi onnistua liimaamalla takaisin. Myyjän laskulle tuokin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Onnea valitsemallanne tiellä :lol:
Noitako on myös kokonaan rautajousilla :shock:
Mää olen kuvitellu, että vähintään takana olisi aina ilmapussit.
Kuvat olis kivoja :wink:
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Leemu kirjoitti:Onnea valitsemallanne tiellä :lol:
Noitako on myös kokonaan rautajousilla :shock:
Mää olen kuvitellu, että vähintään takana olisi aina ilmapussit.
Kuvat olis kivoja :wink:
Kiitokset, sitä tarvitaan. :lol:

Netissä puhutaan kyllä että olisi aina takana ilmat, mutta juttua löytyi lähinnä jenkkilän puolelta. Tällä puolella kaiketi sai näitä kunnon karvalakkeina, minkä näen erittäin positiivisena asiana vanhana.

Tuollainen ylensyönyt B-sarjalainenhan se on:

Kuva
Kuva
Kuva

Tavaratilalla nyt ei juhlita, mutta käyttökelpoinen kuitenkin lyhyessäkin mallissa:

Kuva

Kuskin penkissä ruma repeämä, hoidatettava kuntoon asap:

Kuva
Kuva

Kuusipaikkaisuus on plussa, pennut pääsee takariville kaatamatta penkkejä:
Kuva

Vetokoukku pitäisi saada pikaisesti tähän. Koukkupajalta saa 750 € asennettuna, ongelmana vaan ettei heillä ole toimipistettä kovin lähellä. Autojerryyn laitoin tarjouspyyntökyselyä myös, tuloksena tasan nolla tarjousta...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ensimmäinen vikatilakin saatu aikaan satunnaisesti pari kertaa, EGR:ää valittaa Torquella katsottuna. Huoltoaika muutenkin varattuna torstaille hehkujen vaihtoon, vilkaiskoot samalla tokenisiko putsauksella.

Miten nätisti tuon sähkötakaluukun pitäisi tulla kiinni? Loppumatkan rämähtää aika epämersumaisesti kiinni, ja kiinni-imaisu ei toimi kuin ehkä joka kolmas kerta. Johtuisiko tuosta että tulee liian kovaa alas? Imaisee kuitenkin loppuun kun nykäisee käsin luukkua aukisuuntaan. Luukun iskarit loppu?

Ensimmäinen tankillinen poltettu seka-ajossa, ajotietokoneen mukaan 9,1 kulutus, ei paha jos on edes litran sisällä todellisuudesta. Pitää joku kerta muistaa tarkistaa laskemalla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
V-K
Viestit: 12
Liittynyt: 30.10.2016 20:55

Viesti Kirjoittaja V-K »

Ootko kurkannut sattumoisin auton alle, että onko siellä edessä vetarit? Nettiautossahan tätä Maticcina myytiin, mutta Keski-Euroopassa tätä pikkukoneista on myyty takavetona, Suomiautothan on kaikki nelivetoja.

Tuossa sales name rivillä pitäisi mielestäni nimittäin lukea 4Matic ja myös tämä koodi herättää epäilyksiä "M007 CHASSIS WITH 4X2 DRIVE".
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

:shock: :? :x :lol:

Eihän siellä mitään vetareita ole. :lol: Kiitos tästä! Olen vielä päättämättä oliko tämä hyvä vai huono uutinen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
V-K
Viestit: 12
Liittynyt: 30.10.2016 20:55

Viesti Kirjoittaja V-K »

luokyio kirjoitti::shock: :? :x :lol:

Eihän siellä mitään vetareita ole. :lol: Kiitos tästä! Olen vielä päättämättä oliko tämä hyvä vai huono uutinen.
Osuipa tämä vaan tuolla Lontoonkielisellä foorumilla ekana silmään, ja jo siellä vilkuilin tuota varustelistaa, että mahtaako olla sittenkin takaveto. Ajattelin tuoda ajatukseni julki, ettei sitten lumien tultua tule pettymystä etenemiskyvystä.

Tosiaan muutaman tarinan olen kuullut siitä, kun kauppias/ostaja on ajanut siihen miinaan, että on automaattisesti ajatellut kaikkien näiden olevan Maticceja.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ota myyjäliikkeeseen yhteyttä ja tee muina miehinä reklamaatio nelivedon toiminnasta 8)
oulaistenliikenne.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Taas oppi uutta :oops:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”