mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Öljypohja paikattu ja vuotaa

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 07.5.2017 23:07    Viestin aihe: Öljypohja paikattu ja vuotaa Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pääsi saksalainen kauppias jekuttamaan vähän. E200 pensakoneen pohjamuovi oli kostea ja "panssarin" poiston jälkeen näkyviin tuli kyläsepän paikkaama öljypohja. Paikka ei tosin vuotanut mutta tiivisteen paikkeilta tihkui öljyä. Paljonkohan mahtaa normaalikorjaamolla kulua tunteja pohjan vaihdossa. Veho arvioi homman hinnaksi kokonaisuudessaan osineen 1700€.
Öljypohjan varaosanumeroksi näyttäisi tulevan A2710141602. Lienee alumiinia vaikka eräs korjaaja epäili pohjan olevan muovia. Eihän muovia ollut edes keksitty v.2010??
Aikas epäreilua, ettei myyjä kertonut tuosta, kun vielä ennen myyntiä vänkäsi öljynvaihdon ko. autoon. Varmaan näkivät huollossa, että pohjapanssari oli märkä.
Konetta joutuu vähän kohottamaan näköjään, että saa öljypohjan vaihdettua, mutta silti 1700 tuntuu aika paljolta. Vai kuinka?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6294

 LähetäLähetetty: 07.5.2017 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onhan tuo hirveä hinta.

Ebaysta näkyy löytyvän m271 öljypohjia muutamalla kympillä.
Ja ainakin kuvien mukaan tuo on alu/silumiinia. Voi todennäköisesti hitsata kuntoon sen vanhankin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 09.5.2017 21:08    Viestin aihe: Öljypohjasta Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Korjaus aiempaan viestiini. Merteil antoi 2010 E200 bensakoneelle 135kw öljypohjan varaosanumeroksi: 2710101713
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wiqqo



Liittynyt: 27 Elo 2013
Viestejä: 609
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 10.5.2017 3:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No jos se paikka ei kerta vuoda, vaan tiiviste niin miksi se pohja pitäisi vaihtaa? Laughing
_________________
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 10.5.2017 9:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paljonko voi luottaa kyläsepän tekemään paikkaukseen. Jospa öljypohja on kärsinyt jossain mällissä eikä ole enää ihan oikeassa muodossa. Onhan se uusi pohja hintava, mutta toive on saada asia kerralla kuntoon. Jos pystyisin sen itse irrottamaan, niin toki mönjäisin se silikonilla. Homman voisi tehdä vaikka kuinka monta kertaa, jollei tarvitsisi maksaa siitä viittä sataa (tai kuusi sataa) joka kerta. Ja onpa vielä pienen pieni mahdollisuus, että saksalainen automyyjä maksaa remontin. Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 10.5.2017 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kahvimaan auto hoitaa homman, eikä maksa marmoria.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 17.5.2017 18:43    Viestin aihe: Tsynn automobile Zörbig takes no responsibilty Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, ei tule penniäkään hyvitystä startin ja öljyvuodon korjauksesta.

Alexander Tsynn kieltäytyi korjauksesta ja korvauksesta. Varoittava esimerkki kaikille auton hakua suunnitteleville.

Jos vielä ostan käytetyn ulkomailta, taidanpa ostaa Ruotsista KVD:ltä. Kun he ilmoittavat myytävästä kärrystä, mukana on vikalista.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8063
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 17.5.2017 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minä vaihdoin autooni isomman moottorin, josta oli öljypohja rikki. Korjuutin pohjan kyläsepällä neljälläkympillä. Smile

Kaiken saa teetettyä kalliin rahan kanssa uusilla osilla, eikä se toisaaltaan ole rakettitiedettä käyttää rasvakaukaloa irti vaikka kotipihassa.

Tunkit, rampit, pukit korkeintaan muutama satku, jos moottorinostin vielä mielissä, parisataa lissää. Vielä ollaan hyvin hyvin kaukana 1700:n hinnasta. Merkkihuoltamon hintaan kun kuuluu kaikki myymähenkilöstön ravatin tärkkäyksestä lähtien.Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 08.6.2017 16:24    Viestin aihe: Korjaus korjaukseen Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siis vuosimalli 10, E200 CGI 1,8 135 KW öljypohjan varaosanumero on:
A2710141602

EBayssa niitä myydään noin 150:- hintoihin. Sama malli taitaa käydä muihinkin autoihin, kun niitä kaupitellaan jopa eri numerolla. Tuo yllämainittu numero oli silumiinivalussa. Merteil antoi tuon edellisen (väärän?) numeron, en tiedä kävisikö se osa. Aika vaikea olisi silumiinipohja korjata, kun on kauttaaltaan säröillä.

Olipa öljypohjan vaihto rakettitiedettä tai ei, niin ei se oikein kotipihassa onnistu. Jos joku kotiseppä sen pystyy W212:een ilman moottorin nostoa tekemään, niin heti käsi ylös.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 08.6.2017 17:25    Viestin aihe: Joo, molemmat osanumerot ovat oikein Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.ebay.de/itm/1-merce.....Sw37tWD7Ke
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 16.7.2017 22:14    Viestin aihe: Varaosanumeoista vielä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikähän idea tuossa lienee, että samaa osaa kaupitellaan kahdella eri numerolla??
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
egyptian



Liittynyt: 13 Mar 2010
Viestejä: 60

 LähetäLähetetty: 17.7.2017 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllähän saksalaista autoliikettä yksityiskaupassa sitoo samanlaiset vastuut, kuin Suomessakin. Uhkaile ainakin jollain riitautuksella EU-kuluttajakeskukseen. Voihan sinnekin olla yhteydessä:

https://www.ecc.fi/Tietoa-meista/neuvoja-ongelmatilanteessa/
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 18.7.2017 11:42    Viestin aihe: Vastuukysymykset Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, olet oikeassa. Kyllä heillä on vastuu myymistään käytetyistä aivan vastaavasti kuin suomalaisillakin. Olin yhteydessä mainitsemaasi kuluttajansuojaviranomaiseen. Palvelu oli aivan yliluonnollisen nopeaa ja asiantuntevaa. Sieltä sitten lakimies kyllä löysi kauppakirjasta lausekkeen (jollaista ei saisi tehdä), että auton ostaja luopuu kaikista takuuvaatimuksista. Sanoivat sitten, että asiain käsittely loppuu tähän.
Itse en semmoista klausuulia kauppakirjasta löytänyt, mutta kai se siinä on kun lakimies niin sanoi.
Olen aika sitkeä äijä kuitenkin kun sille päälle osun ja pidin sitkeästi yhteyttä myyjään, ja sitten myyjältä lipsahti ehdotus, että jos toisinkin sen auton heille katsottavaksi. Mietin vähän sitä ja vastasin, että voi olla hyvä idea. Kirjoitin pitkän vikalistan öljypohjan lisäksi ja kerroin vieväni auton vielä maahantuoja tarkastukseen, että saadaan kaikki kuntoon. Seuraavana päivänä myyjä soitti, että käykö, jos hän korvaa öljypohjan hinnan. Suostuin siihen, niin en aivan paitsioon jäänyt.
Mersuliikeet kyllä vissiin korvaavat ilman suurempia mutinoita, vaikka auto korjattaisiin täällä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 18.7.2017 11:49    Viestin aihe: Öljypohjasta vielä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, ja öljypohjan vaihdon lisäksi jouduttiin sitten vielä vaihtamaan kampiakselin vaihdelaatikon puoleinen stefa. Vaihdon teki huolellisesti ja nopeasti tietenkin Kahvimaan auto. Jäi mietityttämään, että olikohan se ainoa öljyvuoto, ettei pohja kenties vuotanut ollenkaan. Sitä pohjaa kun ei näe ympäriinsä, niin saattaapi hämätä, koska samasta paikkaa tiputtelee, vuotaa sitten kumpi hyvänsä. Se pohja yli kyllä sen näköinen, että olisin vaihdattanut sen joka tapauksessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 19.7.2017 15:44    Viestin aihe: Easy rider Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sattuuko sulla olemaan korjaamo siellä kökkelissä?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
egyptian



Liittynyt: 13 Mar 2010
Viestejä: 60

 LähetäLähetetty: 19.7.2017 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kenellä? Ei ainakaan mulla. Entisenä kivenlahtilaisena tosin tietynlainen tunneside vallitsee ko. paikkaan, vaikken sinne nykyään uskaltaudu, kuin pakon edessä läpi ajaen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
et
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 1619

 LähetäLähetetty: 19.7.2017 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jook
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 16.8.2017 21:35    Viestin aihe: Öljyvuoto vaan jatkuu Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu ei. Öljypohja ja kampiakselin stefa vaihdettu. Nyt epäillään, että lohkossa olisi halkeama. Onkohan öljypohjan kolahtaessa ollut tämmöisiä tapauksia? Miten voisi varmistaa, että öljypohja ja kampiakselin stefa pitävät. Pääseekö endoskoopilla katsomaan, vaikka startin irroittamalla. Öljy näyttää tulevan pohjan ja "kytkinkopan" pystysaumasta, siis jos se on sittenkin öljypohjan tiivistys, joka ei pidä. Jos lohkossa on hiushalkeama, onnistuuko semmoisen paikkaus jotenkin irrottamatta lohkoa? Tuli paljon kyssäreitä yhdellä kertaa. W212 CGI 1,8 bensakone vm 2010 on kyseessä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Messersmith



Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 54

 LähetäLähetetty: 17.8.2017 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Omassa -09 E200:sa oli O-renkaat kovettunu lauhduttimessa, oli CDI. Mutta voisko bensakoneessa olla samassa paikassa lauhdutin, ihan imusarjan alla? Ei oikein näy päältä ei alta mistään sinne,mutta jos osaa katsoa oikeasta kohtaa. Tuli muuten ihan kiitettävästi sitä öljyä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 17.8.2017 21:18    Viestin aihe: Kiitoksia vastauksesta Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä kyllä tiputtelee vauhtipyörän kieppeiltä, että ehkä ei sama vika. Koneen osalta aivan kuiva, mutta ns. "kytkinkopan" pystysaumasta tihkuu alas.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 25.8.2017 19:52    Viestin aihe: Lauhdutin bensakoneessa Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu, kyllä siellä imusarjan alla voisi olla lauhdutin. Täytyy tarkastaa se kunhan taas jaksan hankkiutua auton alle. Siinähän on aika monta o-rengas liitosta. Vaikka vuoto ei alkujaan näyttänyt paikantuvan sinne, niin ei se tarkastus enää mitään haittaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katzoja



Liittynyt: 27 Mar 2010
Viestejä: 74
Paikkakunta: Spoo

 LähetäLähetetty: 02.5.2018 14:01    Viestin aihe: Öljypohjan vuoto ratkaistu Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hiljaa hyvä tulee, en ole hätäillyt tämän vuodon kanssa, kun se vähän vaan tihkuu. Vaihdoin nyt keväällä vähän jäykemmän öljyn, ei näytä enää tiputtelevan ollenkaan. Seurataan tilanetta. Lisätietoa tuli vielä nokkaketjun vaihdon yhteydessä kun Hort auto vaihtoi ketjun ja nokkapyörät. Siellä asentaja kysyi, että kukas tuon öljypohjan on käyttänyt irti. Kerroin, että eräs korjaamo sen öljypohjan tiivisteen korjasi kahteen kertaa. Niinpä asentaja tuumasi, että se öljypohjan tiiviste siellä vieläkin tihkuu.....
En kyllä kolmatta kertaa kehtaa viedä öljypohjan tiivistettä korjattavaksi ko. liikkeeseen. Katsotaan tuossa syksymmällä saako Hort auto sen pitämään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit